
Vůle kolem ložiska v zadním kole
Vůle kolem ložiska v zadním kole
Zdarec, stala se taková zajímavá věc. V usazení ložisek zadního kola je jedno ložisko volný (správnej typ ložiska) ale prostě to uložení je je vytučené a ložisko jde tam i zpět pouhou rukou. Normálně to chce paličku. Podle mě to vzniklo tím, že tam bylo předtím špatný ložisko, co mělo vymlácenou klec, což vedlo k nějakým rázům a ten hliník okolo se prostě vyklepal (rovnoměrně). Otázka je, co teď s tím, protože to je víceméně na novej střed. Ta vůle tam je minimální a to ložisko by se tam podle mě dalo prostě jen vlepit, ale kdoví, jak dlouho to vydrží. Ještě mě napadlo to vypodložit kouskem svinovacího metru 



Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
Harry: Mně jdou taky ložiska z kol vyndat při použití trochu větší síly vyndat a zandat rukou. Ale vůli tam nemám, je to těsně nadoraz.
Myslím, že když tam to ložisko vlepíš přes nějaké pružné lepidlo (aby nepopraskalo), tak by to mohlo být v pohodě. Ovšem pokud tam máš takovou vůli, že se ti mezi ložisko a jeho uložení v kole vejde pásek svinovacího metru, tak to už mi přijde dost.
To volné ložisko je nové?
Myslím, že když tam to ložisko vlepíš přes nějaké pružné lepidlo (aby nepopraskalo), tak by to mohlo být v pohodě. Ovšem pokud tam máš takovou vůli, že se ti mezi ložisko a jeho uložení v kole vejde pásek svinovacího metru, tak to už mi přijde dost.
To volné ložisko je nové?

Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
S tím páskem metru to byl vtip, ložisko je skoro nový


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
Harry: Jasně, už to tu někde vlastně bylo 
A jak to tedy budeš řešit, přilepíš to?

A jak to tedy budeš řešit, přilepíš to?

Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
Harry, zkus nějakou nástrojárnu nebo formárnu. Vyrábí se distanční podložky je to vlastně pás plechu svinutý do klubka o šířce 1cm a různé síle od 0,01mm - 1,00mm možná víc. Používáme to jako podklad pod formy při vystřeďování. Kdyby jsi to nesehnal tak se ozvi a něco ti pošlu.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
snadno to jde vyřešit najiskřením vnějšího kroužku ložiska, je to jako při svařování elektrodou, ale samozřejmě podstatně menším proudem - kvůli případné demontáži je to lepší než lepidlo 

MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
měl jsem to stejné na třístovce, nové ložisko jsem vlepil na Loctite 638. Osobně bych to tak udělal zas, to najiskření asi nebude moc rovnoměrné ne?
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


Re: Vůle kolem ložiska v zadním kole
ale jo, jen to nesmí dělat jelito - jde jen o pár prskanců, jako zdroj bohatě stačí baterka z auta, tedy i z XJR



MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

