Klínek start páky ETZ 251

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

Zdar,

zajímalo by mě co ostatní, ale já už mám xtej klínek start páky a pokaždý když ho chci vytáhnout, tak je tam zamrdanej jako prase, jen krypl vyrobí klínek z matroše měkkýho jak blato, když hřídel je kalená, popř. zušlechtěná...

Už druhej se mi tam střihnul a nešel ven, tak tak sem ho vymlátil, minule sem musel koupit celou novou start páku protože se tam zakousl a musel sem to celý odvrtat...
Napadlo mě udělat ho třeba z kusu vrtáku, nebo z 19ky oceli.

Měl někdo taky takovej problém, nebo to mám jen já? A pokud jo, tak jak ho řešil?

Dík za info (:D

fery251
Příspěvky: 50
Registrován: sob 09. úno 2013 12:57

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od fery251 »

Nejsem si jistej, jestli by to byla dobrá volba. Základem je vždy dávat k sobě měkký a tvrdý materiál, aby ten měkký se mohl přizpůsobit. Pokud dáš oba tvrdý, může dojít k zalomení, nebo štípnutí a pak to odvrtáš jen těžko. Navíc je tam důležitá ta kuželovitost a právě to měkké se trošku může přizpůsobit. Základem je pořádně to tam narazit při montáži a pak teprve utahovat matku.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

Jasně, tělo vrtáku (stopka) není tak tvrdej, je to jen tvrdší jak klasická 11 373, já nehodlám dávat 19kalenou do toho, to určitě ne a je mi jasný, že tvrdý na tvrdý by dělalo bordel, jen sem si říkal, že o chlup tvrdší matroš by neuškodil :)
Něco vymyslím a uvidím, jinak naraženej tam byl až až :)


Každopádně dík za každý info ;)

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Harry »

To bude dobrej bastl... Já tenhle klinek neměnil nikdy a sundany jsem to měl několikrát.
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

No je to z blata to co se teď vyrábí... je to měkký jako prase...

Mě nejdřív rupla vratná pružina, pak se mi protočila start páka a potom se mi střihl ten klínek, takže sem to musel vrtat no a pak když sem koupil novej, tak mi mrdla ještě start páka v místě kde se dává klínek ... Takže nová start páka :D to všechno v jednom měsícu, sem myslel, že tu mašinu rosekám :D

Každopádně to musím nějak vymyslet, protože teďka tam mám novej, je tam chvilku a když sem ho dneska vytáhl, z poloviny v něm nyl zářez od hřídele, takže to je opět z blata...

Origo se asi dělali tvrdší, nevím, zkusím to udělat z nějakýho lepšího matrošu, snad to bude lepší, nebo to aspoň dýl vydrží, uvidíme.

Sám su zvědavej...

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Harry »

tak to bych ti asi poradil při každým sundání dávat novej klínek... to, že je na něm vidět, že je žvejklej, je dobře, jak už tu psal fery. Proč jsi ho dnes vyndával?
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

Půlil sem znova motor kupuju novou hřídel (hnací) a to velký ozubený kolo, dělám prostě komplet znova celou MZ a všechny díly, co sou v hajzlu a nejdou zachránit kupuju nový...

Jo vím že origo je origo, ale bohužel nedá se nic dělat...

Kryty motoru dou na barvu + všechny díly z rámu a rám samotnej, tak proto sem to celý rozdělával a sundával start páku.

Bude to kočka :-)=

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Harry »

tak to byses pak měl přijet ukázat na nějakej sraz... podle toho co čtu sis ale mohl koupit nějakou v lepším stavu a tuhle mít na díly
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

SID
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 18. dub 2013 20:41

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od SID »

Harry (tu)

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

Ona tak špatná nebyla, byla v cajku, jen sem to rozdělal a viděl, prostě kraviny a většinou drobnosti, kde koupíš v lepším stavu? Všechno je to ojeb, každej řekne "dobrej stav" a pak když se na to člověk podívá z blízka tak vidí jak je to "dobrej stav" co se dá čekat od mašiny 20 let staré, každej jezdí a říká si, až se to vysere, prodám to...

Chcu si ju vymazlit, baví mě to a na sraz někdy určitě dojedu, pokud to klapne tak teď v létě bych doletěl ;) uvidím co práce, ale když bude čas, tak bych přijel (tu)

Teďka ju mám ve stavu takovém :D-x

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1919
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Harry »

Já se ti pouze pokouším říct, že se dá koupit MZ, kde se tolik nenadřeš. Jasný, že to nebude hned ta první, nak terou se jedeš podívat, ale prostě se taková občas objeví. A to co ti píšu nejsou výmysly, ale ověřený a mnou prožitý fakta. Jestli chceš vymazlovat MZ, kup si nějakej nekompletní šrot, jestli chceš jezdit, musíš si najít nějakou, která je toho schopná. Takhle se s tím sereš 2 sezony, cpeš do toho prachy a výsledek je nejistej. S takovou ani letos na žádnej sraz nedorazíš, protože se budeš furt mazlit. Co jsem tu od tebe pochopil, tak s prachama, jako my všichni, na tom nejseš nejlíp a to by se pak mohlo promítnout v kvalitě odvedené práce, takže až to za nějakej čas prodáš, bude to stejně zhuntovanej a zanedbanej stroj, jako když jsi to koupil.
Nechci ti nijak brát iluze ani tě tu shazovat, teď už jsi stejně ve stádiu, kdy to musíš dodělat, ale jak říkám, lepší je si půl roku počkat na dobrej kus, jak dva roky renovovat, když nemáš na čem jezdit.

over and out
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1117
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Vladan »

stokrát vyřčená pravda: neorginální díly obzvlášť na eMZety většinou nemají ani cenu šrotu... :-(I
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Viktor
Příspěvky: 1762
Registrován: pát 25. led 2013 12:24

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Viktor »

Hlavně když si člověk spočítá náklady na ty šunt díly, tak mu po čase výjde, že kdyby nebyl chuj, koupil si za ty prachy třeba nějaké pětikilčo a svezl se zase úplně jinak...

Jinak ale Majklovi držím palce, pokud ho nadšení neopustí, může udělat z vraku obstojný kousek a tím udržet MZťácký prapor na tamních silnicích o něco déle :-)=

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Majkl »

Harry: jo máš pravdu, já jí koupil když mi bylo 17, nevěděl sem o tom nic a ani si nic nepřečetl, teďka už mám všechno skoro hotový, jen jí složím a můžu jezdit, do května bych chtěl být hotovej, tak snad budu. Teďka už nemá cenu řešit koupi jiné, prostě když doslouží, tak už na to seru a našetřím na pořádnou mašinu. Teďka si dávám na všem záležet a všechno dělám s maximální pohodou a precizností a nikam nespíchám, dřív sem sem udělal všechno mrd mrd a bylo to znát, časem se to vysralo...

Já vím, že sou neorigo díly šunt, ale v motoru je všechno origo, až na tu hřídel, ale ještě zvážím koupi, díval sem se na to a možná se na to vyseru... Kupoval sem klikovku z motoprodejny a vypadá dobře, motor se ztišil o 50%!!

Některý díly stojí fakt zahovno a plno se toho musí upravovat, rozetu sem musel taky stáčet na soustruhu, ono jak co... njn ti kteří to vyrábí sou holt bandá zm***

Máš pravdu, už dávno sem mohl mít XT 660 X, ale já chcu MZ (:D
Potom jí neprodám, nechám si ju a budou na ni třeba jednou lítat moje děcka :D-x zůstane v rodině, už mě stála hodně peněz a hodně práce na to, abych to prodal někomu, kdo to akorát skurví a bude se k tomu chovat jako prase!!!!
Potom si koupím to XT a budu spokojen, bude holt víc motorek no :)o

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1117
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Vladan »

Můžeš to dělat sebelíp, ale z hovna bič neupleteš. Tím nechci hatit tvoje nadšení, sám jsem poznamenanej podobnou diagnózou, ale určitě raději skládám a renovuju ze starých součástek původní produkce a kvality, který se ještě dají poshánět po burzách, bazoších nebo aukrech. Je to delší a složitější cesta, ale výsledek nesrovnatelnej. Naklikat si na e-shopu plnej košík dílů z různých druhů bláta a odrůd rýže, pak je různě upravovat, aby je vůbec bylo možný namontovat a ty se stejně nakonec rozsypou po ujetí pár kilometrů mi připomíná celkovou vývojovou tendeci dnešní společnosti zaměřené hlavně na spotřebu...

...to je zase chuchvalec rádoby duchaplnejch keců - až se dívím, kde se to ve mně bere :D-
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Márty »

Vladan: Tak jsou i díly z druhovýroby, které jsou, řekněme, po určité úpravě použitelné... Ale určitě bych je nepoužil do motoru, převodovky a vůbec, co se týče pohonu, tam bych se jim vyhnul - ale třeba taková spojková páčka, po doladění na správné rozměry, může být i použitelná :-)T

Když vzpomenu na svou story s nožní brzdovou pákou, kdy ani třetí nový kus, dokonce z moto-prodejny, nepasoval, a sehnal jsem až starší přes bazar, tak ti jinak musím dát plně za pravdu (tu)
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1598
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Klínek start páky ETZ 251

Příspěvek od Márty »

Co mne příjemně překvapilo - teď v sobotu jsem se konečně dokopal k tomu vyměnit v karbci lehce ohnutou jehlu za novou (už se mi ta nová doma válela rok), a ono to kupodivu jede, jen jsem musel lehce zdvihnout otáčky volnoběhu, ale to může souviset i s tím, že jsem novej filtr sání a manžetu - ta stará (cca 3 roky), už byla těžce zpuchřelá a normálně se mi při vyndavání rozpadla v ruce - nechápu z jaké gumy to vyrábějí...

Tahle jehla byla od Plszabo z Brandejsa, předtím jsem koupil jehlu v motoklasiku a tak jaksi opravdu nepasovala... už od pohledu byla rozměrově jiná.

Co mne ale překvapilo nepříjemně - v moto-usti, pražské pobočce jsem si objednal stahovací objímky na manžety předních vidlic a už od prvního pohledu se mi nezdály - samozřejmě, že neseděly, i při dotažení nadoraz, zbývá ještě cca 1 cm mezera, mezi gumou manžety a hranou objímky, buď tedy nejsou na eminu, nebo je to zas..nej maďarskej zmetek... :C
Obrázek

Odpovědět