Narazil jsem na kartrech na jednu podivnost a chci se zeptat, jak jste to řešili vy. Je tam šroub, který prochází pře oba bloky a je díra viditelně z jedné strany na druhou, čímž musí zákonitě docházet k únikům oleje. Hlava šroubu je na pravé straně u pastorku, kde bych dal hliníkovou podložku, ale druhá strana šroubu je zakončená zavitem, jak už to tak v dobrých rodinách bývá. Takže jsou dvě varianty 1) zavařit díru nebo ucpat Zašrubovat krátký šroubek s AL podložkou a je vymalováno.
Yuri píše:Nepovidas já to sleduji ale nejsem tu každý den , jinak podstupuju teď to samé , a nechtěj vidět jak vypadají karteny po zásahu Poláka co měl.misto mozku flašku samohonky ..... .
Já teď čistím karteny a přemýšlím co je použit nebo skusit sehnat jiné protože jsou dobite jak prase po porážce.
Viděl jsem na polském allegru úplně nové, zabalené v origo krabici za pouhých 11.400,- Kč Nekup to. Byly tam i za 2300 v super stavu a do toho bych šel.
trasnaxle75 píše:Treba skúsiť skrutku s podložkou ak je podložka poruke. Inak zaujíma ma, nepokrútilo skriňu prevodovky pri tom zváraní?
Návar byl max 3mm. Nejednalo se o žádné extrémní prohřátí jako když vaříš prasklý kartr. Udělal tam akorát housenku. Kluk co to vařil je šikovný a tyto opravy dělá denně, má plnou dílnu motorů na opravy, tak snad ví co dělá. Věřím, že je to ok. I segrovka, která tam musela při zavření být, aby se nazavařila drážka, nezměnila barvu do modra. Broušení jsem si už udělal sám.
Převodovka, spojka, kartry umyto a vyfoukano vzduchem. Spojkove lamely a plechy objednány nové. Plechy jsem objednal z původní DDR zásoby "udajne". Lamely byly lehce před minimem, takže taky výměna. Se to nějak prodražuje... Ještě přední tlumiče a vodiče na rotoru.
MZ je taková hračička. Snad mě i mrzí, že už to bude hotové. Ale na druhou stranu, alespoň bude čas děckám zprovoznit kozího decha . Byly i náročnější projekty, a to už zase trvalo až moc dlouho.
trasnaxle75 píše:pekná práca rotor sa presústruží a nasadia sa nové púzdra?
To sám dělat nebudu. Mám na tady ty speciálky oveřeného pána z Prahy. Kdyz všichni selhají a lámou hůl, tak on si ví vždy rady. Munile mně repasoval rotor, kde už byl v háji komutátor. Takže kompletně převinout a nový komutátor a ložiska.
Ložiska jsem vybral tyto. XXXX TN9 C3. Asi se mnou nemusí každý souhlasit ohledně výběru klece ložiska, ale držím se specifikací výrobce. Je to na diskuzi, ale po debatě s konstruktérem strojů, který se tomu věnuje soukromě od 90-tého roku a před tím řešil konstrukce letadel, jsem si připlatil.
Dorazil nový píst. Zřejmě opravdu original MEGU. Výbrus mám domluvený, jen zvolit správnou míru vybroušení. Četl jsem, že by to mělo být u MZ251 o 0.05 oproti pístu, tak snad to bude ok.
Ložiská na kľuku som riešil pred rokom a na tému klietky mi môj prednášajúci povedal že na tom až tak nezáleží. Ale ako kukám tak do 251 by mali ísť na kľukový hriadeľ ložiská C4 teda so zvýšenou vôľou, či?
trasnaxle75 píše:Ložiská na kľuku som riešil pred rokom a na tému klietky mi môj prednášajúci povedal že na tom až tak nezáleží. Ale ako kukám tak do 251 by mali ísť na kľukový hriadeľ ložiská C4 teda so zvýšenou vôľou, či?
C3 je taktéž s vůlí 10%. C4 20%. Zde jsem mohl raději sáhnout po C4, protože zvetsena vůle není na škodu, pouze v extrémních případech může nepatrně snížit životnost... Ovšem nebylo skladem. Co bys volil ty?
Osobne by som asi oželel klietku z polyamidu, išiel po ložisku s nitovanou klietkou a vôľou C4, to nieje problém zohnať. Ide o to že radiálne vôle sa udávajú na ložiskách nezaťažených a neosadených. Ložisko je relatívne tenkostenná súčiastka a po nalisovaní do uloženia s presahom sa vonkajší krúžok "stlačí" a vôľa sa zníži. Síce podľa katalógu SKF má ložisko s polyamidovou klietkou vyššiu únosnosť (o cca 10%), ale to bude nič platné keď sa po zložení skrine bude kľuka otáčať "ťažko" kvôli malým vôľam, nespomínajúc tepelnú rozťažnosť hriadeľa atď.
Spojka hotovo. Lamely, plechy, ložisko výměna. Už to chtělo, o tom žádná. Když je to venku, tak nemá cenu řešit, že to ještě není podle měření až tak úplně na výměnu. Nebezpečí tam je, stačí málo a skripne se plech nebo lamela a pak je trabl. Takže to chce dělat v klidu a pohodě a neuspěchat to.
Jsem hotový , generálka stroje je za mnou. Rozebráno do šroubku. Dnes první jízda a krásné svezení. Stálo to za ten čas a úsilí. Všechno šlape jak švýcary, je to radost. Úžasný zvuk motoru, přesnost řazení, startování na první ťuk.