Výměna regulátoru dobíjení
Výměna regulátoru dobíjení
Ahoj, máte někdo návod na výměnu regulátoru dobíjení za elektronický ze Š 120? Nějak netuším, co vše vyhodit a jak zapojit a je to lepší?
Re: Výměna regulátoru dobíjení
Zdravím,
taky to tak mám a maká to skvěle.
Mám v zapojení regulátoru Š120 drobnou úpravu spočívající v tom, že z regulátoru (svorka č. 54) kabel (na obrázku červený) nevedu na spínačku, ale na svorku č. 15 indukční cívky. To proto, že to je od regulátoru výrazně blíž a spolehlivější propojení. Stejně bys skončil u stejnýho kabelu od spínačky, tak je jedno na kterej jeho "konec" ho (červenej č. 54) připojíš.
Prostě z regulátoru Š120 konektor č. 54 (faston 6,3 mm) připoj drátem (stačí 0,75 mm[sup]2[/sup] průřez) přes očko na indukčku konektor č. 15 a nemusíš lézt do spínačky.
Jezdím na to skoro rok a zcela v pohodě.
Neumím vložit obrázek
, tak to neuměle popisuju...
Sice na tom nic nenastavíš, ale pokud budeš jezdit aspoň 5 km v kuse, tak to s přehledem dobije baterku i v zimě.
Jezdím celoročně na baterku, která byla podle některých tabulek po smrti a jen se tomu směju...
100% 12,90+ V
75% 12,60 V
50% 12,40 V
25% 12,10 V
0% 11,90 V
Když jsem ji dostal, měla 11 V, nyní ji dobiju max na 12,65 V. Víc ani prd a to ani na nabíječce. Neřeším to, dokonce už neřeším ani volnoběh tak, aby zhasla kontrolka. Vytlučenou baterku dobíjení srovná na 20 km jízdy se světlem.
Za těch 100 - 120,- Kč včetně kabelů a spojek to nemá chybu...
taky to tak mám a maká to skvěle.
Mám v zapojení regulátoru Š120 drobnou úpravu spočívající v tom, že z regulátoru (svorka č. 54) kabel (na obrázku červený) nevedu na spínačku, ale na svorku č. 15 indukční cívky. To proto, že to je od regulátoru výrazně blíž a spolehlivější propojení. Stejně bys skončil u stejnýho kabelu od spínačky, tak je jedno na kterej jeho "konec" ho (červenej č. 54) připojíš.
Prostě z regulátoru Š120 konektor č. 54 (faston 6,3 mm) připoj drátem (stačí 0,75 mm[sup]2[/sup] průřez) přes očko na indukčku konektor č. 15 a nemusíš lézt do spínačky.
Jezdím na to skoro rok a zcela v pohodě.
Neumím vložit obrázek

Sice na tom nic nenastavíš, ale pokud budeš jezdit aspoň 5 km v kuse, tak to s přehledem dobije baterku i v zimě.
Jezdím celoročně na baterku, která byla podle některých tabulek po smrti a jen se tomu směju...
100% 12,90+ V
75% 12,60 V
50% 12,40 V
25% 12,10 V
0% 11,90 V
Když jsem ji dostal, měla 11 V, nyní ji dobiju max na 12,65 V. Víc ani prd a to ani na nabíječce. Neřeším to, dokonce už neřeším ani volnoběh tak, aby zhasla kontrolka. Vytlučenou baterku dobíjení srovná na 20 km jízdy se světlem.
Za těch 100 - 120,- Kč včetně kabelů a spojek to nemá chybu...

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Výměna regulátoru dobíjení
Sorry, Aresi, ale v tom odkazu, který jsem sem dal, se ohledně konektoru 54 regulátoru a 15 indukční cívky píše ve druhém řádku odspoda nad obrázkem nového zapojení přesně to samé, co ty nazýváš "drobnou úravou" 


Re: Výměna regulátoru dobíjení
Márty:
pravda pravdoucí, jsem to dělal před rokem a moc nečetl, vycházel jsem ze schema.
Díky, příště budu číst i noty
Maká to skvěle - takže i já děkuji za výrazné vylepšení MZ elektrárny...
pravda pravdoucí, jsem to dělal před rokem a moc nečetl, vycházel jsem ze schema.
Díky, příště budu číst i noty

Maká to skvěle - takže i já děkuji za výrazné vylepšení MZ elektrárny...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Výměna regulátoru dobíjení
dík a když mám Vape???
cívka není...

Re: Výměna regulátoru dobíjení
morp:
Vape má dva systémy:
1 - SZ16 - to je komplet zapalování i dobíjení. Pokud bys chtěl měnit regulátor tady, doporučoval bych koupit R58. To by bylo nejjednodušší a i nejbezpečnější co se funkce týče...
2 - SZ09 - to je pouze náhrada zapalování - nic víc. Dobíjecí soustava zůstává shodná s originálem. Pak konektor č 54 připojíš dle schema Vape na modrý od spínačky nebo červený od indukčky Vape. To je jako ona 15-ka na starý indukčce.
Žlutá z Vape indukčky nahrazuje 1-ku staré indukčky - zelený signálový kabel ze snímače.
Zásadní rozdíl zde samozřejmě je a to v tom, že stará indukčka je železo, kdežto Vape indukčka je elektronika a železo...
Vždycky můžeš vlézt přímo do spínačky dle nákresu od Mártyho/Vladimíra B.
Vape má dva systémy:
1 - SZ16 - to je komplet zapalování i dobíjení. Pokud bys chtěl měnit regulátor tady, doporučoval bych koupit R58. To by bylo nejjednodušší a i nejbezpečnější co se funkce týče...
2 - SZ09 - to je pouze náhrada zapalování - nic víc. Dobíjecí soustava zůstává shodná s originálem. Pak konektor č 54 připojíš dle schema Vape na modrý od spínačky nebo červený od indukčky Vape. To je jako ona 15-ka na starý indukčce.
Žlutá z Vape indukčky nahrazuje 1-ku staré indukčky - zelený signálový kabel ze snímače.
Zásadní rozdíl zde samozřejmě je a to v tom, že stará indukčka je železo, kdežto Vape indukčka je elektronika a železo...
Vždycky můžeš vlézt přímo do spínačky dle nákresu od Mártyho/Vladimíra B.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150