Průměr os kol MZ ETZ251
Průměr os kol MZ ETZ251
Bando, nevíte náhodou někdo, jaký průměr mají osa předního a zadního kola na dvaapůli?

Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Pokud jsem to odvodil správně, tak podle ložisek by to mělo být 15 mm.
Jestli se mýlím, tak mne opravte, nemám teď moto poblíž, jinak bych si to změřil
Jestli se mýlím, tak mne opravte, nemám teď moto poblíž, jinak bych si to změřil


Re: Průměr os kol MZ ETZ251
změřil jsem osku z ES 250, to bude stejný - 15mm
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Vladan: Díky, mělo by to být stejné... 
Uvažuju o tom koupit nebo vyrobit ruční vyvažovačku na statické vyvažování motokol, ta, co se mi líbí, má hřídel s kužely a dají se na ní vyvažovat kola od průměru osy 12,5 mm a stojí cca 16 stováčků. Tak si říkam, jestli má smysl při takovéhle ceně to vyrábět nebo ji rovnou koupit...

Uvažuju o tom koupit nebo vyrobit ruční vyvažovačku na statické vyvažování motokol, ta, co se mi líbí, má hřídel s kužely a dají se na ní vyvažovat kola od průměru osy 12,5 mm a stojí cca 16 stováčků. Tak si říkam, jestli má smysl při takovéhle ceně to vyrábět nebo ji rovnou koupit...


Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Márty: otázka je, jestli to má cenu (doma) vyvažovat.
Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Toť otázka, já myslím, že jo. Není to nic těžkého a ančto a jelikož např. MZ-tu si přezouvám sám, tak se to hodí. Naposled, když jsem to nechal vyvažovat v servise, tak mi tvrdili, že to nebude problém, pak zjistili, že to tu nevyváží a kolo vezli vyvážit do Příbrami. Nevadilo mi to, páč jsem na to nespěchal, ale kdybych měl vyvažovačku, tak to neřeším vůbec. Mám takové heslo, že nejlepší je, pokud to dokážeš a máš na to možnosti, dělat si spoustu věcí sám - v 90% případů to uděláš levněji a líp.
Po zkušenostech z nedávné doby, kdy jsem cestou do Hořic v Sadské píchnul a pak tam dvě hodiny sháněl servis, kde mi to zalepí a ve čtyřech (které se prezentovali i jako pneuservisy) mi řekli, že to nedělají, že to buď neumí nebo na to nemají vercajk, a až pátý byl ochoten mi pomocí, a také pomohl (byl to takový garážista, co sbíral Pařezy), kde mi to zavařil, ale na vyvážení taky neměl ten správný "stroj", jsem se rozhodl, že by se ta vyvažovačku hodila, když se dá pořídit za pár šušní... Na tři stroje už ji člověk i využije, a případně může pomocí i někomu dalšímu.
Po zkušenostech z nedávné doby, kdy jsem cestou do Hořic v Sadské píchnul a pak tam dvě hodiny sháněl servis, kde mi to zalepí a ve čtyřech (které se prezentovali i jako pneuservisy) mi řekli, že to nedělají, že to buď neumí nebo na to nemají vercajk, a až pátý byl ochoten mi pomocí, a také pomohl (byl to takový garážista, co sbíral Pařezy), kde mi to zavařil, ale na vyvážení taky neměl ten správný "stroj", jsem se rozhodl, že by se ta vyvažovačku hodila, když se dá pořídit za pár šušní... Na tři stroje už ji člověk i využije, a případně může pomocí i někomu dalšímu.

Re: Průměr os kol MZ ETZ251
A taky jsem zjistil, že na předním kole ten rozdíl po vyvážení opravdu poznáš, takže to smysl má... U zadního kola se to znatelně neprojeví, i když na Alpovi mi ho vyvažovali taky, myslím že to nebylo nezbytně nutné 


Re: Průměr os kol MZ ETZ251
... a přitom stačí jen chytnout osku do svěráku, hodit na to kolo a vyvážit... 



Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Harry: Asi jo, jenže nemám v garáži prostor na stůl se svěrákem a v dílně u baráku zase svěrák nejde otočit, tak aby se do něj dalo upnout kolo, navíc dílna se bude bourat a tenhle rok jsem ani motorku u baráku neparkoval, páč na jediné místo, které jsem si vyčistil a kde se dala postavit motorka, si přítelky příbuzenstvo naskládalo bicykly a jiný bordel... Takže teď jezdím do garáže 16 km autem, to tam někde nechám, věci, co potřebuju, přeložím na motorku a pak vyrážím... a veškeré opravy a údržbu si dělám tam...
Druhá věc je ta, že ložiska v kolech mají větší valivý odpor než ta ve vyvažovačce, takže teoreticky to vyvážení je míň přesné, i když na eminu by to asi stačilo. Ale rád dělám věci pořádně a používám nářadí, které je na to určené - bastlení nemám rád, pokud tě k tomu bezprostředně nedonutí situace...
Druhá věc je ta, že ložiska v kolech mají větší valivý odpor než ta ve vyvažovačce, takže teoreticky to vyvážení je míň přesné, i když na eminu by to asi stačilo. Ale rád dělám věci pořádně a používám nářadí, které je na to určené - bastlení nemám rád, pokud tě k tomu bezprostředně nedonutí situace...


Re: Průměr os kol MZ ETZ251
Pánové chci se zeptat jaká přesně patří ložiska do předního kola. Na původních nic není k přečtení a na [pre]
http://www.moto-prodejna.cz
[/pre]
mají ložiska do předku s dvojím označením.
Jednou píší ... 6301 2Z C3
pak ... 6302 ZZ C3
A bible 6302.
Přikláním se k té 6302.
http://www.moto-prodejna.cz
[/pre]
mají ložiska do předku s dvojím označením.
Jednou píší ... 6301 2Z C3
pak ... 6302 ZZ C3
A bible 6302.
Přikláním se k té 6302.
Re: Průměr os kol MZ ETZ251
6302 ZZ C3 ty jsou kryté
a víc vydrží 


SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet

MZ ETZ 250 r.v. 1983