MZ 251-na co se soustředit při koupi
MZ 251-na co se soustředit při koupi
Zdravím všechny!
Zítra se jedu kouknout na MZ 251 a potřeboval bych poradit, na co se soustředit, bych náležitě otestoval funkčnost.
Předpokládám, že MZeta má nějaké své specialitky, na které bych měl možná být upozorněn.
Kouknu se samozřejmě jestli to dobíjí, svítí, brzdí a startuje, pohoupu tlumiče.
Jde o ve stodole parkovaný kus s 50 000 km, omšelého vzhledu, s natrženým sedlem.
Údajně plně funkční.
Netuším, jak otestovat stav převodovky a spojky, zvláště pokud mě nenechá to projet.
Povožení na tandemu za testovací jízdu nepovažuji. Soudím tak podle celkového přístupu majitele, přijde mi přehnaně opatrný.
Nerad bych se dočkal vyskakujících rychlostí, nebo něčeho podobného.
Děkuji předem za rady!
Zítra se jedu kouknout na MZ 251 a potřeboval bych poradit, na co se soustředit, bych náležitě otestoval funkčnost.
Předpokládám, že MZeta má nějaké své specialitky, na které bych měl možná být upozorněn.
Kouknu se samozřejmě jestli to dobíjí, svítí, brzdí a startuje, pohoupu tlumiče.
Jde o ve stodole parkovaný kus s 50 000 km, omšelého vzhledu, s natrženým sedlem.
Údajně plně funkční.
Netuším, jak otestovat stav převodovky a spojky, zvláště pokud mě nenechá to projet.
Povožení na tandemu za testovací jízdu nepovažuji. Soudím tak podle celkového přístupu majitele, přijde mi přehnaně opatrný.
Nerad bych se dočkal vyskakujících rychlostí, nebo něčeho podobného.
Děkuji předem za rady!
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
No jedine se na to projet...podle vzhledu motor nepoznas
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
když to chceš projet, tak se to dělá tak, že mu do ruky vrazíš peníze a on tě nechá svízt... i z hlediska smlouvy ti to musí půjčit, jelikož by tam mělo bejt uvedeno, že s tebou byla provedena zkušební jízda... a jestli pro to jedeš někam v okolí brna, tak dej vědět, jel bych s tebou a řeknu ti co a jak


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Jedu tam dneska v cca 15 hodin. Je to v okoli Brna. Predpokladam, ze kdyz tam necham auto, tak by mohlo byt logicke, ze neujedu.
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
ne, musíš mu dát do ruky peníze, kolik je v inzerátu.... většina lidí to tak dělá...


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Se dívám, že těch "dvěpade" se už moc neprodává...
Já to ještě dobře střelím
:D-x:D-x:D-x
Já to ještě dobře střelím

Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Majkle, ty už ne - je moc provařená 

MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Jinak mne teda všichni kupci nechali projet i bez složení zálohy, nejspíš působím solidním dojmem
a taky jsem jim vždycky před barákem nechal auťák, takže se nebáli, že bych jim zmizel i s mašinou...


Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Vladan napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Majkle, ty už ne - je moc provařená
Provařená??
to pude, věřím tomu!!! A nebo zůstane doma jako vzpomínka na šílená léta nervů a utrpení
:D-x:D-x:D-x
-------------------------------------------------------
> Majkle, ty už ne - je moc provařená

Provařená??


Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
já jednou v bazaru dával do zástavy auto, po zkušebce se všechny papíry roztrhaly
auto cena 10 000 motorka 80 000 jim nevadilo 


S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Tož jsem zklamán... Neprojel jsem se, protože majitel motorku vůbec nepřipravil. Jenom ji vytáhl ze stodoly. Sice ji nastartoval, ale nedržela vůbec volnoběh. Není se co divit, po dvou letech stání je div, že chytla. Zeptal se mě sice, jestli to chci projet, ale za takového chrchlání a chcípání jsem zájem neprojevil.
Navíc vzhled... no prostě fuj. Blatník různě navařovaný, všechno rezavé a zašlé. Rukojeti řídítek zkřenčelé a orvané, jen snad ten motor vypadal normálně.
Prostě motorka ke kompletní renovaci. A tu se mi rozhodně dělat nechce, kvůli tomu jsem nedávno prodal Jawu 250.
Navíc se mi ta MZ 251 zdála pro moje účely (náhradní dopravní prostředek) moc velká a těžká. Zřejmě se přeorientuju na MZ 150.
Nenabízí někdo DOBROU MZ150, pokud možno v okolí Brna?
Je mi známo, že je lidi prodávají často pro ztrátu výkonu, tak takovou tedy nechci.
Prostě potřebuji něco, co spolehlivě dopraví při poruše auta do práce a pro občasné malé výlety za město - tak do 30km daleko.
A půjde snadno protáhnout brankou a přes 4 schodky do zahrady.
Navíc vzhled... no prostě fuj. Blatník různě navařovaný, všechno rezavé a zašlé. Rukojeti řídítek zkřenčelé a orvané, jen snad ten motor vypadal normálně.
Prostě motorka ke kompletní renovaci. A tu se mi rozhodně dělat nechce, kvůli tomu jsem nedávno prodal Jawu 250.
Navíc se mi ta MZ 251 zdála pro moje účely (náhradní dopravní prostředek) moc velká a těžká. Zřejmě se přeorientuju na MZ 150.
Nenabízí někdo DOBROU MZ150, pokud možno v okolí Brna?
Je mi známo, že je lidi prodávají často pro ztrátu výkonu, tak takovou tedy nechci.
Prostě potřebuji něco, co spolehlivě dopraví při poruše auta do práce a pro občasné malé výlety za město - tak do 30km daleko.
A půjde snadno protáhnout brankou a přes 4 schodky do zahrady.

Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Já to říkám furt, já tu svou 251 ještě dobře prodám
to je všude samej vrak





Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Rokony: Jo, sehnat MZ-tu v pěkném stavu není úplně jednoduché, vzhledem ke stáří těch motorek. Občas se nějaká dobře vypadající někde v inzerci objeví, ale jsou to spíš vyjímky...

Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Takže se jedu podívat v pondělí na tuto stopadesátku http://www.motoinzerce.cz/motorky/mz/86 ... z-150.html
Zajímalo by mě, jak poznám, jestli nemá motorka úbytek výkonu, když jsem na podobné nikdy nejel
Projevují se 150ky se zhoršeným výkonem nějak specificky?
Zajímalo by mě, jak poznám, jestli nemá motorka úbytek výkonu, když jsem na podobné nikdy nejel

Projevují se 150ky se zhoršeným výkonem nějak specificky?
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Spoj se s Harrym a jeď s ním, sám nic nepoznáš když si jí nikdy neměl... Kup do auta basu piv a pojede s tebou třeba na kraj světa 

Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Řekni ať ti ukáže velký techničák. jestli uvidíš, že první osoba to měla někdy v roce 2000, tak si buď jistý, že už ji mělo přinejmenším 4+novy TP majitelů a vykašli se na to, bude to několikrát bastlený vrak.
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
GeorgeLD: To není taky pravidlem, já jsem už xy-tý majitel a jezdí dobře a když jsem ji kupoval, tak byla i vcelku v dost skušném stavu.
Rokony: Na fotkách vypadá docela slušně. Měla by být živá při rozjezdu a neměl by být po rovině problém ji rozjet přes kilo, pokud nejsi těžká váha. To pociťově poznáš, jestli se jí chce do otáček nebo ne. Ale vzít sebou Harryho, by nebyl špatný nápad
Rokony: Na fotkách vypadá docela slušně. Měla by být živá při rozjezdu a neměl by být po rovině problém ji rozjet přes kilo, pokud nejsi těžká váha. To pociťově poznáš, jestli se jí chce do otáček nebo ne. Ale vzít sebou Harryho, by nebyl špatný nápad


Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Zdravím,
dle fotek vypadá velmi výrazně lépe než moje, tedy investovat do vzhledu nebudeš muset
Zatoč předním a zadním kolem, měly by se točit volně - má to vliv na maximálku. Propruž pérování a koukni, jestli nejsou podhuštěné pneu - zase maximálka... Od 70 km/hod začne vzrůstat odpor vzduchu docela významně a pokud silně fouká, je to taky dost znát - budeš honit 9 kW.
Za plynem jde motor i studenej, ale na zkušebce bych ho bral pod krkem až po nějakých dvou kilometrech jízdy. Maximální otáčky v zápřahu závisí na předstihu, tak ty bych moc neřešil, spíše bych řešil pružnost motoru po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Na 2-3000 otáčkách 150dina nejede, chce to víc. Ve městě bez zrychlování sice na 3000 otáček na 5-ku jet můžeš, ale to je udržovačka po rovině s natrženým plynem, přidáš a bude na Tebe vrčet
Určitě zkus, jak jde řadit neutrál. Z jedničky i dvojky nutně na místě nemusí jít neutrál zařadit. Pokud však motorku popostrčíš, měl by tam neutrál spadnout hned. Z neutrálu jednička by neměla škubnout s motorkou, pokud ano, chce to seřídit spojku a to by mě neodradilo od koupě, pokud by motor šel ostře za plynem. Kvalty by tam měly padat snadno.
Za jízdy s ní zakličkuj a vnímej, jak se jí chce nebo nechce do kliček. MZty jsou hravý motorky - motokola, lehký, živý a obratný. Přední guma někdy dost napoví v jakém stavu je geometrie rámu.
Po nějakých 25-ti letech má každá MZta individuální motor. S tím je taky potřeba trochu počítat.
Po elektrické stránce by měla být v pořádku, abys elektriku nemusel hned řešit. Jestliže se dovíš, že byla kupovaná nová baterie, určitě se ptej proč...
Brzdit by to mělo v přímém směru, zadní brzda jde do smyku celkem hned a pedálu na to stačej asi 3 cm. Pohoda.
Jestli se Ti podaří s sebou vzít Harryho - jedině dobře
Užij si ji
dle fotek vypadá velmi výrazně lépe než moje, tedy investovat do vzhledu nebudeš muset

Zatoč předním a zadním kolem, měly by se točit volně - má to vliv na maximálku. Propruž pérování a koukni, jestli nejsou podhuštěné pneu - zase maximálka... Od 70 km/hod začne vzrůstat odpor vzduchu docela významně a pokud silně fouká, je to taky dost znát - budeš honit 9 kW.
Za plynem jde motor i studenej, ale na zkušebce bych ho bral pod krkem až po nějakých dvou kilometrech jízdy. Maximální otáčky v zápřahu závisí na předstihu, tak ty bych moc neřešil, spíše bych řešil pružnost motoru po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Na 2-3000 otáčkách 150dina nejede, chce to víc. Ve městě bez zrychlování sice na 3000 otáček na 5-ku jet můžeš, ale to je udržovačka po rovině s natrženým plynem, přidáš a bude na Tebe vrčet

Určitě zkus, jak jde řadit neutrál. Z jedničky i dvojky nutně na místě nemusí jít neutrál zařadit. Pokud však motorku popostrčíš, měl by tam neutrál spadnout hned. Z neutrálu jednička by neměla škubnout s motorkou, pokud ano, chce to seřídit spojku a to by mě neodradilo od koupě, pokud by motor šel ostře za plynem. Kvalty by tam měly padat snadno.
Za jízdy s ní zakličkuj a vnímej, jak se jí chce nebo nechce do kliček. MZty jsou hravý motorky - motokola, lehký, živý a obratný. Přední guma někdy dost napoví v jakém stavu je geometrie rámu.
Po nějakých 25-ti letech má každá MZta individuální motor. S tím je taky potřeba trochu počítat.
Po elektrické stránce by měla být v pořádku, abys elektriku nemusel hned řešit. Jestliže se dovíš, že byla kupovaná nová baterie, určitě se ptej proč...
Brzdit by to mělo v přímém směru, zadní brzda jde do smyku celkem hned a pedálu na to stačej asi 3 cm. Pohoda.
Jestli se Ti podaří s sebou vzít Harryho - jedině dobře

Užij si ji
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Tady máš pěknou 251 a budeš-li mít štěstí a ty kilometry budou odpovídat, je to super koupě:
http://www.motoinzerce.cz/motorky/mz/86 ... z-251.html
http://www.motoinzerce.cz/motorky/mz/86 ... z-251.html
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
já mu nabízel, že pojedu s ním, ale chlapec se nějak nechatá... asi má raději teorie z netu a pak tu bude fňukat, že mu to nejde opravit...


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
Harry: nebo spíš nevnímá kolonku "soukromé zprávy", mě taky dost dlouho trvá než si nějaké všimnu...
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
To soráč, ale žádnou soukromou zprávu tam nemám.
Byl jsem to projet a nezdá se mi to úplně špatné.Trochu blbě tam jde neutrál.Chce to hodně cit.
Při zařazení jedničky to cukne,ale při jízdě jde řadit pěkně. ( jsem z Jawy zvyklej řadit obráceně, trochu mě to mátlo)
Je tam zapalování VAPE.
Přední brzda mě překvapila, brzdí jak divá, trochu zlobí přední spínač brzdovky.
1 a 2 rychlosti jsou vytočené hnedka, 4 už trochu trvá než se řádně roztáhne. K otestování pětky nebyl moc prostor, na té cestě jsem si tak rychle netroufnul.
Oproti Jawě 250 jsou rychlosti kratší, Jawa jela mnohem víc od spodu.
Blinkry blikají rychlo jak swinja, ale to je jen drobnost.
Nikde nic neteče, baterka a dobíjení OK. ( tzn. že po nastartování kontrolka dobíjení zhasne, při zastaveném motoru baterka utáhne světla.)
Byl jsem upozorněn na prasklý náhon tachometru.
Baterka rozhodně nevypadá na novou.
Celkově motorka vypadá hezky, jako na obrázcích. Jen pár drobných oděrek.
Zarážka řídítek nedzeformovaná.
Typoval bych,že bude nutný seřídit spojku a zkontrolovat aretaci neutrálu.
Velké díky za rady!
Byl jsem to projet a nezdá se mi to úplně špatné.Trochu blbě tam jde neutrál.Chce to hodně cit.
Při zařazení jedničky to cukne,ale při jízdě jde řadit pěkně. ( jsem z Jawy zvyklej řadit obráceně, trochu mě to mátlo)
Je tam zapalování VAPE.
Přední brzda mě překvapila, brzdí jak divá, trochu zlobí přední spínač brzdovky.
1 a 2 rychlosti jsou vytočené hnedka, 4 už trochu trvá než se řádně roztáhne. K otestování pětky nebyl moc prostor, na té cestě jsem si tak rychle netroufnul.
Oproti Jawě 250 jsou rychlosti kratší, Jawa jela mnohem víc od spodu.
Blinkry blikají rychlo jak swinja, ale to je jen drobnost.
Nikde nic neteče, baterka a dobíjení OK. ( tzn. že po nastartování kontrolka dobíjení zhasne, při zastaveném motoru baterka utáhne světla.)
Byl jsem upozorněn na prasklý náhon tachometru.
Baterka rozhodně nevypadá na novou.
Celkově motorka vypadá hezky, jako na obrázcích. Jen pár drobných oděrek.
Zarážka řídítek nedzeformovaná.
Typoval bych,že bude nutný seřídit spojku a zkontrolovat aretaci neutrálu.
Velké díky za rady!
Re: MZ 251-na co se soustředit při koupi
A, už vidím Harryho nabídku, to mě mrzí že jsem přehlídl.
Snad jí využiju jindy...
Díky
Snad jí využiju jindy...
Díky