Otacky MZ etz 251
Otacky MZ etz 251
Zdravim pani chcel by som vas poprosit o radu s mojou 251. Z nicoho nic mi raz po nakopnuti vyskocili otacky (nejde mi otackomer) mozno na 3000 na volnobehu a neviem ako ich spustit dole. Neda sa ani zaradit jednotka teda ani jazdit. Cim to je sposobene a ako to odstranit?
Re: Otacky MZ etz 251
Nevisí ti šoupátko?
Re: Otacky MZ etz 251
Nie so supatkom ani s plynovym lankom to nic nema aj ked som ho uplne povolil motorka to robila...co vam este moze nieco napovedat je ze ked necham zapnuty sytic otacky klesnu na normal ale hned ked ho vypnem tak zase vyletia hore
Re: Otacky MZ etz 251
Co třeba gufero u zapalování?
hodně časté.

SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet

MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Otacky MZ etz 251
Nad guferom som tiez uvazoval ale je tam nove, ani nie 4 mesiace stare. Mohlo odist po takom katkom case?
Re: Otacky MZ etz 251
jestli jsi ho blbě nasadil, tak úplně s klidem


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Otacky MZ etz 251
Tak skusim dat dole stator a rotor a pozriem sa nato. Ak by to ale nebolo gufero pod zapalovanim mate este nejake ine tipy?
Re: Otacky MZ etz 251
tak záleží, v čem všem jsi se vrtal


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Otacky MZ etz 251
Valec je po vybruse, novy piest a kruzky, vymenene gufero pod zapalovanim nic viac sa nerobilo. 4 mesiace to jazdilo v pohode a potom sa objavilo to co opisujem hore.
Re: Otacky MZ etz 251
Zdravím,
když jsem ladil optimální spotřebu u svojí 150diny, dostal jsem se do okamžiku, kdy jsem směs ochudil tak moc, že volnoběh nešel vůbec štelovat dorazem šoupátka. Volnoběh se držel přes 2000 otáček a měnil se v rozsahu asi 200 otáček.
Situace, že by se Ti zašrouboval šroub běhu naprázdno mi ale přijde nepravděpodobná. Spíš by mohla být přicpaná tryska běhu naprázdno... Nebo se mohla někde vyskytnout netěsnost sání - vzduchový filtr, dekl a pod.
Profoukej trysky, třeba to pomůže.
když jsem ladil optimální spotřebu u svojí 150diny, dostal jsem se do okamžiku, kdy jsem směs ochudil tak moc, že volnoběh nešel vůbec štelovat dorazem šoupátka. Volnoběh se držel přes 2000 otáček a měnil se v rozsahu asi 200 otáček.
Situace, že by se Ti zašrouboval šroub běhu naprázdno mi ale přijde nepravděpodobná. Spíš by mohla být přicpaná tryska běhu naprázdno... Nebo se mohla někde vyskytnout netěsnost sání - vzduchový filtr, dekl a pod.
Profoukej trysky, třeba to pomůže.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Otacky MZ etz 251
optimální spotřeby nedocílíš ochuzením směsi, kam až to půjde... přecejen vzduch s benzinem hoří v nějakým poměru a v nějakým prostoru... takhle docílíš akorát toho, že se to bude přehřívat


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Otacky MZ etz 251
Ahoj Harry,
však jo, já jen popsal, že při příliš velkém ochuzení směsi nejde doštelovat volnoběh dorazem šoupátka. Způsob jakým se směs ochudí je lhostejný: špatně nastavený karburátor, přicpaná tryska nebo podcházející gufero či netěsnící sání - to je jedno.
To, že můj motor příliš nezajímá tovární nastavení, je zase problém mého motoru nikoli bible.
S továrním nastavením si veme klidně 6,5 l/100 km a dost hustě hulí, s mým nastavením si veme 4,3 l/100 km a buď nehulí vůbec nebo jen chvíli než se ohřeje. Maximálku neznám, protože moje trasy neumožňují rozkulit mašinu nadoraz. Do referenčního kopce se mnou jede 90-95 km/hod a to je pro mě podstatný. Kámoš sice plným právem prohlásil: "Ty vole, s kterým autem do Budína musíš brzdit?", jenže on stahuje rychlost své Kawasaki ZXR9 do zatáčky nahoře v kopci na 180 km/hod. Dvoulitrový auta tam maj problém udělat 150 km/hod.
Problém s přehříváním motoru nemám, pokud je venku do 10°C, tak na žebrech udržím ruku. Myslím, že chlazení maj skopčáci spočítaný dobře. Ta minulá Mzta taky chladila velmi dobře.
Jinak máš ve všem pravdu - to nijak nerozporuji
však jo, já jen popsal, že při příliš velkém ochuzení směsi nejde doštelovat volnoběh dorazem šoupátka. Způsob jakým se směs ochudí je lhostejný: špatně nastavený karburátor, přicpaná tryska nebo podcházející gufero či netěsnící sání - to je jedno.
To, že můj motor příliš nezajímá tovární nastavení, je zase problém mého motoru nikoli bible.
S továrním nastavením si veme klidně 6,5 l/100 km a dost hustě hulí, s mým nastavením si veme 4,3 l/100 km a buď nehulí vůbec nebo jen chvíli než se ohřeje. Maximálku neznám, protože moje trasy neumožňují rozkulit mašinu nadoraz. Do referenčního kopce se mnou jede 90-95 km/hod a to je pro mě podstatný. Kámoš sice plným právem prohlásil: "Ty vole, s kterým autem do Budína musíš brzdit?", jenže on stahuje rychlost své Kawasaki ZXR9 do zatáčky nahoře v kopci na 180 km/hod. Dvoulitrový auta tam maj problém udělat 150 km/hod.
Problém s přehříváním motoru nemám, pokud je venku do 10°C, tak na žebrech udržím ruku. Myslím, že chlazení maj skopčáci spočítaný dobře. Ta minulá Mzta taky chladila velmi dobře.
Jinak máš ve všem pravdu - to nijak nerozporuji

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Otacky MZ etz 251
Probelm bol v gefere pod zapalovanim bolo uplne vytrhnute okolo kluky....gufero som dal nove nakopúol motorka si pekne priadla otacky sa drzali v normalne....nasledujuci den som ju vsak nakopúol a otacky zase vyleteli na 3500 a svietila kontorlka dobijania....opat som rozobral zapalovanie zhodil rotor a stator guefo bolo v poariadku zmontoval som to a isla dobre....ked som ju ale zase po par dnoch nakopol zase vyleteli otacky na 3500 chvilu mi svietila kontorlka dobijania a ako sa tak pomalicky zohrievala aj otacky sa postupne znizovali az do normalu...za tepla uz teda ide normalne....cim to je?
Re: Otacky MZ etz 251
Mě to dělá něco podobného otáčky jsem měl na 2000 volnoběh skoro nereagoval a ze 2000 to najednou zdechlo no svíčka začínala zbarvovat do bíla tak jsem si řekl že když mám 2 zářez na jehle a šroub směsi o 1,5 tak to ochuzuje směs otázka co no vyměnil jsem gufero pod zapalkem ale ješťe jsem to nevyzkoušel no nevím jak znalec opravdu moc nejsem ale možná karbec seřídit ještě mě dělalo že po nastartování i při 6000 otáčkách svítilo dobíjení byla to pojistka zkontroluj je a napruž na ně ty plíšky to dělalo mě pak mě napadá regulátor dobíjení ale nevim to možná ani tím být nemůže.
Re: Otacky MZ etz 251
Mě to dělá třeba jen za studenýho motoru, otáčky vyletí na 3tis a nepadají dolů
po chvilce spadnou, jak to zahřeju, cajk... Příruba sání od karbece natahuje kolem vzduch... jak se to zahřeje, tak se to roztáhne a pokoj...
neřeším >>> jezdím, v zimě na to hodím voko, kdyby to dělalo pořád, řešil bych to nějak a hledat, když to dělá jen cca prvních 3tis km, tak na to dlabu a jezdím...

neřeším >>> jezdím, v zimě na to hodím voko, kdyby to dělalo pořád, řešil bych to nějak a hledat, když to dělá jen cca prvních 3tis km, tak na to dlabu a jezdím...