Drhne přední kotoučovka
Drhne přední kotoučovka
Dneska mi začalo drhnout přední brzda, kotouč byl úplně horký. Musel jsem ty čelisti ručně klešťema odtlačit, aby se mi vůbe točilo kolo. Když jsem znovu zabrzdil, tak to opět fest drhlo. Zkusil jsem dát pryč trochu brzdovky jestli to nemám přelité, ale bez výsledku. Jedna destička, ta co je dál od kola, je znatelně víc opotřebovaná a navíc poněkud zešikma, nicméně hmoty je na obou destičkách pořád dost, dával jsem je před 3500km nové. Odvzdušnění jsem letos žádné nedělal.
Nevíte někdo jak to opravit?
Díky
Nevíte někdo jak to opravit?
Díky
Re: Drhne přední kotoučovka
Viděl bych to na pístky za destičkama, měl jsem ten samý problém.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Drhne přední kotoučovka
a co je třeba s těma pístkama udělat, výměna?
Re: Drhne přední kotoučovka
Můžeš to rozebrat a vyčistit nebo to pro začátek nerozebírat, jen prostříknout čističem brzd a zkusit rozpohybovat...

Re: Drhne přední kotoučovka
taky zkus, jestli ti destičky ve třmenu chodí volně - to by vysvětlovalo to šikmý opotřebení
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Drhne přední kotoučovka
pistky.. Me fungoval levy, pravy stale tlacil desku na kotouc, majitel predemnou urazil packu a kus pumpy, tak brzdil jen zadni, pak to chvilku stalo.. takze brzda zatuhla a ani to moc nebrzdilo a nezavisle na tom jsem to hodil do skarpy a urazil novou pumpu
dalsi sezonu se pravy pistek zadrhl uplne, takze nove tesneni a pistky vylesteny nevr dullem, pak to fungovalo, ale teklo to - prava cast trmenu mela mikro prasklinu od bouracky a jak se rozchodil pistek, tak to zacalo tect, takze pulku trmenu z nahradniho a novy tesneni, ale pro zmenu to vloni opet zacalo malinko tect, novy krouzek vpravo a po pul roce zacal tect... Kapka za den, kdyz to necham zabrzdeny, coz neni tak hrozny, ale kotouc to namaze
dej novy krouzky a bude to dobry, ale ta prava deska nevim no...


Re: Drhne přední kotoučovka
Zdravím,
bych vyndal destičky, sundal prachovky, vyčistil pístky, máznul je brzdovkou, zatlačil dovnitř, nasadil destičku na straně, která funguje, opatrně mačkal brzdovou páku tak dlouho, až by nešla nasadit druhá destička, znova máznul brzdovkou pístek, zase ho zatlačil a opět mačkal páku. Takhle to v pohodě rozchodíš. Pokud ne, tak to zrovna celý rozeber, budeš mít pod pístky černou úsadu nebo olámaný těsnící kroužky pístku. To jsem tam našel já, ty kousky byly tvrdý jako kámen.
Pístky jsou z hliníku, tak na ně opatrně - hlavně ať se Ti nevzpříčí - musí chodit v ose pohybu!
Taky se podívej, jestli je v ose ke kotouči celý třmen - po havárkách to nemusí být pravda...
Na zatlačení pístků jsem použil široký tenký majzlík.
Co se vracení pístků týče - pokud máš odvzdušněno - no problém.
Problém je v pojistné křížové pružině, která destičky moc vracet nechce - destičky přibrzďují. Chtěl jsem ji malinko povolit a hned mi packa praskla. Sám za sebe jsem ji vyhodil, do třmenu vyřízl závity, čepy hahradil imbus šrouby o stejné délce jako jsou na deklech motoru, desky hrkají a kolo se točí i s křivým kotoučem - odhad 0,2 mm. Dokonce na tom bez úpravy drží i krytka destiček. K ničemu Tě tímto ale nenavádím...
Pověs destičky jen na čepy bez pružiny a zatoč kolem. Zabrzdi a zase zatoč a uvidíš, jestli se ti pístky skutečně vrací.
No a nezapomeň tam pak pružinu vrátit!:-)T
bych vyndal destičky, sundal prachovky, vyčistil pístky, máznul je brzdovkou, zatlačil dovnitř, nasadil destičku na straně, která funguje, opatrně mačkal brzdovou páku tak dlouho, až by nešla nasadit druhá destička, znova máznul brzdovkou pístek, zase ho zatlačil a opět mačkal páku. Takhle to v pohodě rozchodíš. Pokud ne, tak to zrovna celý rozeber, budeš mít pod pístky černou úsadu nebo olámaný těsnící kroužky pístku. To jsem tam našel já, ty kousky byly tvrdý jako kámen.
Pístky jsou z hliníku, tak na ně opatrně - hlavně ať se Ti nevzpříčí - musí chodit v ose pohybu!
Taky se podívej, jestli je v ose ke kotouči celý třmen - po havárkách to nemusí být pravda...
Na zatlačení pístků jsem použil široký tenký majzlík.
Co se vracení pístků týče - pokud máš odvzdušněno - no problém.
Problém je v pojistné křížové pružině, která destičky moc vracet nechce - destičky přibrzďují. Chtěl jsem ji malinko povolit a hned mi packa praskla. Sám za sebe jsem ji vyhodil, do třmenu vyřízl závity, čepy hahradil imbus šrouby o stejné délce jako jsou na deklech motoru, desky hrkají a kolo se točí i s křivým kotoučem - odhad 0,2 mm. Dokonce na tom bez úpravy drží i krytka destiček. K ničemu Tě tímto ale nenavádím...

Pověs destičky jen na čepy bez pružiny a zatoč kolem. Zabrzdi a zase zatoč a uvidíš, jestli se ti pístky skutečně vrací.
No a nezapomeň tam pak pružinu vrátit!:-)T
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Drhne přední kotoučovka
Tak jsem pístky vyndal, vyčistil, namazal bzdovkou, zatlačil zpět a výsledek je, že po projiždce to po brždení zase drhne... tipuju to na tu šikmo ohoblovanou destičku, je možné, že při přítlaku přinutí pístek šprajcnout se a pak se nechce zatlačit zpět. Tak sem ji zpiloval do roviny, nicméně bez výsledku. Písky tam a zpět normálně chodí.
Už mě napadá jen špatné gufero, měl jsem z něj uvnitř cancourky. A jinak vážně nevím, dost mě to štve, chci jezdit
mechanismus tam nijak pokřivený po pádu není, je to všechno v ose. Nemohl by být problém v pumpičce?
Kolo mi drhne i bez te pružinky. Ještě pořád sázím na destičky, jedna je tak v poloviční tlouštce te druhé.
Už mě napadá jen špatné gufero, měl jsem z něj uvnitř cancourky. A jinak vážně nevím, dost mě to štve, chci jezdit

Kolo mi drhne i bez te pružinky. Ještě pořád sázím na destičky, jedna je tak v poloviční tlouštce te druhé.
Re: Drhne přední kotoučovka
Vyměň těsnící kroužky, stojí pár korun. Máš tam nový, nebo tam byly co máš motorku? Jak se z nich odrbaly fousky, tak jsou v háji...
Re: Drhne přední kotoučovka
Mě se to nechce znova rozebírat, je to otravné
myslím že je to těma nesymetricky obrousenyma deskama, možná se jedna strana kvůli toho špatně vrací protože má víc vysunutý/zasunutý pístek. Od té doby, co jsem si před 2 týdnama přečetl, jak není dobré používat k brždění zadní brzdu a změnil jsem posez, tak dávám přední docela záhul 


Re: Drhne přední kotoučovka
No brzdit se má s rozumem oběma brzdama, ale to je jiný povídání...
Starej kroužek je schopnej ten pístek hodně omezovat. U mé MZ byl ten jeden skoro zadřenej, kompresor si foukl, než sem ho dostal ven a těch fousků z kroužku... Ty kroužky vyměň a uvidíš že problém zmizí.

Re: Drhne přední kotoučovka
jestli ti v třmenu zůstává tlak, poznáš po povolení odvzdušňováku
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Drhne přední kotoučovka
když rozhejbávám zatuhlý pístky, tak je oleštím, pak choděj dobře, když je vezmeš jen nějakým kartáčem a jednou je mázneš brzdovkou, tak to většinou nepomůže


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Drhne přední kotoučovka
Vata Nevr Dull a pistky budou jak zrcadlo.