Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Cauec,
řeším furt černou svíčku a teď mě něco trklo, objendal jsem si totiž před rokem výfuk z moto-ustinl.cz, je Made in Hungary, měli u nšj že je pro: MZ 250 i MZ251. Na tom výfuku je divné to, že přesahuje motorku, srovnával jsem to s obrázkem a je delší než origo řekl bych tak o 20cm. Když jsem ho tam dal, tak mi to přišlo divné, ale mávnul jsem nad tím rukou, že asi se začaly kvůli emisím vyrábět delší výfuky.
Neví někdo jestli to je fakt origo výfuk na mz 251?
Takhle to vypadá
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7072_o.jpg[/img]
A takhle si představuju že by to mělo být:
[img]http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... pg?1753961[/img]
řeším furt černou svíčku a teď mě něco trklo, objendal jsem si totiž před rokem výfuk z moto-ustinl.cz, je Made in Hungary, měli u nšj že je pro: MZ 250 i MZ251. Na tom výfuku je divné to, že přesahuje motorku, srovnával jsem to s obrázkem a je delší než origo řekl bych tak o 20cm. Když jsem ho tam dal, tak mi to přišlo divné, ale mávnul jsem nad tím rukou, že asi se začaly kvůli emisím vyrábět delší výfuky.
Neví někdo jestli to je fakt origo výfuk na mz 251?
Takhle to vypadá
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7072_o.jpg[/img]
A takhle si představuju že by to mělo být:
[img]http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... pg?1753961[/img]
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Delší výfuk se skutečně dával na starší ETZ250, ale novější konstrukce u 251 byla lehčí a patrně to má i jinej pajšl. Na svíčku by to teoreticky mít problém nemělo, protože válce jsou na obou typech prakticky totožný... problém bych hledal v karburátoru, např. špatně fungující sytič


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Tak je to fakt na etz 250, to mě zase u moto-ustinla mystifikovali, když psali, že je to i pro 251. Mám ještě v záloze laďák se kterým jsem MZetu koupil, takže to prubnu.
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
a v čem ti vadí ten delší lauf?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
No nevím jestli nemá větší odpor než ten kratší.
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
A už jsi někdy slyšel o tom, že 2T motor musí mít odpor ve výfuku? Dle mýho názoru bude lepší origo z 250, jak nerorigo "laďák" někde z maďarska


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
na výkon to mít vliv nebude, ETZ 250 i 251 měly stejné výkonové parametry
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Tak ten "sportovní" laděný výfuk má velkou výhodu v tom, že je to v podstatě celé rozebíratelné a vyčistitelné. Kdyby to nějak nezhoršovalo jízdu: což si troufnu tvrdit, že nezhoršovat jízdu = nezvyšovat spotřebu a nezhoršovat výkon, tak bych ho tam možná časem prubnul.
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Nejosvedcenejsi je origo vyfuk a to v celem rozsahu otacek,ladak muze nekde pridat vykon,vetsinou nahore,v prumeru je to ale celkove mensi vykon,pokud to porad nedrzis pod krkem.Pokud spravne-ne hodne-mazes dobrym olejem a jezdis delsi trasy,tak u mz se vyfuk prakticky nezakarbonuje.Delsi vyfuk z mz 250 na vykon vliv nema,jen je delsi a u zkracene 251 vypada opticky proste dlouhy.Valce se delaly 3 typy,nemyslim polsko,ani tuning ale orig DDR.Rok 1981-88 15mm od spodku valce k spodni hrane saci priruby-valec mel lepsi spodek od nizssich otacek,ochotneji se sbiral,ale nahore uz neprislo tolik takove to nakopnuti-pro cestovani ale ideal.Dalsi-1989-90-(vetsina nasich MZ)-,13mm od hrany valce(jine casovani).od 4200ot motor znatelne ozije,nez prijde priblizne 3800ot.ale zadny trhac asfaltu.1991-93- kanunni a 301.14mm od hrany,takze opet trochu zpatky ke korenum-u nas malo se vyskytujici.Ten prvni valec ma prodlouzenou sukynku nahore okolo matky kolena vyfuku a na poslednich zebrech zespoda 6 vyvrtanych der.Ty nase maji dole zepredu na hrane vyrazeno-251.vsechny maji z boku dole vylity rok vyroby. Spotreby skoro stejne,klesnou pri koupi karb.Bing 84 a motor se sbira drive a rychleji reaguje na pridani plynu.to je tak asi vse.H
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Hynek: Já nemám na válci vyraženo nic, tuhle jsem to hledal, přesně na tom místě, jak píšeš a kde nic tu nic... By mne zajímalo, co za válec vlastně mám, je fakt, že by to měl být rok 89, ale jsem už xy-tý majitel, tak je možné, že válec už není původní, ale německej je určitě...

Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Podivej se dole na valci z prave strany co je zapalovani,asi v prostredku valce hned nad tesnenim je v krouzku napr.89,ted jsem se dival na svoji mz.lepsi posvitit trochu ze sikma baterkou,trochu tam vadi viko zapalovani,na druhe mzete to je taky a ta je rok 81.Pak napis.H.Tyto udaje roku nejsou vyrazeny raznici,ale odlite,tudiz vystouple.
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Nejspis tam bude 89 nebo 90,to znamena 13mm k sacimu kanalu,takze zhruba od 4200ot prijde nastup vykonu,zase ale tak propastny rozdil mezi typy valcu nejsou,zalezi taky na celkov.stavu motoru,kompresi,serizeni atd.H
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Hynek: No, pokud mi ukazuje otáčkoměr správně, tak nejlépe mi to jede, resp. tahne, tak mezi 3,5 - 4 tis. otáček...

Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Od tech 3500 ot je to nejak driv,ale je to asi serizenim otackomeru.Mam doma uplne novy otackomer,vyrobeny 4hran z nahonu a elektromotor co ma presne otacky a kdyz jsem repasoval a serizoval jine starsi budiky tak bys koukal jake to byly rozdily plus minus 500ot,tachometry taky klidne o 10km a to mely spravne pocty zubu na pastorku,ale o tom jsem tady uz psal.H
Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Mě třeba nastoupí výkon opravdu od těch +-4200ot., vím to protože to mám rád hlavně do kopce jak se ten motor fajně rozezvučí v těhle otáčkách 

Re: Nějak podivně dlouhý výfuk Made in Hungary
Pravdu mas,jezdil jsem uz na hodne mzetach a tech 4200ot.je spravny udaj.kdyz jsem si v r.89 koupil funglovku 251,hned ze zacatku jsem videl,ze to od tech 4200 zacina v motoru zit a i ostatnich kamaradu to bylo taktez,takze otackomer mas ok.H