Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Čauec,
mám takové trable se škubáním řetězovky. Řetěz mám napnutý na hlavním stojanu tak, abych rozumným přítlakem dvěma prsty jej přitiskl ke kyvce (tak nějak je to v bibli). Zadní kolo se volně otáčí, nikde to nedrhne. Když dám MZetu na hlavní stojan, škubání se nejvíce projeví na 5. rychlostním stupni když přidán plyn, začne to >>fest<< škubat s motorem. To samé škubání vzniká když jedu a motor není v záběru, třeba při jízdě z kopce, prostě to škube a je to nepříjemné. Řeším to stiskem spojky. Celá řetězovka je nová a nevím přesně, co to škubání způsobuje.
Druhý problém, jestli to teda je problém, mám se silentblokem. Nejsem si úplně jistý, jestli jsem ho dobře poskládal, ale příjde mi, že to v něm nějak moc na volnoběh skáče. Přitom gumu mám tou maticí utáhlou fest.
Třetí problém, který souvisí se silentblokem je, že když jen trochu zvednu šoupátko zvednutím plynu, začne to v karburátoru hklasitě ťukat s vibrovním motoru v silentbloku - nejspíš to dělá šoupátko. Za jízdy to jde docela slyšet; jsou to pazvuky které bych rád odstranil.
Čtvrtý problém, jestli to teda je problém, mám s řazením. Když zmáčknu spojku a přeřadím, není to zrovna lahodící mému uchu, vcelku to škubne, ikdyž se snažím přeřazovat jemně. Nerad bych převodovku zbytečně rasoval. Se spojkou co se funkcionlaity týče problém nemám, jen spojkový koš už bude asi vcelku starý.
Díky moc za help
mám takové trable se škubáním řetězovky. Řetěz mám napnutý na hlavním stojanu tak, abych rozumným přítlakem dvěma prsty jej přitiskl ke kyvce (tak nějak je to v bibli). Zadní kolo se volně otáčí, nikde to nedrhne. Když dám MZetu na hlavní stojan, škubání se nejvíce projeví na 5. rychlostním stupni když přidán plyn, začne to >>fest<< škubat s motorem. To samé škubání vzniká když jedu a motor není v záběru, třeba při jízdě z kopce, prostě to škube a je to nepříjemné. Řeším to stiskem spojky. Celá řetězovka je nová a nevím přesně, co to škubání způsobuje.
Druhý problém, jestli to teda je problém, mám se silentblokem. Nejsem si úplně jistý, jestli jsem ho dobře poskládal, ale příjde mi, že to v něm nějak moc na volnoběh skáče. Přitom gumu mám tou maticí utáhlou fest.
Třetí problém, který souvisí se silentblokem je, že když jen trochu zvednu šoupátko zvednutím plynu, začne to v karburátoru hklasitě ťukat s vibrovním motoru v silentbloku - nejspíš to dělá šoupátko. Za jízdy to jde docela slyšet; jsou to pazvuky které bych rád odstranil.
Čtvrtý problém, jestli to teda je problém, mám s řazením. Když zmáčknu spojku a přeřadím, není to zrovna lahodící mému uchu, vcelku to škubne, ikdyž se snažím přeřazovat jemně. Nerad bych převodovku zbytečně rasoval. Se spojkou co se funkcionlaity týče problém nemám, jen spojkový koš už bude asi vcelku starý.
Díky moc za help
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
nemáš vytahaný řetěz?
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Zdravím,
řetězovkou myslíš řetězové kolo, řetěz a rozetu? Pokud je všechno nové, je to buď moc volné nebo moc utažené.
Pokud máš nový jen řetěz, tak Ti přelézá přes vytahaný zuby na řetězovým kolečku. U Tebe ne, ale u 150diny lze otočit řetězový kolo a je taky rachot.
Určitou vůli mají převody v převodovce - to je prostě dáno konstrukcí a tyto vůle se podílejí na určité nepravidelnosti chodu motoru v dojížděcím režimu. 150dina to dělá taky, ale nezdá se mi to nijak dramatický, volím jiný režim jízdy
I na 150dině se motor na silentbloku mrská jako kapr na suchu
Bych toho datla pustil ven, nebo se proklove ven
Skopčácký motorky prostě CVAK dělají (dneska jsem koukal na nějakou Hondu a ta CVAK dělala taky), škubnutí skopčácký motorky taky dělají, ale tady si už jistý nejsem, že to je správně. Ti napíšu, až na mě milenka bude vrčet. Rovnal jsem zkroucený spojkový koš a měnil popraskaný lamely - starý za starý, tak uvidíme. Každopádně Pertinaxový lamely musí v koši chodit naprosto volně - to se u mě nedělo. Kdybys to rozdělával, koukni na drážky v unašeči a kleci, aby nebyly vymačkaný - drhlo by to a nerozpínalo.
No a poslední věc - cos tam nalil za med?
řetězovkou myslíš řetězové kolo, řetěz a rozetu? Pokud je všechno nové, je to buď moc volné nebo moc utažené.
Pokud máš nový jen řetěz, tak Ti přelézá přes vytahaný zuby na řetězovým kolečku. U Tebe ne, ale u 150diny lze otočit řetězový kolo a je taky rachot.
Určitou vůli mají převody v převodovce - to je prostě dáno konstrukcí a tyto vůle se podílejí na určité nepravidelnosti chodu motoru v dojížděcím režimu. 150dina to dělá taky, ale nezdá se mi to nijak dramatický, volím jiný režim jízdy

I na 150dině se motor na silentbloku mrská jako kapr na suchu

Bych toho datla pustil ven, nebo se proklove ven

Skopčácký motorky prostě CVAK dělají (dneska jsem koukal na nějakou Hondu a ta CVAK dělala taky), škubnutí skopčácký motorky taky dělají, ale tady si už jistý nejsem, že to je správně. Ti napíšu, až na mě milenka bude vrčet. Rovnal jsem zkroucený spojkový koš a měnil popraskaný lamely - starý za starý, tak uvidíme. Každopádně Pertinaxový lamely musí v koši chodit naprosto volně - to se u mě nedělo. Kdybys to rozdělával, koukni na drážky v unašeči a kleci, aby nebyly vymačkaný - drhlo by to a nerozpínalo.
No a poslední věc - cos tam nalil za med?

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Řetězovka je nová komplet, tj. řetěz, rozeta i kolečko u převodovky. Nevím jestli to má vliv, ale dal jsem z řetezu pryč 2 nebo 3 články, aby jich měl stejně jako starý řetěz, ale to snad nemá vliv. Zkusím ho teda troošku víc napnout a uvidím.
Nalil jsem tam SAE 80W GYROL 80W nebo SAE 90W GYROL 90W, teď přesně nevím, kupuju to u Ustinla.
Nalil jsem tam SAE 80W GYROL 80W nebo SAE 90W GYROL 90W, teď přesně nevím, kupuju to u Ustinla.
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Doprčic fakt v tom motoru za jízdy nějak dost cvaká, jsem z toho nervózní.
Navíc nevím čím to je, ale nějak se mi protočila nakopáčka v tom mechanismu uvnitř nebo co; když se vrátí zpátky po nakopnutí, jde slyšet cvrkání jak to tam jde přes zuby. Musel jsem tam dát větší dorazovou gumu aby to nedělalo.
Navíc nevím čím to je, ale nějak se mi protočila nakopáčka v tom mechanismu uvnitř nebo co; když se vrátí zpátky po nakopnutí, jde slyšet cvrkání jak to tam jde přes zuby. Musel jsem tam dát větší dorazovou gumu aby to nedělalo.
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
a nebylo by lepší to rozdělat a podívat se, kde je co upadenýho, abys věděl, co se ti případně za jízdy šprajcne do převodovky?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Neřekl bych, že z mechanismu nakopavacky cokoliv upadlo, co by tam asi tak mělo upadnout. Spíš se tam něco uvnitř protočilo. Páka prostě zabírá příliš u spodu a když se vrátí do původní pozice, často ještě zabírá i z ní. Prostě celá ta výseč záběru nakopávačky se otočila o takových 60°.
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
ona je tam pružina, co jí má vracet a spousta dalších hejblat... něco může být prostě špatně... třeba i uložení hřídele může být vyžvejknutý atd.


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Ono já když to složil a staroval, tak se něco při startování semtam jakoby protočilo, že to nezabralo - lepilo mi, že prokluzuje spojka. Nicméně spojka je úplně bez problému. Pak jsem to jednou nakopl a už to bylo v záběru níž. Mrknu na to až budu měnit šroub aretace řazení, mám tam teď jenom nějaký kompromis.
Re: Řetězovka - škubání, silentblok - vibrace, karburátor - tříská šoupátko
Tak jsem trochu napl řetěz a škubání za jízdy je hned ok ačkoliv na stojanu se to neprojevilo, do motoru jsem dolil olej (protože mi nějaký vytekl při montáži) a zlepšilo se o dost klepání motoru; možná i to klepání šoupátka se tím zlepšilo;
Takže kromě toho, že se mi to někde mezi 3100-3300ot v motoru rozezvučí jako když se soustruží kov, tak je vše ok. Nemám tucha kde to tam v motoru dělá, je to zvláštní; v podstatě po GO motoru kdy jsem vyměnil všechny ložiska (kromě spojkového a u altíku), tak to nemělo vůbec žádný vliv na to hučení. To ložisko u alternátoru (u snímače) ještě vyměním protože je totálně v pytli, chrastí neuvěřitelně, ale že by zrovna to dělalo to pískání se mi nezdá.
Jinak letos už jsem najel 1000km
Takže kromě toho, že se mi to někde mezi 3100-3300ot v motoru rozezvučí jako když se soustruží kov, tak je vše ok. Nemám tucha kde to tam v motoru dělá, je to zvláštní; v podstatě po GO motoru kdy jsem vyměnil všechny ložiska (kromě spojkového a u altíku), tak to nemělo vůbec žádný vliv na to hučení. To ložisko u alternátoru (u snímače) ještě vyměním protože je totálně v pytli, chrastí neuvěřitelně, ale že by zrovna to dělalo to pískání se mi nezdá.
Jinak letos už jsem najel 1000km
