Pořád černa svíčka ETZ 251
Re: Pořád černa svíčka
No tak snad podle toho návodu co jsem tu postnul, kleštěma jsem ohýbal plováky, až to mělo dle obr. výšku těch 27mm s nestlačenou pružinou jehlově trysky.
Jinak zkusil jsem vyměnit jehlovou trysku za starou co jsem tam měl, ta samozřejmě netěsnila a z karburátoru to neteklo přepadem, ale z boků přes těsnění, takže je asi vadné a chtělo by ho to vyměnit.
Jinak zkusil jsem vyměnit jehlovou trysku za starou co jsem tam měl, ta samozřejmě netěsnila a z karburátoru to neteklo přepadem, ale z boků přes těsnění, takže je asi vadné a chtělo by ho to vyměnit.
Re: Pořád černa svíčka
Tys měnil jehlu?
Re: Pořád černa svíčka
Jehlovou trysku, to co uzavírá přívod benzínu. Ale hlavní jehlu jsem měnil taky, protože jsem si tu předtím ohnul. (ale to už jsem ty problémy se svíčkou měl).
Jinak vyměnil jsem vysokonapěťový kabel za nový, zkoušel jsem i vyměnit fajfku a dát tam tu starou, nezdá se že by nastal rozdíl, objedu vždycky pár koleček lesem kolem baráku a pořádně to točím, když dojedu domů, vyšroubuju svíčku a zkontroluju, je vždycky černá. Vyčistím ji kartáčem, našroubuju, něco pošteluju a jdu to zkusit zas, a furt dokola.
Jinak vyměnil jsem vysokonapěťový kabel za nový, zkoušel jsem i vyměnit fajfku a dát tam tu starou, nezdá se že by nastal rozdíl, objedu vždycky pár koleček lesem kolem baráku a pořádně to točím, když dojedu domů, vyšroubuju svíčku a zkontroluju, je vždycky černá. Vyčistím ji kartáčem, našroubuju, něco pošteluju a jdu to zkusit zas, a furt dokola.
Re: Pořád černa svíčka
Prosím Tě,
co leješ za olej do benolu a v jakým poměru?
Svíčka je černá suchá nebo černá mokrá?
co leješ za olej do benolu a v jakým poměru?
Svíčka je černá suchá nebo černá mokrá?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pořád černa svíčka
M2T v poměru 1:50, svíčka je jak kdy, mívám černou suchou, i černou mokrou.
Zkoušel jsem vypustit převodový olej. Bylo ho tam asi jen max. 800ml, čili asi 100ml chybí, není to ale kdoví jak přesné, když jsem ho tam lil tak jsem to taky přesně neměřil, ale řekl bych, že minimálně 100ml chybět bude, nenajel jsem od výměny moc, tak 300km max. Takže žeby mi to začlo žrát olej? To by mohla být příčína te černé svíčky.
Zkoušel jsem vypustit převodový olej. Bylo ho tam asi jen max. 800ml, čili asi 100ml chybí, není to ale kdoví jak přesné, když jsem ho tam lil tak jsem to taky přesně neměřil, ale řekl bych, že minimálně 100ml chybět bude, nenajel jsem od výměny moc, tak 300km max. Takže žeby mi to začlo žrát olej? To by mohla být příčína te černé svíčky.
Re: Pořád černa svíčka
Zdravím,
s M2T si zkušenost už nepamatuji, protože jsem na něj chvíli jezdil před 14-ti lety a pak jsem přešel na polosyntetiku.
Výše uvádím zkušenosti s Castrolem a Valarem při shodném nastavení karburátoru. Každý olej chce jiné míchání, aby svíčka zrezatěla. Nyní k tomu ještě přibyla venkovní teplota, která snižuje teplotu hoření ve válci - žebra výrazně lépe chladí.
aby svíčka zrezatěla - rozumněj spalovala úsady z benzínu a oleje, musí mít teplotu alespoň 500°C.
Černá svíčka suchá má teplotu pod 450°C - vytváří saze a jde po povolení vyšroubovat holou rukou. Na světle rezatou jsem si musel vzít rukavici - bylo ale 20 nad nulou a víc.
Černá mokrá svíčka má krom nízké teploty ještě buď bohatou směs nebo moc oleje v benzínu. Jenže a tady je zádrhel, bude záležet na oleji, který do toho lijeme.
V 89 roce, když jsem byl na vejšce, jsme toto řešili v kurzu na motorovou pilu, protože Husquarny se úplně běžně na krámech nevyskytovaly a husquarňáckej olej už vůbec ne. Lil se do nich právě M2T a ten při 7000 - 8000 otáčkách přestával mazat, při 10000 už nemazal vůbec. Husquarny držel při životě Nikasil, kterej ten olej ani moc nepotřeboval. Jinými slovy, při 17000 otáčkách, jak nám profesor tvrdil, jely pilky nasucho.
M2T nijak nezatracuji, jen u něj to bude chtít víc laborování.
Zkusil bych teplejší svíčku - Brisk by to měl N17YC - to Y je vysunutý jiskřiště - bude se víc ohřejvat a mělo by to začít spalovat saze.
Jinak to chrchlání by se mělo taky zlepšit. Zde ovšem především záleží na stavu dobíjecí a zapalovací soustavy. Při akceleraci studeného motoru svíčka může požadovat i o 10% vyšší napětí (2,5kVoltů) než je zapalování schopno dodat - a chrchláme. Po ohřátí svíčky je klid - to ale víme
Časem koupím jinou svíčku než mám N15C a poreferuji.
Jinak - dneska mě kámoš svezl na tomhle. http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 13147.html - jen ji má víc zelenou. Upřímně řečeno - na výjezdu na kruháči do kopce z 60-ti km/hod bylo za pár vteřin 240 km/hod - jsem řešil úplně jiný věci než barvu svíčky
Dobře se tlemil, když jsem mu potom řek, že bych mu s Mztou natrhl prdel
s M2T si zkušenost už nepamatuji, protože jsem na něj chvíli jezdil před 14-ti lety a pak jsem přešel na polosyntetiku.
Výše uvádím zkušenosti s Castrolem a Valarem při shodném nastavení karburátoru. Každý olej chce jiné míchání, aby svíčka zrezatěla. Nyní k tomu ještě přibyla venkovní teplota, která snižuje teplotu hoření ve válci - žebra výrazně lépe chladí.
aby svíčka zrezatěla - rozumněj spalovala úsady z benzínu a oleje, musí mít teplotu alespoň 500°C.
Černá svíčka suchá má teplotu pod 450°C - vytváří saze a jde po povolení vyšroubovat holou rukou. Na světle rezatou jsem si musel vzít rukavici - bylo ale 20 nad nulou a víc.
Černá mokrá svíčka má krom nízké teploty ještě buď bohatou směs nebo moc oleje v benzínu. Jenže a tady je zádrhel, bude záležet na oleji, který do toho lijeme.
V 89 roce, když jsem byl na vejšce, jsme toto řešili v kurzu na motorovou pilu, protože Husquarny se úplně běžně na krámech nevyskytovaly a husquarňáckej olej už vůbec ne. Lil se do nich právě M2T a ten při 7000 - 8000 otáčkách přestával mazat, při 10000 už nemazal vůbec. Husquarny držel při životě Nikasil, kterej ten olej ani moc nepotřeboval. Jinými slovy, při 17000 otáčkách, jak nám profesor tvrdil, jely pilky nasucho.
M2T nijak nezatracuji, jen u něj to bude chtít víc laborování.
Zkusil bych teplejší svíčku - Brisk by to měl N17YC - to Y je vysunutý jiskřiště - bude se víc ohřejvat a mělo by to začít spalovat saze.
Jinak to chrchlání by se mělo taky zlepšit. Zde ovšem především záleží na stavu dobíjecí a zapalovací soustavy. Při akceleraci studeného motoru svíčka může požadovat i o 10% vyšší napětí (2,5kVoltů) než je zapalování schopno dodat - a chrchláme. Po ohřátí svíčky je klid - to ale víme
Časem koupím jinou svíčku než mám N15C a poreferuji.
Jinak - dneska mě kámoš svezl na tomhle. http://www.motorkari.cz/motobazar/motor ... 13147.html - jen ji má víc zelenou. Upřímně řečeno - na výjezdu na kruháči do kopce z 60-ti km/hod bylo za pár vteřin 240 km/hod - jsem řešil úplně jiný věci než barvu svíčky
Dobře se tlemil, když jsem mu potom řek, že bych mu s Mztou natrhl prdel
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pořád černa svíčka
Tyo tak to moc děkuju za tvůj post, hodně zkušenosttí. Byly mi taky doporučeny teplejší svíčky tak já zkusím no. Ten olej taky prubnu jinačí, naposled jsem objel 3 benzínky a všude měli buďto nedoporučovanou syntetiku, nebo M2T. Tak jsem tam dal zase M2T. Ale základ pořád zůstává: koupím novou svíčku a po pár km je K.O.
Teď jsem sundal válec a píst a hlava měli na sobě slušnou vrstu sazí, suchých ještě nespečených. Tak to čistím.
Teď jsem sundal válec a píst a hlava měli na sobě slušnou vrstu sazí, suchých ještě nespečených. Tak to čistím.
Re: Pořád černa svíčka
Zkus olej do křovinořezů a motorových pil. Ale nejdřív se podívej do převodovky v jakém stavu máš olej ať ti to nedělaj gufera
Re: Pořád černa svíčka
Olej se zdá že ubývá, měnil jsem ho před cca 300km (asi rokem) a když jsem ho včera vypouštěl, tak se vylilo asi jen cca 750ml (místo 900ml), takže že by to bylo tím? Gufera už jsem si objednal, ale ještě nevím jak se mění, jestli budu muset stahovat spojkový koš a kdví co ještě....
Re: Pořád černa svíčka
to že ti z motoru nevyteče všechno je normální vlastnost... normálně se olej vypouští ze zahřátýho motoru, aby líp tekl, ale pokud to necháš vykapávat na stojanu, tak stejně v tom motoru vždycky něco zůstane... u všech motorek... raději než půlení motoru bych vyzkoušel jinej karburátor, kterej se dá někde půjčit
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Pořád černa svíčka
Jinak ještě k tomu oleji.... řešíte pičoviny... na M2T to jezdilo 20 let a úplně bez problému.... na M2T se jezdí snad už od války, možná ještě dřív a ty motorky fungujou doteď.... "kvalitnejší" olej ti akorát uvolní usazenej TVRDEJ karbon a někde to cestou ještě něco posere... jezdil jsem na olej od Stihl a rozdíl jsem nepoznal.... a tenkrát jsem zadřel i skvalitním olejem.... u těchto motorů to fakt nemá smysl řešit... kdyžtak si kup nějaký TSF nebo TS a to bohatě stačí... pokud tam toho oleje je dostatek, tak se nemůže nic posrat
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Pořád černa svíčka
Jak velký problém je pls cca tady tohle? :-D Je to jen na jedné straně (kliněte na obr. pravým + "otevřít obr v novém okně", je to nějaké veké)
[img]https://scontent-b-lga.xx.fbcdn.net/hph ... 8123_o.jpg[/img]
Takhle to vypadá ve válci:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 01ad05ebeb[/img]
[img]https://scontent-b-lga.xx.fbcdn.net/hph ... 8123_o.jpg[/img]
Takhle to vypadá ve válci:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 01ad05ebeb[/img]
Re: Pořád černa svíčka
V tom válci je rýha nebo to jen tak vypadá , píst bych až tak neřešil pokud jsou kroužky ok.
Re: Pořád černa svíčka
obojí, je tam spíše takový naznak, není to ani ostré, válec je v pohodě. Nicméně tím jak má válec u hodní úvrati udělaný náběh, tak nepoznám, jak moc je opotřebovaný, nejde tam vidět žádný schod.
Re: Pořád černa svíčka
Zkus si někde půjčit dutinoměr a nebo ať ti to rovnou přeměří a víš na čem jsi ale pokud ve válci není žádná hluboká rýha nebo schod tak si myslím že to bude ok
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
Nic neměř, přejeď to uvnitř prstama kolem dokola, podle toho, jak moc to je to řeš dál... Jesi je tam jen nějaká menší rýha, brousil bych to...
Nestojí to za to, aby se Ti to pak někde raflo v kilu... To bys nemusel taky ustát...
Ten píst je dobře v řiti, ale kroužky vypadaj celkem dobře, takže to bych max sundal kroužky a trošku ten píst přesmirkoval jemným smirkem, po obvodu pístu, pěkně to vyhladit...
Chodí Ti kroužky v drážkách volně? Nezadrhávají se??
Nestojí to za to, aby se Ti to pak někde raflo v kilu... To bys nemusel taky ustát...
Ten píst je dobře v řiti, ale kroužky vypadaj celkem dobře, takže to bych max sundal kroužky a trošku ten píst přesmirkoval jemným smirkem, po obvodu pístu, pěkně to vyhladit...
Chodí Ti kroužky v drážkách volně? Nezadrhávají se??
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
Nezadrhávají, ale půjde to na výbrus, kroužky mají u zámku vůli 1.3mm, mají mít do 0.8mm, podle jednoho renovátora jawaře mám motor po smrti a měl bych udělat i repas klikovky, když to má tolik nalítáno. A udělám, jen mě zajímá jestli by se to dalo prodat nějakému Němci třeba aby to nemuselo být pod cenou.
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
Tiež mi 251 chchlá, "kokrhá" za studena na nižších rýchlostiach... Neviem prísť na to, čím to je - ale zatiaľ jazdí. Neriešim ale ak prídete na príčinu, poteším sa
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
clapci to je normální, hlavně to netahejte do otáček když je to studený. Klidnou jízdou ohřát a pak paráda ne?
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
co znamená "kokrhá"?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
No, místo dzzzzn dzzzzn se ozývá kykyryký...
Takže to je: kykyryký kykyryký dzzzzn dzzzzn dzzzzn a je klid
Harry - není to moc dlouhý?
Takže to je: kykyryký kykyryký dzzzzn dzzzzn dzzzzn a je klid
Harry - není to moc dlouhý?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
to je asi první příspěvek od tebe, kterej jsem dočetl až do konce
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
Jestli chceš kontakt do Německa na kupce tak pošli SZ. Moje tam odcestovala před měsícem, byla 4000km po GO a nikdo ji za dvacet s hromadou dílů nechtěl. Němec to vzal hned.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Pořád černa svíčka ETZ 251
Zdravím,
Jen doplním:
S nastavením: svíčka N17YC, 1 zářez na jehle a 2 a1/8 otáčky vzdušníku, olej polosyntetika 1:80 mi 150dina do 0°C tvořila téměř bílou barvu svíčky. Chytala buď se sytičem nebo i bez něj. Při - 6°C nechytla ani se sytičem.
Vzdušník jsem nastavil na 1,5 otáčky a blafla se sytičem v pohodě. Barva svíčky černá jako bota (saze i olej)
Vzdušník jsem tedy povolil na 1,75 otáčky a při - 2°C chytla bez sytiče. Barva svíčky světlounce rezatá. Ideální stav.
Po 10 vteřinách šel motor krásně za plynem.
Je to tedy o směšovacím poměru : teplotě svíčky : bohatosti směsi
Od příští nádrže budu testovat polosyntetiku z Kauflandu - všechny JASný API ISA to má, tak jsem zvědav. Ještě mě zbejvaj dva výbrusy
Jen doplním:
S nastavením: svíčka N17YC, 1 zářez na jehle a 2 a1/8 otáčky vzdušníku, olej polosyntetika 1:80 mi 150dina do 0°C tvořila téměř bílou barvu svíčky. Chytala buď se sytičem nebo i bez něj. Při - 6°C nechytla ani se sytičem.
Vzdušník jsem nastavil na 1,5 otáčky a blafla se sytičem v pohodě. Barva svíčky černá jako bota (saze i olej)
Vzdušník jsem tedy povolil na 1,75 otáčky a při - 2°C chytla bez sytiče. Barva svíčky světlounce rezatá. Ideální stav.
Po 10 vteřinách šel motor krásně za plynem.
Je to tedy o směšovacím poměru : teplotě svíčky : bohatosti směsi
Od příští nádrže budu testovat polosyntetiku z Kauflandu - všechny JASný API ISA to má, tak jsem zvědav. Ještě mě zbejvaj dva výbrusy
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150