Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Má smysl přehazovat zánovní výfuk délky 116cm (starý 1/2 roku) za původní (asi ) 106cm ?
Pozoruji toto :
nějak mi stoupla spotřeba od loňska z 4,5 (se sekundárem 19ti zub, karb.30N3 hl.tryska 130, zničený šroub bohatosti,vys.volnoběh 1500-1800) přes 5,1 na jaře (nový výfuk,VAPE,jiný BVF 30N3 s jen 125 tryskou, furt 19zub) na nedávných 6,2 (Miroslav, 21zub, PL/CHN karb.) , po nynějších 6,8L (po několika tankováních). Karbec sem šteloval cca 3x - 4x detailně (spousta hodin, měření trysek, čištění, seřizování plováků, vým.jehly..) hladinu drží, trysky nominální (měřil sem a měnil ...) ale je to PL/CHN kopie 30N3. Tak sem před pár dny změřil délku nového výfuku o 10cm delší než je nejkratší pro 251, a tak se ptám než se pokusím ho přehodit zpět (až ho v servisu najdou), abych netrávil další čas zbytečně... (svíčka černá, ale jezdím do 90ky, nej zvuk to mělo u PL/CHN karbu osazeného 130kou tryskou s jehlou na 1.zářezu a skoro to ani nekouřilo. .(jel jsem projet jen 16km a to raději opatrně do 4,5 tis.ot - chovala se normálně) ., raději jezdím na 3tím zářezu ale teče a plivá to z výfuku černotu, stéká to po celém výfuku vespod až dopředu :-( nevzdávám to, stále si myslím že je bohatá směs a snažím se jakkoli ochudit (kromě poměru, došel jsem až po hl.trysku - vím že se to nemá, nehodlám ji s menší tryskou tolik točit (se 125kou tryskou a jehlou na 1.zářezu - vše po "profiservisu" já dovnitř nekoukal) točila 5,2-5,3 a pak se po delším TOP Speedu rafla) pokud bych dosáhl jiné než černé svíčky asi by to ochuzování nebylo od věci..., dokud plivá a teče z koncovky a spotřeba narostla nad běžné meze, nedá mi to ještě nezkusit doladit karburátor třeba i jinou tryskou (starší motory jsou prý individuální záležitost a co jsem četl o Bingu na DE fórech tak tam u 250ek někomu vyhovuje stand.118hl.tryska jiným až 123 nebo i 125... ). Vím že menší tryska je riziko... ale pokud nejezdím v horním pásmu, snad by to mohlo v něčem pomoci. Co jsem tam četl o snížené kompresi, tak ani ta by neměla mít velký a zásadní vliv na spotřebu.
Tak se ptám zda-li 116cm výfuk (dovnitř nikdo nevidí a nevím jaké délky má co uvnitř ..) přehodit za 106cm nebo je to u tohoto chování stroje jen marná snaha. Díky.
Pozoruji toto :
nějak mi stoupla spotřeba od loňska z 4,5 (se sekundárem 19ti zub, karb.30N3 hl.tryska 130, zničený šroub bohatosti,vys.volnoběh 1500-1800) přes 5,1 na jaře (nový výfuk,VAPE,jiný BVF 30N3 s jen 125 tryskou, furt 19zub) na nedávných 6,2 (Miroslav, 21zub, PL/CHN karb.) , po nynějších 6,8L (po několika tankováních). Karbec sem šteloval cca 3x - 4x detailně (spousta hodin, měření trysek, čištění, seřizování plováků, vým.jehly..) hladinu drží, trysky nominální (měřil sem a měnil ...) ale je to PL/CHN kopie 30N3. Tak sem před pár dny změřil délku nového výfuku o 10cm delší než je nejkratší pro 251, a tak se ptám než se pokusím ho přehodit zpět (až ho v servisu najdou), abych netrávil další čas zbytečně... (svíčka černá, ale jezdím do 90ky, nej zvuk to mělo u PL/CHN karbu osazeného 130kou tryskou s jehlou na 1.zářezu a skoro to ani nekouřilo. .(jel jsem projet jen 16km a to raději opatrně do 4,5 tis.ot - chovala se normálně) ., raději jezdím na 3tím zářezu ale teče a plivá to z výfuku černotu, stéká to po celém výfuku vespod až dopředu :-( nevzdávám to, stále si myslím že je bohatá směs a snažím se jakkoli ochudit (kromě poměru, došel jsem až po hl.trysku - vím že se to nemá, nehodlám ji s menší tryskou tolik točit (se 125kou tryskou a jehlou na 1.zářezu - vše po "profiservisu" já dovnitř nekoukal) točila 5,2-5,3 a pak se po delším TOP Speedu rafla) pokud bych dosáhl jiné než černé svíčky asi by to ochuzování nebylo od věci..., dokud plivá a teče z koncovky a spotřeba narostla nad běžné meze, nedá mi to ještě nezkusit doladit karburátor třeba i jinou tryskou (starší motory jsou prý individuální záležitost a co jsem četl o Bingu na DE fórech tak tam u 250ek někomu vyhovuje stand.118hl.tryska jiným až 123 nebo i 125... ). Vím že menší tryska je riziko... ale pokud nejezdím v horním pásmu, snad by to mohlo v něčem pomoci. Co jsem tam četl o snížené kompresi, tak ani ta by neměla mít velký a zásadní vliv na spotřebu.
Tak se ptám zda-li 116cm výfuk (dovnitř nikdo nevidí a nevím jaké délky má co uvnitř ..) přehodit za 106cm nebo je to u tohoto chování stroje jen marná snaha. Díky.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Zdravím,
pro Harryho to zkusím zkrátit
aby mě svíčka zrezatěla jsem u 150padiny udělal toto:
1 - ochudil jsem směs tak, aby už nešel doštelovat volnoběh a pak ji přidal tolik, aby to jelo do kopce tak, jak chci...
2 - jehlu jsem pustil na 1 zářez
3 - šel jsem s poměrem oleje u minerálu na 1:75 a u polosyntetiky nyní jezdím 1:85
4 - ten výfuk může málo vracet výfukové plyny a tím tahat ven směs a proto to může týct z výfuku - nemělo by to mít vliv na barvu svíčky
Taky bych jí občas dopřál 6 - 7000 otáček (do trojky určitě). Pokud jezdíš do 5000, tak při vyšších otáčkách (který použiješ jen občas a krátkodobě) znova zajíždíš válec a je jedno kolik na je tom nalítáno...
pro Harryho to zkusím zkrátit

aby mě svíčka zrezatěla jsem u 150padiny udělal toto:
1 - ochudil jsem směs tak, aby už nešel doštelovat volnoběh a pak ji přidal tolik, aby to jelo do kopce tak, jak chci...
2 - jehlu jsem pustil na 1 zářez
3 - šel jsem s poměrem oleje u minerálu na 1:75 a u polosyntetiky nyní jezdím 1:85
4 - ten výfuk může málo vracet výfukové plyny a tím tahat ven směs a proto to může týct z výfuku - nemělo by to mít vliv na barvu svíčky
Taky bych jí občas dopřál 6 - 7000 otáček (do trojky určitě). Pokud jezdíš do 5000, tak při vyšších otáčkách (který použiješ jen občas a krátkodobě) znova zajíždíš válec a je jedno kolik na je tom nalítáno...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
AresMlok : Díky. Skusím vrátit 130ku trysku místo 120 abych ji mohl skusit víc točit, výfuk skusím tedy přehodit a pak půjdu cestou ochuzování. Vzduch.cesty jsem kontroloval, do rámu není bez sundání zad.kola a blatníku + veškeré elektriky+airboxu vidět (jen sem zkoušel drátem průchodnost, ale sekl se tam o jakousi gum.hranu ale zdálo se mi že do žádného nasátého molytanu/hadry netlačil). Faktem je že na 1.zářezu jsem zaznamenal nejzvuk motoru v níz.otáčkách i plynulejší chod, do vysokých jsem se bál, pak jsem na kamarádův popud raději vrátil na 3tí, prý abych nezadřel ... a plivá dál ...ale jezdím dle předpisů a točím většinou do 4,5tis.
S tím ochuzením a nastavením karburátoru bych potřeboval poradit, já mám už 2 až 3 návody pro 2takty a jaksi se to liší. Sám jsem podle 1 z nich nastavoval volnoběh a jela pak o něco líp, ale po kontrole byla bohatost na 1,75 otočky a vzduch byl 4,75-5 (přesně nevím). Taky tam byly popsány 2 kontroly jak za chodu otestovat na tuším moc chudou směs (vytočením ze stř.otáček po 5s prodlevě a druhá brzdit z vys.otáček na nižším převod.stupni 5s a pak prudce zrychlit). První OK, druhou jsem nezkoušel.
S tím ochuzením a nastavením karburátoru bych potřeboval poradit, já mám už 2 až 3 návody pro 2takty a jaksi se to liší. Sám jsem podle 1 z nich nastavoval volnoběh a jela pak o něco líp, ale po kontrole byla bohatost na 1,75 otočky a vzduch byl 4,75-5 (přesně nevím). Taky tam byly popsány 2 kontroly jak za chodu otestovat na tuším moc chudou směs (vytočením ze stř.otáček po 5s prodlevě a druhá brzdit z vys.otáček na nižším převod.stupni 5s a pak prudce zrychlit). První OK, druhou jsem nezkoušel.
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Zase to s tím "ochuzováním" nepřeser... Nebo to štráchneš... A jesi zajíždíš, tak bohatější směs je naprosto v pořádku!!! Potřebuješ to pořádně mazat, takže to dej na 4tej z hora... hoď lauf k sousedům na pole a dej tam ten, co tam má být, 2takt potřebuje odpor jak v sání, tak v laufu
1:85 poměr oleja?? Nooo to není moc... Syntetika je zbytečná, ten motor nikdy nedá takový teploty... Já na syntetiku zadřel...
Od té doby jen minerál a zajel sem to luxusně, taky sem brousil... Člověk se toho nesmí bát, točil sem tomu při zájíždění i 8tis!!
Ale jen chvilkově, třeba na jedničku dvojku co to šlo a pak pohoda pijánko, nesmí se to přehřát, otáčky tomu nevadí, vadí tomu teplota!!! Jak to přehřeješ, zadřeš...
1:85 poměr oleja?? Nooo to není moc... Syntetika je zbytečná, ten motor nikdy nedá takový teploty... Já na syntetiku zadřel...
Od té doby jen minerál a zajel sem to luxusně, taky sem brousil... Člověk se toho nesmí bát, točil sem tomu při zájíždění i 8tis!!
Ale jen chvilkově, třeba na jedničku dvojku co to šlo a pak pohoda pijánko, nesmí se to přehřát, otáčky tomu nevadí, vadí tomu teplota!!! Jak to přehřeješ, zadřeš...
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
delší výfuk měla ETZ 250 (oproti 251 zrovna o těch 10cm), ale obě motorky měly stejné výkonové parametry
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Podle mě máš rozesranej karbec...
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Dík všem.
Taky mi konečně odpověděli z moto-prodejny že výfuk by problém s výkonem/spotřebou apod. dělat neměl. K délce se nevyjádřili, tudíž je to asi fuk (pokud je uvnitř vše jak má být..) jestli je tam pro 250 nebo 251.
Karbec : No seštelovaný je perfektně (e1,e2,hladina, trysky(aspoň ty co se k nim dá dostat, 2 sem měnil za nominální hodnoty)) ale i kamarád mě přesvědčuje tento "nový druhovýrobek" obětovat a osadit starý vyběhaný 30N3 s kterým byla spotřeba kolem 5L. V neděli sem najel 269km a tankoval sem víc než obvykle, ale i bez výpočtu to bude opět nad 6L (a to se 120kou hl.tryskou). Kluci našli 1 místo kdy před.kotouč fest přibržďuje, ve zbytku je to v normě, tak je asi malinko zvlněný, ale na broušení to prý už není je od oka tak tenký že by to moc nepomohlo. Tak jestli to nebude další "odpor" a důvod proč se jí moc nechce. Musím někde rozjet a podelším úseku zastavit zadní brzdou a sáhnout na přední kotouč.
I s tou 120kou tryskou jela 90 v poho, a opět stejnějako se 130kou protivětru či malinké stoupání a 5ka padá k 80 km/h ale krásně mi tahá od nejnižších otáček, nižší stupně i od 1000ot/min, pak od cca 1500ot/min 4ku až k 5ce-cca od 2500 ji bere ale nezyrchluje (od 3tis. s ní zrychluje) tak si myslím, že zapalování (předstih VAPE) nebude až tak blbě (až budu mít stroboskop, zkontroluju). 4ku a nižší vytáčí stejně jako se 130kou tryskou do 5tis.snadno, pak už je to děsný hluk od motoru, vibrace, jakoby zvonění, že mám strach, přeřadím a táhne to víc než je třeba... akorát je dle kluků MZ klubu prý už slyšet něco divného ve vyšš.otáčkách motoru, tak tam už asi nějaké vůle někde jsou... Z mírného kopečka/po větru i s malou tryskou 5ka opět táhne klidně přes 100km/h ale to už mi strach nedovolí zkoumat coby..když vidím kam bych v případě přidření mohl doplachtit/doklouzat...
Celé to řeším, protože loni jela s 19ti zubem za 4,4-4,6 a 110-115 dávala jako max. a letos na jaře 5,1 a nyní s 21zub žere jak auto 6,8. (spočtu ten poslední výlet ale míň to ani přes 120ku trysku asi nebude)
Černota se 120kou tryskou teče z výfuku furt ale méně než se 130kou (nedotekla tak daleko
svíčka nevím (nějak se mi nechtělo cestou čekat až schládne a po městě se začerní, bývala černá a dle spotřeby má asi důvod) Karbec ještě skusím z 3tího na 1.zářez ochudit (o 1 při tak šílené spotřebě mi přijde jako ztráta času) a když vše selže pak spravit vyběhaný 30N3, nebo sehnat další do sbírky.
Bohatost volnoběhu dle metody ochuzování(hledání maxima, pak 1/4 otáčky zpět) u mě 1,75 otáčky, vzduch 4,75 (nastaveno na 1300ot/min)
Ztratil sem pružinku pod šroub bohatosti.
Netušíte kde sehnat? (pružinky sem sehnal jen z tvrdé oceli, natáhl sem je, ustřihl na míru, narval sem pod šroub, zdeformovala se a nyní nejde ven (z origo 30N3) taky asi už nepruží :-( Kdyby to bylo jen karbem, asi bych uvažoval i o BINGu, ale že se zdá že příčin (kotouč před.brzdy/motor) může být víc, zkouším vytrvale ale ne moc úspěšně hrátky s novým PL/CHN druhovýrob.karburátorem a origo 30N3 sem si díky pružině asi dorazil ...
Taky mi konečně odpověděli z moto-prodejny že výfuk by problém s výkonem/spotřebou apod. dělat neměl. K délce se nevyjádřili, tudíž je to asi fuk (pokud je uvnitř vše jak má být..) jestli je tam pro 250 nebo 251.
Karbec : No seštelovaný je perfektně (e1,e2,hladina, trysky(aspoň ty co se k nim dá dostat, 2 sem měnil za nominální hodnoty)) ale i kamarád mě přesvědčuje tento "nový druhovýrobek" obětovat a osadit starý vyběhaný 30N3 s kterým byla spotřeba kolem 5L. V neděli sem najel 269km a tankoval sem víc než obvykle, ale i bez výpočtu to bude opět nad 6L (a to se 120kou hl.tryskou). Kluci našli 1 místo kdy před.kotouč fest přibržďuje, ve zbytku je to v normě, tak je asi malinko zvlněný, ale na broušení to prý už není je od oka tak tenký že by to moc nepomohlo. Tak jestli to nebude další "odpor" a důvod proč se jí moc nechce. Musím někde rozjet a podelším úseku zastavit zadní brzdou a sáhnout na přední kotouč.
I s tou 120kou tryskou jela 90 v poho, a opět stejnějako se 130kou protivětru či malinké stoupání a 5ka padá k 80 km/h ale krásně mi tahá od nejnižších otáček, nižší stupně i od 1000ot/min, pak od cca 1500ot/min 4ku až k 5ce-cca od 2500 ji bere ale nezyrchluje (od 3tis. s ní zrychluje) tak si myslím, že zapalování (předstih VAPE) nebude až tak blbě (až budu mít stroboskop, zkontroluju). 4ku a nižší vytáčí stejně jako se 130kou tryskou do 5tis.snadno, pak už je to děsný hluk od motoru, vibrace, jakoby zvonění, že mám strach, přeřadím a táhne to víc než je třeba... akorát je dle kluků MZ klubu prý už slyšet něco divného ve vyšš.otáčkách motoru, tak tam už asi nějaké vůle někde jsou... Z mírného kopečka/po větru i s malou tryskou 5ka opět táhne klidně přes 100km/h ale to už mi strach nedovolí zkoumat coby..když vidím kam bych v případě přidření mohl doplachtit/doklouzat...

Černota se 120kou tryskou teče z výfuku furt ale méně než se 130kou (nedotekla tak daleko

Bohatost volnoběhu dle metody ochuzování(hledání maxima, pak 1/4 otáčky zpět) u mě 1,75 otáčky, vzduch 4,75 (nastaveno na 1300ot/min)
Ztratil sem pružinku pod šroub bohatosti.
Netušíte kde sehnat? (pružinky sem sehnal jen z tvrdé oceli, natáhl sem je, ustřihl na míru, narval sem pod šroub, zdeformovala se a nyní nejde ven (z origo 30N3) taky asi už nepruží :-( Kdyby to bylo jen karbem, asi bych uvažoval i o BINGu, ale že se zdá že příčin (kotouč před.brzdy/motor) může být víc, zkouším vytrvale ale ne moc úspěšně hrátky s novým PL/CHN druhovýrob.karburátorem a origo 30N3 sem si díky pružině asi dorazil ...
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Zdravím,
em74: chudá směs = mizerný výkon a přehřívání motoru - točí to na neutrál excelentní otáčky, ale pod zátěží ani prd...
bohatá směs = všechno od oleje, šílená spotřeba, mizerný spalování, nechce to do otáček, nedrží volnoběh
ještě koukni, jestli pořádně zavírá sytič - lanko, guma
moje nastavení karburátoru vůbec neodpovídá notám, ale co mám dělat, když to motoru vyhovuje jinak než je v knížce?
jehla částečného zatížení ovlivňuje spotřebu (směs) asi do jedné třetiny zdvihu šoupátka, pak jedeš na plný kotel ať je jehla na kterémkoli zářezu - sundej karbec, dívej se do sání karbce a otoč plynem...
Majkl má pravdu s teplotou a zadřením, ale MZty chladí dobře a pokud by nám šikovný soustružníci udělali správný výbrus válce a hlavně ujímaný písty, tak by se toto téma nikdy neřešilo, jo a jezdím nyní na polosyntetiku, bo byla levná, ale oproti minerálu kouřila jako studená LIAZka...
motor si prostě poslechni a on Ti řekne co chce - chce točit
pružinku tam dej z propisky - třeba 
em74: chudá směs = mizerný výkon a přehřívání motoru - točí to na neutrál excelentní otáčky, ale pod zátěží ani prd...
bohatá směs = všechno od oleje, šílená spotřeba, mizerný spalování, nechce to do otáček, nedrží volnoběh
ještě koukni, jestli pořádně zavírá sytič - lanko, guma
moje nastavení karburátoru vůbec neodpovídá notám, ale co mám dělat, když to motoru vyhovuje jinak než je v knížce?
jehla částečného zatížení ovlivňuje spotřebu (směs) asi do jedné třetiny zdvihu šoupátka, pak jedeš na plný kotel ať je jehla na kterémkoli zářezu - sundej karbec, dívej se do sání karbce a otoč plynem...
Majkl má pravdu s teplotou a zadřením, ale MZty chladí dobře a pokud by nám šikovný soustružníci udělali správný výbrus válce a hlavně ujímaný písty, tak by se toto téma nikdy neřešilo, jo a jezdím nyní na polosyntetiku, bo byla levná, ale oproti minerálu kouřila jako studená LIAZka...
motor si prostě poslechni a on Ti řekne co chce - chce točit


Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Snížení spotřeby : po nedělním výletu do Orl.hor :
cesta tam :
průměr.rychost jízdy : 50 km/h
max.rychlost: 103 km/h
Tankováno v Žamberku cca 15km před cílem cesty a spotřeba vyšla : 5,4 L/100
zpátky :
průměr.rychost jízdy : 57 km/h
max.rychlost: 96 km/h
tankováno doma, spotřeba : 5,3 L/100
120ka tryska místo 130ky a spotřeba cca 5,35 místo 6,8 (ovšem jiná trasa, delší...), asi by to chtělo ještě o něco ochudit ale spíš jehlou..
Jeden mi už radil i STIHL/HUSQARNA olej + nějaké kvalit.aditivum ... sice nejezdím závodně, ale skusit bych to mohl. Chápu že chemie mechanický/fyzický problém neodstraní, max.sníží tření. Začnu ale tím výfukem (skusím originál) a pokud by jela lépe asi bych navýšil i trysku, nyní s tím stávajícím mi přijde 130ka hrubě nevyužitá a 120-125ka dostačující (zrychlení stejné, nižší kvalty točí stejně, jen na 5ku má o kapku menší chuť překonat hranici 4tis.ot.proti větru/stoupání než dřív, ale je to sotva pozorovatelné a. stejně jako se 130kou má rezervu, kdy otáčení plynu v posledním pásmu nepřináší další zrychlování ale z kopce nebo po větru jde opět ochotně do vyšší rychlosti (s 21zub asi nemá motor dost.výkon, s 19kou chodila dál..a bohužel se zdá že i spotřeba je s 21kou vyšší (ale stále vzdálená hodnotám uváděným výrobcem, jichž se snažím dosáhnout, na TOP speed jsem rezignoval, raději nezadřít a dosáhnout průměr.spotřebu).
cesta tam :
průměr.rychost jízdy : 50 km/h
max.rychlost: 103 km/h
Tankováno v Žamberku cca 15km před cílem cesty a spotřeba vyšla : 5,4 L/100
zpátky :
průměr.rychost jízdy : 57 km/h
max.rychlost: 96 km/h
tankováno doma, spotřeba : 5,3 L/100
120ka tryska místo 130ky a spotřeba cca 5,35 místo 6,8 (ovšem jiná trasa, delší...), asi by to chtělo ještě o něco ochudit ale spíš jehlou..
Jeden mi už radil i STIHL/HUSQARNA olej + nějaké kvalit.aditivum ... sice nejezdím závodně, ale skusit bych to mohl. Chápu že chemie mechanický/fyzický problém neodstraní, max.sníží tření. Začnu ale tím výfukem (skusím originál) a pokud by jela lépe asi bych navýšil i trysku, nyní s tím stávajícím mi přijde 130ka hrubě nevyužitá a 120-125ka dostačující (zrychlení stejné, nižší kvalty točí stejně, jen na 5ku má o kapku menší chuť překonat hranici 4tis.ot.proti větru/stoupání než dřív, ale je to sotva pozorovatelné a. stejně jako se 130kou má rezervu, kdy otáčení plynu v posledním pásmu nepřináší další zrychlování ale z kopce nebo po větru jde opět ochotně do vyšší rychlosti (s 21zub asi nemá motor dost.výkon, s 19kou chodila dál..a bohužel se zdá že i spotřeba je s 21kou vyšší (ale stále vzdálená hodnotám uváděným výrobcem, jichž se snažím dosáhnout, na TOP speed jsem rezignoval, raději nezadřít a dosáhnout průměr.spotřebu).
plešoun z r.1974, stavař, amatérský sváteční neschopný motojezdec (motonováček) sedlající červenou MZ 251 ETZ 1989 (naměřen tlak ve válci 9,1-9,3 jedn.)
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
se mi zdá, že na to jdeš až moc vědecky, ale dokud se ti budou sypat z převodovky špony, superpřesných výsledků nedocílíš...
škoda, že ses na srazu nestihl s AresMlokem, jste oba takoví výzkumníci, že byste si měli hodně o čem povídat
škoda, že ses na srazu nestihl s AresMlokem, jste oba takoví výzkumníci, že byste si měli hodně o čem povídat

MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
Zdravím,
jj, bysme to odmocnili a zderivovali
pak rozebrali, složili a seřídili
a nakonec spokojeně odjeli
Jinak si myslím, že teoretická studiová německá papírová spotřeba je opravdu u nových a dobře zajetých strojů možná. Je-li tomu tak, pak věřím, že to měli dost dobře spočítaný, aby se to nezadřelo. Z toho mi vyplývá, že při jakékoli vyšší spotřebě než je teoretická, to zadřít prostě nejde
Dokonce by to nemělo jít ani přehřát...
jj, bysme to odmocnili a zderivovali

pak rozebrali, složili a seřídili

a nakonec spokojeně odjeli

Jinak si myslím, že teoretická studiová německá papírová spotřeba je opravdu u nových a dobře zajetých strojů možná. Je-li tomu tak, pak věřím, že to měli dost dobře spočítaný, aby se to nezadřelo. Z toho mi vyplývá, že při jakékoli vyšší spotřebě než je teoretická, to zadřít prostě nejde

Dokonce by to nemělo jít ani přehřát...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Výfuk MZ 251 - vliv délky na chování motoru
řešíš pičoviny...nevím jak líp to mám napsat, léčíš pacienta na rýmu a přehlížíš že má rakovinu.
1. Změř kompresi a rozeber to, nebo lépe nech to změřit a rozebrat někde kde se tomu věnují
1. Změř kompresi a rozeber to, nebo lépe nech to změřit a rozebrat někde kde se tomu věnují
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.

