Snímač otáček a předstih
Snímač otáček a předstih
Zdravím, mám problém se 150, má bezkontakt, ale ať to šteluju jak chci, pokaždé hodí jiskru uprostřed pohybu pístu, zkoušel sem to se dvouma snímačema, ale na oba to házelo jiskru téměř ve stejných místech, je možné, že jsou oba v háji, nebo je problém někde jinde? Proměřil sem to a na indukčce mám 11 V s vyplími světli a na zapalování 4 V. Prosím poraďte, už nevím co s tím
Re: Snímač otáček a předstih
máš dobře nasazenej ten bamek s magnetem na klikovce? Patří tam takovej malej klínek, kterej zapadne do drážky v tom bazmeku s magnetem.


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Snímač otáček a předstih
Jo to pero tam je
Re: Snímač otáček a předstih
Zdravím,
z principu funkce, by Tvoje chování snímače nastat nemělo. Co by nastat mohlo je, že bys měl jiskru v dolní úvrati. To nemáš.
Tedy: jediné co mě napadá je to, že je pootočený magnet vůči kolíku. To by znamenalo, že někomu upadl, vyloupl se a on ho např. nesprávně přilepil...
Další možnost je, že by v obou snímačích byl někde v zapojení zakomponován kondenzátor a ten otáčel fázi zápalu o 90° - to by odpovídalo jiskře v polovině zdvihu válce.
Sundej celej pravej dekl motoru, vyšroubuj oba štelovací šrouby a štelovací desku posuň tak, aby držela jen na jednom šroubu - tzn. druhý šroub bude zcela mimo druhou díru na desce - tím sice 90° nezískáš (asi), ale jiskra by měla házet blíž k nějaké úvrati. Pro horní úvrať budeš muset ještě povolit držák svorek kabelu snímače.
Pohraj si s tím, nic neurvi a napiš, jestli se to zlepšilo.
Jsem se ještě podíval na zapojení řídící jednotky, na vstupu kondenzátor má - tak by ještě mohla být chyba tam - jestli je prošvihlý, tak fázi neobrací a oněch 90° by chybělo tam. Hodnota elektrolyt 10 mikrofaradů na 80 Voltů.
z principu funkce, by Tvoje chování snímače nastat nemělo. Co by nastat mohlo je, že bys měl jiskru v dolní úvrati. To nemáš.
Tedy: jediné co mě napadá je to, že je pootočený magnet vůči kolíku. To by znamenalo, že někomu upadl, vyloupl se a on ho např. nesprávně přilepil...
Další možnost je, že by v obou snímačích byl někde v zapojení zakomponován kondenzátor a ten otáčel fázi zápalu o 90° - to by odpovídalo jiskře v polovině zdvihu válce.
Sundej celej pravej dekl motoru, vyšroubuj oba štelovací šrouby a štelovací desku posuň tak, aby držela jen na jednom šroubu - tzn. druhý šroub bude zcela mimo druhou díru na desce - tím sice 90° nezískáš (asi), ale jiskra by měla házet blíž k nějaké úvrati. Pro horní úvrať budeš muset ještě povolit držák svorek kabelu snímače.
Pohraj si s tím, nic neurvi a napiš, jestli se to zlepšilo.
Jsem se ještě podíval na zapojení řídící jednotky, na vstupu kondenzátor má - tak by ještě mohla být chyba tam - jestli je prošvihlý, tak fázi neobrací a oněch 90° by chybělo tam. Hodnota elektrolyt 10 mikrofaradů na 80 Voltů.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150