
Zhasíná na volnoběh
Zhasíná na volnoběh
Ahoj:-) Tak mi MZ začala chcípat na volnoběh, ale pouze se zapnutými světly, bez světel jezdí jak má, bez problému, se zapnutými světly když má otáčky a dobíjí, tak také bez problému, ale jakmile nedobíjí, tak zdechá. Stačí s vypnutým motorem nechat rozsvícené světla a za 10 sekund je vše zhasnuté, po vypnutí a opětovném zapnutí světel zase chvíli svítí a pak zhasnou. Takže je to baterkou. Ale nemůže to být i vadným regulátorem? 

Re: Zhasíná na volnoběh
Máš tam elektronickej nebo mechanickej regler? doporučuju tam dát elektronickej, baterka je jak stará?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Zhasíná na volnoběh
Mám tam elektronickej Škoda, už od předchozího majitele je to tak udělané, baterka asi stará bude, já ji mám už přes 2 roky a ten přede mnou ji asi neměnil, řekl bych, protože měl moto rok a najel 2 000 km do práce.. Viděl bych to na tu baterku, ale napadl mě regulátor, jestli ji nemohl přebíjet a tím ji zničit.. Ikdyž určitě má ta baterka svá léta.
E: motorka posledních 14 dní trochu zdechala na volnoběh za tepla, studenej trošku dobíjel, tak nezdechala, ale jak se motor ohřál a volnoběh měl trochu méně otáček a svítila kontrolka dobíjení, tak motorka kuckala.
E: motorka posledních 14 dní trochu zdechala na volnoběh za tepla, studenej trošku dobíjel, tak nezdechala, ale jak se motor ohřál a volnoběh měl trochu méně otáček a svítila kontrolka dobíjení, tak motorka kuckala.
Re: Zhasíná na volnoběh
Zdravím,
proměř baterku a dle výsledku porovnej s tímhle:
stav nabití - měřené napětí
100% 12,8V
75% 12,5V
50% 12,4V
25% 12,1V
0% 11,9V
s tím, že 12 Voltová baterie může po smrti ukazovat i 6,75 Voltu a dá se na dvě minuty nabít na 12 Voltů.
Škodováckej regulátor zpravidla funguje dobře. Mě na volnoběh kontrolka občas problikává. Momentální napětí na baterii mám asi 12,55 V - tedy asi 75% stav nabití a motorka funguje dobře. U Tebe bych viděl možnost, že baterie přes zimu nebyla dobitá a mohla sulfatovat - klidně u minulého majitele. Ono dlouho nic a pak to jde ráz na ráz.
Než přesně zjistíš, co je s baterkou, můžeš přechodně zvýšit volnoběžné otáčky.
Regulátor by měl dodávat na cca 4000 otáčkách asi 13,8 - 14,2 V. Mě dodává 13,8 V. Baterii mě dal brácha a ta je z italskýho skútru, který nebyla schopna nastartovat. Stáří neznámé, stav na začátku zoufalý.
Jinak na volnoběh, ikdyž kontrolka dobíjení nesvítí, jede MZta z baterie. To se mění až někde od asi 2500 otáček... Proto je důležitý stav nabití. Já to mám do práce 10 km a tady dobíjení funguje v pohodě. Na nějaký dva, tři kilometry by to bylo postupně asi jen z baterie...
Taky prověř všechny svorky, trochu s nima zamel, aby se případná koroze odrbala a konektory lépe vedly šťávu. Ztráty na přechodových odporech mohou být velké a proudu se k baterii z dobíjecí soustavy může dostávat málo.
proměř baterku a dle výsledku porovnej s tímhle:
stav nabití - měřené napětí
100% 12,8V
75% 12,5V
50% 12,4V
25% 12,1V
0% 11,9V
s tím, že 12 Voltová baterie může po smrti ukazovat i 6,75 Voltu a dá se na dvě minuty nabít na 12 Voltů.
Škodováckej regulátor zpravidla funguje dobře. Mě na volnoběh kontrolka občas problikává. Momentální napětí na baterii mám asi 12,55 V - tedy asi 75% stav nabití a motorka funguje dobře. U Tebe bych viděl možnost, že baterie přes zimu nebyla dobitá a mohla sulfatovat - klidně u minulého majitele. Ono dlouho nic a pak to jde ráz na ráz.
Než přesně zjistíš, co je s baterkou, můžeš přechodně zvýšit volnoběžné otáčky.
Regulátor by měl dodávat na cca 4000 otáčkách asi 13,8 - 14,2 V. Mě dodává 13,8 V. Baterii mě dal brácha a ta je z italskýho skútru, který nebyla schopna nastartovat. Stáří neznámé, stav na začátku zoufalý.
Jinak na volnoběh, ikdyž kontrolka dobíjení nesvítí, jede MZta z baterie. To se mění až někde od asi 2500 otáček... Proto je důležitý stav nabití. Já to mám do práce 10 km a tady dobíjení funguje v pohodě. Na nějaký dva, tři kilometry by to bylo postupně asi jen z baterie...
Taky prověř všechny svorky, trochu s nima zamel, aby se případná koroze odrbala a konektory lépe vedly šťávu. Ztráty na přechodových odporech mohou být velké a proudu se k baterii z dobíjecí soustavy může dostávat málo.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Zhasíná na volnoběh
Tak jsem koupil novou baterku, dneska jsem to projel a vypada to, ze je v poradku, svetla i blinkry uz zvlada za tepla na volnobeh.
Tak jsem zvedavy.
