Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Zdravím. Mám motor Mz Ts250 v komplet cross rámu. A pokouším se vyřadit baterku, samozřejmě, aby byl motor i tak pojízdný. Nenapadá vás nějaký řešení, Jak na to ? Někde jsem se dočetl, že nějakým Polákům se podařilo na tento motor napáchat zapalování z Fichtla. Myslíte, že to je reálný? Příjmu jakýkoliv Nápady, Návrhy a Řešení. Děkuji.
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Tak reálné to je. Pokud to máš do krosu je celkem putna co tam je za zapalko - celá elektrosoustava je tam pouze k tomu, aby házela jiskru, takže nějaký enormní výkon nepotřebuješ. Teoreticky stačí vzít rotor ze zapalka z fichtla, přetočit usazení (ten vnitřní kužel) aby seděl na kliku z MZ, vymyslet jak tam upevnit stator (asi skrz nějakou redukci) a zapojit to. Problém je v tom, že to tu jiskru musí házet v tu správnou chvíli a to v tu, kdy tam zrovna je napětí.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Heki: Takže bude asi nejlepší, když seženu celý motor z Fichtla a zkusím to nějak dát dohromady. A myslíš, že bude velký problém se seřízením (odtrh, atd...)?
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Samozřejmě přijímám další Nápady, Návrhy a Řešení. Děkuji
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Vzpomínám si že ve starších emzetách byl v elektroinstalaci zařazen kondenzátor právě proto aby se dalo jezdit bez baterky která byla v té době nedostatkové zboží, projdi bibli, něco tam o tom bude
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Pete : Wauuu..tak to je zajímavý, tady jsem to našel http://www.emzetak.hustej.net/galerie/galerie48/170.jpg ....by mně zajímalo, jestli se mi to podaří zrealizovat
:-)=:-)=

-
- Příspěvky: 27
- Registrován: úte 19. bře 2013 13:30
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
cituji z bible,, Regulátor ovlivňuje sepnutím kontaktní dvojice sílu budicího proudu. Při dosažení 11,5 až 14A začíná spínač pracovat a napětí odpadá. Při 15A je k dizpozici ještě 13 až 13,5V. Tím je alternátor a usměrňovač ochráněn před přetížením. Elektrické zařízení může pracovat i bez baterie. Kondenzátor 2.5uF umístěný mezi svorkou 51 regulátoru a kostrou, tlumí špičky napětí (jinak kompenzovaný baterií) a tím brání zničení diod usměrňovače. Od r.1986 se v usměrňovači používají diody se závěrným napětím 200V. S tímto usměrňovačem již není zapotřebí kondenzátoru. "..............
Co si o tom myslíte ? Stačí nahodit kondenzátor 2,5uF mezi svorku 51 a kostru a mělo by to být ok ? Nebo v tom bude nějaký zádrhel ?
Kondenzátor 2,5uF se dá v pohodě sehnat, ale myslíte, že třeba 400 voltovej bude dobrej ? Nenapadá vás něco ?
Co si o tom myslíte ? Stačí nahodit kondenzátor 2,5uF mezi svorku 51 a kostru a mělo by to být ok ? Nebo v tom bude nějaký zádrhel ?
Kondenzátor 2,5uF se dá v pohodě sehnat, ale myslíte, že třeba 400 voltovej bude dobrej ? Nenapadá vás něco ?
Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
BorutaPavel: Celý motor z fichtla nepotřebuješ - stačí Ti, rotor a stator s cívkama - resp stačí jen zapalovací cívka, kondík, přerušovač a indukční cívka. Potřebuješ ale někoho schopného, kdo to zprovozní.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
Zdarec, nemám s tím zkušeností ale myslím že 400V bude stačit, jo a vem svitkový, ne elektrolyt nebo keramiku.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


Re: Nějaký nápad, jak na MZ TS250 vyřadit baterku ?
BorutaPavel: ta citace z bible se týká alternátoru, motor TS 250 má v orginále dynamo. I tam se dá místo baterky použít kondenzátor, ale nevím jakých hodnot. Jedno z dražších řešení je VAPE, nebo náhrada za jiné zapalko. Spíš než z fechtla bych tam zkusil napasovat bezkontakt z babety.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

