
Přední tlumiče
Re: Přední tlumiče
Ještě jedna dobrá rada - na nasazení nových gufer je naprosto ideální přípravek ořech 34 z goly, gufera se lehce natlačí prsty do vidlice a pak se na ně zvrchu přes ten ořech párkrát klepne gumovou nebo dřevěnou paličkou, dokud se pořádně neusadí a je hotovo 


Re: Přední tlumiče
Mám dotaz podle čeho rovnáte po rozebrání přední kolo aby bylo v ose, máte nějaký fígl nebo podle oka. Jinak dneska jsem se do nich pustil a bylo v nich 160 a 190ml.
Ještě dotaz k pružinám bible uvádí 527mm já mám 510mm je možné takovéhle opotřebení?
Ještě dotaz k pružinám bible uvádí 527mm já mám 510mm je možné takovéhle opotřebení?
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Přední tlumiče
Jindrap: přední kolo se srovná samo pokud dodržíš postup jakým se utahují šrouby, je to v bilbi na str. 35. Nejprve utáhneš uložení vidlic v brýlích, poté hlavní osu kola, pak musíš vidle několikrát propružit a potou dotáhneš stahovací šroubek na levé vidli. Je normální když na jedné straně vidle nedoléhá přímo na střed kola.
Opotřebení pružiny: ano je to možné za ty roky
Opotřebení pružiny: ano je to možné za ty roky
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


Re: Přední tlumiče
Kdyby jste někdo měl zájem o ten Loctite 243 50ml tak ho necham jeden za 300,-
Re: Přední tlumiče
Zdravím, rozebral a vyčistil jsem tlumiče MZ150ETZ a zjistil, že mi v každé trubce chybí součástky č. 10, 14, 22. Může to být jiný typ a nebo už to měl někdo rozebrané a součástky tam nedal?
http://www.mz-etz-ersatzteile.de/MZ-ETZ ... eskopgabel
Na spodní části trubek jsou na jedné straně podélné rýhy. Mám je nějak zahladit šmirglem nebo to nechat být?
Díky
http://www.mz-etz-ersatzteile.de/MZ-ETZ ... eskopgabel
Na spodní části trubek jsou na jedné straně podélné rýhy. Mám je nějak zahladit šmirglem nebo to nechat být?
Díky
Re: Přední tlumiče
Zdar,
10 - je ''pístní kroužek'' tlumiče z plastu - ten by tam být rozhodně měl a dá se i koupit.
14 - podložka, která tam podle mě ani být nemusí. Důležitá je akorát podložka pod matičkou dole na tlumiči, aby netekl ven olej.
22 - je alternativa místo vrápené hadice na krytí tlumiče. Máš tam buď tu harmoniku nebo toto. Případně pokud tam nemáš nic, pojede to taky, ale nemáš ničím kryté tlumiče.
Rýhy vyfoť a řeknu Ti jak moc to je vážné.
10 - je ''pístní kroužek'' tlumiče z plastu - ten by tam být rozhodně měl a dá se i koupit.
14 - podložka, která tam podle mě ani být nemusí. Důležitá je akorát podložka pod matičkou dole na tlumiči, aby netekl ven olej.
22 - je alternativa místo vrápené hadice na krytí tlumiče. Máš tam buď tu harmoniku nebo toto. Případně pokud tam nemáš nic, pojede to taky, ale nemáš ničím kryté tlumiče.
Rýhy vyfoť a řeknu Ti jak moc to je vážné.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

Re: Přední tlumiče
Ok díky.
Obrázky jsou tady:
http://www.2i.cz/6525f2d80b
http://2i.cz/5616c1eb38
Rýhy jsou na přední straně. Na pravé trubce jsou mnohem hlubší.
Takže stačí když koupím ten kroužek 10 a gufero 27? Co díly 16 – 20 ty se měnit nemusí?
Obrázky jsou tady:
http://www.2i.cz/6525f2d80b
http://2i.cz/5616c1eb38
Rýhy jsou na přední straně. Na pravé trubce jsou mnohem hlubší.
Takže stačí když koupím ten kroužek 10 a gufero 27? Co díly 16 – 20 ty se měnit nemusí?
Re: Přední tlumiče
Ty rýhy má skoro každá vidle z MZ. To neřeš s tím nic nevymyslíš.
Díly 16 - 20 se nemění. Jediné, co se mění, je gufero a spodní měnděná nebo hliníková podložka. Pokud Ti tam chybí ten plastový kroužek s číslem 10, tak ten taky vyměň. Dají se v tom poměnit i další plastové věci, ale blbě se to shání a ve finále to asi stejně nepoznáš na jízdě.
Díly 16 - 20 se nemění. Jediné, co se mění, je gufero a spodní měnděná nebo hliníková podložka. Pokud Ti tam chybí ten plastový kroužek s číslem 10, tak ten taky vyměň. Dají se v tom poměnit i další plastové věci, ale blbě se to shání a ve finále to asi stejně nepoznáš na jízdě.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.

Re: Přední tlumiče
Zdravím,
10 a 14 tam být mají - já teda dneska zjistil, že 14-tku tam nemám a je místo ní silikon (dal jsem ho tam teda taky... Neměl jsem tam ani 30-tku - silikon to jistí... :-( Ta 22 je zaměnitelná s 23. Si vybereš, co tam chceš mít.
JInak rozebrat a vyčistit to chce zcela určitě, protože řídký pozůstatek oleje sice vyteče, ale velmi husté úsady zůstanou především ve vodících trubkách. V šavlích u přepouštěcího ventilu.
Nalil jsem tam 230 ml hydrauliky a na polňačce vidle fungovala parádně. Zatím spokojenost. Ještě zkontroluji, jestli to nepoteče - to byla hlavní příčina "repase" a až budu mít náladu, tak objednám zbytek chybějících dílů, který nenahradím ze "zásob"...
Mám taky poškrábanou trubku a sice č.11 - to bude asi tím brajglem, co tam byl. Ještě nevím, jestli ji budu řešit. Sice bude mít vliv na tlumení, ale ne na tečení oleje po vodících trubkách.
Ty máš nejspíš na mysli šavli č.15. Tady podélné rýhy znamenají bordel v simeringu a asi ani ne tak zevnitř jako spíš zvenčí - prach nebo bláto. Pokud se chceš rýh zbavit, lze je zalapovat a to bude chtít minimálně nějakou 400 šmirgl nebo spíš ještě jemnější a asi taky soustruh. Je riziko, že pokud budou rýhy hluboké, nepůjde šavle po repasi simeringem dotěsnit (musí se ze simeringu vyndat pérko a víc zašroubovat nebo ještě zkrátit silnější konec a zašroubovat).
Na druhou stranu jsou šavle z dost tvrdého materiálu, tak bych zkusil dát nový simeringy a kluznou dráhu stříknout silikonovým olejem. Mohlo by to fungovat a olej by z vidlice nemusel téct. Ostatně, pokud Ti olej z vidlice neteče, neřešil bych to, jen máznul, aby se to nezhoršovalo.
10 a 14 tam být mají - já teda dneska zjistil, že 14-tku tam nemám a je místo ní silikon (dal jsem ho tam teda taky... Neměl jsem tam ani 30-tku - silikon to jistí... :-( Ta 22 je zaměnitelná s 23. Si vybereš, co tam chceš mít.
JInak rozebrat a vyčistit to chce zcela určitě, protože řídký pozůstatek oleje sice vyteče, ale velmi husté úsady zůstanou především ve vodících trubkách. V šavlích u přepouštěcího ventilu.
Nalil jsem tam 230 ml hydrauliky a na polňačce vidle fungovala parádně. Zatím spokojenost. Ještě zkontroluji, jestli to nepoteče - to byla hlavní příčina "repase" a až budu mít náladu, tak objednám zbytek chybějících dílů, který nenahradím ze "zásob"...
Mám taky poškrábanou trubku a sice č.11 - to bude asi tím brajglem, co tam byl. Ještě nevím, jestli ji budu řešit. Sice bude mít vliv na tlumení, ale ne na tečení oleje po vodících trubkách.
Ty máš nejspíš na mysli šavli č.15. Tady podélné rýhy znamenají bordel v simeringu a asi ani ne tak zevnitř jako spíš zvenčí - prach nebo bláto. Pokud se chceš rýh zbavit, lze je zalapovat a to bude chtít minimálně nějakou 400 šmirgl nebo spíš ještě jemnější a asi taky soustruh. Je riziko, že pokud budou rýhy hluboké, nepůjde šavle po repasi simeringem dotěsnit (musí se ze simeringu vyndat pérko a víc zašroubovat nebo ještě zkrátit silnější konec a zašroubovat).
Na druhou stranu jsou šavle z dost tvrdého materiálu, tak bych zkusil dát nový simeringy a kluznou dráhu stříknout silikonovým olejem. Mohlo by to fungovat a olej by z vidlice nemusel téct. Ostatně, pokud Ti olej z vidlice neteče, neřešil bych to, jen máznul, aby se to nezhoršovalo.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Přední tlumiče
Jsem právě zjistil, že odpověď už máš, protože jsem se nedostal na druhou stranu vlákna
))

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Přední tlumiče
Čaute, trochu oživím vlákno.Objednal jsem gufera podle bible. Tudíž dvoubřité 35x47x7, došli zelené značka Huber (nevím neznám asi dobrý, cena 25Kč za jedno)
JENŽE já jako neznalí emzeták sem se (pozdě) dočetl že tam patří gufera 35x47x7 /9 . Ta devítka za lomítkem znamená že to gufero má vyšší břit a je přímo do teleskopů. Nenapadlo mě že jsou gufera přímo do vidlic..moje chyba měl sem otevřít hubu a optat se
Nečekanou otázkou tedka je: když tam ty gufera dám, budou plnit funkci? Jak dlouho?
Nebo raději koupit "kvalitní" gufera značky Athene s devítkou za lomítkem za 190Kč za pár.
PS: Prachovku na vidlicích mám klasickou harmoniku.
Jo a kdyby ty gufera co jsem koupil byli na hov:-BS tak nevadí pasují do babetty na které budu dělat go motoru..
Díky za přečtení slohové práce
JENŽE já jako neznalí emzeták sem se (pozdě) dočetl že tam patří gufera 35x47x7 /9 . Ta devítka za lomítkem znamená že to gufero má vyšší břit a je přímo do teleskopů. Nenapadlo mě že jsou gufera přímo do vidlic..moje chyba měl sem otevřít hubu a optat se

Nečekanou otázkou tedka je: když tam ty gufera dám, budou plnit funkci? Jak dlouho?
Nebo raději koupit "kvalitní" gufera značky Athene s devítkou za lomítkem za 190Kč za pár.
PS: Prachovku na vidlicích mám klasickou harmoniku.
Jo a kdyby ty gufera co jsem koupil byli na hov:-BS tak nevadí pasují do babetty na které budu dělat go motoru..
Díky za přečtení slohové práce

Re: Přední tlumiče
Zdravím,
mám na vidlích gufera asi za 3 pětky už třičtvrtě roku a ani kapka. Nejde ani tolik o gufera jako spíš o prachovky. Čím méně prachu, tím déle gufera vydrží.
Mám taky harmoniku. Klidně tam dej ty co jsi koupil, protože dřív než další gufera budeš měnit olej...
Jo a díky za /9
mám na vidlích gufera asi za 3 pětky už třičtvrtě roku a ani kapka. Nejde ani tolik o gufera jako spíš o prachovky. Čím méně prachu, tím déle gufera vydrží.
Mám taky harmoniku. Klidně tam dej ty co jsi koupil, protože dřív než další gufera budeš měnit olej...
Jo a díky za /9

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Přední tlumiče
Taky tam mám nějaký mrchy za pusu
a neteče to 


Re: Přední tlumiče
Čaute tak sem to složil tlumiče. No docela to šlo. Měnil sem ty plastové pístní kroužky a ten přepouštěcí ventil. Olej sem tam dal Motul 15W. No je to rozdíl jako prase.... předtím to bylo jak na trampolíně ale tedka je to docela tuhý až si myslím že si to musí trochu sednout. Ale je to cajk chtěl sem to tvrdší 

Re: Přední tlumiče
Co by si tam jako mělo sedat?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Přední tlumiče
Ty plastové pístní kroužky tlumiče. Ty původní byli hodně opotřebované a šle krsáně zlehka. Ty nové tam bylo pracné dostat a pístnice šla o neco více ztuha. Takže spíš sem myslel tohle. Jak si kroužky "zajedou" bude to lepší. Ale už to lepší je po projíždce. Jestli zítra nebude chcat, chtěl bych jet na stk.. jenže nevím jetli pochodím na úřadech skrze přepis protože tedka tam je hodně lidí kvůli těm přepisům atd....

Re: Přední tlumiče
Zdravím chci se zeptat v jakém případě se mají měnit plastové kroužky co jsou na opěrné trubce. Já na svých mám znatelné rýhy.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet
MZ ETZ 250 r.v. 1983
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet

MZ ETZ 250 r.v. 1983
Re: Přední tlumiče
mz faq nejede, nemáte někdo stažený ten návod???
Re: Přední tlumiče
Co všechno objednat pro repas předních vidlic? Nejlépe z jednoho krámu.
A ještě by mne zajímalo....má cenu vracet staré dráty při vyplétání nového ráfku? Nebo objednat i sadu drátů? Je to ranec šušní za oboje.
A ještě by mne zajímalo....má cenu vracet staré dráty při vyplétání nového ráfku? Nebo objednat i sadu drátů? Je to ranec šušní za oboje.
Re: Přední tlumiče
já většinou řešil jen olej a gufera.... dráty klidně použij starý... můžou bejt sice vytahaný, ale ono záleží na utažení 



Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to