Obr. 6 – pojistková skříňka. Druhá pojistka – kladná větev z baterie – levý faston na červeným kabelu je vypálený. Vzniká to přechodovým odporem. Tam to topit nesmí. Vyměnit. V nouzi stáhnout a kombinačkami lehce zmáčknout, aby šel na jazýček nasunout ztuha. Měl by vypadat stejně jako faston na žlutým kabelu. Postupně všechny fastony odpoj a mechanicky jazýčky očisti. Spray samotnej nic neřeší.
Já mám všechny fastony proletovaný s kabelama. Samotné zamáčknutí fastonu do kabelu krimpovacíma kleštěma je k hovnu, vyklepe se to nebo zoxiduje. Proletuj to aspoň na kabelech čtvrté pojistky – zapalování (trubičková pojistka).
Analogicky mechanicky očisti i dosedací plošky pojistek na jazýčcích pro pojistky.
Obr. 5 – regler. Regulátor kupodivu vypadá nejsolidněji. Zde bych pořešil ukostření hnědým kabelem plus očištění zbylých kontaktů, ale nevypadají zle.
Zato svorkovnice a usměrňovač… nakresli si na papír, co kam vede, označ si to, rozpoj to, odšroubuj a opravdu řádně očisti!!! Se divíš, že Ti blbne elektrika, když nemá kudy týct? Taky polaď kabely, některý vypadají dost podezřele.
Obr. 4 – svorkovnice snímače. Minimálně u zelenýho kabelu se to jeví, že to již někdo pájel. Zkontroluj tedy mechanickou pevnost tenkých kabílků – tj. těch přímo na svorkovnici. Dále zkontroluj mechanickou pevnost u kabelů napájení s fastony – zelenej se jeví jako těsně před smrtí – pod bužírkou. Pokud koukneš na obr. 1 tak tam je vidět, že je potřeba znova napružit pojistné přítlačné plíšky nad jazýčky svorkovnice.
Obr. 2 – svorkovnice alternátoru. Obdoba obr. 4. Rozpojit a vyčistit – včetně konektorů uhlíků. Vyčistit mechanicky a případně kombinačkami poladit fastony. U svorek U, V, W je zcela lhostejno, jak je zapojíš – analogicky je to jedno i na usměrňovači. Vem hadr a otři olej z karteru, rozsvítí se to.
Taky bych časem doplnil těsnící gumy do otvorů pro šrouby, kterými je motor přišroubován na kyvných držácích motoru.
Může se stát, že po zatáhnutí za kabely některý upadne, ale to je lepší doma než 200 km od baráku. Pokud někde bude snýtováno více jazýčků pro fastony (pojistková skříňka), tak nýtovaný spoj taky proletuj.