je to ok ?
je to ok ?
zdar tak nedávno jsem řešil to dobíjení dal jsem to známému a byl to zkrat nebo co no ale pro klid duše jsem si to přeměřil bez světel kolem 5000 otáček hází 13v a se světly nějákých 12,30 kolem 4000 je to ok ? protože nedávno jsem seřizoval volnoběh docela dlouho takže tak 15 minut běžela do 2000 otáček se světly a pak jsem ji jel projet a jel jsem pohodu do 4000 otáček. Pak jsem dojel a baterka konec kontrolky pohaslé na světla to chcíplo a za jízdy vynechávalo ve velkých otáčkách tak jsem ji dobyl a už nevynechávala a zase vše ok tak se chci zeptat jestli špatně dobíjí nebo to bylo mojí vinou že jsem ji nechával se světly na nízký volnoběh a jízdu na nízkých.
Re: je to ok ?
ELEKTRONICKEJ REGULÁTOR
Re: je to ok ?
no mám mechanickej klasika mám dokonce náhradní nikdy nepoužitý elektronickej tudíž ani nechci tak nwm jinak kdosi psal že se něják dá nastavit.
Re: je to ok ?
Na volnoběh to nenakrmíš a 15min se světly je fakt hodně, to v normálním provozu ani nenastane.
Ale mohlo by ti to dobíjet víc - maximum při plnejch otáčkách by nemělo překročit 14,4V.
Ale mohlo by ti to dobíjet víc - maximum při plnejch otáčkách by nemělo překročit 14,4V.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: je to ok ?
Dobíjení je když...
- alternátor dodává napětí do soustavy o velikosti 13,8 V - 14,4 V při jmenovitých otáčkách. U MZt s mechanickým regulátorem to jde seštelovat asi od 1800 - 1900 otáček. S elektronickým to vychází cca od 2200 - 2500 otáček. Obojí je v pořádku.
- alternátor má takový výkon (a MZty takový mají), který pokryje veškerou spotřebu elktrických spotřebičů - světla, blinkry, zapalování, klakson, dobíjení akumulátoru při jmenovitých otáčkách... všechno najednou a ještě fous zbyde.
Nepoužíváme všechno najednou.
Moje kočka má na baterii napětí 12,65 V a sice v klidovém stavu. Těsně po nabití i 13,5 V - to potom klesne na oněch 12,65 V.
Aby altík vůbec začal baterii dobíjet musí dávat vyšší napětí. Do hodnoty 12,65 V buď jedu z baterie nebo z baterie a alternátoru. Nedobíjím!
Dobíjet začínám, až když napětí přeleze 12,65 V. To je u mě někde mezi 2300 - 2500 otáčkami a výš. Ale a to je to důležitý, pokud dobíjení (alternátor škrcený pod krkem regulátorem) dodává oněch 13,8 V (u mě) - 14,4 V, pak není žádný problém s MZtou jezdit s rozsvícenými světly, čekat ve frontě na křižovatku, mít zmáčknutou brzdu a puštěný blinkry, protože těch pár minut co to jede z baterie, altík hned po oroštování jedničky zase cpe do baterie zpátky. Rozdíl v napětí je tedy jen 1,15 V (zapalování) - 2,3 V (světla).
Akumulátor jsem měl na nabíječce naposledy předloni někdy v srpnu. Od tý doby si ho MZta hlídá sama a nekecám jí do toho. Do letošního února jsem jezdil denně do rachoty celoročně. Na fakt ohřátým motoru mi na volnoběh kontrolka dobíjení dokonce svítí trvale a no a co. Je to jedno. Má to teda ještě jednu podmínku - akumulátor by měl držet napětí.
Jednou větou: (Harry)
Není to OK a pošteluj nebo vyměň regulátor = budeš mít po problému.
- alternátor dodává napětí do soustavy o velikosti 13,8 V - 14,4 V při jmenovitých otáčkách. U MZt s mechanickým regulátorem to jde seštelovat asi od 1800 - 1900 otáček. S elektronickým to vychází cca od 2200 - 2500 otáček. Obojí je v pořádku.
- alternátor má takový výkon (a MZty takový mají), který pokryje veškerou spotřebu elktrických spotřebičů - světla, blinkry, zapalování, klakson, dobíjení akumulátoru při jmenovitých otáčkách... všechno najednou a ještě fous zbyde.
Nepoužíváme všechno najednou.
Moje kočka má na baterii napětí 12,65 V a sice v klidovém stavu. Těsně po nabití i 13,5 V - to potom klesne na oněch 12,65 V.
Aby altík vůbec začal baterii dobíjet musí dávat vyšší napětí. Do hodnoty 12,65 V buď jedu z baterie nebo z baterie a alternátoru. Nedobíjím!
Dobíjet začínám, až když napětí přeleze 12,65 V. To je u mě někde mezi 2300 - 2500 otáčkami a výš. Ale a to je to důležitý, pokud dobíjení (alternátor škrcený pod krkem regulátorem) dodává oněch 13,8 V (u mě) - 14,4 V, pak není žádný problém s MZtou jezdit s rozsvícenými světly, čekat ve frontě na křižovatku, mít zmáčknutou brzdu a puštěný blinkry, protože těch pár minut co to jede z baterie, altík hned po oroštování jedničky zase cpe do baterie zpátky. Rozdíl v napětí je tedy jen 1,15 V (zapalování) - 2,3 V (světla).
Akumulátor jsem měl na nabíječce naposledy předloni někdy v srpnu. Od tý doby si ho MZta hlídá sama a nekecám jí do toho. Do letošního února jsem jezdil denně do rachoty celoročně. Na fakt ohřátým motoru mi na volnoběh kontrolka dobíjení dokonce svítí trvale a no a co. Je to jedno. Má to teda ještě jednu podmínku - akumulátor by měl držet napětí.
Jednou větou: (Harry)
Není to OK a pošteluj nebo vyměň regulátor = budeš mít po problému.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
no tak já mám v záloze nikdy nepoužitej regl origo a ten šel jen bez světel a jak se mi někdo zmiňoval origo nastavení dobíjelo jen bez světel no takže jsem dal zpět origo ale ten co tam byl od výroby a něják začal posouvat ty kamínky co tam jsou nebo co to je a když jsem to dal zpět tak bez světel mi voltmetr ukazoval kolem 4tisíc 15,xx dokonce kolem 6 tisíc skočilo 16v a se světly kolem 3000 15,xx.
Re: je to ok ?
Já to vzdávám, kluci hodně štěstí tady s tím "mechanikem"




Re: je to ok ?
Majkle - si ho představ
. Chce jezdit a něco pro to dělá
Já pokrok vidím, z 12,3 V se dostal na 15 V. Teď zbývá udělat zkoušku z nepovinný matematiky a bude mu jasný, že pravda je někde uprostřed. Trochu zakroutit s těma kamenama míň nebo víc a bude tam těch 13,8 V - 14,4 V mít.
Je blízko a já si myslím, že to nevzdá...
Pak se vyhryzne něco jinýho
a nakonec bude mít MZtu v cajku
Mě elktrika na MZtě vytočila tak, že jsem ji z mašiny vytrhal...


Já pokrok vidím, z 12,3 V se dostal na 15 V. Teď zbývá udělat zkoušku z nepovinný matematiky a bude mu jasný, že pravda je někde uprostřed. Trochu zakroutit s těma kamenama míň nebo víc a bude tam těch 13,8 V - 14,4 V mít.
Je blízko a já si myslím, že to nevzdá...

Pak se vyhryzne něco jinýho


Mě elktrika na MZtě vytočila tak, že jsem ji z mašiny vytrhal...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
No tak jezdit to ani né ještě pár let na řp zatím mi musí stačit simson mz mám jako srdeční záležitost a koupě to byla dobrá a sice musel jsem dělat segment lamely gufera a teď elektriku ale jinak motor běží nádherně spíš to mám na leštění a prostě tak no někteří poznají jak to myslím no s elektrikou se mrvim 4měsíce a novou jsem prostě za boha odmítal tahat jednou mě to čeká ale uvidíme no.
Re: je to ok ?
Však v klidu Simso,
já teda už poločas rozpadu překročil, tak jezdit můžu, ale MZ srdeční záležitost je - naprostý souhlas. U mě byl problém v tom, že část elektriky byla zapojená jinak a nešlo to dohledat nějak smysluplně - tak to šlo ven celý. Až na maličkosti to mám zapojený dle schema (krom regulátoru a hlavního světlometu).
Zdá se, že velká část MZ dostávala údržbu stylem jezdí to, další část byla napadena kutilem domácím - je to i můj případ, nejsou origo díly (ty důležitý), tak to ladím, jak to jde... někteří z toho dělají takový ty stunty, polní hraboše a pod. To je každýho věc.
MZta je spolehlivý stroj, ale elektrika musí být v pořádku. Trochu popřemejšlet a je na několik let zase pokoj.
Já Ti fandím. Jsem naprosto přesvědčen, že kdo koupí MZtu s textem v inzerátu - koupena nová baterie - tak ho čeká podobné martýrium jako Tebe.
Měl jsem 406 Peugeota asi 5,5 roku. Kupoval jsem ho od borce, kterej ho měl přes rok. Tedy baterie měla minimálně 7 let života v autě. Nenastartoval jsem jenom jednou. Bylo to půl roku před prodejem v zimě. Teploty lítaly od plusu do mínusu a já jezdil na mix benolu s lihem (pro šťouraly v poměru 1:1 to jezdilo jako z praku). Netuše teplotního vývoje, jsem natankoval na zkoušku plnou nádrž jen líh (E85). Že nastartuju cca na podruhé až potřetí jsem čekal, ale při změně teploty v neděli +8°C a v pondělí -15°C, tak v pondělí ráno ani prd. Vymlátil jsem baterii (na kterou jsem 5 let nešáhl) tak, že už ani startér necvakal. Nechal jsem auto u kruháče, nepomohlo ani roztlačení z kopce. Odpoledne dorazil z práce táta se svým autem, zapojili jsme to přes kabely (teplota mezitím vylezla na +2°C) a po 5-ti minutách motor na podruhý naskočil. Odpojili jsme kabely a tím to skončilo. Peugeot si baterii dobil sám, já jsem benol ředil zase jen 1:1 a chytalo to napoprvý. Pokud na Vehicle dobíjení funguje, nemusíš se o baterii starat. Dokonce ani o tu, která je papírově 2 roky po smrti a stejně startuje...
No a smysl Ezopovy bajky je v tom, že MZta nestartuje...
Jo a díky za inspiraci
já teda už poločas rozpadu překročil, tak jezdit můžu, ale MZ srdeční záležitost je - naprostý souhlas. U mě byl problém v tom, že část elektriky byla zapojená jinak a nešlo to dohledat nějak smysluplně - tak to šlo ven celý. Až na maličkosti to mám zapojený dle schema (krom regulátoru a hlavního světlometu).
Zdá se, že velká část MZ dostávala údržbu stylem jezdí to, další část byla napadena kutilem domácím - je to i můj případ, nejsou origo díly (ty důležitý), tak to ladím, jak to jde... někteří z toho dělají takový ty stunty, polní hraboše a pod. To je každýho věc.
MZta je spolehlivý stroj, ale elektrika musí být v pořádku. Trochu popřemejšlet a je na několik let zase pokoj.
Já Ti fandím. Jsem naprosto přesvědčen, že kdo koupí MZtu s textem v inzerátu - koupena nová baterie - tak ho čeká podobné martýrium jako Tebe.
Měl jsem 406 Peugeota asi 5,5 roku. Kupoval jsem ho od borce, kterej ho měl přes rok. Tedy baterie měla minimálně 7 let života v autě. Nenastartoval jsem jenom jednou. Bylo to půl roku před prodejem v zimě. Teploty lítaly od plusu do mínusu a já jezdil na mix benolu s lihem (pro šťouraly v poměru 1:1 to jezdilo jako z praku). Netuše teplotního vývoje, jsem natankoval na zkoušku plnou nádrž jen líh (E85). Že nastartuju cca na podruhé až potřetí jsem čekal, ale při změně teploty v neděli +8°C a v pondělí -15°C, tak v pondělí ráno ani prd. Vymlátil jsem baterii (na kterou jsem 5 let nešáhl) tak, že už ani startér necvakal. Nechal jsem auto u kruháče, nepomohlo ani roztlačení z kopce. Odpoledne dorazil z práce táta se svým autem, zapojili jsme to přes kabely (teplota mezitím vylezla na +2°C) a po 5-ti minutách motor na podruhý naskočil. Odpojili jsme kabely a tím to skončilo. Peugeot si baterii dobil sám, já jsem benol ředil zase jen 1:1 a chytalo to napoprvý. Pokud na Vehicle dobíjení funguje, nemusíš se o baterii starat. Dokonce ani o tu, která je papírově 2 roky po smrti a stejně startuje...
No a smysl Ezopovy bajky je v tom, že MZta nestartuje...
Jo a díky za inspiraci

Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
no ono by to nebylo ono kdyby se tam pořád něco nesralo
akorát někdy to už míří k nasírací hladině no jinak ten regl sem něják nastavil že při světlech mi kolem 4000 otáček háže 13,7 a kolem 6000 se to zastaví někde na 14,1 no tak jsem si řekl ok půjdu to projet se světly mě ani jednou nezdechla ale problém byl v tom že když jsem to chtěl vytočit na 6000 tak kolem 5500 to jakoby začalo škubat nebo spíše jakoby vynechávala svíca tak jsem skusil novou a pořád to samé a když mám volnoběh a přidám plný tak kolem 6000 to dělá to samé a pak zhruba za 3sekundy už se vytočí na max ale za jízdy se vytočit nedokáže.Jinak nwm co mám za faju ale je tam žárovička která blikne když jde jiskra a normálně svítí při různých otáčkách ale tam kde to vynechává tak jakoby taky vynechá jinak svíčka cihlová.

Re: je to ok ?
No když teď řeknu že jak kokot jsem celou dobu měřil na stejnosměrný a až dnes jsem si tam hodil střídavý a háže to kolem 23 - 27 v a to se světly absolutně nevim kde se ta hodnota vzala ale včerejší projížďka to potvrdila když nechtěla nastartovat a po vyndání svíce prskaly jiskřičky jak šílené a když jsem ji nechal na světlech chvilku zase jela no jenomže seřízení reglu nereaguje druhý regl to samé tak pak už nwm.
Re: je to ok ?
však na baterce měříš stejnosměrný, proto je tam usměrňovač
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: je to ok ?
A vážně tam nechceš dát elektronickej regulátor?












Re: je to ok ?
Jestli Ti svíčka hází milion jisker, tak přeletuj kabely ke snímači otáček. Všechny.
Jak píše Vladan, měříš stejnosměrný napětí a proud. Leda bys chtěl měřit přímo alternátor - tj. výstup z něj před usměrňovačem - mezi svorkama U, V, W.
Ještě dotaz, snímací diody pro regulátor a i usměrňovací diody jsou v usměrňovači v pořádku?
A ještě jeden: altík jede na tři fáze, že?
Na dobíjení má vliv vše, co jsme již popsali, ale taky akumulátor. Záleží též na jeho vnitřním odporu - lze zjednodušit na celkový - dále na kapacitě. Chová se částečně jako vyhlazovací kondenzátor.
Mechanickej regulátor se nesmí dotýkat Al krytem kostry.
Jak píše Vladan, měříš stejnosměrný napětí a proud. Leda bys chtěl měřit přímo alternátor - tj. výstup z něj před usměrňovačem - mezi svorkama U, V, W.
Ještě dotaz, snímací diody pro regulátor a i usměrňovací diody jsou v usměrňovači v pořádku?
A ještě jeden: altík jede na tři fáze, že?
Na dobíjení má vliv vše, co jsme již popsali, ale taky akumulátor. Záleží též na jeho vnitřním odporu - lze zjednodušit na celkový - dále na kapacitě. Chová se částečně jako vyhlazovací kondenzátor.
Mechanickej regulátor se nesmí dotýkat Al krytem kostry.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
no tak na stejnosměrný mi to ukazuje 13 a končí 14,1-2 v ale nechápu když to dobíjí ok teda proč ze začátku jede ok ale po chvilce začne škubat až zdechne a chce pauzu aby zase jela napadlo mě indukční cívka třeba že jestli se nezahřívá je to možné ? nobo co jinak vás napadá
Re: je to ok ?
karburátor ti dotejká? máš tam palivovej filtr?


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: je to ok ?
jo teče to ok a filtr tam mám plochej ale tím to asi nebude nebo nemyslím si to protože to by nedávalo smysl že po delší jízdě to začne cukat až chcípne jinak teď jsem si našteloval dobíjení při max otáčkách dává 14,3 - 5 v no ale ta indukčka začala být teplá lehce po chvilce tůrování na stojanu jinak plive i olej a první start jde jen na sytič pak už všechno ok no nevím ale něco mi říká že je to ta indukčka že po zahřátí blbne jiskra zkusím ze simsona
Re: je to ok ?
zkus ten filtr hodit do hajzlu... viz Harryho opravárenské desatero někde v užitečných odkazech


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: je to ok ?
Jako klidně to zkusím ale teče to dostatečně a dělalo to i bez něj.
Re: je to ok ?
U indukčky se počítá s dovoleným zahřátím na cca 60°C - to může být její provozní teplota. V konstrukci se tluče víc věcí a jednou z nich je vnitřní kapacita vinutí. Vodiče jsou lehce poddimenzovány a proto se průchodem proudu víc ohřívají.
To, že Ti z ní teče olej zcela v pohodě není - je to transformátorový olej, který slouží jako chadič a izolant.
Na plovákovou komoru v karburátoru ujedeš cca 500 metrů. Pokud Ti pomalu dotejká benol do karbce, poznáš to až na čtyřce nebo pětce. Do trojky to pojede jako z praku. Pokud ale do prázdnýho karburátoru nateče benol za nějakých cca 5 - 6 sekund (plovák uzavře přívod paliva), tak to teče dostatečně. Chyba by byla v hladině. Pokud by cca od poloviny plynu motor přestal táhnout, je malá hlavní tryska.
Kabely od snímače jsi zkontroloval? Na indukčce je vše dotaženo?
To, že Ti z ní teče olej zcela v pohodě není - je to transformátorový olej, který slouží jako chadič a izolant.
Na plovákovou komoru v karburátoru ujedeš cca 500 metrů. Pokud Ti pomalu dotejká benol do karbce, poznáš to až na čtyřce nebo pětce. Do trojky to pojede jako z praku. Pokud ale do prázdnýho karburátoru nateče benol za nějakých cca 5 - 6 sekund (plovák uzavře přívod paliva), tak to teče dostatečně. Chyba by byla v hladině. Pokud by cca od poloviny plynu motor přestal táhnout, je malá hlavní tryska.
Kabely od snímače jsi zkontroloval? Na indukčce je vše dotaženo?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
Nemyslel jsem že to pive olej z indukčky ale z výfuku ale to možná že jsem měl jehlu na 3 zářez protože původně jsem myslel že je špatná směs ale žádná měna tak to musím vrátit jinak trysky mám obě origi hlavní 120 a volnoběh teď nevim rgulátor jsem si rozšteloval už ani nevím proč ale dal jsem ho zpátky včera takže dobíjení je ok dává od 13 až po 14,3 v kablíky od snímače ještě zkontroluji včera jsem toho moc nestihl ale vím že dřív mi to dělalo to že když jsem nasadil kryt nešla jiskra bylo to tím že se ty káblíky dotkly krytu a jiskra nebyla tak jsem je snížil tím jedním šroubkem aby se nedotýkaly a předstih to dělat asi nemůže co ? No svíčka taky nic nezmění a pořád mám pocit jakoby se už kolem 6-7 tisíc nechtěla víc vytočit na volnoběh ta hladina fakt nwm nejméně 5x jsem to dělal podle hodnot při zavřeném a otevřeném pak když jsem napustil tak hladina od okraje sklenice po okraj karbecu byla 11mm +- no a navíc mi přijde divné aby jela a po delší době přestala a chtěla pauzu tohle hladina dělat nemůže snad protože ujedu tak 6km a začíná to vynechávat nedávno jsem zjistil že plovák byl nastavenej tak že i při otevření stále tlačil na ventil a netekl benál a po druhé byl ventil povolen dokonce už jsem vše dal do pořádku jinak taky je zvláštní že ten 1 start jde se sytiče jenom a o 3 sekundách ho vypnu a je to ok pak už startuje normál a někdy i bez sytiče když 3x šlápnu a zapnu zapalko no fakt nevím ještě radši popíšu jak to bylo nastartoval jsem se sytičem hned ho pustil nechal ohřát chviličku a vyrazil jsem jinak karbec podle origo nastavení no tak jsem jel a po těch 6 km začla cukat prostě chrchlat kolem 5 tisíc a ta hranice otáček se pořád zvětšovala až nakonec chcípla tak jsem zkusil hadičku jestli teče a tekla ani mi to nedělalo to že po vyndání hadičky od karbu bych musel čekat než začne téct takže jsem věděl že plovák pouští pak jsem to zkusil kopnout a nic ani se sytičem no zkusil jsem dát ten 3 zářez a taky nic tak jsem sundal kryt a baterka syčela jakoby ale to asi má takové lehké bublání jakoby nebo syčení no tak ale řekl jsem si možná je přebitá a tak jsem svítil na místě bez motoru žárovky nepraskly no a po chvilce cosi ujela tak 200m pak zase chcípla a čím déle jsem čekal tím déle ujela no nakonec jsem tímto způsobem dojel domů ani nwm jestli mělo vliv že svítím možná jsem ani nepotřeboval svítit možná stačilo nechat ji chvíli ale to je jedno dojel jsem tedy a vyndal svíčku a zkusil jiskru a jiskřilo to asi jak když propojím ty drátky od snímače jestli víš co to udělá tak asi tak to jiskřilo ale možná ještě menší jiskřičky a spousta no na druhý den chytla a volnoběh vše ok ale na jízdu jsem si netroufl očekával bych to samé. Tak to jest má esej
Re: je to ok ?
Zkus vyfotit z více stran snímač s alternátorem, nejlépe se sundaným celým pravým deklem. Dle mě je zakopanej pes v elektrice okolo snímače.
Co se předstihu týče, malej 1,57 mm, kterej jsem měl hozený od oka, fungoval dobře a motor na neutrál ochotně přetáčel otáčkoměr. Správnej, 2,5 mm jede taky dobře, na neutrál velmi ochotně přetáčí otáčkoměr, ale výrazně víc kope. Velkej jsem neměl... Asi by mě řádně pokopal... Pod zátahem Ti bude motor točit kolem 7000 - 6500 dle zařazeného kvaltu a řetězového kolečka.
Dobíjení si myslím je potřeba ještě malinko poladit, baterie syčet nesmí, to bys ji "vyvařil" a zdechla by totálně. Snížil bych napětí pod otáčkama na 13,8 V.
Sytič je závislý na nastavení karburátoru. V zásadě MZta chladí dobře, tak pokud ji necháš 20 minut stát, může chytnout jen se sytičem. Ten pak můžeš ihned zavřít. Takhle to dělala bráchovi. Je-li ohřátá, může chytnout jak bez sytiče, tak i bez plynu, ale většina chytá s mírně otevřeným plynem bez sytiče. Vše co popisuji je velmi silně závislé od nastavení bohatosti směsi a volnoběhu. Venkovní teplota na to má vliv taky - samozřejmě.
Co se předstihu týče, malej 1,57 mm, kterej jsem měl hozený od oka, fungoval dobře a motor na neutrál ochotně přetáčel otáčkoměr. Správnej, 2,5 mm jede taky dobře, na neutrál velmi ochotně přetáčí otáčkoměr, ale výrazně víc kope. Velkej jsem neměl... Asi by mě řádně pokopal... Pod zátahem Ti bude motor točit kolem 7000 - 6500 dle zařazeného kvaltu a řetězového kolečka.
Dobíjení si myslím je potřeba ještě malinko poladit, baterie syčet nesmí, to bys ji "vyvařil" a zdechla by totálně. Snížil bych napětí pod otáčkama na 13,8 V.
Sytič je závislý na nastavení karburátoru. V zásadě MZta chladí dobře, tak pokud ji necháš 20 minut stát, může chytnout jen se sytičem. Ten pak můžeš ihned zavřít. Takhle to dělala bráchovi. Je-li ohřátá, může chytnout jak bez sytiče, tak i bez plynu, ale většina chytá s mírně otevřeným plynem bez sytiče. Vše co popisuji je velmi silně závislé od nastavení bohatosti směsi a volnoběhu. Venkovní teplota na to má vliv taky - samozřejmě.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: je to ok ?
No zkusil jsem záměnu za jinou 12v indukčku a jiskra mi přišla stejná i chod motoru ale neprojel jsem to s ní každopádně teď bez světel studená šla vytočit kompletně až na 8 zacpaný výfuk to být asi nemůže co ? hele já pořád prostě nechápu proč až po delší jízdě začne blbnou a ještě tak jako postupně že nejprve vynecháva až zdechne fakt nwm jinak fotky zde.nwm jestli to k něčemu bude foťák nezaostřil
Re: je to ok ?
Kámo, ty ses v tom strašně zamotal, jako bych se viděl já kdysi před 7mi rokama
jen blbá hladina a já si rozladil předstihy atd. koupil všechno nový a pak sem hejbl s plíškem a jele jak z praku, ale zase, fuck je tam všechno nový 

