Pár otázok-mz 150
- trasnaxle75
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 02. srp 2017 21:04
Pár otázok-mz 150
Zdravím
ďakujem za prijatie
svoju prvú mz-tu som kúpil v auguste a idem ju cez zimu dať dokopy. pár vecí mi ale vŕta hlavou:
1. Zblbnutý voľnobeh- motorka sa sama vytáčala-->falošný vzduch. Tak som vymenil komplet tesnenia na saní plus guferá a tesnenia na karburátore. Nastavil som bohatosť klasicky na 1,5 otáčky skrutky. Voľnobeh pekne padal, tak som zobral motorku pozohrievať stým že ju doladím keď bude riadne zohriata. Avšak keď som iba troška otočil bohatosťou, otáčky znova vyleteli a musel som motorku vypnúť cez jednotku. Môže byť zlý karburátor a ťahať niekde falošný vzduch? Stalo sa to niekomu?
2. Tesnenie medzi kartre- Viem, že originál medzi kartrami tesnenie nebolo. Avšak na motoprodejni majú aj tesnenie medzi skrine. V biblii píšu že medzi kartre sa má dať "tesniaci prostriedok". čo používate medzi kartre?
3. Ako delíte kartre? Rozmýšľal som vyrobiť prípravok z plechu s maticou, ktorý by sa upevnil o 4 závitové otvory krytu gufera na strane zapaľovania. Skrutkou by som potom odtlačil karter od kľuky. Čo používate vy?
ďakujem za prijatie
svoju prvú mz-tu som kúpil v auguste a idem ju cez zimu dať dokopy. pár vecí mi ale vŕta hlavou:
1. Zblbnutý voľnobeh- motorka sa sama vytáčala-->falošný vzduch. Tak som vymenil komplet tesnenia na saní plus guferá a tesnenia na karburátore. Nastavil som bohatosť klasicky na 1,5 otáčky skrutky. Voľnobeh pekne padal, tak som zobral motorku pozohrievať stým že ju doladím keď bude riadne zohriata. Avšak keď som iba troška otočil bohatosťou, otáčky znova vyleteli a musel som motorku vypnúť cez jednotku. Môže byť zlý karburátor a ťahať niekde falošný vzduch? Stalo sa to niekomu?
2. Tesnenie medzi kartre- Viem, že originál medzi kartrami tesnenie nebolo. Avšak na motoprodejni majú aj tesnenie medzi skrine. V biblii píšu že medzi kartre sa má dať "tesniaci prostriedok". čo používate medzi kartre?
3. Ako delíte kartre? Rozmýšľal som vyrobiť prípravok z plechu s maticou, ktorý by sa upevnil o 4 závitové otvory krytu gufera na strane zapaľovania. Skrutkou by som potom odtlačil karter od kľuky. Čo používate vy?
Re: Pár otázok-mz 150
Zdravím,
ad-1: koukni na můj profil na Youtube - třeba to pomůže. Akorát to v létě za nějakýho šikovnýho pařáku budeš muset zopakovat.
ad-2: já používám červenej nebo černej silikon na motory dle toho, co je zrovna v dílně nebo v obchodu. Vem 5ml stříkačku, trochu silikonu do ní vymáčkni a pak páchej tenkou housenku na chladnoucí karter a ohřátým to zaklop. Hadrem otři co vyteče, nikdo nic nepozná a nebude mít připomínky. Jinak origo se kartery těsnily nějakým "lakem" či co to bylo. Nezapomeň klepnout do spojkový hřídele z obou stran. Jemně.
ad-3: Používám kus jeklu se třema dírama. Dvě na šrouby pro domeček gufera kliky a třetí pro šroub a matici na stažení karteru z kliky. Ještě je potřeba roztahovat kartery u sekundáru, jinak se budou kroutit. Je vysoká pravděpodobnost, že si brzy vyrobím nějaký smysluplnější stahovák. Pokud ano, tak to nafotím. Žádný šroubováky nebo majzlíky...
ad-1: koukni na můj profil na Youtube - třeba to pomůže. Akorát to v létě za nějakýho šikovnýho pařáku budeš muset zopakovat.
ad-2: já používám červenej nebo černej silikon na motory dle toho, co je zrovna v dílně nebo v obchodu. Vem 5ml stříkačku, trochu silikonu do ní vymáčkni a pak páchej tenkou housenku na chladnoucí karter a ohřátým to zaklop. Hadrem otři co vyteče, nikdo nic nepozná a nebude mít připomínky. Jinak origo se kartery těsnily nějakým "lakem" či co to bylo. Nezapomeň klepnout do spojkový hřídele z obou stran. Jemně.
ad-3: Používám kus jeklu se třema dírama. Dvě na šrouby pro domeček gufera kliky a třetí pro šroub a matici na stažení karteru z kliky. Ještě je potřeba roztahovat kartery u sekundáru, jinak se budou kroutit. Je vysoká pravděpodobnost, že si brzy vyrobím nějaký smysluplnější stahovák. Pokud ano, tak to nafotím. Žádný šroubováky nebo majzlíky...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
- trasnaxle75
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 02. srp 2017 21:04
Re: Pár otázok-mz 150
1. Myslím že niesom sám kto ďakuje za tvoje video Presne podľa neho sa snažím nastaviť karburátor už odkedy motorku mám (kúpil som ju s tým že je blby volnobeh). Pomenil som už všetky tesnenia a vždy sa dvihne volnobeh keď začnem nastavovať karburátor. Preto ho podozrievam či niekde neťahá vzduch.
2. Asi tam dám teda nejaký tmel nech to tesni riadne. Na servisnom videu tam dávali ozaj nejaký lak.
3. Cez tuto uprsanu nedeľu som presne toto iste zbúchal v garáži, tak budúci vykend to otestujem.
Diky za odpoved
2. Asi tam dám teda nejaký tmel nech to tesni riadne. Na servisnom videu tam dávali ozaj nejaký lak.
3. Cez tuto uprsanu nedeľu som presne toto iste zbúchal v garáži, tak budúci vykend to otestujem.
Diky za odpoved
Re: Pár otázok-mz 150
tak nevím jak k 150átce,ale sem přez léto(jasně sezonu!!!,páč sem to na začátku prázdnin zadřel )tak na 251sem nepoužil kousek tmelu,k repasi motoru sem koupil komplet těsnění I MEZI KARTERY,též sem na to koukal divně ,nicméně sem jem použil a musím zodpovědně ríci že fungují super
Re: Pár otázok-mz 150
Hodím to ještě sem ať nezakládám něco nového , hoši co může být špatně , vyjel jsem po cekové g.o. s MZ 150 , odtočil cca 150 km a pak se mi stalo že mi prostě v křižovatce chcípla už jsem ji nenatočil , podezříval jsem že jsem to přidřel ale ne , prostě přestala házet jiskru , baterka OK , po chvíly začala dávat znova , chytla hned dávala hodně slabou jiskru po pár nášlapech ale zase bez jiskry , no dovezl jsem novou baterku , chytla dojel jsem domů , myslel jsem tedy že baterka ale doma opět chcípla , vzal jsem to rychlo vyměnil jsem tedy indučku tyristor a snímač dole , a teď mi v garáži chytla ale zatím jsem ji neprojížděl.
Jde mi o to jak vyselektovat vadný díl , nějaká rada jak je přezkoušet ?
Jde mi o to jak vyselektovat vadný díl , nějaká rada jak je přezkoušet ?
Re: Pár otázok-mz 150
no,to je jednoduché,púvodní díly bych povracel z pět do motorky,a po té bych kroužil kolem baráku do zecnudí nejakého dílu,idealně ho mkít ssebou v batohu a vyměnit to a krouzit dál,dokud se nepřesvědčíš že to funguje,protože kdyš ti to zdechne tak abys nemusel daleko domú tlačit
sem takto podobně testoval Simsona skutra(SR 50)než sem u něj vychital závady,po předchozím kutilovi-kurvilovi
sem takto podobně testoval Simsona skutra(SR 50)než sem u něj vychital závady,po předchozím kutilovi-kurvilovi
Re: Pár otázok-mz 150
No tohle už mě taky napadlo že vše nahazim do baglu spolu s nutným nářadím a pojedu , ale ta představa že někde u cesty měním tyristor nebo čidlo otáček mě od toho nějak odradila , jedine na pohodu výměnu je ta inducka.
Ale asi na to pak budu muset jít at vím co mám sehnat do zálohy.
Ale asi na to pak budu muset jít at vím co mám sehnat do zálohy.
Re: Pár otázok-mz 150
Ako prvé treba predsa vymeniť sviečku za novú teda ak si to už neurobil
Re: Pár otázok-mz 150
Svíčky jsem prehazel 3 Byla to jedna z těch 3 věci (inducka, tyristor, snímač otáček) jsem to prehazel a už jsem ujel 100 km a vše zatím v pořádku , musím pak nějak vyselektovat ten díl co se pokakal.
Re: Pár otázok-mz 150
zdravím znalci,prsknul sem to sem,páč sem nechtěl zakádat nové téma.
kámoš-soused má MZ150 etz,púvodně sem jí měl nachvilku já,ale já sem po pořízení 251,tu 150 použil jako dárce některých náhradních dílú,no nic méně sem ji potom zkompletoval a jedinej problem byl s volným primárním řetězem,který ten kámoš kdyš ji odemě koupil vyřešil jeho výměnou a od té doby byl pokoj,leží u něj dnes už jako uloženka.,už asi druhý rok a na ní nikdo nejezdí,no nic méně před nedávnem za mnou přišel že problem..
Ato:kdyš se zapnou hlavní světla(tlumené-dálkové)začne se při přidání plynu dusit,prostě nejde do otáček.na volnoběh po zahřátí drží volnoběžné otáčky,ale po otočení plynu se dusí a nechce sejí do otáček.pokud odpojím H4,vše je v pořádku.na parkovačku reaguje na plyn.
kontrola budíkú(konektory,kabely),konektorú ve zběrnici ve světle,krabičky s přepínáním světel a blinkrú na řidítkách,výměna rotoru,statoru,dobíjecího regulátoru-je tirystorovej ještě NSR a já skoušel svúj ze Š120 též tirystor.,svíček,svíčáku,kabeláže.Zapalování je VAPE,přesněji snímač otáček a vys.napětová cívka.
proměřoval sem i proudy(mám takový obyč.digi měřák)tak sem tam naměřil podobné proudy jako u mé 251(která je komplet v pořádku)mmj.i díly k výměně sem použil z mé motorky a stále stejný problem.Tak už nevím co stím,jasně nejakej pátek stojí a nejezdí se na ní,ale kdyš sem ji nechával já tomu kámošovy tak bezprobemu jezdila až na ten drncající volnej řetěz na primáru.
Rady,nápady,postřehy????,děkuji.
kámoš-soused má MZ150 etz,púvodně sem jí měl nachvilku já,ale já sem po pořízení 251,tu 150 použil jako dárce některých náhradních dílú,no nic méně sem ji potom zkompletoval a jedinej problem byl s volným primárním řetězem,který ten kámoš kdyš ji odemě koupil vyřešil jeho výměnou a od té doby byl pokoj,leží u něj dnes už jako uloženka.,už asi druhý rok a na ní nikdo nejezdí,no nic méně před nedávnem za mnou přišel že problem..
Ato:kdyš se zapnou hlavní světla(tlumené-dálkové)začne se při přidání plynu dusit,prostě nejde do otáček.na volnoběh po zahřátí drží volnoběžné otáčky,ale po otočení plynu se dusí a nechce sejí do otáček.pokud odpojím H4,vše je v pořádku.na parkovačku reaguje na plyn.
kontrola budíkú(konektory,kabely),konektorú ve zběrnici ve světle,krabičky s přepínáním světel a blinkrú na řidítkách,výměna rotoru,statoru,dobíjecího regulátoru-je tirystorovej ještě NSR a já skoušel svúj ze Š120 též tirystor.,svíček,svíčáku,kabeláže.Zapalování je VAPE,přesněji snímač otáček a vys.napětová cívka.
proměřoval sem i proudy(mám takový obyč.digi měřák)tak sem tam naměřil podobné proudy jako u mé 251(která je komplet v pořádku)mmj.i díly k výměně sem použil z mé motorky a stále stejný problem.Tak už nevím co stím,jasně nejakej pátek stojí a nejezdí se na ní,ale kdyš sem ji nechával já tomu kámošovy tak bezprobemu jezdila až na ten drncající volnej řetěz na primáru.
Rady,nápady,postřehy????,děkuji.
Re: Pár otázok-mz 150
Karbec je čistý, nastavený a funguje. Mašina dobíjí tak, jak má.
Trucuje, když si ji nevšímá... To je u ženský normální
Trucuje, když si ji nevšímá... To je u ženský normální
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pár otázok-mz 150
pravda,karbec sundáme a pořádně profouknem,ale přenastavovat je asi nesmysl,kdyš to před tím fungovalo,no a s dobíjením je to tak,takže sem tam naměřil méně voltú než sem od dobíjení čekal(mám totiž úplně ten nejlevnější digi přístroj co lze koupit,tak od něj neočekávám měření přesných hodnot),ale hodně podobné hodnoty sem naměřil i u své moto a ta dobíjí tak jak má.
Re: Pár otázok-mz 150
Řeším teď to samé, dneska vytáhnu MZ , nakopnu , no nechtělo se ji hned ale chytlo to , ujel jsem kus zastavil v křižovatce a umřela , no nakop jsem to bez světel dojel kus domů , pak jsem ji ještě nakop , bez světel volnoběh držela , po zapnutí světel okamžitě chcípla , teď už nejde vůbec , podezříval jsem dobíjení ale baterka má 12.5 v , a i když sepnu spínačku spadne to tak na 12.3 , což je dost si myslím , když sem to nakopnul bez světel po vytočení šlo na baterku 14.5V takže dobíjet by to normálně mělo , baterka je měsíc stará.
nějak nevím co s tím , už to jednou dělalo ale to jsem vyměnil tyristor indučku a nechce se mi věřit že by zase něcoz toho odešlo.
když dám prst do fajfky kope , když dám svíci jiskru hází téměř neviditelnou , dám svíčku do Simsona v Simsonu jede tak netuším fakt kde může být problém ....
edit ještě mě napadlo mám jen 6Ah baterku a jedím do práce kus asi 7 km okreska pak město křižovatky , zpět to samé , jestli to stačí na dobití baterky ? Baterku jsem ted pích na nabíječku uvidím až bude nabitá či to pomohlo
edit: byla to vyšťavená baterka , tak se zeptám jakou použít baterku když takto jedu město , aby se mi tohle nestalo , protože byl tam tedy náznak než jsem vyjel že to nechtělo čistě chytnout , ale prostě naplno to poznám až když zastavím a na volnoběh co to má ject z baterky to chcípne.
Nebo se držet toho o víkendu připojit na nabíječku a dobít do plna když nepojedu delší trasu.
nějak nevím co s tím , už to jednou dělalo ale to jsem vyměnil tyristor indučku a nechce se mi věřit že by zase něcoz toho odešlo.
když dám prst do fajfky kope , když dám svíci jiskru hází téměř neviditelnou , dám svíčku do Simsona v Simsonu jede tak netuším fakt kde může být problém ....
edit ještě mě napadlo mám jen 6Ah baterku a jedím do práce kus asi 7 km okreska pak město křižovatky , zpět to samé , jestli to stačí na dobití baterky ? Baterku jsem ted pích na nabíječku uvidím až bude nabitá či to pomohlo
edit: byla to vyšťavená baterka , tak se zeptám jakou použít baterku když takto jedu město , aby se mi tohle nestalo , protože byl tam tedy náznak než jsem vyjel že to nechtělo čistě chytnout , ale prostě naplno to poznám až když zastavím a na volnoběh co to má ject z baterky to chcípne.
Nebo se držet toho o víkendu připojit na nabíječku a dobít do plna když nepojedu delší trasu.
Re: Pár otázok-mz 150
Píše se rok 1990.
Můj budoucí šéf dostává pokutu od chlupatých za to, že nedokáže ve dne vypnout potkávací světla u SAABu po nastartování auta. Něco jako svícení ve dne neexistovalo, alespoň v socialistickém bloku. Natož pochopit, že to některý stroje uměly automaticky bez zásahu a možnosti ovlivnění řidičem...
S tím ruku v ruce šly i servisní a údržbové manuály spoléhající na to, že majitelé občas na dolejvací akumulátory kouknou, dolijí a dobijí. V prodeji byly za pár kaček hustoměry na kyselinu sírovou i s popisem, co s tím dělat.
Nikdo při návrhu stroje nepočítal s tím, že se bude svítit celodenně. Tomu odpovídala i kapacita doporučovaných akumulátorů a kupodivu i výkon dobíjecích soustav. Nicméně někde (a to se týká právě MZ) soudruzi dokázali dobu předběhnout a dodali altík, který dobije akumulátor i o téměř dvojnásobné kapacitě.
Origo 5,5 Ah, já tam mám toto: http://www.kavak69.cz/exide-2/exide-12v ... m=referral
Mám to v MZtě právě proto, že jízda po městě, kdy spíš stojíš než jedeš právě kapacita baterie rozhoduje o tom, jestli vrčet budeš nebo nebudeš. U nás, když končí směna v automobilce, jsou fronty jako prase. Stojíš a čumíš a čumíš a stojíš. Pak popojedeš o 50 metrů. Pořád dokola.
Pokud by někoho napadlo na mašině předjíždět, tak několik takových blbů už plechovkáři před nemocnicí semleli. Na plynu ostří hoši, na rentgenu poserové...
Akumulátoru taky hodně pomůže dát silnější kabely z usměrńovače k pojistkám, od pojistek k regulátoru, kostře, mezi regulátorem a usměrňovačem, pojistkou a spínačkou. Já si vyvedl i hlavní světlo mimo spínačku přes relátka. Tento počin srovnal chování elektriky.
Ony i pojistky, pokud se kloudně nedotýkají plíšků v pojistkový skříňce, tak elektrika zlobí a zlobí a zlobí...
MZta nesmí odebírat žádný proud po vypnutí klíčku.
Jinak napětí, která popisuješ jsou OK, ale nesmí být přechodový odpory na konektorech, konektory musí být opravdu vodivě spojeny s dráty kabelů. Lisování je sice fajn a někteří to budou hájit i vlastními životy a detailními studiemi, ale zaletovaný konektor funguje i pokud letovaná část zoxiduje. Lisovaná nikoli, i když je mechanicky pevná. Jenže často ani není...
Já jsem elektriku z MZty vytrhal a pak vejkend letoval a zapojoval. Maká...
Můj budoucí šéf dostává pokutu od chlupatých za to, že nedokáže ve dne vypnout potkávací světla u SAABu po nastartování auta. Něco jako svícení ve dne neexistovalo, alespoň v socialistickém bloku. Natož pochopit, že to některý stroje uměly automaticky bez zásahu a možnosti ovlivnění řidičem...
S tím ruku v ruce šly i servisní a údržbové manuály spoléhající na to, že majitelé občas na dolejvací akumulátory kouknou, dolijí a dobijí. V prodeji byly za pár kaček hustoměry na kyselinu sírovou i s popisem, co s tím dělat.
Nikdo při návrhu stroje nepočítal s tím, že se bude svítit celodenně. Tomu odpovídala i kapacita doporučovaných akumulátorů a kupodivu i výkon dobíjecích soustav. Nicméně někde (a to se týká právě MZ) soudruzi dokázali dobu předběhnout a dodali altík, který dobije akumulátor i o téměř dvojnásobné kapacitě.
Origo 5,5 Ah, já tam mám toto: http://www.kavak69.cz/exide-2/exide-12v ... m=referral
Mám to v MZtě právě proto, že jízda po městě, kdy spíš stojíš než jedeš právě kapacita baterie rozhoduje o tom, jestli vrčet budeš nebo nebudeš. U nás, když končí směna v automobilce, jsou fronty jako prase. Stojíš a čumíš a čumíš a stojíš. Pak popojedeš o 50 metrů. Pořád dokola.
Pokud by někoho napadlo na mašině předjíždět, tak několik takových blbů už plechovkáři před nemocnicí semleli. Na plynu ostří hoši, na rentgenu poserové...
Akumulátoru taky hodně pomůže dát silnější kabely z usměrńovače k pojistkám, od pojistek k regulátoru, kostře, mezi regulátorem a usměrňovačem, pojistkou a spínačkou. Já si vyvedl i hlavní světlo mimo spínačku přes relátka. Tento počin srovnal chování elektriky.
Ony i pojistky, pokud se kloudně nedotýkají plíšků v pojistkový skříňce, tak elektrika zlobí a zlobí a zlobí...
MZta nesmí odebírat žádný proud po vypnutí klíčku.
Jinak napětí, která popisuješ jsou OK, ale nesmí být přechodový odpory na konektorech, konektory musí být opravdu vodivě spojeny s dráty kabelů. Lisování je sice fajn a někteří to budou hájit i vlastními životy a detailními studiemi, ale zaletovaný konektor funguje i pokud letovaná část zoxiduje. Lisovaná nikoli, i když je mechanicky pevná. Jenže často ani není...
Já jsem elektriku z MZty vytrhal a pak vejkend letoval a zapojoval. Maká...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pár otázok-mz 150
Já právě jezdím taky ze škodovky a popojížděčka , ale to nebude problém , problém je někde jinde nevím kde , prostě po přepnutí na světla se dusí , až chcípne a pak se to nedá chvíly nakopnout , jako by to šlo do zkratu ale pojistky jsou celé , neudrží to ani na čerstvě nabité baterce , jede to jen ve vysokých otáčkách jak zpomalím abych podřadil okamžitě to začně umírat , nějaká rada na co se zaměřit ?
V sobotu jsem chtěl ject na výlet pod stan ale s takovouhle pojedu akorát tak do pr...... .
V sobotu jsem chtěl ject na výlet pod stan ale s takovouhle pojedu akorát tak do pr...... .
Re: Pár otázok-mz 150
Co mě tak napadá, máš změřený proudový odběr s rozsvícenými světly? Chtělo by to dva měřáky, jeden na napětí a druhý na proud. Zapojit současně a žasnout.
Pojistky jsou na 16 Ampér a pokud to žere třeba 10 nebo 12 A (nepovedený zkrat nebo nesprávné zapojení čehosi), tak to pojistku prostě nepřepálí. Pokud by to nedobíjelo = vycucaná baterie (pokles napětí) a ende šlus. Vypneš světla a aku se vzpamatuje. Přeci jen je nová a má velmi malý vnitřní odpor.
Ještě dotaz, altík dodává všechna střídavá napětí OK? Cosi okolo 14 - 16 V?
Pojistky jsou na 16 Ampér a pokud to žere třeba 10 nebo 12 A (nepovedený zkrat nebo nesprávné zapojení čehosi), tak to pojistku prostě nepřepálí. Pokud by to nedobíjelo = vycucaná baterie (pokles napětí) a ende šlus. Vypneš světla a aku se vzpamatuje. Přeci jen je nová a má velmi malý vnitřní odpor.
Ještě dotaz, altík dodává všechna střídavá napětí OK? Cosi okolo 14 - 16 V?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pár otázok-mz 150
No už to přestalo úplně ject , šáhl jsem na indučku a byla horká ( předtím jsem měnil za starší kus co jsem našel někde v šuplíku ) , teď jsem si ji půjčil od souseda a chytla na první našlápnutí a jede i se světlama , je možné že byla špatná a jak se pustili světla nezvládala házet dostatečnou jiskru a nakonec umřela úplně ? Jiskru tedy dávala pořád ale asi slabší ( to mě dost zmátlo a hledal jsem závadu jinde ).
Mám tam regulátor ze škodovky a a jeden výstup jde přímo na indučku ... , každopádně teď běží zítra jedu pro novou a uvidím.
Jinak nějaké rady co by mohlo být špatně že by motorka odpalovala indučkní cívky ?
Mám tam regulátor ze škodovky a a jeden výstup jde přímo na indučku ... , každopádně teď běží zítra jedu pro novou a uvidím.
Jinak nějaké rady co by mohlo být špatně že by motorka odpalovala indučkní cívky ?
Re: Pár otázok-mz 150
AresMlok píše:Píše se rok 1990.
Můj budoucí šéf dostává pokutu od chlupatých za to, že nedokáže ve dne vypnout potkávací světla u SAABu po nastartování auta. Něco jako svícení ve dne neexistovalo, alespoň v socialistickém bloku. Natož pochopit, že to některý stroje uměly automaticky bez zásahu a možnosti ovlivnění řidičem...
S tím ruku v ruce šly i servisní a údržbové manuály spoléhající na to, že majitelé občas na dolejvací akumulátory kouknou, dolijí a dobijí. V prodeji byly za pár kaček hustoměry na kyselinu sírovou i s popisem, co s tím dělat.
Nikdo při návrhu stroje nepočítal s tím, že se bude svítit celodenně. Tomu odpovídala i kapacita doporučovaných akumulátorů a kupodivu i výkon dobíjecích soustav. Nicméně někde (a to se týká právě MZ) soudruzi dokázali dobu předběhnout a dodali altík, který dobije akumulátor i o téměř dvojnásobné kapacitě.
Origo 5,5 Ah, já tam mám toto: http://www.kavak69.cz/exide-2/exide-12v ... m=referral
Mám to v MZtě právě proto, že jízda po městě, kdy spíš stojíš než jedeš právě kapacita baterie rozhoduje o tom, jestli vrčet budeš nebo nebudeš. U nás, když končí směna v automobilce, jsou fronty jako prase. Stojíš a čumíš a čumíš a stojíš. Pak popojedeš o 50 metrů. Pořád dokola.
Pokud by někoho napadlo na mašině předjíždět, tak několik takových blbů už plechovkáři před nemocnicí semleli. Na plynu ostří hoši, na rentgenu poserové...
Akumulátoru taky hodně pomůže dát silnější kabely z usměrńovače k pojistkám, od pojistek k regulátoru, kostře, mezi regulátorem a usměrňovačem, pojistkou a spínačkou. Já si vyvedl i hlavní světlo mimo spínačku přes relátka. Tento počin srovnal chování elektriky.
Ony i pojistky, pokud se kloudně nedotýkají plíšků v pojistkový skříňce, tak elektrika zlobí a zlobí a zlobí...
MZta nesmí odebírat žádný proud po vypnutí klíčku.
Jinak napětí, která popisuješ jsou OK, ale nesmí být přechodový odpory na konektorech, konektory musí být opravdu vodivě spojeny s dráty kabelů. Lisování je sice fajn a někteří to budou hájit i vlastními životy a detailními studiemi, ale zaletovaný konektor funguje i pokud letovaná část zoxiduje. Lisovaná nikoli, i když je mechanicky pevná. Jenže často ani není...
Já jsem elektriku z MZty vytrhal a pak vejkend letoval a zapojoval. Maká...
přesně jak říká aleš....na své sem též posilil prúměry kabelú od aku.do pojistek,zahodil púvodní pojistkovku(pořádně v ní nedrželi pojistky a již se to nedalo upravit) a dal modernější nožovou,pořídil polovodičový tirystorovou rekulaci dobíjení ze Š120(i dnes tohle dobíjení seženeš jak z TWN tak i CZK) i tam sem posílil kabely, a ono to funguje,zatím se mi za dva roky nestalo,že by byla vybitá baterie a to tam mám též 5,5Ah
Re: Pár otázok-mz 150
Yuri píše:No už to přestalo úplně ject , šáhl jsem na indučku a byla horká ( předtím jsem měnil za starší kus co jsem našel někde v šuplíku ) , teď jsem si ji půjčil od souseda a chytla na první našlápnutí a jede i se světlama , je možné že byla špatná a jak se pustili světla nezvládala házet dostatečnou jiskru a nakonec umřela úplně ? Jiskru tedy dávala pořád ale asi slabší ( to mě dost zmátlo a hledal jsem závadu jinde ).
Mám tam regulátor ze škodovky a a jeden výstup jde přímo na indučku ... , každopádně teď běží zítra jedu pro novou a uvidím.
Jinak nějaké rady co by mohlo být špatně že by motorka odpalovala indučkní cívky ?
neodpaluje,tuším někde sem četl upozornění,že se nemá pokud hned nepojedeš nechávat zapnutý klíček,v režimu chodu motoru na přístojovce, ta indučka se hřeje a múže se prostě odpálit,mě to dělalo na 150 také.
ten regulátor máš dobře zapojen,ano bere proud z indučky.
Re: Pár otázok-mz 150
Tak poté co jsem dneska opět zůstal vyset ( naštěstí jen kousek od baráku , testovačka kolem dokola ) jsem to dotlačil domů , sedl s měřákem a zjistil jsem že při zapnutí světel napětí na baterii bez motoru spadne na 11,3 , vzal jsem si multimetr a hledal , přes světla šel velký proud , větší než má ale zase menší než aby schořela pojistka , no padlo mi hned podezření na žárovku , protože chvíly v klidu a motorka chytla ale na světla chcípla po zapnutí světel.
Vyhodil jsem tedy H4ku ze světla a běžela i se světly , dojel jsem na benzínku pro novou a jede se světly.
Pokud není tedy ještě zakopaný pes jinde bylo to žárovkou , ale to až zítra protože už se k testovací jízdě dneska nedostanu.
Vyhodil jsem tedy H4ku ze světla a běžela i se světly , dojel jsem na benzínku pro novou a jede se světly.
Pokud není tedy ještě zakopaný pes jinde bylo to žárovkou , ale to až zítra protože už se k testovací jízdě dneska nedostanu.
Re: Pár otázok-mz 150
no kuwa neříkej že H4 najednou bude mír větší sporřebu než má mít!!, to mi odporuje v rámci el. myšlení je to jenom stále odpor(v uvozovkách) drát jako vše ostatní ,jedině že někde zkrat,jináč tomu nerozumím,a pújdu vrátit výučák a nastoupím k popelářúm
mmj stejný problem mám u kámoše s jeho 150dinou,ale on sní nejezdí,má ji jako uloženku.
mmj stejný problem mám u kámoše s jeho 150dinou,ale on sní nejezdí,má ji jako uloženku.
Re: Pár otázok-mz 150
Jako já to taky nechápu ,odpor by měl být větší nebo by se měla spálit , ale říkám že teď co jsem tu žárovku vyhodil mi to jede Taky tomu nerozumím proto jsem to nechal jako poslední možnost , ale prostě potom co sem tu žárovku vyhodil a dal tam jinou mi to jede , přestalo tu pršet odtočil jsem s tím 8 km okolo baráku , zítra to vezmu na delší vyjíždku.
ve zkratu nemělo co být jinak protože na nic jsem nesahal , jen odšrouboval parabolu vyndal žárovku a najednou bez ní se to neudusilo , fakt nevím zítra sem napíšu jak dopadlo projíždka po okolí , dneska večer už se mi nikde tlačit nechce
Jen pro zajímavost ať ji zkusí vyměnit taky
ve zkratu nemělo co být jinak protože na nic jsem nesahal , jen odšrouboval parabolu vyndal žárovku a najednou bez ní se to neudusilo , fakt nevím zítra sem napíšu jak dopadlo projíždka po okolí , dneska večer už se mi nikde tlačit nechce
Jen pro zajímavost ať ji zkusí vyměnit taky
Re: Pár otázok-mz 150
Tak žárovkou to není , je to něco prostě co když vychladne funguje , ale projeví se až po delší jízdě , hlavně na volnoběh , předtím než to chcíplo to jakoby fluslo do výfuku , ale předstih je správně, karburátor též , včera čištěn kompresorem a tech. benzínem , začínaj mi opravdu docházet nápady.
Zítra to ještě přeměřím co leze z alternátoru , ale počítám že vše leze jak má , protože po jízdě co jsem měřil baterku byla na 12.5V , když by se něco stalo s dobíjením či usměrnovačem byla by méně , jo a za cca 10 minut co stála opět chytla , sice bez světel ale chytla , na světla to haprovalo , ráno počítám že to bude zase normální , už jsem fakt ztracenej z tohoto.
Jinak byl by tu někdo kdo má elektriku zmaklou ochotný mi dělat třeba nápovědu po telefonu ?
Nebo případně servisam z M.B. a okolí který by se na to mrknul
Zítra to ještě přeměřím co leze z alternátoru , ale počítám že vše leze jak má , protože po jízdě co jsem měřil baterku byla na 12.5V , když by se něco stalo s dobíjením či usměrnovačem byla by méně , jo a za cca 10 minut co stála opět chytla , sice bez světel ale chytla , na světla to haprovalo , ráno počítám že to bude zase normální , už jsem fakt ztracenej z tohoto.
Jinak byl by tu někdo kdo má elektriku zmaklou ochotný mi dělat třeba nápovědu po telefonu ?
Nebo případně servisam z M.B. a okolí který by se na to mrknul
Re: Pár otázok-mz 150
Yuri píše:Tak žárovkou to není , je to něco prostě co když vychladne funguje , ale projeví se až po delší jízdě , hlavně na volnoběh , předtím než to chcíplo to jakoby fluslo do výfuku , ale předstih je správně, karburátor též , včera čištěn kompresorem a tech. benzínem , začínaj mi opravdu docházet nápady.
Zítra to ještě přeměřím co leze z alternátoru , ale počítám že vše leze jak má , protože po jízdě co jsem měřil baterku byla na 12.5V , když by se něco stalo s dobíjením či usměrnovačem byla by méně , jo a za cca 10 minut co stála opět chytla , sice bez světel ale chytla , na světla to haprovalo , ráno počítám že to bude zase normální , už jsem fakt ztracenej z tohoto.
Jinak byl by tu někdo kdo má elektriku zmaklou ochotný mi dělat třeba nápovědu po telefonu ?
Nebo případně servisam z M.B. a okolí který by se na to mrknul
no jak sem psal již víše,já mám ten samej problem,právě u toho kamoše na 150.tam sem též pořešil spoustu věcí,ale stejný problem jenom to dělá hned od začátku.......,ale zase na rozíl od tebe tam je zapalování VAPE
btw.tvoje motorka,až to po nějaké době zdechne,šahal si na indučku,jestli není horká?.
Re: Pár otázok-mz 150
Ona ale umře až na volnoběh jinak jede , prostě dokud nezastavil a nenechám chvíli běžet jede , jak zastavím nechám třeba 30 sekund běžet na volno chcipne a hotovka , sahal jsem do fajfky dává slupku že necítím prsty , ale dneska kupuju novou inducku a regulátor , predelam kabely okolo dobíjení dám silnější prepajim , a pak nevím asi kompletně elektrika předělat a když ani pak nevím.