Výměna pístních kroužků nebo ne?
Výměna pístních kroužků nebo ne?
Ahoj MZťáci . Před třema týdny jsem se stal majitelem velmi pěkné MZ ETZ 150 v původním stavu, nikdo na ní nikdy nic nedělal. Jedinej problém co měla tak když byla teplá tak nešla za boha nastartovat. Problém jsem vyřešil, byl to odejítej senzor otáček respektive ten Hall senzor. VYřešil jsem to sadou Vape SZ16.
Ale teď k tématu. Zjistil jsem že je steřelá guma (příruba) sání a že asi fouká tesnění pod válcen. Hlavu a válec jsem sundal a zjistlil jsem že na hlavě je docela dost usazenina karbonu a na pístu taky. Karbon jsem odloupal plastovou škrabkou a odstranil pomocí WD40 a benzínem. Teď už je to OK . Když jsem čistil píst tak jsem sundal kroužky a chci se zeptat jestli když už je mám shozený jestli nebude vadit že dám kroužky nový. Píst nový dávat nechci pač je tam ještě origo NDR a není krom toho karbonu nijak poničený a co jsem se dočetl o pístech nových tak tam raději nechám ten co tam je. Výbrus si myslím že taky není nutný. Jinak motor má najeto 22t km.
A ještě na pístu je rozměr 55,98 takže předpokládám že kroužky podle nabídky v obchodě použiji 56,00.
Ještě poslední věc objednal jsem si ještě tuto výfukovou sadu http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... vrena.html máte sní někdo zkušenosti?
Děkuji Tom
Ale teď k tématu. Zjistil jsem že je steřelá guma (příruba) sání a že asi fouká tesnění pod válcen. Hlavu a válec jsem sundal a zjistlil jsem že na hlavě je docela dost usazenina karbonu a na pístu taky. Karbon jsem odloupal plastovou škrabkou a odstranil pomocí WD40 a benzínem. Teď už je to OK . Když jsem čistil píst tak jsem sundal kroužky a chci se zeptat jestli když už je mám shozený jestli nebude vadit že dám kroužky nový. Píst nový dávat nechci pač je tam ještě origo NDR a není krom toho karbonu nijak poničený a co jsem se dočetl o pístech nových tak tam raději nechám ten co tam je. Výbrus si myslím že taky není nutný. Jinak motor má najeto 22t km.
A ještě na pístu je rozměr 55,98 takže předpokládám že kroužky podle nabídky v obchodě použiji 56,00.
Ještě poslední věc objednal jsem si ještě tuto výfukovou sadu http://www.moto-prodejna.cz/nahradni-di ... vrena.html máte sní někdo zkušenosti?
Děkuji Tom
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
pokud sis zapamatoval, kde kterej kroužek byl, tak nech původní
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
Kroužky, jak říká Vladan, určitě původní, válec se s pístem sjíždí do soudku a do oválu, nové kroužky toto opotřebení nepokryjí, takže pokud to není nutné a neděláš výbrus dej původní.
Výfuk jsem měl z motoprodejny na MZ 301, motor to neovlivňovalo, jen po jízdě v dešti nebo v mlze lehce reznul a bylo notné jej přelešťovat silichromem. ALe i tak je to asi nejkvalitnější co se dá koupit.
Výfuk jsem měl z motoprodejny na MZ 301, motor to neovlivňovalo, jen po jízdě v dešti nebo v mlze lehce reznul a bylo notné jej přelešťovat silichromem. ALe i tak je to asi nejkvalitnější co se dá koupit.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.


Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
... když to jede, zbytečně se v tom nehrab...


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
No tak puvodni umisteni krouzku jsem si samozrejme neoznacil.jedine mozna jestli se ten spodni krouzek pri sundavani o chlup vic nerostahl.Co se stane kdyz je prehodim? Bude to velky problem?
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
to už je klidně vyměň, protože když je přehodíš mezi sebou, každej bude jinak pootočenej proti své už vyběhané ovalitě
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
gratuluji 



Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
Celej já 

Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Celej já
Alespoň v tom nejsem sám:-)=
-------------------------------------------------------
> Celej já

Alespoň v tom nejsem sám:-)=
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
No myslím si že jsem kroužky osadil zpět správně. Na jedné straně nahoře byl píst lehce černej a nešlo to umejt a na kroužku to bylo taky a přesně v tom samém místě po připasování na zámek. A druhej kroužek v tom místě byl čistej takže to snad klapne. Ale kdyby náhodou to bylo obráceně poznám to nějak na chodu motoru nebo tak nějak? Ale stejně si myslím že jsem to na 90% trefil.
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
...taky jsi ho mohl otočit vzhůru nohama - není ten život snadnej, co? 

MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
Jak jako vzhuru nohama?To nachapu?
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
Vzhůru nohama to dát nejde, kroužky by nesedely na zamky


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
TAk se asi povedlo. Dal jsem to do kupy a jede to jak ďábel. Ještě zítra dám novej vejfuk a pumpu přední brzdy přetěsním třmen a MZ bude jak nová.
Vyměnil jsem ještě popraskanou manžetu sání a přetěsnil válec a hlavu. Dokonce teď už drží volnoběh na 1000ot a nechcípne což před rozkucháním ani náhodou. Ale to je asi málo otáček na volnoběh protože motor skáče jak blázen. Myslím ideál je někde kolem 1200ot.?
PS: Jak píše Harry kroužky otočit nejdou....
Vyměnil jsem ještě popraskanou manžetu sání a přetěsnil válec a hlavu. Dokonce teď už drží volnoběh na 1000ot a nechcípne což před rozkucháním ani náhodou. Ale to je asi málo otáček na volnoběh protože motor skáče jak blázen. Myslím ideál je někde kolem 1200ot.?
PS: Jak píše Harry kroužky otočit nejdou....
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
tak sry, u starejch dvěpadin to jde
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)


Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
na ETZ už "oboustranný" nejsou


Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Výměna pístních kroužků nebo ne?
kua ten vývoj je nezadržitelnej... co nevidět poletí člověk do vesmíru 

MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

