Cívka

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
vanis
Příspěvky: 8
Registrován: pát 14. zář 2018 19:42

Cívka

Příspěvekod vanis » pát 30. lis 2018 19:50

Zdravím všechny, amatér opět zasahuje. Dal jsem dohromady elektriku (zatím tak že fungují světla, přístroje)- nezkoušel jsem dobíjení protože ještě nemám v celku motor, nicméně když jsem dělal zátěžovej test-poloha klíčku motor se světlama, a nechal jsem to tak chvíli, třeba minutu, tak je všechno studený, jenom indukčka se hřeje tak, že na ní nejde udržet ruka... dělá to stará (nějaká jawí) i nová (údajně origo).. mám někde šlus v elektrice nebo je to normál? mně se to přecejenom nezdá..

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 215
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Cívka

Příspěvekod Yuri » sob 01. pro 2018 01:32

Cívku nepouštějí na prázdno , hřeje a můžeš ji upéct , přeměř ji ohm metrem , teď nevím přesně jaky má mít odpor ale.elektrikar Ares Mlok ti to.napise , nesmí být přerušena nebo nějak vysoký odpor. A už ji nepouštěj na delši dobu bez běhu motoru.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 585
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Cívka

Příspěvekod AresMlok » ned 02. pro 2018 09:33

Dobrá tedy,
jen na mě tak nespěchej, byl jsem od rána v pátek do teď v práci...

Ano, indukčka se může hřát jako pětník a je to v pořádku za předpokladu, že je Hallova sonda ve stavu sepnuto. Ono to pak z baterky žere spolu se světlama cca 7,5 A. (5,5 A světla a 2 A zapalování)
Pokud bys vzal magnet a šikovně "přepóloval" Hallovu sondu, tak odběr bude cca 5,5 A a indukčka by měla "chladnout". Na to ale nespoléhej.
V primáru indukčky je drát silný asi 0,3 - 0,4 mm a ten je ohřátej celkem rychle zvlášť, pokud máš starou indukčku (ten "originál"), kde je vinutí zalito voskem. Nový indukčky jsou zalitý transformátorovým olejem - odpadní teplo se lépe distribuuje. (je otázka je-li to lepší)
Odpor vinutí primárního může být od 0,5 Ohmu po asi 5 Ohmů. Nejčastěji kolem 4,5 Ohmu. Odpor sekundáru je od 5 kOhmů do asi 15 kOhmů, referenčně asi 7,5 kOhmu.
Důležitý je vědět, že tenhle autotransformátor s obrovskýma ztrátama (šmejdos nemá uzavřený magnetický okruh - podezřívám konstruktéra, že to má pozitivní vliv na průběh náběhu špičky napětí) má primár vinutý vně sekundáru. To je právě kvůli chlazení - je u vnějšího obalu, kterej je z hliníku a ten velmi dobře vede zimu. Chladí se tedy jízdou.
Dále vřele doporučuju na kontakt č. 1 instalovat zelený kabel z "řídící jednotky" a na kontakt č. 15 zbytek elektroinstalace, kterej končí na indukčce. Mezi kontakty č. 1 a 15 je primár indukčky. Je-li zapojen dle not, tak je primár zatěžován pouze zapalováním a ne např. ještě blinkrama, brzdovýma světlama a v krizi největší dobíjením... To by "makalo" fakt jen chvilku...

No a je tady ještě jeden základní problém, elektrikář nejsem :}{
Samozřejmě se kdykoli zeptej a budu-li vědět ;)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150


Zpět na “MZ Fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 13 hostů