Kam až ty ceny půjdou?

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Luksapik
Příspěvky: 42
Registrován: ned 20. říj 2013 08:53

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Luksapik » sob 11. kvě 2019 17:00

Potvrzuji že pump jsem rozchodil opravdu hodně originál a to jsem i několikrát vrtal do pístku a dělal závit na vytažení pístku ven jak to bylo zarostlý v tom hliníku pak to chce zalapovat vnitřek pumpy dát novou gumičku a hlavně použít gufero 10/20/7 a uvidíš že to bude šlapat

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 574
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod AresMlok » sob 11. kvě 2019 20:18

Yuri:
Dneska jsem dělal svoji vlastní brzdu - respektive dodělával.
Třmen:
rozděláno, vyházen černý bordel, kousky gumy z těsnění, umyto mejdlem, horkou vodou, vysušeno. Těsnění pístků jsem pouze vyčistil, po obvodu potřel lehce silikonem a vrazil zpět do třmenu. Vytřel hadrem a potřel silikonovým olejem. Těsnění mezi půlkami třmenu mi mimo třmeny nabobtnalo, tak jsem ho dal zpět.
S hadicí jsem nic nedělal.
Páka s válcem a nádržkou:
upnul jsem ji do svěráku za kostku se závitem pro hadici. Oddělal páčku a sikama vytáhl pístek z brzdy ven. Pokud máš origo, můžeš tam mít pojistnej kroužek u těsnící manžety. Já tam měl gufero co píše Luksapik a to se tam kroužek nevejde. Měl jsem koupenou tuhle manžetu: https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... nejsi.html (jinou v žádným případě nekupuj) a dal jsem ji na pístek. Starou origo jsem si zatím schoval. Vnitřek jsem vytřel hadrem a to jak prostor pro pístek, tak nádobku pro kapalinu. Vzal to na slunce a kouknul, jak vypadají dírky pro brzdovku. Vzal drátek z lanka a jednu (tu menší) drátkem vyčistil. Vyfoukal jsem to hubou bo kompresor nemám. Znova upnul do svěráku. Celý pístek jsem natřel brzdovkou, do díry hodil pružinu, na pístek (trochu jsem ho zalapoval v místě mordování sikama) nasadil gufero (tentokrát 10 x 20 x 4 mm - jiný neměli) a třináctkou trubkovým klíčem gufero i s pístkem zatlačil rukou do tělesa ovládání brzdy. Namontoval páku.
Přidělal jsem to na řidítka, propojil hadicí se třmenem, přidělal třmen, nasadil destičky.
Nalil jsem brzdovku do nádržky a povolil odvzdušňovák, řidítka doprava a čekal než klesla hladina brzdovky k přepážce, dolil a zavřel odvzdušňovák. Namačkal jsem destičky ke kotouči. Dolil brzdovku a začal reálně odvzdušňovat, jak to dělají všichni s mačkáním páky. To proběhlo asi pětkrát na každou stranu otočení řidítek a bylo odvzdušněno.
Jelikož mi škrtal kotouč o desku, sundal jsem kolo, kotouč lehce poladil a ze 2,5 desetin mm jsem ho porovnal na 0,08 mm. Nyní kotouč v přímém směru neškrtá vůbec. Mám destičky na volno bez tý křížový pružiny.
Páka má naprosto jiný chod než měla s předchozím těsněním, destičky předpisově chodí s pístkama, stačí zmáčknout jen trochu a hned to brzdí a je úplně jedno jestli páku mačkáš pomalu nebo rychle.
Jawácká brzda se na to vůbec nechytá. Pominu to šílený odvzdušňování...
Těsnění na pístky do třmenu vem buď z AZ Obchodu nebo od PL Szabó. Z Moto Prodejny ne, budou Ti chcát, jako chcaly mě na dvou třmenech. Možná fungujou s jejich pístkama - nemám to ověřený, ale s tím co budeš mít ve třmenu Ty, fungovat určitě nebudou. Ani s tím silikonem - teče to kolem pístku...
A jen detail, páka spojky a brzdy je stejně daleko od řidítek, s Jawáckou pákou to je jinak...
To nejdůležitější je, že Dederonská brzda v poloze zamknutých řidítek se odvzdušňuje sama X(
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 191
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Yuri » ned 12. kvě 2019 19:35

Já mám na 150ce nějakou brzdu z japonce , je to celé překopané , kupoval jsem to celé a ta funguje slušně tak jak má .
Dederonskou brzdu jsem ještě neměl , tohle bude premiéra , ale díky za rady a snad to rozchodím , ale na to je času dost , teď dělám lak rámu blatníku kyvky , nádrž a kaslíky mám , a pak to začnu skládat , brzdu budu dělat až ke konci tak snad to vyjde.

Luksapik
Příspěvky: 42
Registrován: ned 20. říj 2013 08:53

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Luksapik » ned 12. kvě 2019 21:35

AresMlok píše:Yuri:
Dneska jsem dělal svoji vlastní brzdu - respektive dodělával.
Třmen:
rozděláno, vyházen černý bordel, kousky gumy z těsnění, umyto mejdlem, horkou vodou, vysušeno. Těsnění pístků jsem pouze vyčistil, po obvodu potřel lehce silikonem a vrazil zpět do třmenu. Vytřel hadrem a potřel silikonovým olejem. Těsnění mezi půlkami třmenu mi mimo třmeny nabobtnalo, tak jsem ho dal zpět.
S hadicí jsem nic nedělal.
Páka s válcem a nádržkou:
upnul jsem ji do svěráku za kostku se závitem pro hadici. Oddělal páčku a sikama vytáhl pístek z brzdy ven. Pokud máš origo, můžeš tam mít pojistnej kroužek u těsnící manžety. Já tam měl gufero co píše Luksapik a to se tam kroužek nevejde. Měl jsem koupenou tuhle manžetu: https://www.moto-prodejna.cz/nahradni-d ... nejsi.html (jinou v žádným případě nekupuj) a dal jsem ji na pístek. Starou origo jsem si zatím schoval. Vnitřek jsem vytřel hadrem a to jak prostor pro pístek, tak nádobku pro kapalinu. Vzal to na slunce a kouknul, jak vypadají dírky pro brzdovku. Vzal drátek z lanka a jednu (tu menší) drátkem vyčistil. Vyfoukal jsem to hubou bo kompresor nemám. Znova upnul do svěráku. Celý pístek jsem natřel brzdovkou, do díry hodil pružinu, na pístek (trochu jsem ho zalapoval v místě mordování sikama) nasadil gufero (tentokrát 10 x 20 x 4 mm - jiný neměli) a třináctkou trubkovým klíčem gufero i s pístkem zatlačil rukou do tělesa ovládání brzdy. Namontoval páku.
Přidělal jsem to na řidítka, propojil hadicí se třmenem, přidělal třmen, nasadil destičky.
Nalil jsem brzdovku do nádržky a povolil odvzdušňovák, řidítka doprava a čekal než klesla hladina brzdovky k přepážce, dolil a zavřel odvzdušňovák. Namačkal jsem destičky ke kotouči. Dolil brzdovku a začal reálně odvzdušňovat, jak to dělají všichni s mačkáním páky. To proběhlo asi pětkrát na každou stranu otočení řidítek a bylo odvzdušněno.
Jelikož mi škrtal kotouč o desku, sundal jsem kolo, kotouč lehce poladil a ze 2,5 desetin mm jsem ho porovnal na 0,08 mm. Nyní kotouč v přímém směru neškrtá vůbec. Mám destičky na volno bez tý křížový pružiny.
Páka má naprosto jiný chod než měla s předchozím těsněním, destičky předpisově chodí s pístkama, stačí zmáčknout jen trochu a hned to brzdí a je úplně jedno jestli páku mačkáš pomalu nebo rychle.
Jawácká brzda se na to vůbec nechytá. Pominu to šílený odvzdušňování...
Těsnění na pístky do třmenu vem buď z AZ Obchodu nebo od PL Szabó. Z Moto Prodejny ne, budou Ti chcát, jako chcaly mě na dvou třmenech. Možná fungujou s jejich pístkama - nemám to ověřený, ale s tím co budeš mít ve třmenu Ty, fungovat určitě nebudou. Ani s tím silikonem - teče to kolem pístku...
A jen detail, páka spojky a brzdy je stejně daleko od řidítek, s Jawáckou pákou to je jinak...
To nejdůležitější je, že Dederonská brzda v poloze zamknutých řidítek se odvzdušňuje sama X(



Dobře jsi se rozepsal (tu) jawa pumpu ani japončíka bych si tam asi už nedal přeci jen originál je originál když ji vylaďíš brzdí taky dobře.... jen přihodím že když skládám pumpu tak to gufero máznu brzdovkou a a zatlačím je tam co to jde a ten pojistný kroužek tam dávám vleze se tam i s tím guferem s výškou 7mm, hlavně pročistit ty dírky z nádobky k pístku jinak brzdit nebude :-) další věc nebo spíš takový poznatek s odvzdušňováním přední brzdy když byl rozebrný třmen tak mi hodně pomáhá vzít si šroubovák a při mačkání brzdové páčky ty pístky ve třmenu hned zase kontra k páčce vracet zpět napřed jeden pak druhý a podaří se ti to odvzdušnit tak že ta páčka má minimální chod a hned brzdí.... a gumičky do něj jak píšeš taky jsem se setkal s tím že jsem dal nové a chcalo to jak cedník asi bude více výrobců jde to vidět i když si ty gumky dáš k sobě a prohlídneš. Hlavní věc při skládání třmenu než jej sešrubuju k sobě tak beru jemnej smirek nechci kecat ale snad 800 a nastříkám na něj WD a přebrousnu tu dosedací plochu kde jdou na sebe poloviny třmenu k tobě a je tam ta těsnící gumička a samozřejmě to samé s otvory pro pístky a ještě bez gumiček vyzkouším zda pístky chodí lehce až do konce protože většinou je ten hliník dost zarostlej a pístky by se pak nevracely jak mají - už se mi stalo že jeden šel pěkně druhý blbě a nebyl jsem schopný to rozchodit až jsem to tahle vyčistil tím smirkem s wd tak pohoda.

Přeju ať se zadaří :B

Heki
Příspěvky: 843
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Heki » pon 13. kvě 2019 10:21

Ne, že by ta origo pumpa nešla přetěsnit, ale ta Jawská je o třídu lepší. Měl jsem s ní lepší chod, neměla ten typický vakl a i ta páčka je mnohem lepší - teda je jí třeba asi o půl kilometru zkrátit, abys nepřesahoval maximální povolenou šířku motocyklu, ale to není nepřekonatelný problém. Já si tam nechal navařit zpět i tu kuličku a dal to na komaxit - vypadalo to jak dobře a fungovalo ještě líp.

Origo pumpu bych tam nechal jen v případě, že chci zachovat originalitu stroje. Jinak jsou lepší pumpy. To ostatně platí i o tom systému pevný kotouč / pevný dvoupístek. Celá ta brzda je obšlohnuté Brembo tak někdy z přelomu 70/80 let a přecejenom už i v roce 1989 existovaly lepší brzdy...
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Kipenzi
Příspěvky: 168
Registrován: stř 23. led 2013 21:22

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Kipenzi » pon 13. kvě 2019 11:14

Heki: Dobrý postřeh (tu), ty pružiny... :D

Obrázek

Heki
Příspěvky: 843
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Heki » pon 13. kvě 2019 13:33

Kipenzi: Jak tam s tím zápasíš na těch špičkách... :D-x
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Kipenzi
Příspěvky: 168
Registrován: stř 23. led 2013 21:22

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Kipenzi » pon 13. kvě 2019 15:00

Heki: Ha ha. Jsem myslela, že mě už tam bohdá nikdo nepozná :D-x A vůbec, kde tys touhle dobou byl? Jsi ještě někde tahal kačera... :D-x

Heki
Příspěvky: 843
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Heki » úte 14. kvě 2019 06:09

Tou dobou jsem se ještě mezi Vás bál :D-x
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Címoš
Příspěvky: 98
Registrován: stř 01. kvě 2013 12:48

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Címoš » stř 15. kvě 2019 22:02

Jawská pumpa je skvělá. Jinak když jsem přetěsňoval originál, tak jsem použil dvě gufera 10x20x4. Dva břity jsou víc než jeden ;)

kafeacigaro
Příspěvky: 35
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod kafeacigaro » čtv 16. kvě 2019 11:44

Taky jsem potom, co jsem tam dal jedno gufero uvažoval, že by se tam vešli dvě, nechtěl jsem aby mi kapala brzdovka na nádrž s novým lakem, ale v pohodě stačí jedno. O jawský pumpě jsem tenkrát taky uvažoval, ale nakonec jsem si řikal, že je zbytečný vyhazovat dvě klády, když ta origo pumpa funguje. Že ta grimeca brzdí líp jsem samozřejmě slyšel, možná má menší průměr pístku, jako pumpy od roku 91. Ale jak řikám, dokud ta origo pumpa funguje, přijde mi zbytečný kupovat jinou, navíc jsem na ní i opticky zvyklej a kolo s ní zablokuju kdykoliv. Spíš jsem uvažoval o tom novým středu a děrovaným kotouči, protože za deště pokud nejedu aspoň 70 to opravdu vůbec nebrzdí.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 191
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod Yuri » ned 19. kvě 2019 13:31

To je zajímavý , já jsem už v pár deštích jel a nepřišlo mi že by to nebrzdilon, co tam máš za destičky ?

kafeacigaro
Příspěvky: 35
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Kam až ty ceny půjdou?

Příspěvekod kafeacigaro » ned 19. kvě 2019 14:01

Pokud jedeš nad 70 tak po chvilce začne brzdit, ale po městě do 50 je to tragédie.


Zpět na “MZ Fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů