"záložní" olej
"záložní" olej
Představme si situaci, že se někdo vydá na cestu někam, kde prakticky není možné sehnat dvoutaktní olej do benzinu. Čím se takový olej dá nahradit bez rizika přidření? Nějakej motorák o určité specifikaci?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: "záložní" olej
Harry: Když předpokládám, při spotřebě 5 l na 100 km, a ředění 1:50, že mi litrovka oleje vystačí na 1 000 ujetých km, tak bych si ho holt asi vzal sebou. Zajímalo by mne, kde se dá dojet motorkou, aby tam nebyl k sehnání nějaký olej do dvoutaktu?
Když se nad tím zamyslíš, tak když seženeš benzín, abys mohl jet, tak proč bys nesehnal olej?
Když se nad tím zamyslíš, tak když seženeš benzín, abys mohl jet, tak proč bys nesehnal olej?
Re: "záložní" olej
Bavil jsem se s Milfordem a říkal, že sehnat 2T olej ve francii byl fakt problém... a to je štreku necelých 4000 km (4L vezl)... no a teď plánujeme takovou zhovadilost do Norska, která zabere minimálně 6000 km a t už by byl teoreticky problém.
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: "záložní" olej
Harry: Aha, že by u Frantíků neměli 2-taktní motory, např skútry?
V tomhle případě bych to zkoušel asi v nějakých menších motoservisech, třeba někde na vsi nebo prodejnách zahradní techniky než třeba na benzínkách, myslím, že do dvoutaktních sekaček nebo motorových pil, by se sehnat měl...
V nouzi by nejspíš šel použít i olej pro čtyřtakt, ale určitě se bude hůř mísit z benzínem a taktéž hůř spalovat, takže to zasere karburátor a výfuk...
V tomhle případě bych to zkoušel asi v nějakých menších motoservisech, třeba někde na vsi nebo prodejnách zahradní techniky než třeba na benzínkách, myslím, že do dvoutaktních sekaček nebo motorových pil, by se sehnat měl...
V nouzi by nejspíš šel použít i olej pro čtyřtakt, ale určitě se bude hůř mísit z benzínem a taktéž hůř spalovat, takže to zasere karburátor a výfuk...
Re: "záložní" olej
Teď koukám, že třeba Motul je francouzská firma, a že by jejich oleje nebyly k dostání tam, kde se vyrábí, je divné...
Re: "záložní" olej
V Norsku sídlí STATOIL, tak předpokládám, že jejich oleje by tam měly být k sehnání:
2-TWay Low Smoke - JASO FC, API TC
2-Stroke Engine Oil - JASO FB
A že by tam neměli třeba Castrol, který je skoro všude, bych se taky divil.
Ještě by se člověk mohl podívat po hobby marketech...
2-TWay Low Smoke - JASO FC, API TC
2-Stroke Engine Oil - JASO FB
A že by tam neměli třeba Castrol, který je skoro všude, bych se taky divil.
Ještě by se člověk mohl podívat po hobby marketech...
Re: "záložní" olej
Je jasný, že vím, kde se dá olej koupit, ale na to jsem se neptal... Navíc v horách nejakej hornach nebude každých 50 km já oleje uvezu dost, ale Milford toho potřebuje víc
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: "záložní" olej
Šák jsem psal, že se dá použít i čtyřtaktní, ale bude to s rizikem. Friťák bych asi nezkoušel...
Co se může blížit specifikaci dvoutaktního oleje, asi nemá cenu při tom nahrazení moc řešit - důležitá by mohla být asi viskozita.
Co se může blížit specifikaci dvoutaktního oleje, asi nemá cenu při tom nahrazení moc řešit - důležitá by mohla být asi viskozita.
Re: "záložní" olej
Na tohle by bylo zajímavé sehnat si na testování nějaký 2-taktní motor u kterého by ti nevadilo, když ho zadřeš a zkusit, co by to dělalo s oleji do čtyřtaktu - třeba bychom byli ještě překvapeni...
Re: "záložní" olej
Harry: Tohle je zajímavé: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=115&idtop=191719
Re: "záložní" olej
Panctvo, když pominu, že v Evropských zemích podle mě není problém ten dvoutaktní olej někde sehnat, tak to bezproblému pojede i na čtyřtaktní. Pokud Milford pojede na té svojí babičce, tak vězte, že ta jezdila na čtyřtaktní olej (asi M6A) už v době svého vzniku, protože oleje pro dvoutakty se snad ještě ani nevyráběly. A pokud si myslíte, že na to musíte zadřít, tak si přečtěte sérii cestopisů od Pana Cestovatele Pavla Suchého, který na Jawě 350 objel svět a lil tam kde co, pokaždé něco jiného. Dvoutaktní i čtyřtaktní oleje a benzíny různých kvalit - a Jawka najela skoro 50 000 km bez problému.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: "záložní" olej
Já si taky myslím, že ten olej musí bejt všude k sehnání, jen ten Milhaus k tomu měl připomínky... a jak zde již padlo, motorový pily se ve čtyřtaktu asi moc nedělají nicméně mi to přišlo jako zajímavé předsezóní téma
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: "záložní" olej
Heki: Já věděl, že nám k tomu něco řekneš
Já sice nepamatuju ježdění na M6A, ale M5 mix ano, to jsme lili do trabanta na benzínkách, kde netočili natural-mix...
Já sice nepamatuju ježdění na M6A, ale M5 mix ano, to jsme lili do trabanta na benzínkách, kde netočili natural-mix...
Re: "záložní" olej
No v té Francii od hranic s Německem jsem až do Paříže nepotkal jedinou benzinku kde by měli néjaký okej (jen stojany na kartu). Neříkám že v Paříži by se nedalo něco sehnat, ale rozhodně to nebude na benzinkách. Takže servisy, odporné prodejny atd. to mohli mít, ale jak je najít, že.
V tuto chvíli doufat že v Norsku bude dostatek prodejen a servisů motorových pil, i kdyź v těch prdelích kam pojedem moc měst není.
Vím že Pavel Suchý tam lil kde co, to můžu taky, jen jsem nechtěl do "babǐcky" lít něco nevyzkoušenýho co by mohlo teoreticky způsobit problémy, ať už přidřením z důvodu uvolněného karbonu, zasraných výfuků od matlavé břečky nebo čehokoliv dalšiho. Málo oleje bych stejně nedával
V tuto chvíli doufat že v Norsku bude dostatek prodejen a servisů motorových pil, i kdyź v těch prdelích kam pojedem moc měst není.
Vím že Pavel Suchý tam lil kde co, to můžu taky, jen jsem nechtěl do "babǐcky" lít něco nevyzkoušenýho co by mohlo teoreticky způsobit problémy, ať už přidřením z důvodu uvolněného karbonu, zasraných výfuků od matlavé břečky nebo čehokoliv dalšiho. Málo oleje bych stejně nedával
Re: "záložní" olej
My jsme za mlada do Jaw a ČZ lili M6AD, protože něčí otec/děda přišel s tím, že to tam lili odjakživa a že to maže lepší než M2T.
Re: "záložní" olej
Do Wartburga jsem dlouhodobě (víc než 5let a cca 50tis.km) lit všemožné oleje čtyřdobé i hydrauliku míchanou s leteckým benzínem a problém se nevyskytl ani v karbci, ani v motoru, jen ten wejfuk byl na konci jak ponořenej do grafitky a semoš tamoš bylo potřeba očistit svíce.
Dřívější použití M6A místo M2T bylo běžnou praxí.
Dřívější použití M6A místo M2T bylo běžnou praxí.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: "záložní" olej
to víte kluci... dlouho tu nebylo téma "jaký olej" tak jsem si založil vlastní
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: "záložní" olej
Já jsem zkoušel litr benzínu/etanolu a 20ml friťáku, benzín dobrý dá se rozmíchat ale po několika hodinách se oběví kapičky oleje a v etanolu se blbě friták rozmíchává a nechává na dně plovákový komory jakejsi hnusnej bordel zkoušeno na jawě 175
Re: "záložní" olej
Vzhledem k tomu, že podle Jindry jede takový fichtl i na barvu, tak se nedivím ničemu
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: "záložní" olej
Ser na olej, benzín:nafta 1:10 a jedeš jak drak
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: "záložní" olej
Tady je dobrá hlína
Za sociku koupit olej do benolu v neděli - neřešitelný problém...
Chtěli jsme jezdit, ale měli jen benol a rybičky v konzervě. Rybičky jsme sežrali, olej přecedili přes kapesník a ještě si super na Fichtlovi zajezdili
Za sociku koupit olej do benolu v neděli - neřešitelný problém...
Chtěli jsme jezdit, ale měli jen benol a rybičky v konzervě. Rybičky jsme sežrali, olej přecedili přes kapesník a ještě si super na Fichtlovi zajezdili
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: "záložní" olej
Když je to mastný a hoří to tak to tam můžeš nalít. Jednou jsme měli s kamarádem trabtrike a když došel m2t tak jsem sáhl do archívu a vylovil jsem převoďáček 90W po dědovi a panečku jak to na ten med pěkně jelo
Re: "záložní" olej
Zdravím,
jsem v sobotu z klikovky vylil taky nějakou mastnou sračku - dva frťany. Benzina Kostelec nad Orlicí... Nevím, čím N95 pančujou, ale klikovka to dokonale separuje a pak to prostě přestane hořet. Respektive v klikovce se udělá hladina a je vymalováno...
Rychlost hoření tohodle hnusu je asi 1 cm/sec. Benol z nádrže blafnul tak rychle, že jsem málem neutekl. Oboje zkouška v AL jídeláku přes knot.
4T v mrazu hůř chytá, ale spálí všechno.
V neděli jsem půlil motor - nezdála se mi převodovka a ještě trochu toho hnusu ve skříni zbylo - mazut??? Se to ani moc nevypařuje...
Tedy úplně všechno mastný asi nefunguje
Puch začíná taky chrchlat, tak možná budu vylejvat další motor
jsem v sobotu z klikovky vylil taky nějakou mastnou sračku - dva frťany. Benzina Kostelec nad Orlicí... Nevím, čím N95 pančujou, ale klikovka to dokonale separuje a pak to prostě přestane hořet. Respektive v klikovce se udělá hladina a je vymalováno...
Rychlost hoření tohodle hnusu je asi 1 cm/sec. Benol z nádrže blafnul tak rychle, že jsem málem neutekl. Oboje zkouška v AL jídeláku přes knot.
4T v mrazu hůř chytá, ale spálí všechno.
V neděli jsem půlil motor - nezdála se mi převodovka a ještě trochu toho hnusu ve skříni zbylo - mazut??? Se to ani moc nevypařuje...
Tedy úplně všechno mastný asi nefunguje
Puch začíná taky chrchlat, tak možná budu vylejvat další motor
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: úte 26. úno 2013 08:14
Re: "záložní" olej
zaujmave citanie a drzim palce nech sa podari vylet ! Potom nam to nafot
Keby bolo uz velmi zle ze by sa mi nechcelo tlacit a jazdit na suchom benzine dal by som asi nejaky potravinarsky olej pripadne prevodak aj tak nemas moc s coho na vyber a snad taka situacia nenastane
Keby bolo uz velmi zle ze by sa mi nechcelo tlacit a jazdit na suchom benzine dal by som asi nejaky potravinarsky olej pripadne prevodak aj tak nemas moc s coho na vyber a snad taka situacia nenastane
Love ♥MZ♥
Re: "záložní" olej
Kdyby bylo nejhůř, tak to řeší internet, kontakt na švédský či norský jawakluby a pojď mi. Na jihu je dost klubů, tak oni by snad věděli. Nebo když je Harry tak ochotnej a uveze toho hodně, pojede v případě nouze do nejbližší rafinerie a poptá se tam. Na takových to cestách to bez větší dávky punku není ono
Pete: s naftou už jsem to taky zkoušel, jede to stejně, jen víc čudí
Pete: s naftou už jsem to taky zkoušel, jede to stejně, jen víc čudí