Expedice 2012
Expedice 2012
Tak jsem se konečně dostal k počítači a našel nové forum, známe se z dřívějška. Na srazu jsem byl jednou u soběhrd modrá mz, řešil jsem věčně tachometr a brzdový spínač, jo taky my na drahouškovi upadla stupačka, někteří už určitě vzpomínají.
Chci se s Vámi podělit o naší expedici kterou jsme podnikli v červnu 2012 s bratrem. Stroje na startu mz 250 (ročník 90) a jawa 250 (ročník 59).
Cíl expedice dostat se ke slané vodě.
Den první.
Po práci jsme vyrazili od Votic (0km) směr Pelhřimov, ujeli jsme 15km a objíždka to se nám stalo za to odpoledne ještě asi 4x, Cesta docela plynula a dostali jsme hlad, do cesty se nám přimotal kiosek s klobáskami kousek před Jihlavou - můžu jen doporučit (100km). Dále jsme pokračovali směr Třebíč, Moravský Krumlov a cíl kemp Merkur Pasohlávky (200km). Nechtělo se nám stavit stany tak jsme získali obytnou buňku 2 osoby za 300,- ale aspoň jsme nemuseli platit za motorky. To jsme ještě nevěděli co jsme získali, buňka stará tak 100let, největší fór byla kuchyňská linka se dřezem a baterií, ale odpad a voda nezapojeny, hlavně že šla elektrika a dobili jsme navigační a telefonní systém. V podvečer jsme dali ještě projížďku na pálavu a do věstonic, Venuši jsme nenašli, ale západ slunce nad pálavou paráda. Po návratu jsme vyrazili do místního občerstvení, domácí guláš z plechovky za 45,- piva zlatý bažant a černá hora, ale dalo se. Ještě že jsme měli svojí desinfekci ze švestek z minulého století. Uleháme ke spánku ujeto 235km.
Chci se s Vámi podělit o naší expedici kterou jsme podnikli v červnu 2012 s bratrem. Stroje na startu mz 250 (ročník 90) a jawa 250 (ročník 59).
Cíl expedice dostat se ke slané vodě.
Den první.
Po práci jsme vyrazili od Votic (0km) směr Pelhřimov, ujeli jsme 15km a objíždka to se nám stalo za to odpoledne ještě asi 4x, Cesta docela plynula a dostali jsme hlad, do cesty se nám přimotal kiosek s klobáskami kousek před Jihlavou - můžu jen doporučit (100km). Dále jsme pokračovali směr Třebíč, Moravský Krumlov a cíl kemp Merkur Pasohlávky (200km). Nechtělo se nám stavit stany tak jsme získali obytnou buňku 2 osoby za 300,- ale aspoň jsme nemuseli platit za motorky. To jsme ještě nevěděli co jsme získali, buňka stará tak 100let, největší fór byla kuchyňská linka se dřezem a baterií, ale odpad a voda nezapojeny, hlavně že šla elektrika a dobili jsme navigační a telefonní systém. V podvečer jsme dali ještě projížďku na pálavu a do věstonic, Venuši jsme nenašli, ale západ slunce nad pálavou paráda. Po návratu jsme vyrazili do místního občerstvení, domácí guláš z plechovky za 45,- piva zlatý bažant a černá hora, ale dalo se. Ještě že jsme měli svojí desinfekci ze švestek z minulého století. Uleháme ke spánku ujeto 235km.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Den druhý.
Ráno opouštíme kemp po snídani vlastní konzervy, místní rohlíky 5,- kus. Než jsme dojeli na první benzinu nastal problém na jawě, začla škytat a nechtěla jet. Dokuckali jsme na benzinu, kde nějaký strejka tankoval embéčko, a strašně ho uchvátila bratrova jawa, že měl taky takovou, kam jedem a že když byl mladej tak jezdil dokud neměl vlka. Řešení závady bylo jednoduché, ve víčku nádrže byly zanesené odvzdušňovací dirky a malý objem nádrže způsobil, že teklo málo benzinu, po vyčištění na dotankování bylo po problému. Vyrážíme směr Mikulov a naším dnešním cílem je Balaton. Po přejezdu hranic paráda, jako vždycky, ohleduplní řidiči, žádný Trpišovský, a předjíždění v 80km rychlosti. Dokonce i kamion když nás viděl ve zpětném zrcátku tak sjel na odstavné parkoviště a pustil nás aby mohl vzápětí pokračovat za námi. Kousek za dunajem jsme na benzince (125km) dali pivko Clausthaler a dotankovali. Měli tam i takovou vychytávku mixer na olej s benzinem. Takže člověk nemusí mít ani olej. Dále jsme pokračovali směrem na Maďarsko, oběd jsme dávali na benzině pěkná velká maďarská baketa za 130,- (195km), cesta plynula a čím víc jsme byli ve vnitrozemí tak se silnice horšila, byla taková víc a víc houpavá, Což mělo za následek uhoupání a prasknutí nosiče (300km) oprava otočením na sedadlo, takže my docela ubylo místo. Za 25km jsme ale přijeli do cíle. Nejdřív jsme hledali nějaký soukromí ale stejně jsme nakonec skončili v kampu, a objednali karavan zamykací, 2é metru od všeho ( voda, záchody, restaurace ). Karavan stál 400,- za noc motorky opět nic a ještě se vešli pod přístřešek u karavanu. Koupačka v balatonu, projití okolí, a zaparkování v restauraci. Všechno jídlo co jsme objednali perfektní a za dobrou cenu, polévka 25,-, plný talíř rizota 80,-, pili jsme pivko borsodi a liker unicum něco jako lak na rakev (pro neznale fernet surovy). Na cestu jsme ještě vyžebrali lahvinku vína a šlo se spát. Ujeto 325km.
Ráno opouštíme kemp po snídani vlastní konzervy, místní rohlíky 5,- kus. Než jsme dojeli na první benzinu nastal problém na jawě, začla škytat a nechtěla jet. Dokuckali jsme na benzinu, kde nějaký strejka tankoval embéčko, a strašně ho uchvátila bratrova jawa, že měl taky takovou, kam jedem a že když byl mladej tak jezdil dokud neměl vlka. Řešení závady bylo jednoduché, ve víčku nádrže byly zanesené odvzdušňovací dirky a malý objem nádrže způsobil, že teklo málo benzinu, po vyčištění na dotankování bylo po problému. Vyrážíme směr Mikulov a naším dnešním cílem je Balaton. Po přejezdu hranic paráda, jako vždycky, ohleduplní řidiči, žádný Trpišovský, a předjíždění v 80km rychlosti. Dokonce i kamion když nás viděl ve zpětném zrcátku tak sjel na odstavné parkoviště a pustil nás aby mohl vzápětí pokračovat za námi. Kousek za dunajem jsme na benzince (125km) dali pivko Clausthaler a dotankovali. Měli tam i takovou vychytávku mixer na olej s benzinem. Takže člověk nemusí mít ani olej. Dále jsme pokračovali směrem na Maďarsko, oběd jsme dávali na benzině pěkná velká maďarská baketa za 130,- (195km), cesta plynula a čím víc jsme byli ve vnitrozemí tak se silnice horšila, byla taková víc a víc houpavá, Což mělo za následek uhoupání a prasknutí nosiče (300km) oprava otočením na sedadlo, takže my docela ubylo místo. Za 25km jsme ale přijeli do cíle. Nejdřív jsme hledali nějaký soukromí ale stejně jsme nakonec skončili v kampu, a objednali karavan zamykací, 2é metru od všeho ( voda, záchody, restaurace ). Karavan stál 400,- za noc motorky opět nic a ještě se vešli pod přístřešek u karavanu. Koupačka v balatonu, projití okolí, a zaparkování v restauraci. Všechno jídlo co jsme objednali perfektní a za dobrou cenu, polévka 25,-, plný talíř rizota 80,-, pili jsme pivko borsodi a liker unicum něco jako lak na rakev (pro neznale fernet surovy). Na cestu jsme ještě vyžebrali lahvinku vína a šlo se spát. Ujeto 325km.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Den třetí.
Cíl cirkvenice, status nereálné přes 400km. Ráno po snídani vyjíždíme podél balatonu, ceny místních trhovců se pohybovali do 10,- za kilo čehokoliv okurky papriky saláty. Směr chorvatské hranice. Cesta ubíhala. Na hranicích si nás celníci prohlíželi a nějak nechápali, byla to celnice uprostřed kukuřice a nikde nikdo jen my dva dvě motorky a dva celníci (160km). Objevil se další problém s Jawou vysoká vnější teplota prostředí bylo necelých 38 ve stínu s teplotou motoru ve spojitosti s malým množstvím paliva způsobovalo, že palivo snad ani do motoru neteklo a jen se odpařovalo. Vyřešeno častějším tankováním každých 100km. Víc paliva větší tlak a dost benzínu v karburátoru. Po dalších 100km se nám podařilo to co jsme nechtěli místo aby jsme Záhřeb objeli, skončili jsme přímo v centru. Co Vám budu povídat, 8 proudou křižovatku jsem viděl poprvý v životě, a pro jawu s jedním zpětným zrcátkem masakr. Štreka přes Záhřeb měla asi 30km a ztrávili jsme tam skoro hodinu. Dál už jsme pokračovali přes Karlovač docela v pohodě, jen jsme nechápali obec 50km/h my 50km/h a všichni předjížděli. Co jsme odkoukali tak kde byla 30 jezdili místní 50 a kde 50 tak tam kolem 70. Dalším oříškem byla navigace do cíle Cirkvenica zbývá 20km a my se pořád drápali do kopců 900m nad mořem a moře nikde, pak to šlo šupem 15% klesání na dlažkách docela dobrej adrenalin obzvláště pro jawu z bubnovkama. Po příjezdu do cirkvenice jsme zastavili na benzině že se zeptáme na ubytování, ale nebylo třeba zastavil za námi skutr s místním maníkem a jestli scháníme ubytování, za 30 euro pro dva se snídaní apartmán kompletně vybavený s klimou, tak jsme vzali dvě noci, a řekli si že se den zdržíme a jako bonus dostali i večeři gratis. U penzionu zaparkováno asi 10motorek, nějaký němec na bmw1600 si fotil jawu i mz a vyprávěl manželce proč vozíme olej, když se ptala na neznámou kapalinu u bagáže. Najeto 460km.
Cíl cirkvenice, status nereálné přes 400km. Ráno po snídani vyjíždíme podél balatonu, ceny místních trhovců se pohybovali do 10,- za kilo čehokoliv okurky papriky saláty. Směr chorvatské hranice. Cesta ubíhala. Na hranicích si nás celníci prohlíželi a nějak nechápali, byla to celnice uprostřed kukuřice a nikde nikdo jen my dva dvě motorky a dva celníci (160km). Objevil se další problém s Jawou vysoká vnější teplota prostředí bylo necelých 38 ve stínu s teplotou motoru ve spojitosti s malým množstvím paliva způsobovalo, že palivo snad ani do motoru neteklo a jen se odpařovalo. Vyřešeno častějším tankováním každých 100km. Víc paliva větší tlak a dost benzínu v karburátoru. Po dalších 100km se nám podařilo to co jsme nechtěli místo aby jsme Záhřeb objeli, skončili jsme přímo v centru. Co Vám budu povídat, 8 proudou křižovatku jsem viděl poprvý v životě, a pro jawu s jedním zpětným zrcátkem masakr. Štreka přes Záhřeb měla asi 30km a ztrávili jsme tam skoro hodinu. Dál už jsme pokračovali přes Karlovač docela v pohodě, jen jsme nechápali obec 50km/h my 50km/h a všichni předjížděli. Co jsme odkoukali tak kde byla 30 jezdili místní 50 a kde 50 tak tam kolem 70. Dalším oříškem byla navigace do cíle Cirkvenica zbývá 20km a my se pořád drápali do kopců 900m nad mořem a moře nikde, pak to šlo šupem 15% klesání na dlažkách docela dobrej adrenalin obzvláště pro jawu z bubnovkama. Po příjezdu do cirkvenice jsme zastavili na benzině že se zeptáme na ubytování, ale nebylo třeba zastavil za námi skutr s místním maníkem a jestli scháníme ubytování, za 30 euro pro dva se snídaní apartmán kompletně vybavený s klimou, tak jsme vzali dvě noci, a řekli si že se den zdržíme a jako bonus dostali i večeři gratis. U penzionu zaparkováno asi 10motorek, nějaký němec na bmw1600 si fotil jawu i mz a vyprávěl manželce proč vozíme olej, když se ptala na neznámou kapalinu u bagáže. Najeto 460km.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Den čtvrtý.
Snídaně, pláž, pivo, mořské akvárium, pivo, može a tak pořád dokola, ještě návštěva bankomatu došli kuny. A skouknutí dvou fotbalů z mistrovství.
Najeto 0km
Snídaně, pláž, pivo, mořské akvárium, pivo, može a tak pořád dokola, ještě návštěva bankomatu došli kuny. A skouknutí dvou fotbalů z mistrovství.
Najeto 0km
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Den pátý.
Plán návrat domů co vydržíme. Ráno vyjíždíme za rozbřesku, dáme snídani, focení motorek u moře. Vyjíždíme směr slovinsko, vyhybáme se dálnicím a placeným usekům, všechno vedlo průsmyky klesání 20% i stoupání se na trase objevilo. Nejvyšší dosažená výška 1200m nad mořem. Na trase občas pivko občas něco k jídlu. Jeli jsme co to šlo, když se začalo smrákat hledali jsme něco ke spaní, platit se nám už nechtělo, stan stavit taky ne, a na spaní pod širákem to bylo akorát, jen v alpách strašná zima. Snažili jsme se z nich dostat. Zalíbila se nám jedna louka nedaleko nějakého města Bergland. Místo docela pěkné, a všude cinkali kravky, zaparkovali jsme u nějaké ohrady dali polévku s kotlíku a v jedenáct šli spát. Ujeto 540km.
Plán návrat domů co vydržíme. Ráno vyjíždíme za rozbřesku, dáme snídani, focení motorek u moře. Vyjíždíme směr slovinsko, vyhybáme se dálnicím a placeným usekům, všechno vedlo průsmyky klesání 20% i stoupání se na trase objevilo. Nejvyšší dosažená výška 1200m nad mořem. Na trase občas pivko občas něco k jídlu. Jeli jsme co to šlo, když se začalo smrákat hledali jsme něco ke spaní, platit se nám už nechtělo, stan stavit taky ne, a na spaní pod širákem to bylo akorát, jen v alpách strašná zima. Snažili jsme se z nich dostat. Zalíbila se nám jedna louka nedaleko nějakého města Bergland. Místo docela pěkné, a všude cinkali kravky, zaparkovali jsme u nějaké ohrady dali polévku s kotlíku a v jedenáct šli spát. Ujeto 540km.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Den šestý.
Spát se nám nějak nechtělo, kravky pořád cinkali a tak jsme vstávali, zbalili asi v půl pátý a vyrazili. Ta ohrada nebyla ohradou, ale vojenský hřbitov s první světový, asi proto se nám nechtělo spát. Na první benzince jsme počkali na otevření. Natankovali a vyrazili domů. Cestou jsme zjistili, že jsme za předchozí den dorazili až k dunaji. Cesta pokračovala směr gmund, soběslav a domů. Poslední den ujeto 225km. Ale za posledních 24 hodin ujeto 765km. Dá se říct, že jsme cestu cirkvenica - votice zvládli za jeden den, ale bylo to docela náročný.
Spát se nám nějak nechtělo, kravky pořád cinkali a tak jsme vstávali, zbalili asi v půl pátý a vyrazili. Ta ohrada nebyla ohradou, ale vojenský hřbitov s první světový, asi proto se nám nechtělo spát. Na první benzince jsme počkali na otevření. Natankovali a vyrazili domů. Cestou jsme zjistili, že jsme za předchozí den dorazili až k dunaji. Cesta pokračovala směr gmund, soběslav a domů. Poslední den ujeto 225km. Ale za posledních 24 hodin ujeto 765km. Dá se říct, že jsme cestu cirkvenica - votice zvládli za jeden den, ale bylo to docela náročný.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Závěrem.
Ujeto 1785km. Průměrná rychlost 59km/h dle navigace. Průměrná spotřeba obou strojů do 4litrů/100km. Náklady na bydlení 2200,-. Jídlo a pití jsme nepočítali, něco vlastní něco z místních zdrojů. Závady ucpané víčko, prasklý nosič. Ochutnali jsme tato piva: zlatý bažant, černá hora, clausthaler, borsodi, ozujsko, gosser, karlovacka, union, schlossgold, pittinger. Jestli chcete fotky, můžu je někam šoupnout, máteli zájem o ten pension v chorvatsku, můžu zaslat leták emailem, máteli jakýkoliv dotaz tak se zeptejte. Ponaučení pro příště, denní přesuny do 300km pak je to docela náročný.
Ujeto 1785km. Průměrná rychlost 59km/h dle navigace. Průměrná spotřeba obou strojů do 4litrů/100km. Náklady na bydlení 2200,-. Jídlo a pití jsme nepočítali, něco vlastní něco z místních zdrojů. Závady ucpané víčko, prasklý nosič. Ochutnali jsme tato piva: zlatý bažant, černá hora, clausthaler, borsodi, ozujsko, gosser, karlovacka, union, schlossgold, pittinger. Jestli chcete fotky, můžu je někam šoupnout, máteli zájem o ten pension v chorvatsku, můžu zaslat leták emailem, máteli jakýkoliv dotaz tak se zeptejte. Ponaučení pro příště, denní přesuny do 300km pak je to docela náročný.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Zdarec jindro a vítám tě zpátky.... cestopis parádní... hlavně to s přespáním na hřbitově je fakt, že na MZ je těch 300-400 km na den tak akorát... fotky určitě dodej
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Expedice 2012
Super cestopis, na fotky bych se rád podíval(tu)
Re: Expedice 2012
Pěkné, jen jste se u toho moře mohli zdržet déle, když už jste se tam dobelhali
Re: Expedice 2012
Super cesta a zážitky. Fotky si taky rád prohlédnu.
Kawasaki ER-5, r.v. 2001, modrá (dříve MZ 150 ETZ, r.v. 1990, červená)
Re: Expedice 2012
Pěknej cestopis (ještě malinko poladit pravopis - ale to mu neubírá na obsahu a v podstatě si na to tady nehrajeme ), fotky určitě někam nahrej, myslím, že se na ně rádi podíváme...
Re: Expedice 2012
Jo, pěknej vélet Fotky určo někam napras
Re: Expedice 2012
odkaz na fotky, je to dvakrát za sebou byly dva fotaky
http://tangateam.rajce.idnes.cz/Expedic ... km_za_5dni
http://tangateam.rajce.idnes.cz/Expedic ... km_za_5dni
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
Pěkný , úplně na mne z toho dejchla taková ta cestovatelská pohoda, trochu závist...
Já furt říkám, že zážitek z cestování na těhlech starých strojích se vůbec nedá srovnat s tím, když jedeš na nějaké nové "rejži".
Já furt říkám, že zážitek z cestování na těhlech starých strojích se vůbec nedá srovnat s tím, když jedeš na nějaké nové "rejži".
Re: Expedice 2012
Paráda
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Expedice 2012
Márty: Hlavně že na tebe nedýchl, nebo spíš nezavál "zlatý déšť"
Re: Expedice 2012
dobrý
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Expedice 2012
Chlapi máte můj neskonalý obdiv.............
Re: Expedice 2012
Pro letošek vymýšlíme že by jsme se přesunuli vlakem do Košic a potom na motorkách do Rumunska.
A nebo jen jezdit po Slovensku.
Má někdo nějakou zkušenost?
A nebo jen jezdit po Slovensku.
Má někdo nějakou zkušenost?
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Expedice 2012
jindrap: Se Slovenskem a Ukrajinou tady mají kluci zkušeností dost, tuším, že v Rumunsku nikdo z nich na motorkách nebyl...
Re: Expedice 2012
není škoda jet vlakem Slovensko je pro motorky parádní
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Expedice 2012
btw. proč je u každýho piva na fotce ta panenka [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_0399.gif[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Expedice 2012
[pre]
Vladan napsal(a):
-------------------------------------------------------
> btw. proč je u každýho piva na fotce ta panenka
> [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_039
> 9.gif[/img]
[/pre]
Není to přívěšek na klíčích?
Vladan napsal(a):
-------------------------------------------------------
> btw. proč je u každýho piva na fotce ta panenka
> [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_039
> 9.gif[/img]
[/pre]
Není to přívěšek na klíčích?