Mz150etz nedobiji?

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Objevil se mi problém na mz 150etz... Při volnoběhu problikava a slábne světlo jako na pionyru. Při delším stání na volnoběh to občas i zdechne. Než to zdechne, tak přestane blikat blinkr. Co to asi bude? Baterie která nedrží napětí, nebo třeba nějaký regulátor dobíjení?
MZ Etz 150, Honda CB1100

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od AresMlok »

Změř baterku. Jestli bude mít pod 12,25 V, tak nabít.
Potom povol šrouby držáku uhlíků a držák přitlač k rotoru. Měl by se asi o 1,5 mm pohnout. Nastartuj to a koukni, jestli to dělá stejný brikule s kontrolkou dobíjení. Jinak uhlíky pod asi 9mm délky přestávají fungovat. Jestli kontrolka bude problikávat dál, můžeš začít s kompletní kontrolou dobíjecího okruhu.
Jinak i plně funkčnímu dobíjení může problikávat kontrolka. Záleží jen na počtu volnoběžných otáček motoru. Světlo se po přidání plynu bude vždy rozsvěcet více. Reálné dobíjení nastává až kolem 1800 - 2000 otáček. Tj. když se světlo konečně rozsvítí.
Pro - Tomáš S.: Tímhle třeba Vape netrpí...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Márty »

Jestli máš ještě původní regulátor dobíjení (ne elektronický), tak možná bude potřeba seřídit...
Obrázek

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Dneska jsem dal testovací kolečko 20 km a bez problému (bez světel). Teď jsem změřil baterku a měla 12,30V, tak jsem ji pichnul na nabíječku. Asi byla celkem slušně vyšťavená a nestíhala delší dobu udržet motorku se světly a ještě blikat. Teda doufám, protože elektrice rozumím jak koza petrželi. :S
MZ Etz 150, Honda CB1100

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od AresMlok »

Nechci Ti příliš kazit den, ale fungující dobíjení dobije vybitou baterii už po 10 km jízdy i se zapnutými světly. Buď je v háji baterie - nalejvací mě MZta byla schopná zlikvidovat dvě do roka, nebo to opravdu nedobíjí. Až dáš baterii zpět do motorky, dej na ni měřák, nastartuj, přidej plyn a koukni, jestli napětí na svorkách baterie leze přes 13,8 V. I 13,5 V nebo 13,6 V je málo. Ideálně k 14,4 V. Světlo zapnutý! Taky zamel s pojistkama...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Tak tos mě nepotesil. :_( jo mám nalevaci baterku. Tak příště koupit bezudrbovou? Tu nezlikviduje? Merak mám jen na nabíjecce, to můžu s nastartovanym motorem taky změřit, když nebude nabíječka zapojena do elektriky. Neudělám ji nic ne?
MZ Etz 150, Honda CB1100

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od AresMlok »

Nabíječce by se nic stát nemělo, ale pokud je nějaká chytřejší, tak raději zjistit jestli má ochranu před přepólováním. Ale zjistíš to i tak, že po přidání plynu se hlavní světlo rozsvítí víc. Pak to maká.
Baterku mě to vždycky vycákalo a následně vyvařilo. AGM je svatý...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Světlo se rozsvitilo víc s vyssima otackama, ale na té nabíjecce na displeji pořád svítily stejné volty. Měl jsem ji napojeno na kontakty na baterce. Tak nevím, zítra si půjčím normální merak a uvidím. Mělo by to ukazovat při cca 4000otackach těch 14 a více voltů na baterce?
MZ Etz 150, Honda CB1100

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od AresMlok »

Ano, tak jak píšeš. Pokud máš mechanickej regulátor, může ukazovat i o dost méně. Doporučil bych ho vyměnit za elektronickej.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Márty »

AresMlok: Taky mám nalejvací baterku a je v emině určitě už víc jak šest let, jen ji chce jednou do roka dolejt. Pravdou je, že už má napětí někde mezi 11,8 - 12,2V. Ale pořád na ni ještě nastartuju ;)

Pandrhola: Pokud se ti napětí se změnou otáček nemění, tak to opravdu nedobíjí :/
Obrázek

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
MZ Etz 150, Honda CB1100

Tomáš S.
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 15. zář 2016 21:47
Bydliště: Brno

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Tomáš S. »

Pandrhola: To je divný. Na volnoběh to nemůže dát takový výkon aby to utáhlo světla a ještě to nabíjelo baterku. Ten voltmetr ti ukazuje blbě. Ty laciné digitály jsou zkresleny vlivem zapalování a napěťovými špičkami. Sežeň kvalitní měřák nebo nejlíp starý ručičkový, třeba PU 120, PU 140.
Mechanický regulátor, pokud funguje, je dobrý. Dá se na něm snadno nastavit napětí oproti elektronickému. Sám na ně normálně jezdím a s denním svícením a hlavně po městě.
Baterku klasickou se zaplavenými elektrodami, AGM nebo gel jsou vyhozené peníze. To že Mlok dvě baterky uvařil je jeho chyba. Měl si to správně seřídit.

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Měřili jsme to několikrát a merak funguje dobře. Nevím no... Zkusím tam hodit totohttps://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/11490704 ... zUQAvD_BwE a uvidíme.
MZ Etz 150, Honda CB1100

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Jo a já mám nastavený volnoběh vysoko, kvůli karburátoru, který už nejde lépe nastavit aby to jelo a zároveň startovalo. Takže proto tam můžou ty volty zkreslovat i na volnoběh, když to mám na asi 1500otacek.
MZ Etz 150, Honda CB1100

Pandrhola
Příspěvky: 110
Registrován: pon 25. čer 2018 15:56

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Pandrhola »

Ještě taková odbočka mimo téma... Budu dělat přední tlumiče, protože jedno gufero už propouští. Mám doma hydraulický olej ISO VG32. Nalít ho tam samotný, nebo půl na půl s převodovým 75w.? Do jedné přijde kolik? 250ml?
MZ Etz 150, Honda CB1100

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od AresMlok »

Volnoběh by Ti napětí zkresloval až někde od 1800 otáček.
S těma baterkama to bylo tak, že jsem koupil MZtu a po půl roce tma. Baterka poloprázdná. Koupil jsem novou, zkontroloval dobíjení - to bylo v pořádku, tak jsem jezdil. Za půl roku zase tma a zase kupa elektrolytu pryč. Opět nová baterie, dobíjení v pořádku, tak jsem to začal kontrolovat po měsíci a elektrolyt utíkal odvzdušňovacím otvorem a hadičkou. Tak nejen dolejváni destilky, ale i kyseliny. Tohle s AGMkem neřeším. Jezdím, klopím, brzdím a OK. Pokud budeš nalejvací věnovat pozornost nebo jezdit v klidu, tak pohoda na spoustu let, jak píše Márty.
Do tlumičů používám Castrol 10W samotnej a šlape dobře.
Poměr píšou:
65 % tlumičový olej
35 % hydraulický olej

Převoďák sice dělá skvělý film... bude ale možná moc hustý.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od kafeacigaro »

Pandrhola píše:
úte 28. črc 2020 12:19
Ještě taková odbočka mimo téma... Budu dělat přední tlumiče, protože jedno gufero už propouští. Mám doma hydraulický olej ISO VG32. Nalít ho tam samotný, nebo půl na půl s převodovým 75w.? Do jedné přijde kolik? 250ml?
S tim iso vg 32 olejem to bude tvrdy jak šutr, ja tam nalil tlumičovej mogul silence 15w ( iso vg 15) a je to tvrdší, priště tam naleju tlumičovej 10w.

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Harry »

Ten regler ze škodovky je dobrá volba, už to nebudeš muset nikdy řešit Y:-)
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od skypan »

Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od Yuri »

skypan píše:
ned 02. srp 2020 09:35
Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

pod toto se podepíšu , taky jsem měl problém s dobíjením , dal jsem regulátor ze škodovky 120 a od té doby vše fachá na výbornou a motorka krásně dobíjí , dal jsem ho teď i do 251 co stavím protože tohle je investice co se fakt vyplatí , akorát se musí trochu překopat zapojení ale není to žádná věda.

tenjede
Příspěvky: 1
Registrován: pát 24. črc 2020 21:09

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od tenjede »

:B čau hoši potřeboval bych poradit mám 125ts předělanou na doma cross a nevím nějak nechce dobíjet a nejde do plnych otáček pár lidí mi říkalo že to je tím že to ne dobíjí a tím pádem to špatne pálí predstih s tím absolutně nic nedělá je to pořád stejné mohl by mi někdo poradit jak to správně zapojit pošlu prázdné schéma toho jak to tam mám a kdyby to třeba někdo dokreslil díky 🤘🤘🤘😂😂🍺🍺

Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od skypan »

tenjede píše:
stř 05. srp 2020 11:12
:B čau hoši potřeboval bych poradit mám 125ts předělanou na doma cross a nevím nějak nechce dobíjet a nejde do plnych otáček pár lidí mi říkalo že to je tím že to ne dobíjí a tím pádem to špatne pálí predstih s tím absolutně nic nedělá je to pořád stejné mohl by mi někdo poradit jak to správně zapojit pošlu prázdné schéma toho jak to tam mám a kdyby to třeba někdo dokreslil díky 🤘🤘🤘😂😂🍺🍺
[/quote
hele jestli to je stavba doma,tak těch příčin a závad múže bejt vagon,od špatnýho kontaktu někde,přez prodřený dráty a tím pádem zkraty na cestě,po špatnej uhlík v alternátoru,v tomto směru opravdu těžko radit,tady na foru určo někde najít plánek toho konkrétního modelu,ztahnout ,vytisknout a jít k motorce a od začátku hledat a kontrolovat a měřit,je to přeci jenom MZeta tam je max 5drátu,žádná elektrárna,takže nic složitýho,jak třeba na Simsnovy skútru 50sr,na tomhle typu se dederoni vyřádily,dva dny mě trvalo než jsem pochopil el.schema,abych pochopil co jak funguje ;)

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od kafeacigaro »

Yuri píše:
ned 02. srp 2020 13:29
skypan píše:
ned 02. srp 2020 09:35
Pandrhola píše:
pon 27. črc 2020 21:59
Takže motorka mi dobíjí, teda vlastně prebiji... Se svetlama na volnoběh skoro 13V a v otáčkách 16,8V. Takže vyměním regulátor dobíjení. Ze škody 120 tam dám. Co vy na to?
120 tkovej tirystorovej regler je dobrej,prakticky nezničitelnej,před pěti lety co mám eMZinu jsem ho ihned zapojil a od té doby Aku stále ve stejné kondici,jednou v roce a to v prosinci aku lehce dobiju,zkontroluji elektrolit a frčíme dál,mechanickej je dobrej(pokud je funkční),že se nechá naladit,ale časem se kontakty opálí,a civky relátka žerou hodně proudu v tom vidím nevýhodu.

pod toto se podepíšu , taky jsem měl problém s dobíjením , dal jsem regulátor ze škodovky 120 a od té doby vše fachá na výbornou a motorka krásně dobíjí , dal jsem ho teď i do 251 co stavím protože tohle je investice co se fakt vyplatí , akorát se musí trochu překopat zapojení ale není to žádná věda.
PPřesně tak, taky mi cca před 5ti lety začala mz dávat málo, tak jsem dal elektronický regulátor a je klid, na třipůlky jsem teď taky dal elektronický regler od aev a pohoda, oni se sice ty mechanický daj nějak seřídit, ale na motorce se to nikdy nenastaví na 100% a posílat to někomu, kdo má zkušební stav a za pár let to řešit znova je o ničem.

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od kafeacigaro »

A ještě je taky dobrý vyhodit původní pojistkovou skříňku a nahradit jí pojistkovou skříňkou na nožový pojistky, maj lepší styk a koupíš je uplně všude, na válcový pojistky už dneska všichni serou.

Uživatelský avatar
skypan
Příspěvky: 65
Registrován: ned 21. zář 2014 20:14
Bydliště: Smržovka
Kontaktovat uživatele:

Re: Mz150etz nedobiji?

Příspěvek od skypan »

kafeacigaro píše:
čtv 06. srp 2020 11:15
A ještě je taky dobrý vyhodit původní pojistkovou skříňku a nahradit jí pojistkovou skříňkou na nožový pojistky, maj lepší styk a koupíš je uplně všude, na válcový pojistky už dneska všichni serou.
jjpřesně tak,na nich je zajištěna daleko lepší vodivost a žádná oxidace kontaktů jako na porcelánech :B

Odpovědět