MZ alternátorové zapalování
MZ alternátorové zapalování
Zdravím vás všechny MZťáky. Mám na vás prosbu. Pořídil jsem si Mztu z nostalgie(r.v. 1996). Bohužel motorka od samého začátku nedobijí a ve vyšších otáčkách baterka nezvládá dokrmovat indučku. Připadá mi zvláštní, že kromě alternátoru s diodovým můstkem, není v okruhu zapojený žádný regulátor ani relé. Možná to tak má být, nejsem elektrikář takže tomu nerozumím. Rotor,stator i diodový můstek jsem nechal přeměřit odborníkem a vše je v pořádku. Už si nevím rady,nemá někdo z vás na MZtě stejné zapalování? Stačily by mi fotky. Na internetu jsem stejné nenašel(ani schéma). Díky všem za reakce. Pokud bude potřeba, nafotím.
Re: MZ alternátorové zapalování
Co to jako je alternátorové zapalování????
Re: MZ alternátorové zapalování
Vinutí na statoru i rotoru, a diodový (usměrňovací můstek) přímo na zapalování. Zítra vyfotím.
Re: MZ alternátorové zapalování
No odborník který proměřoval si neví rady ?
Kolik v leze z usměrňovače , já mám zmaklou elektriku jen u MZ 150/251jeste komunistů D.D.R. , tato už bude novější kanuni a nemám k tomu schéma , o jakou přesně MZ jde ? 251 Saxon ? Regulátor tam.musi být pokud tam tedy není nějaká kostka co má usměrňovač a regulátor v jednom .
Odkud jsi ?
Kolik v leze z usměrňovače , já mám zmaklou elektriku jen u MZ 150/251jeste komunistů D.D.R. , tato už bude novější kanuni a nemám k tomu schéma , o jakou přesně MZ jde ? 251 Saxon ? Regulátor tam.musi být pokud tam tedy není nějaká kostka co má usměrňovač a regulátor v jednom .
Odkud jsi ?
Re: MZ alternátorové zapalování
Tady jsou fotky zapalování a prostoru pod sedlem, ale měl jsem ji rozdělanou skoro celou, a nikde jsem žádný regulátor nenašel. Nemáte někdo MZtu se stejným zapalováním? Připadá mi to, jako kdyby předchozí majitel něco vymontoval. Zkoušel jsem rotor po nastartování nabudit napřímo a dobíjeni fungovalo, ale jinak je to mrtvý.
Re: MZ alternátorové zapalování
Zapomněl jsem napsat o jakou MZ jde. Je to 301 ETZ 1996. Profíkovi jsem vymontoval jenom zapalování, a to proměřil a je prý celé vpořádku. Celou motorku neviděl. Já si nevím rady.
Re: MZ alternátorové zapalování
Nevím jaké zápalko mělo kanuni ale tohle není snímač otáček čl byl na starších mz skoro to vypadá jako made in doma ale třeba se pletu .
Takto ti asi neporadí nikdo , z fotek se to nedá vyčistíst to chce mít i sebe a projet to kabel po kabelu kort jestli tam jsou nějaký vynálezy.
Já třeba po Polákovi musel předělat celou elektriku protože to byla divočina.
Odkud jsi ?
Takto ti asi neporadí nikdo , z fotek se to nedá vyčistíst to chce mít i sebe a projet to kabel po kabelu kort jestli tam jsou nějaký vynálezy.
Já třeba po Polákovi musel předělat celou elektriku protože to byla divočina.
Odkud jsi ?
Re: MZ alternátorové zapalování
Tož už jsem viděl. Je to bastl + náhradní senzor. Osobně bych to dal do původního stavu, jak píše Yuri. Nemá cenu to léčit, lepší to udělat jak to má být.
Re: MZ alternátorové zapalování
Rád bych to dal do původního stavu, ale bohužel nevím jak. Nemám schéma ani fotky.
Re: MZ alternátorové zapalování
Myslíš, že ten snímač může mít vliv na buzení rotoru? Nechápu jak to, že tam není regulátor. Mám ho zkusit přidat do okruhu? Ten diodovej můstek prý funguje čistě jako usměrňovač. Nechápu to.Yuri píše:No odborník který proměřoval si neví rady ?
Kolik v leze z usměrňovače , já mám zmaklou elektriku jen u MZ 150/251jeste komunistů D.D.R. , tato už bude novější kanuni a nemám k tomu schéma , o jakou přesně MZ jde ? 251 Saxon ? Regulátor tam.musi být pokud tam tedy není nějaká kostka co má usměrňovač a regulátor v jednom .
Odkud jsi ?
Re: MZ alternátorové zapalování
Schéma bude stejné jako na MZ251. Je to to samé. Není potřeba hledat složitosti. Pokud máš na zapalku senzor, místo kladívka, tak k tomu je ještě tyristor v černé krabičce, která bývá u baterie. Ještě nevidím rele, bývá pod sedlem u nádrže.
Re: MZ alternátorové zapalování
Meilo: Máš v tom hokej. Pleteš dohromady nabíjecí a zapalovací okruh. Nabíjecí okruh sestává z alternátoru, usměrňovače a regulátoru a to buď původního mechanického nebo elektronické náhrady. Nic tam chybět nemůže, jinak by to nefungovalo.
Zapalovací okruh je složen ze snímače otáček, tranzistorového přerušovače a zapalovací cívky a svíčky.
Ten snímač otáček co jsi vyfotil je nějaká pošahaná replika, to už se tady řešilo: http://mz-world.cz/newforum/viewtopic.php?f=3&t=11448
To co tam patří ti vyfotil Duracell.
Pokud nehovíš elektrice, vykašli se na odborníky a najdi někoho kdo tomu rozumí.
Zapalovací okruh je složen ze snímače otáček, tranzistorového přerušovače a zapalovací cívky a svíčky.
Ten snímač otáček co jsi vyfotil je nějaká pošahaná replika, to už se tady řešilo: http://mz-world.cz/newforum/viewtopic.php?f=3&t=11448
To co tam patří ti vyfotil Duracell.
Pokud nehovíš elektrice, vykašli se na odborníky a najdi někoho kdo tomu rozumí.
Re: MZ alternátorové zapalování
Složitosti v tom nejsou za předpokladu že elektrika je origo a nikdo to netunil podomácku a to z fotek nepoznáš ......Duracell píše:Schéma bude stejné jako na MZ251. Je to to samé. Není potřeba hledat složitosti. Pokud máš na zapalku senzor, místo kladívka, tak k tomu je ještě tyristor v černé krabičce, která bývá u baterie. Ještě nevidím rele, bývá pod sedlem u nádrže.
Re: MZ alternátorové zapalování
Tomáš S. píše:Meilo: Máš v tom hokej. Pleteš dohromady nabíjecí a zapalovací okruh. Nabíjecí okruh sestává z alternátoru, usměrňovače a regulátoru a to buď původního mechanického nebo elektronické náhrady. Nic tam chybět nemůže, jinak by to nefungovalo.
Zapalovací okruh je složen ze snímače otáček, tranzistorového přerušovače a zapalovací cívky a svíčky.
Ten snímač otáček co jsi vyfotil je nějaká pošahaná replika, to už se tady řešilo: http://mz-world.cz/newforum/viewtopic.php?f=3&t=11448
To co tam patří ti vyfotil Duracell.
Pokud nehovíš elektrice, vykašli se na odborníky a najdi někoho kdo tomu rozumí.
Ano za předpokladu že nezasáhl kutil domácí , což v tomto případě už podle té fotky vypadá že ta elektrika bude Mordor.
Re: MZ alternátorové zapalování
Od začátku píšu, že mi nefunguje dobíjeni o tom že motorka nejede sem nic nepsal, nevím jak sme se dostali ke snímači je mi úplně jedno jestli je to replika, prostě funguje. Chci jen vědět co je za problém v dobíjeni. Takže chybí regulátor? Přidám regulátor a pujde dobíjeni?Tomáš S. píše:Meilo: Máš v tom hokej. Pleteš dohromady nabíjecí a zapalovací okruh. Nabíjecí okruh sestává z alternátoru, usměrňovače a regulátoru a to buď původního mechanického nebo elektronické náhrady. Nic tam chybět nemůže, jinak by to nefungovalo.
Zapalovací okruh je složen ze snímače otáček, tranzistorového přerušovače a zapalovací cívky a svíčky.
Ten snímač otáček co jsi vyfotil je nějaká pošahaná replika, to už se tady řešilo: http://mz-world.cz/newforum/viewtopic.php?f=3&t=11448
To co tam patří ti vyfotil Duracell.
Pokud nehovíš elektrice, vykašli se na odborníky a najdi někoho kdo tomu rozumí.
Re: MZ alternátorové zapalování
No my ti to neřeknem , chtělo by to vidět co s tím kdo udělal , protože ten regulátor má dost věcí společných s funkcí mašiny a nechápu jak to může jít bez něj.
Není tam náhrada nějaká ? Nemusí tam být přímo ten co posílal duracel , já tam mám třeba regulátor že škody 120.
Není tam náhrada nějaká ? Nemusí tam být přímo ten co posílal duracel , já tam mám třeba regulátor že škody 120.
Re: MZ alternátorové zapalování
Na celé motorce je akorát přerušovač na blinkry indukční cívka rotor , stator diodový můstek a již zmíněná replika snímače. Díky vám za ochotu, ale tohle asi na dálku nevyřešíme. Zavezu to někam do servisu.Yuri píše:No my ti to neřeknem , chtělo by to vidět co s tím kdo udělal , protože ten regulátor má dost věcí společných s funkcí mašiny a nechápu jak to může jít bez něj.
Není tam náhrada nějaká ? Nemusí tam být přímo ten co posílal duracel , já tam mám třeba regulátor že škody 120.
Re: MZ alternátorové zapalování
Když by jsi byl z okolí Mladé Boleslavi dál bych ti to do kupy za pár piv.
Re: MZ alternátorové zapalování
OK až budu mít cestu kolem, zajdem na jedno.Yuri píše:Když by jsi byl z okolí Mladé Boleslavi dál bych ti to do kupy za pár piv.
Re: MZ alternátorové zapalování
Ja myslel že bych se ti mrknul na tu mašinu kdyby jsi byl z okolí:D
Re: MZ alternátorové zapalování
Zapalování Ti maká - OK.
Dle mě by mělo stačit pořešit stav součástek na tišťáku pod magnetem snímače otáček.
Na samodoma to úplně nevypadá, ale drtivá většina majitelů MZ to nikdy neviděla, včetně mě.
Myslím si, že na tišťáku je obvod, který si sám hlídá výstupní napětí ze statoru a dle toho budí automaticky vinutí rotoru.
Regulátor je tedy na tišťáku na alternátoru. Tam je třeba hledat chybu.
Diodovej můstek vypadá jak?
Dle mě by mělo stačit pořešit stav součástek na tišťáku pod magnetem snímače otáček.
Na samodoma to úplně nevypadá, ale drtivá většina majitelů MZ to nikdy neviděla, včetně mě.
Myslím si, že na tišťáku je obvod, který si sám hlídá výstupní napětí ze statoru a dle toho budí automaticky vinutí rotoru.
Regulátor je tedy na tišťáku na alternátoru. Tam je třeba hledat chybu.
Diodovej můstek vypadá jak?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150