Ztráta výkonu

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Poprosím o radu protože moc nevím co se stalo ,MZ 150 , motor zajetý nějak 10 000 km od výbrusu , dneska vyjížďka odpolední kdy motorka fakt jen jezdila ( asi 250 km) sem tam krátká zastávka a skoro doma naj dnou začala škubat a ztratila výkon , jela sotva 70 , jak jsem pridal víc jak 1/4 plynu bez výkonu , chvílemi se to chytlo a pak zase nic , nějak zvolna jsem dojel domů a odstavil to , je možný že se to po takovéto době přidřelo ? Protože nic jiného mě nenapadá co by se s tím mohlo stát .

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Zdar,
moje roční anabáze s novým válcem z němec s origo DDR pístem 10,5 kW verze:
Chvíli to jelo chvíli ne. Do šestého sundání válce jen lehké poleštění pístu. Celý rok neschopnost naladit karburátor. Buď držel volnoběh a nešlo to do otáček, nebo to šlo do otáček a nedržel volnoběh. Nic mezi tím. Pak se to konečně hryzlo pořádně a já se nasral a nechal změřit válec. Najeto necelých 2000 km, směs 1:40, oleje tam bylo fakt dost. Píst šel strčit do válce jen cca 5 mm k díře pro pístní čep a to z obou stran válce a z obou stran pístu...
Vůle válce u hlavy 0,03 mm, kolem kanálů 0,04 mm, pod kanály 0,03 mm a v ušiskách sahajících do karterů 0,015 mm. Tady se to hryzalo. K tomu se mi roztáhl píst na nesmyslným místě a bylo vymalováno.
Vzal jsem ho lapovacím papírem do té míry až vlezl do válce, pak pod olejem mordoval ve vložce tak dlouho, dokud nechodil volně. Houby platný. Šlo to na výbrus k Oulehlovi, protože jeden můj brusič je po smrti a druhý v důchodu. Zatím čekám na výsledek, pokud to teda zrovna nehodili do šrotu.

Jednou větou:
rozdělat, posoudit, změřit a ano výbrusy stojej za hovno, tedy se to hryznout klidně mohlo, pokud něco někde nevyběhlo.

S 9 kW verzí jsem do kopce předjížděl auta a s 10.5 kW verzí mě v tom samým kopci předjížděli Simsoni...
Přestalo mě bavit jezdit na motorce...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Dneska sundám válec a uvidím , včera to už nešlo bylo to horké.
Jsem na to zvědavy ale podle mě se to hryzlo , protože fakt jiná možnost mě nenapadá že by to takto začalo škubat a pak bylo bez výkonu a to zničehonic ,udivuje mě ale že to dalo dálnici Mělník - Ústí , pak cestu ustí č. lípa a kouslo se to až chvíli než jsem byl doma.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Tak je to jasné , trochu se to přismahlo , co s tím teď ? vložka je čistá , na pístu větší rýhy nejsou , na přejetí je hladký ...
Toto jsem zatím neřešil tak nevím co s tím , či ten píst vyhodit , dát jiný , nebo ho tam vrátit a zkusti co to udělá dál ...
Přílohy
66213369_1477821955685593_6198046925237780480_n.jpg
66201063_346946819309147_8864463288038064128_n.jpg
66018159_403579573624326_7048249462556196864_n.jpg

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Pro sichr sundej píst z ojnice. Vem jemný šmirgl 200 - 400 zrnitost a pod kroužky oleštěnou část přejeď šmirglem jako bys to soustružil.
Tím uděláš na pístu drážky ve kterých se bude držet olej.
Namontuj to zpět a vesele jezdi dál. Ono se to brzy poddá a třeba oleští někde jinde. Časem to bude makat i studený.

Možná teď spáchej jednu nádrž 1:40 nebo 1:45.
Takhle se mě to zajíždělo s 9 kW verzí. 5 nebo 6 prasátek a pak to lítalo jako z praku než vylítla ta pérovka...
První km to nechej ohřát než tomu naložíš. Při náznaku vadnutí uber, z kopce jako se čtyřtaktem brzdi motorem. Jen občas ťukni o plyn pro pocit jako že mažeš. Omastku tam bude dost.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

No furt to nejede , studený OK , ohřeje se ztráta výkonu okolo 4500 otáček záškuby , nereaguje na víc jak 1/2 plynu.
Dneska znova píst dole , vyměním kroužky a ložisko na čepu , podezřívám že za to asi může gufero pod zápalkem ale je to jen dohad protože mi docházejí nápady co s tím.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Tak dneska znova píst dole , prelesteno smirglem 600 , výměněny kroužky , ložisko na čepu , udělál jsem i Gufero pod zápalkem pro jistotu , seřídil , dál více oleje a první jízda Lažo plážo zatím dobrý.
Tak to budu teď chvíli šetřit a uvidí se jak to pak dopadne.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

znova se mi to kouslo tak jsem hledal čím to může být , motor očividně přisával někde pak už a topil jak čert , no problémy ustaly až po výměně karburátoru , normálně to přisávalo někde okolo šoupátka protože je tam vůle jak kráva ... , kolik vám komu vydrželo tělo karburátoru ?
Mám teď půjčené od kamaráda ale budu ho muset vrátit a sehnat jiný ... , no bazar kdo ví co to bude a bing ekonomický nesmysl.
Nemá tu někdo karbec navíc který je v rozumném stavu ?

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Karbec je navržen na 40 000 km. Poté by měl projít repasí, tj. minimálně vyměnit šoupě. To si myslím nikdo nedělá. Jiná otázka je, jestli jsou vhodná šoupata k dispozici. Zatím jsem to neřešil. Po úpravě uspokojivě funguje i tajvanec, Bing je sázka na jistotu. Bazar sázka do loterie, protože dneska maj všechny origo karbce víc jak 40 000 km. Ještě koukni na O-kroužek ve víku šachty. Může být vymačkaný.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Ne je to šachta bohužel , je vidět že už je vyjeta do ovalu a vůle je vepředu a vzadu , kraje jsou dobré , to už šoupátko neopraví , o kroužek jsem právě měnil.
Ty bazary jak píšeš , proto bych radši kdyby někdo měl nějaký doma ne moc vylitany , bazoš je jak píšeš , brak a ještě za to platit , dát tam můj tak ho jistě taky prodám ještě ale nejsem šmelinář ....

Duracell
Příspěvky: 140
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Duracell »

Problém je v tom, že pokud neuděláš motor kompletně + sekundár, tak se ti to bude srát pořád dokola na různých místech. MZ je citlivý a hlavně starý agregát, všechno souvisí se vším. A Hlavně... sežeň původní píst a udělej znova výbrus. Nechci se nikoho dotknout, ale smirkl 600 a píst... pičovina

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

origo píst mi řekni kde dneska seženeš to jsem moc zvědavý , neválejí se zrovna na každém rohu , motor jsem dělal kompletně celej se vším všudy , jezdilo to loni celý rok , bez problému , honil jsem to po dálnici , po harachově , udělané to bylo poctivě , teď se to podělalo díky tomu karburátoru že to začalo přisávat a asi k tomu přispěl i ten 100 octanový benzín.
Jinak na té motorce potřebujuna jezdit když je ještě léto a ne čekat měsíc na výbrus pak to složit a ejhle září počasí už na dvě věci , výbrus už počká do zimy , takto to fungovat bude taky , ne třeba tak stoprocentně ale bude , kolik lidí už takto chytlo píst , přejelo a jezdilo dál , klika má od repasu odjeto necelých 9000 km , stejně jako zbytek co se dělal takže nemyslím si že na to budu muset sahat pak hlouběji.

Duracell
Příspěvky: 140
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Duracell »

Ahoj, tak to do motoru sahat nemusíš. To jsem nevěděl, promiň. Co se týká origo pístu, tak se dá sehnat za cca. 130Euro na německých portálech, ale musíš to pravidelně sledovat. Já jsem sehnal na 125Euro origo nepoužitý. Myslím, že je to alfa a omega úspěchu, když pominu, že motor musí být cajk, což ty máš.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Za 125 € s přehledem zmákne 2 výbrusy a pokud to bude vybroušený na 5+ stovek, tak to bude makat i s českým pístem. Vydrží-li měsíc jezdit s pístem poladěným šmirglem, tak to bude jezdit taky. Origo píst je dobrej, ale rozhodně není všespasitelnej. No a rok čekat jestli se objeví píst na výbrus, kterej zrovna potřebuju...
Až bude kupovat novej válec, kterej jde koupit s origo pístem, tak si nechá nultý výbrus přeměřit a klidně zjistí, že to bude zralý na nový výbrus a origo píst mu bude k ničemu... Samozřejmě by ho mohl někomu prodat...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Duracell píše:Ahoj, tak to do motoru sahat nemusíš. To jsem nevěděl, promiň. Co se týká origo pístu, tak se dá sehnat za cca. 130Euro na německých portálech, ale musíš to pravidelně sledovat. Já jsem sehnal na 125Euro origo nepoužitý. Myslím, že je to alfa a omega úspěchu, když pominu, že motor musí být cajk, což ty máš.
jako o tom žádná , v simsonu mám origo píst a maká to jak zběsilé už 4 roky co ho mám , nemusím to skoro vůbec řešit a to co to přežilo .... o tom si druhovýroba může nechat jen zdát , dík za typ , poohlédnu se po originálním , když by se objevil tak to pak přes zimu můžu nechat udělat .
Dělám teď ještě právě taky na 251 , tam jsem nechal výbrus udělat v moto-ústí kde to osazují českýma pístama tak jsem zvědavý až to na jaře budu rozjíždět jak to bude fungovat.
Já na té 150ce jezdím hlavně do práce , nepotřebuju to nějak extra honit a myslím si že to snad tento píst zvládne ještě ten měsíc , a taky doufám že zvládne dojet na Melechovský okruh , o to mi jde primárně :)

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od kafeacigaro »

Duracell píše:Nechci se nikoho dotknout, ale smirkl 600 a píst... pičovina
Standartní postup, pokud necháš oleštěný prasátko na pístu, bude to mít tendenci k zadírání, bo na vyleštěný plošce se neudrží olejovej film, akorát teda vetšínou všichni doporučovali zdrsnit to napříč pilníkem než šmirglem, to že zdrsníš píst vůbec ničemu nevadí, bo netěsní píst, ale kroužky, jinak písty z almetu fungujou úplně v pohodě, když dodržíš vůli 0.01mm na 1cm průměru pístu. Klidně můžu solit 20km v kuse plnej knedl a ůplně v klidu, hlavní je mít seřízenej karbec, hladinu, správnou trysku a nesmí to někde tahat falešnej vzduch.

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

kafeacigaro píše:
Duracell píše:Nechci se nikoho dotknout, ale smirkl 600 a píst... pičovina
Standartní postup, pokud necháš oleštěný prasátko na pístu, bude to mít tendenci k zadírání, bo na vyleštěný plošce se neudrží olejovej film, akorát teda vetšínou všichni doporučovali zdrsnit to napříč pilníkem než šmirglem, to že zdrsníš píst vůbec ničemu nevadí, bo netěsní píst, ale kroužky, jinak písty z almetu fungujou úplně v pohodě, když dodržíš vůli 0.01mm na 1cm průměru pístu. Klidně můžu solit 20km v kuse plnej knedl a ůplně v klidu, hlavní je mít seřízenej karbec, hladinu, správnou trysku a nesmí to někde tahat falešnej vzduch.
Jo je to jak si psal , ten šmirgl byl moc jemný a mělo tendence se to furt chytat ( ne tak hodně jako předtím ale chytalo ) vzal jsem na to tedy pilník , a zatím je vše v pořádku a snad s tím dojedu i na Melechovský okruh , i když závody s tím radši nebudu pokoušet , v zimě půjde válec na výbrus a hodím tam píst od Almetu.

Duracell
Příspěvky: 140
Registrován: ned 07. říj 2018 17:55

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Duracell »

Jak máš zatesněné koleno? Mě tam furt sere olej. Mám tam měděné těsnění, ale asi to chce něco lepšího, třeba šňůrku jak je na krbové dvířka. Nevím. Ale sere mně jak je to pojebane. Nebo je to tím, že je to ještě málo dotažené? Nechci strhnout ten jemný závit

Uživatelský avatar
Yuri
Příspěvky: 340
Registrován: úte 03. led 2017 12:14

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od Yuri »

Mám tam hliníkový kroužek a utahle co to jde , tohle jen tak neserves , už si to nepamatuju přesně ale v dílenský příručce byl dost velký moment tak bych se nebál že to servu když to utahnu trochu větší sílou. Těsní mi to ale mám problém že se to povoluje a jednou za čas to musím utáhnout , už s sebou vozím klíč , nevím jak to vyřešit aby se to nepovolovalo.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Moment pro utažení matice kolena výfuku je 150 Nm. Tedy na krev...
Používám hliníkový podložky, ale zatím mi to sákne taky, mám pomordovaný koleno a nechce se mi to řešit, bo příští rok bude komplet nový výfuk. A vlastně celková generálka do šroubku :-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

kafeacigaro
Příspěvky: 111
Registrován: pon 29. čer 2015 19:44

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od kafeacigaro »

Dorvat na krev, ohřát pořádně motor a dorvat znova, jinak taky lze matici zajistit pružinkou za šroub spojující bloky pod vejfuckem.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Ztráta výkonu

Příspěvek od AresMlok »

Na zatěsnění nehořlavá šňůra nepomůže, pokud nesedí koleno na dosedací plochu válce. Vyzkoušeno asi dvakrát, pak i se silikonem. MZta všechno pěkně vyflusala. Pomohl mi až specielně vyrobený kroužek ze 4-ky měděného drátu, opletený měděným lankem, celé zasilikonováno a ještě podloženo Al podložkou. Bylo sucho, ale zase to nejelo...
Po povolení se to rozpadlo a bylo zase vymalováno. Ale jelo to...
Jediná šance je kloudný koleno, nevymačkaný sedlo válce a asi Al podložka a onen krutý moment dotažení. Možná taky výfuk, kterej tak netlumí výkon. Nemyslím ten rozebírací sportovní...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět