Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Odkazy na jiné weby => e-shopy, technické informace, návody ("bible"), atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Márty »

Kdyby někoho zajímalo, za co vám můžou napařit pokutu, případně vás vyhodit z STK, tak tady je k dispozici ta pověstná příručka:
stkpdf.pdf
(6.11 MiB) Staženo 966 x
Obrázek

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Pete »

Vždyť to má 128 stran :-(I
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Harry »

tak jsem se tím zběžně prokousal a je to teda dobrej hnůj... asi třetina té brožury se věnuje tomu, jak má bejt upevněná SPZ a kde... to je totiž největší zločin na světě... a schválně si pak přeměřím ty svoje origo zrcátka, jestli mají oněch 78 mm.... on i ten rámeček na značku musí cosi splňovat... no to mě teda poser 8-) a že bych měl policajta nechat sednout na motorku, aby se podíval, jestli je v zrcátkách vidět dozadu? To asi neprojde :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Márty »

Si taky myslím, že je to dobrá "pakárna"! Obrázek
Obrázek

Lord_Lee
Příspěvky: 350
Registrován: stř 23. led 2013 19:04
Bydliště: Königgrätz

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Lord_Lee »

Myslím že na STKčku nebo kontrole jim stejně půjde hlavně o to jestli to má Éčko, ale dává to poměrně slušný prostor k případné šikaně, o tom žádná... 8-)
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od AresMlok »

Jak jsem to pročítal, tak MZta v originále vyhovuje až na maličkost, že by se mělo se spuštěním motoru rozsvítit hlavní světlo. To se ale dá lehce vysvětlit.
Koupil jsem si hranatou diodovou zadní svítilnu, E to má, má to i spoustu DDR čísel, ale nemá to MD - tak jsem zvědavej, jak moc to budou řešit...
Jo a levný náhradní sklo na zadní hranatou svítilnu nemá E...

Příručka je smrtelná pro bastly, přestavby, vykuchaný vejfuky a nehomologovaný příslušenství. Bude záležet na technikovi i poldovi. Pokud to odzvoní dementům, co nastartováním motorky probudí sousední vesnici, jsem pro.
Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Harry »

Tohle neni prirucka pro buzeraci MZ, na to kazdej sere... Jde o doplnky na "moderni" motorky
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Vladan »

i na homemade wejfuck se dá klidně vyrazit "ATS 08 SD" >:D<
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Lord_Lee
Příspěvky: 350
Registrován: stř 23. led 2013 19:04
Bydliště: Königgrätz

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Lord_Lee »

AresMlok píše: Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Pokud to s takovou hlasitostí bylo schválené k provozu a máš to v TP tak není co řešit. Mě pobavila ta kontrola tlumiče výfuku na straně 105, cituji "Neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástoroje (např. štětka na mytí lahví nebo drát na konci s kuličkou o průměru 6 mm) který prostrčíme do koncovky výfukového systému"

Napadá mě otázka, bude štětka na mytí lahví podléhat pravidelným kontrolám a bude mít vylepený homologační štítek? :-D
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Márty »

Hlavně před rokem uvedení do provozu 2001 by se tyhle věci řešit neměly, takže starých MZ se to, jak píše Harry, víceméně netýká...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Vladan »

bych aj ocenil, kdyby mi na STK vyčistili lauf B)
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Heki »

Já novou STK prošel a jediné co se změnilo bylo to, že to vyfotili a zdražili.

Jinak - brožuru jsem proletěl. Komplet četbu nechám na dlouhé deštivé večery.

K těm výfukům - uřvaný výfuk na motorce mám, za debila se nepovažuji. Výhody - hmotnost, vzhled, lepší křivka výkonu než se sériovým výfukem. Ten kravál ber jako prvek pasivní bezpečnosti. Ideální by ovšem bylo, kdyby ten kravál směřoval dopředu, aby mě slyšeli autaři. Takhle to spíš jen varuje za zatáčkou jedoucí partu cyklistů roztaženou po celé cestě... S tím nehomologovaným výfukem jsem zatím problém neměl a to ani v zahraničí. Pokud do budoucna budou benga prudit, vyrobím k tomu nějaký štítek, který se bude tvářit jako homologovaný a tím to považuju za vyřešené.

Dále - kdo moji motorku viděl, ví, že do originálu má několik světelných let daleko. Na STK jsem s nima dal řeč a říkali, že krom výfuku, chybějící zadní zástěrky a osvětlení SPZ tam ani ze zákona nevidí problém. Tudíž bych celý ten humbuk okolo bral s rezervou.

Zpřísnit STK? Ano, ale účelně. Pokud dříve prošel náklaďák, kde z osmi kol brzdily dvě a na každém kole chyběly tři matky, tak to je samozřejmě zlo. Pokud někdo prudí za chybějící odrazku na motorce, tak to přátelé ať jde do prdele.

Kdyby mělo dojít na lámání chleba a bude to řešit pojišťovna, tak ať mi například dokáže, že můj výfuk měl vliv na brzdnou dráhu při nehodě...
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Robert
Příspěvky: 73
Registrován: pát 19. črc 2013 16:03

Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....

Příspěvek od Robert »

Hezké... Není to pro Stanice TK, je to jen doporučující metodika pro policii, a nikde není psáno, zda o ni bude mít policie vůbec zájem. Jen jsem se začetl do úvodu, a na mě z něj číší to, že to napsal člověk, který prostě nenávidí motorky a hlavně motorkáře... Měl by se léčit.
Dřív jsem byl obyčejný zeťák... Teď je ze mě MZ-ťák!!!

Odpovědět