Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Kdyby někoho zajímalo, za co vám můžou napařit pokutu, případně vás vyhodit z STK, tak tady je k dispozici ta pověstná příručka:
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Vždyť to má 128 stran
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
tak jsem se tím zběžně prokousal a je to teda dobrej hnůj... asi třetina té brožury se věnuje tomu, jak má bejt upevněná SPZ a kde... to je totiž největší zločin na světě... a schválně si pak přeměřím ty svoje origo zrcátka, jestli mají oněch 78 mm.... on i ten rámeček na značku musí cosi splňovat... no to mě teda poser a že bych měl policajta nechat sednout na motorku, aby se podíval, jestli je v zrcátkách vidět dozadu? To asi neprojde
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Si taky myslím, že je to dobrá "pakárna"!
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Myslím že na STKčku nebo kontrole jim stejně půjde hlavně o to jestli to má Éčko, ale dává to poměrně slušný prostor k případné šikaně, o tom žádná...
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Jak jsem to pročítal, tak MZta v originále vyhovuje až na maličkost, že by se mělo se spuštěním motoru rozsvítit hlavní světlo. To se ale dá lehce vysvětlit.
Koupil jsem si hranatou diodovou zadní svítilnu, E to má, má to i spoustu DDR čísel, ale nemá to MD - tak jsem zvědavej, jak moc to budou řešit...
Jo a levný náhradní sklo na zadní hranatou svítilnu nemá E...
Příručka je smrtelná pro bastly, přestavby, vykuchaný vejfuky a nehomologovaný příslušenství. Bude záležet na technikovi i poldovi. Pokud to odzvoní dementům, co nastartováním motorky probudí sousední vesnici, jsem pro.
Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Koupil jsem si hranatou diodovou zadní svítilnu, E to má, má to i spoustu DDR čísel, ale nemá to MD - tak jsem zvědavej, jak moc to budou řešit...
Jo a levný náhradní sklo na zadní hranatou svítilnu nemá E...
Příručka je smrtelná pro bastly, přestavby, vykuchaný vejfuky a nehomologovaný příslušenství. Bude záležet na technikovi i poldovi. Pokud to odzvoní dementům, co nastartováním motorky probudí sousední vesnici, jsem pro.
Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Tohle neni prirucka pro buzeraci MZ, na to kazdej sere... Jde o doplnky na "moderni" motorky
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
i na homemade wejfuck se dá klidně vyrazit "ATS 08 SD"
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Pokud to s takovou hlasitostí bylo schválené k provozu a máš to v TP tak není co řešit. Mě pobavila ta kontrola tlumiče výfuku na straně 105, cituji "Neschválenou změnu tlumiče identifikujeme snadno pomocí vhodného nástoroje (např. štětka na mytí lahví nebo drát na konci s kuličkou o průměru 6 mm) který prostrčíme do koncovky výfukového systému"AresMlok píše: Na druhou stranu norma říká 74 - 80 dB a já mám v techničáku 88 dB stojící a 79 dB jedoucí. To je slovo do pranice...
Napadá mě otázka, bude štětka na mytí lahví podléhat pravidelným kontrolám a bude mít vylepený homologační štítek? :-D
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Hlavně před rokem uvedení do provozu 2001 by se tyhle věci řešit neměly, takže starých MZ se to, jak píše Harry, víceméně netýká...
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
bych aj ocenil, kdyby mi na STK vyčistili lauf
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Já novou STK prošel a jediné co se změnilo bylo to, že to vyfotili a zdražili.
Jinak - brožuru jsem proletěl. Komplet četbu nechám na dlouhé deštivé večery.
K těm výfukům - uřvaný výfuk na motorce mám, za debila se nepovažuji. Výhody - hmotnost, vzhled, lepší křivka výkonu než se sériovým výfukem. Ten kravál ber jako prvek pasivní bezpečnosti. Ideální by ovšem bylo, kdyby ten kravál směřoval dopředu, aby mě slyšeli autaři. Takhle to spíš jen varuje za zatáčkou jedoucí partu cyklistů roztaženou po celé cestě... S tím nehomologovaným výfukem jsem zatím problém neměl a to ani v zahraničí. Pokud do budoucna budou benga prudit, vyrobím k tomu nějaký štítek, který se bude tvářit jako homologovaný a tím to považuju za vyřešené.
Dále - kdo moji motorku viděl, ví, že do originálu má několik světelných let daleko. Na STK jsem s nima dal řeč a říkali, že krom výfuku, chybějící zadní zástěrky a osvětlení SPZ tam ani ze zákona nevidí problém. Tudíž bych celý ten humbuk okolo bral s rezervou.
Zpřísnit STK? Ano, ale účelně. Pokud dříve prošel náklaďák, kde z osmi kol brzdily dvě a na každém kole chyběly tři matky, tak to je samozřejmě zlo. Pokud někdo prudí za chybějící odrazku na motorce, tak to přátelé ať jde do prdele.
Kdyby mělo dojít na lámání chleba a bude to řešit pojišťovna, tak ať mi například dokáže, že můj výfuk měl vliv na brzdnou dráhu při nehodě...
Jinak - brožuru jsem proletěl. Komplet četbu nechám na dlouhé deštivé večery.
K těm výfukům - uřvaný výfuk na motorce mám, za debila se nepovažuji. Výhody - hmotnost, vzhled, lepší křivka výkonu než se sériovým výfukem. Ten kravál ber jako prvek pasivní bezpečnosti. Ideální by ovšem bylo, kdyby ten kravál směřoval dopředu, aby mě slyšeli autaři. Takhle to spíš jen varuje za zatáčkou jedoucí partu cyklistů roztaženou po celé cestě... S tím nehomologovaným výfukem jsem zatím problém neměl a to ani v zahraničí. Pokud do budoucna budou benga prudit, vyrobím k tomu nějaký štítek, který se bude tvářit jako homologovaný a tím to považuju za vyřešené.
Dále - kdo moji motorku viděl, ví, že do originálu má několik světelných let daleko. Na STK jsem s nima dal řeč a říkali, že krom výfuku, chybějící zadní zástěrky a osvětlení SPZ tam ani ze zákona nevidí problém. Tudíž bych celý ten humbuk okolo bral s rezervou.
Zpřísnit STK? Ano, ale účelně. Pokud dříve prošel náklaďák, kde z osmi kol brzdily dvě a na každém kole chyběly tři matky, tak to je samozřejmě zlo. Pokud někdo prudí za chybějící odrazku na motorce, tak to přátelé ať jde do prdele.
Kdyby mělo dojít na lámání chleba a bude to řešit pojišťovna, tak ať mi například dokáže, že můj výfuk měl vliv na brzdnou dráhu při nehodě...
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Příručka pro prokazování technické způsobilosti....
Hezké... Není to pro Stanice TK, je to jen doporučující metodika pro policii, a nikde není psáno, zda o ni bude mít policie vůbec zájem. Jen jsem se začetl do úvodu, a na mě z něj číší to, že to napsal člověk, který prostě nenávidí motorky a hlavně motorkáře... Měl by se léčit.
Dřív jsem byl obyčejný zeťák... Teď je ze mě MZ-ťák!!!