Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Dneska jsem se vrátil ze své 18ti denní dovolené na MZtě. Jel jsem do Rostocku, kde jsem si vzal trajekt do Švédského Trelleborgu a dále jsem putoval po Švédsku. První den jsem navštívil Ales Stenar – něco jako Anglický Stonehenge. Pak jsem jel na místo zvané „skrotbilar“, je to staré vrakoviště, kdy poslední-nejnovější vrak je z roku 1975. Fungovalo to jako vrakoviště, ale pak to bylo ponecháno svému osudu a stará auta jsou postupně rozebírána přírodou, bažinou a vandaly – dost zajímavé místo. Pak jsem jel do městečka Kalmar, kde jsem přes http://www.couchsurfing.org spal u mladé rodiny, kde jsem měl sám pro sebe bungalov. Další den jsem pokračoval na sever a spal opět přes stejný web u 25 leté studentky Sofie v městě Norrköping.
Další den jsem jel do starých oceláren „Engelsbergs bruk“, bohužel jsem nestihl komentovanou prohlídku a tak jsem si ocelárny prošel jen zvenku. Přespat jsem jel do národního parku Färnebofjärden, kde jsem si na ohni uvařil večeři a spal v dřevěném přístřešku.
Další den následovala prohlídka starých dolů na železnou rudu a přespání v kempu u moře (Personál byl čecho-švédský pár. Další den následoval pouze přesun do národního parku Skuleskogen, kde jsem na dva dny obsadil volně přístupnou chatičku a objevoval tamní park.
Další den jsem bohužel jel 300 Km v silném dešti a větru, takže jsem místo zastávek ujel 512 Km, čímž jsem dojel na polární kruh (8 Km za polárním kruhem jsem si zaplatil hotel za 3000 na noc a celou noc sušil všechno, co bylo promoklé – takže úplně všechno!).
Další tři dny jsem putoval na jih švédským středozemím a přespával v různých kempech (většinou jsem si bral chatičky a sušil věci, protože dost pršelo). Navštívil jsem další národní park Fulufjället, kde je největší vodopád ve Švédsku a udělal si tam túru.
Další den jsem zajel na místo zvané „Bastnas“. Někdy v 60. letech se tam prodávala ojetá švédská auta Norům a zároveň to fungovalo jako vrakoviště. Jenže pak se ekonomická situace změnila a Norové přestali mít o tyto ojetiny zájem a tak se vše nechalo, jak bylo a je to tam dodnes. Část tedy stále vypadá jako autobazar (auta tam jsou seřazená vedle sebe a mezi nimi jen malé uličky na projití. A v lese jsou pak na sobě naskládané vraky aut všude možně, kam se zrovna vešly. Odtud jsem přejel do Norska, kde jsem strávil noc a další den se vrátil opět do Švédska na prohlídku rádio vysílače ze dvacátých let dvacátého století – Varberg. Spal jsem pak v kempu u moře a v noci přišla opět silná průtrž mračen. Ráno už naštěstí bylo hezky a tak jsem jel na poloostrov k majáku „Kullen lighthouse“ a prošel si tamní přírodu a vykoupal se mezi skály.
Další den jsem jel po cca 20 Km mostě do Dánska a zpět. Chtěl jsem si ten most prostě projet, i když byl placenej.
No a pak jsem dva dny odpočíval v kempu u moře, koupal se a poflakoval, než se budu moct nalodit na rezervovaný trajekt do Rostocku a další den (dneska) ujet 650 Km z větší části po německých dálnicích až domů.
Za 18 dní jsem s MZtou najezdil 5.500 Km, nalil do ní necelých 5 litrů oleje. A MZta šlapala bez větších závad. Jediné závady byly:
1) Po třech dnech silných dešťů a částečně jízdy po lesních cestách (někam prostě ve Švédsku asfaltky ještě nevedou, např. do některých kempů, nebo na ten starý autobazar Bastnas) mi MZta zdechla uprostřed deště a bahna na lesní cestě – svíčka se obalila mokrým blátem a neházela jiskru. Stačilo ji zvenku vyčistit a pokračovat dál.
2) Po asi 4000 Km mi motorka začala vynechávat, když jsem dal blinkr, pak už nechtěla jet ani se světly a nakonec vystřelila do výfuku a zdechla nadobro (dokud nevystydl motor) – problém byl opět ve svíčce a fajfce – fajfka měla vychozenou pružinku a poskakovala na fajfce, takže to mezi fajfkou a svíčkou jiskřilo a vypálilo to díru do svíčky a celé to přestalo fungovat – vyměnil jsem fajfku a svíčku a OK
3) Úplně poslední den mi začal jít ztuha plyn – uvolnila se gumová část plynové rukojeti a ta se pomalu začala svlékat.
Jinak jsem během cesty nedělal vůbec žádnou údržbu (ani řetězu). MZta chytala a jela bez problémů.
Další den jsem jel do starých oceláren „Engelsbergs bruk“, bohužel jsem nestihl komentovanou prohlídku a tak jsem si ocelárny prošel jen zvenku. Přespat jsem jel do národního parku Färnebofjärden, kde jsem si na ohni uvařil večeři a spal v dřevěném přístřešku.
Další den následovala prohlídka starých dolů na železnou rudu a přespání v kempu u moře (Personál byl čecho-švédský pár. Další den následoval pouze přesun do národního parku Skuleskogen, kde jsem na dva dny obsadil volně přístupnou chatičku a objevoval tamní park.
Další den jsem bohužel jel 300 Km v silném dešti a větru, takže jsem místo zastávek ujel 512 Km, čímž jsem dojel na polární kruh (8 Km za polárním kruhem jsem si zaplatil hotel za 3000 na noc a celou noc sušil všechno, co bylo promoklé – takže úplně všechno!).
Další tři dny jsem putoval na jih švédským středozemím a přespával v různých kempech (většinou jsem si bral chatičky a sušil věci, protože dost pršelo). Navštívil jsem další národní park Fulufjället, kde je největší vodopád ve Švédsku a udělal si tam túru.
Další den jsem zajel na místo zvané „Bastnas“. Někdy v 60. letech se tam prodávala ojetá švédská auta Norům a zároveň to fungovalo jako vrakoviště. Jenže pak se ekonomická situace změnila a Norové přestali mít o tyto ojetiny zájem a tak se vše nechalo, jak bylo a je to tam dodnes. Část tedy stále vypadá jako autobazar (auta tam jsou seřazená vedle sebe a mezi nimi jen malé uličky na projití. A v lese jsou pak na sobě naskládané vraky aut všude možně, kam se zrovna vešly. Odtud jsem přejel do Norska, kde jsem strávil noc a další den se vrátil opět do Švédska na prohlídku rádio vysílače ze dvacátých let dvacátého století – Varberg. Spal jsem pak v kempu u moře a v noci přišla opět silná průtrž mračen. Ráno už naštěstí bylo hezky a tak jsem jel na poloostrov k majáku „Kullen lighthouse“ a prošel si tamní přírodu a vykoupal se mezi skály.
Další den jsem jel po cca 20 Km mostě do Dánska a zpět. Chtěl jsem si ten most prostě projet, i když byl placenej.
No a pak jsem dva dny odpočíval v kempu u moře, koupal se a poflakoval, než se budu moct nalodit na rezervovaný trajekt do Rostocku a další den (dneska) ujet 650 Km z větší části po německých dálnicích až domů.
Za 18 dní jsem s MZtou najezdil 5.500 Km, nalil do ní necelých 5 litrů oleje. A MZta šlapala bez větších závad. Jediné závady byly:
1) Po třech dnech silných dešťů a částečně jízdy po lesních cestách (někam prostě ve Švédsku asfaltky ještě nevedou, např. do některých kempů, nebo na ten starý autobazar Bastnas) mi MZta zdechla uprostřed deště a bahna na lesní cestě – svíčka se obalila mokrým blátem a neházela jiskru. Stačilo ji zvenku vyčistit a pokračovat dál.
2) Po asi 4000 Km mi motorka začala vynechávat, když jsem dal blinkr, pak už nechtěla jet ani se světly a nakonec vystřelila do výfuku a zdechla nadobro (dokud nevystydl motor) – problém byl opět ve svíčce a fajfce – fajfka měla vychozenou pružinku a poskakovala na fajfce, takže to mezi fajfkou a svíčkou jiskřilo a vypálilo to díru do svíčky a celé to přestalo fungovat – vyměnil jsem fajfku a svíčku a OK
3) Úplně poslední den mi začal jít ztuha plyn – uvolnila se gumová část plynové rukojeti a ta se pomalu začala svlékat.
Jinak jsem během cesty nedělal vůbec žádnou údržbu (ani řetězu). MZta chytala a jela bez problémů.
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
ty jsi hrozný prase jen tak dál pane
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Libore, dobrej trek
Jinak, jak s Harrym říkame, "je to vo sviečkach" (a fajfce)
Jinak, jak s Harrym říkame, "je to vo sviečkach" (a fajfce)
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
respect
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Ještě přidávám pár fotek.
Jinak bylo zajímavé, že na německý benzin jela MZta o poznání lépe než na český, nebo švédský. Asi holt holka poznala, kde má kořeny. Dostal jsem se tam se spotřebou na dálnici na 3,69 litru.
Jinak bylo zajímavé, že na německý benzin jela MZta o poznání lépe než na český, nebo švédský. Asi holt holka poznala, kde má kořeny. Dostal jsem se tam se spotřebou na dálnici na 3,69 litru.
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Tyvoe Respect !!!
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
čumím !!!!
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Heki: prej respekt na to slovo jsem nějak alergickej od jednoho určitého motopokecu
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Tak to seš fakt hodně libovej borec.
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
to je LiborEC
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
ty opuštěný vrakoviště mají svoje kouzlo
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Moc dobře Ty...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Blázen zůstane bláznem a to je dobře
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Pěkně... A s tím benzínem je to jasné, Babišův biobyznys skvétá především u nás...
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Tomu říkám pořádný výlet a díky za insipraci Já si říkal jaký jsem si to neudělal pořádný výlet když jsem byl na Lužických jezerech a pak v Zschopau. Dohromady to hodilo 996km ve třech dnech.
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Klobouk dolů!
Dřív jsem byl obyčejný zeťák... Teď je ze mě MZ-ťák!!!
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Tak už mi vyšel cestopis na motorkářích:
http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 35132.html
http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 35132.html
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
Adoid: Ty vole začni dělat kratší výlety, kdo to má číst? Jinak moc hezké
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
A to jsem z původního cestopisu haldu věcí vyházel, protože to bylo fakt dlouhý
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
....no jo vyházel....místo toho aby Libor dlouze a podrobně popsal jak se mazlil se Sofií,tak tam raději napsal,že se pomazlil s kocourem a nás tím ochudil o čtení je to rebel
Re: Dobytí polárního kruhu na MZ 150
SID: Jojo, jediná pasáž u které jsem očekával podrobnější pozastavení