Zdravím,
dneska jsem MZetu týral po rovině a vytáčel ji na max otáčky na dvojku, chvíli jsem takhle schválně jel a v tom se spálila pojistka, který je na přívodu plusového pólu baterie. Tak jsem ji vyměnil, nastartoval a v podstatě okamžitě, když přepnu klíček na světla, ta ji to odpálí. Dávám tam 15A.
Tuto pojistku mi pálila občas i předtím, ale vždycky byl dlouho klid. Co je ale zvláštní, tak mám zároveň nějakou poruchu v elektru u blinkrů - čas od času se mi stane, že mi bliká blinkrové světlo velmi rychle. A nevím, jestli se mi to jen nezdá, ale když mi to dělá, tedy elektroinstalace je v nějakém stavu, že to nějak líp jede.
Neví někdo co by to mohlo dělat?
Pálí pojistky jednu za druhou
Re: Pálí pojistky jednu za druhou
Se dívám, žes taky sehnal dobrej kousek MZety se Ti tam sere všechno snad, víc jak mě a to je už co říct
Re: Pálí pojistky jednu za druhou
Zdravím,
někde můžeš mít odizolovanej kabel a jde Ti do zkratu - nemusí být nutně ve zkratu pořád... Si stáhni plánek zapojení a můžeš se bavit při dlouhých večerech nebo to všechno vytrháš jako já a zapojíš dle plánku a budeš mít klid Samotné vytahání a znovuzapojení je na dopoledne, pokud to ještě proletuješ, máš to na celej den... ale jezdíš a elektriku pak už neřešíš
Rychlejší blikání může dělat zoxidovanej cín na kontaktech blinkru a žárovky - jedna prostě přestane svítit nebo jen velmi slabě. Tím stoupne palubní napětí a mohlo by to "lépe" jet, ale to by se projevilo pouze u zapnutých blinkrů. Ono těch cca 43 Watů je pro dobíjení docela darda, pokud třeba baterie zrovna odjíždí na dovču.
Začal bych tím, kolik Ti to žere proudu z baterky na zapalování = kolem 0,5 A, parkovačky = cca 1,5 až 2 A a hlavní světlo = 7 až 7,5 A.
Jestli na první dvě polohy klíčku budou proudy o dost větší, je chyba v nich. Na hlavní světlo předpokládám Ende šlus pojistky...
někde můžeš mít odizolovanej kabel a jde Ti do zkratu - nemusí být nutně ve zkratu pořád... Si stáhni plánek zapojení a můžeš se bavit při dlouhých večerech nebo to všechno vytrháš jako já a zapojíš dle plánku a budeš mít klid Samotné vytahání a znovuzapojení je na dopoledne, pokud to ještě proletuješ, máš to na celej den... ale jezdíš a elektriku pak už neřešíš
Rychlejší blikání může dělat zoxidovanej cín na kontaktech blinkru a žárovky - jedna prostě přestane svítit nebo jen velmi slabě. Tím stoupne palubní napětí a mohlo by to "lépe" jet, ale to by se projevilo pouze u zapnutých blinkrů. Ono těch cca 43 Watů je pro dobíjení docela darda, pokud třeba baterie zrovna odjíždí na dovču.
Začal bych tím, kolik Ti to žere proudu z baterky na zapalování = kolem 0,5 A, parkovačky = cca 1,5 až 2 A a hlavní světlo = 7 až 7,5 A.
Jestli na první dvě polohy klíčku budou proudy o dost větší, je chyba v nich. Na hlavní světlo předpokládám Ende šlus pojistky...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Pálí pojistky jednu za druhou
GeorgeLD: Projdi si kostřící bod - je to šroub pod sedlem, ke kterému vede víc drátů, povol ho, očisti kontakty těch kabelů a prostříkni nějakým sprejem na kontakty (bývá to zdroj poruch v elektrice - vznikají tam přechoďáky), pak si zkontroluj blinkry - sundej sklíčka a podívej se, jestli se ti někde nedotýká kontakt žárovky té trubky (držáku) na které jsou blinkry nasunuty, nemusí to dělat pořád, ale při vibracích za jízdy (pokud jsou příliš blízko u sebe) kontak brnkne o tu trubku (kostra) - vznikne zkrat a přepálí pojistku...
Re: Pálí pojistky jednu za druhou
Díky všem za rady. Mám to pořád ve zkratu a učinil jsem objev: když přepnu klíčkem úplně doprava aby se rzsvítily přední světla, tak to jde do zkratu že ani kontrolky nesvítí. Když ale otočím klíčkem jen ať svítí zadní a zmáčknu tlačítko pro rozsvícení předních, tak začne jisřit svíčka nonstop dokud se úplně nevybije cívka. Když pustím blinky, tak svíčka hodí jiskru při každém sepnutí relé. Někde tam je pekelný zkrat, ale kde...
Bez předních světel je proud v normě, nějakých 2A. Troubení vliv nemá a potkávací/dálkové taky ne.
Bože
Bez předních světel je proud v normě, nějakých 2A. Troubení vliv nemá a potkávací/dálkové taky ne.
Bože
Re: Pálí pojistky jednu za druhou
Tak už jsem to vyřešil, v otáčkoěru mi vypadla svorka z podsvětlení a dotýkala se budíku, tj kostry. Našel jsem to tak, že jsem přemostil pojistku ampérmetrem a šel jsem po horkém drátu až jsem našel ten zkrat.