Dotaz karburátor MZ 251

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Sifilis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. črc 2015 15:32

Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Sifilis »

Jehla na šoupátku v karbecu má být na kterém zářezu? Motor je zajet a není po výbrusu a podobných cipovinách.
Při štelování hladiny je myšleno zamačknutím hlavni trisky že se zamačkne ten silnější průmeř a dál nejde, nebo je tím myšlena i ten maličký bazmek co se zamačkavá po tom velkém?
Karbec 30N

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Márty »

Něco najdeš tady: Karburátor

BTW: Opravil jsem tam hodnoty seřízení šroubů vzduchu a směsi - u 251 byly uvedeny obráceně...
Obrázek

Sifilis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. črc 2015 15:32

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Sifilis »

Díky díky. Takže se stlačí při oněch 30mm jen ten větší průmeř a te "pružný" střed v tuto chvíly není uvažován.?

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od domco528 »

K tým šrubom na zmes a vzduch neviem z kudy čerpáš hodnoty ale já v bibli našel práveže obrátené hodnoty k tvojim opraveným. šrub pre zmes povlotiť a 4 otačky a šrub pre vzduch povolit o 2,5 otačky.

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od domco528 »

připojím i foto pro dúverihodnost http://www.fastimages.eu/?v=078aea.jpg

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Márty »

domco258: No, já čerpám přímo z origo příručky, kterou jsem dostal v 90-tých letech k nové MZ-tě, prostě větší šroub (šteluješ s ním volnoběh) 4 otáčky, menší šroub (původně pod plombou) 2,5 otáčky.

Nechci říkat přímo, že je to v bibli blbě, ale prostě to otočili - i v Příručce pro opravy motocyklů MZ vydané MZ Zschopau je to stejně jak v té origo příručce... (akorát tam pro seřizování udávají možné nastavení šroubu směsi 2,5 - 3,5 otáčky)
Mám všechno, co tady k opravám MZ vyšlo...
V bibli je velice dobře popsáno, jak karbus seřídit, ty hodnoty v tabulkách jsou stejně víceméně orientační, od kterých se můžeš odpíchnout na začátku seřizování...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Márty »

Sifilis: Třeba ti to bude jasnější z tohohle (z výše citované příručky):

[img]http://mz-world.cz/forum/images/karbp.jpg[/img]

30 mm je to, pokud odpružený /pérový/ čep (na obrázku 120 - č.4) není zatlačen (měřeno s těsněním), pokud je zatlačen, je to 27[sup]+1[/sup] mm - u ETZ 251 (měřeno bez těsnění)...
Obrázek

Sifilis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. črc 2015 15:32

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Sifilis »

Asi budu potřebovat pomoci od zkušenějších.
Karbec jsem do mrtě rozebral, prohnal průmyslovým ultrazvukem (nemělo by v něm býti sebemenšího smetí), s ním jsem tam vyválel i palivový ventil, složil, seřídil dle manuálu (několikrát ven a dovnitř cca 6x) a motorka stále začíná škubat v rozmezí 3900 - 4600 ot/min dle zařazeného kvaltu. Čím větší kvalt tím se dostanu s otáčkami bez záškubu výš. Řekl bych že je to o drobátko lepší nežli před tím,ale pořád to není ono a v podstatě musím kvalty podtáčet a řadit na vyšší v nižších otáčkách. Karburátor poté štelován i za teplého motoru dle návodů (NIC).Dokonce i když na neutrál na hulváta vemu za plyn tak se někdy stane jako by motor neměl benzín a přestává točit nebo jako by nepravidelně pálil.
Je tu prosím někdo z okolí Plzně který by po projetí mého stroje dokázal poradit něco jiného než jsem zkoušel nebo mi popřípadě dal přes držku že jsem to dělal špatně? Mimojiné jsem měnil kabel k svíčce, fajfku, benzínovou hadičku bez palivového filtru.... jsem zoufalý. Motorka jede,ale není s ní taková sranda když netočí jak má. Startuje luxusně, volnoběh pěknej, už fakt nevím.
Uvažuji o tom snímači v zapalku, někdo tady nadhodil že tam dávali špatný a že se dá sehnat lepší atd.
Děkuji za každé další nápady.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Majkl »

Máš nejspíš malou hladinu a nebo Ti pomalu dotíká benzín do karbecu.

Dělalo mi to naprosto to stejný...

Vem karbec, dej ho bez vaničky do nějaké nádoby, naplň jí přes karbec benzínem a tehdy, jak zavře jehla, by měla být hladina ke karburátoru 12-13mm.

Asi nějak takhle

Sifilis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. črc 2015 15:32

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Sifilis »

Majkl napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Máš nejspíš malou hladinu a nebo Ti pomalu
> dotíká benzín do karbecu.
>
> Dělalo mi to naprosto to stejný...
>
>


Jak jsem psal, beňo by měl téct naprosto v poho. Je to všechno křišťálově čisté ( že to být čistější nemůže). Já už fakt nevím. Člověk pročte celé forum, děla dle svých možností a schopností nejlépe dle svého svědomí a vědomí a stále hovno. Nechápu jak může být nastavení karbecu složité. Zkusím ještě přidat tu hladinu mimo tolerance popsané v manuálu a uvidím. Pak to hodím do kopřiv!

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Majkl »

Zkoušels tu hladinu, jak sem říkal, benál teče v poho, to víš jak hm?


To že to máš čistý neznamená, že můžeš mít přihlej plíšek kterej Ti totálně neotevře jehlovej ventil, udělej to s tou hladinou jak sem říkal, dej to do pixle, naplň jí a změř hladinu od okraje pixle po hladinu benálu !!!!

Je to na 5 minut a pak už aspoň budeš vědět, že máš hladinu 12-13mm jak má být...

Pak řekni co a jak! A do ničeho jinýho se zatím neser

Sifilis
Příspěvky: 23
Registrován: pon 06. črc 2015 15:32

Re: Dotaz karburátor MZ 251

Příspěvek od Sifilis »

Tak stroj jede jak pila.
Karbec v tom nehrál sebemenší roli (alespoň vím že je teď ok nastaven a čistý).
Přepóloval jsem buzení alternátoru a je po problému. Mašina točí jak má a nevynechává. Hnedle je 120km/h dosažitelné. :-)
Jen se rosvítila kontrolka dobíjení a zůstává svítit. Ale to je tím přepólováním.
Každopádně díky za rady a snahu pomoci trapiči malých kubatur.

Odpovědět