Zdravím,
otázka zní, jestli dobíjení přestalo dobíjet okamžitě po výměně snímače a zbytku zapalování nebo po nějakém čase...
V prvním, ani i v druhém případě to nemá se zapalováním nic společné, protože se jedná o samostatný okruh.
Věci, které se mohly... :
Uhlíky v alternátoru, mohly se sjet pod asi 7 nebo 9 mm a pak se přestanou dotýkat sběracích kroužků na rotoru - rychlá pomoc - povolíš šrouby držáku uhlíků (černá krabička napravo pod snímačem otáček) a než je opět přitáhneš, tak krabičku řádně přitlačíš k rotoru. V uchycení krabičky je vůle asi 1,5 mm a tu můžeš využít než koupíš nový uhlíky.
Můžeš i provést měření - Ohmmetrem změříš odpor přes konektory odpojených uhlíků. Sice si to už nepamatuju, ale mělo by to mít kolem 1 Ohmu - spíš kolem 0,5 Ohmu. To je buzení alternátoru.
Stator: je nepravděpodobné, že by s ním cokoli bylo, ale pro jistoru Ohmetrem proměř mezi sebou všechny tři vývody - při odpojené kabeláži. Odpor kolem 0,5 Ohmu. Pak ještě proměř kteroukoli svorku vinutí statoru oproti kostře. Musíš naměřit nekonečný odpor. Vinutí nesmí být ve zkratu s kostrou.
Regulátor dobíjení - mechanický seřídit neumím, protože ho nemám, ale měl jsem ho možnost měřit na MZtě Dušana42 a měl lepší charakteristiku než elektronický - pro Š120, co tam mám já. Mechanickej se dá výrazně lépe seřídit na volnoběžných otáčkách než elektronický (ten seřídit nejde). Záleží pouze na stylu jízdy - třeba Honda se svými 3000 otáčkami dává dobíjení a hlavně baterii docela zabrat. Pokud jsou v pořádku kabely, tak ovšem oba regulátory (jsou-li funkční) svoji práci odvádí dobře.
Měření: ať máš mechanickej nebo elektronickej regulátor, nakopni MZtu, voltmetrem měř stejnosměrné napětí na svorkách uhlíků. Na volnoběhu by tam mělo být největší napětí a se vzrůstajícími otáčkami klesat - to je ta regulace. Bez ní by alternátor za chvíli vyvařil baterii a spálil všechny žárovky včetně zapalování...
Pokud bys měřil napětí (při tomto pokusu) na baterii, tak někde kolem 2500 otáček by dobíjení (elektronický regulátor) začalo dodávat větší napětí než má baterie v klidu. Tedy dobíjel by jsi baterii.
Usměrňovač: existuje možnost, že by se prošvihla nějaká dioda. Pokud by to byla jedna, dobíjelo by to mizerně, ale dobíjelo. Spíš by se to stalo nějakým zkratem. Jestliže se při výměně snímače blesky nekonaly, neřešil bych ho.
Kabely: bývají volné v konektorech, zmáčknout nebo sletovat, vyčistit konektory a napružit.
Kabel kostry k altíku připojený máš, že?
Jo a postřeh, že s klesající kapacitou baterie klesá schopnost zapalování házet jiskru je správný. Hoď baterii chvíli na nabíječku než se vrhneš na měření. Jak se chová Vape nevím, nemám ho, ale bez šťávy to nejspíš nepojede. Origo zapalování přestává dávat jiskru při napětí baterie asi 10,5 V. Od 11 V již v pohodě.
A co, že jsi provedl s původním zapalováním? Je v popelnici?