Zdravim. riešim dilemu ako nastaviť karburator na mz 250. na pravej strane su 2 sruby. na zmes a na volnobeh. http://harryhoweb.wz.cz/mz-serizeni/mz- ... ratoru.htm tu som nasiel ze maly(zmes) treba povolit o 2,5 otacky a velky (volnobeh) o 4 otačky. Ale v biblii som našiel tabuľku a tam je šrub pre vzduch ( velky) povolit o 2,5 otacky a pre zmes ( maly) povolit o 4 otacky. tak teraz ako ? kde je to spravne?
A ešte otazka ako zistim aku mam hlavnu trysku . Ma tam byť 130 , ale čo to číslo znamená? vybral som trysku spod ihly v šupatku a ma dlžku 7mm a označenie 130 som nanej nenašiel. Takže ako zistím akú mám ? ďakujem
nastavenie karburatora 30N3 mz 250
Re: nastavenie karburatora 30N3 mz 250
Máš MZ 250 a karburátor máš se dvěma šrouby na pravé straně - pravés straně motorky doufám. Porotože pro ETZ 250 je pokud vím starší karburátor se dvěma šrouby na levé straně motorky.
Musíš to dělat na zahřáteém motor! Aspoň 10 min. s ním jezdi. Takže počítám, že máš ten, co je na ETZ 251, takže: nastav větším šroubem (vzdušník) otáčky, řekněme 1500. Malý šroubek utahuj (volnoběžný), až ho utáhneš úplně, motorka by měla chcípnout - zkontroluj jestli to udělá. Povol ho o 0.5 otáčky a nakopni motor. Velmi pomalu povoluj volnoběžný šroubek. V určitém momentu při povolování otáčky dosáhnou maxima - přesně v tomhle místě ten šroubek utáhni o čtvrt otáčky. Vzdušníkem pak donastav otáčky jaké chceš na volnoběh mít, mělo by to být okolo 1200ot.
130 tryska znamená že má průměr 0.130mm, pokud to na ni není napsané, nezměříš to jinak než měrkama. (ano takže máš tam karburátor na ETZ 251, ten má hl. trysku 130)
Musíš to dělat na zahřáteém motor! Aspoň 10 min. s ním jezdi. Takže počítám, že máš ten, co je na ETZ 251, takže: nastav větším šroubem (vzdušník) otáčky, řekněme 1500. Malý šroubek utahuj (volnoběžný), až ho utáhneš úplně, motorka by měla chcípnout - zkontroluj jestli to udělá. Povol ho o 0.5 otáčky a nakopni motor. Velmi pomalu povoluj volnoběžný šroubek. V určitém momentu při povolování otáčky dosáhnou maxima - přesně v tomhle místě ten šroubek utáhni o čtvrt otáčky. Vzdušníkem pak donastav otáčky jaké chceš na volnoběh mít, mělo by to být okolo 1200ot.
130 tryska znamená že má průměr 0.130mm, pokud to na ni není napsané, nezměříš to jinak než měrkama. (ano takže máš tam karburátor na ETZ 251, ten má hl. trysku 130)
Re: nastavenie karburatora 30N3 mz 250
pri povolovaní toho malého keď dosiahnu maxima tým myslíš tých 1500 alebo 6000. lebo davam novu piestnu sadu a nechcem mu tak nalozit hned na zaciatok
Re: nastavenie karburatora 30N3 mz 250
K MZetě jsou 2 bible, jedna je servisní příručka přímo ze závodu Zschopau, druhá je knížka "MZ - poradím si sám?" (ke stažení na uloz.to) a v te je přesně napsané jak karburátor seřídit.
Re: nastavenie karburatora 30N3 mz 250
Mám oba bible. Len su vnich pisané odlišne hodnoty. v jednej je 3,5 a 4 otačky a v druhej 2,5 a 4 otačky. Tak asi to nastavim podla chovania motora. Itak vďaka za reakciu