Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Zdravim. Mam teda mal som 2,5 tis po vybruse. ihla 4-ty zarez , sviecka pekne tmavohneda olej 1000 km 1:30 a potom pomaly zvysomvanie. Poctivy zabeh 500km na trojke do 4000 ot., potom do 1000 stvorka a od 1500 5-ka. Od 1500km pomaly pridavam otacky 4500 ot a od 2000km do 5000ot. s Plynom tiez jemne. teraz po 2500km dam ihlu na treti zarez olej 1:50. Motor sice taha pekne 4-ka na 5000 skoro 120 a 5-ka taha tiez ALE cez 5000 ot. sa nechce vytocit. Ani dolu kopcom.. Nad 5-tis to zacne chrastit,rezonovat a nechce to vyssie. Po cca 3km rovinke plny plyn 4-ka 5000 ot a po prudkom ubrati plynu sa motor zasekol.. :-( Domov som dotlacil... piest sa uz vo valci nepretocil.. doma som to rozhodil a piest ostal zataveny do valce 1cm od hornej uvrate. nastriekal som nanho Wd40 na silou som nakopovackou pretlacil piest. odlepil sa. Piestny cap som vytlacil volne rukou.. Najprv som myslel ze srotny piest . dnes som odniesol sustruznikovy a pomeral piest a velac a vravel ze vola je 0,06mm. takze neviem kde mohla nastat chyba. Mate niekto nejake napady ? dakujem

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Pripajam foto piestu na strane vyfukoveho kanalu http://www.fastimages.eu/?v=img2015053.jpg

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

Obecně se doporučuje při použití německého válce a neorigo pístu, udělat vůli o 0,02mm větší, tzn. u dvaapůle by měla být (před zajížděním) 0,07mm (standard je 0,05mm) - řekl bych, že to s tím souvisí (ty máš po 2,5 tis km pořád o setinu víc...) - viz. Zajíždění
Ale zase jinak jsi postupoval víceméně správně. Ovšem jet 120 na čtyřku možná nebylo úplně rozumné... může to souviset i s olejem...
Podle fotky to není zrovna lehounké přidření, ale kouslo se to pěkně fest... (td)
Obrázek

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Olej som daval valvonine mineralny . Tocil som to lebo som to chcel vyskusat . Ale ono sa mi to nechcelo vytoci cez tych 5 tis tam to zacalo chrastat... Ale dal som 5- ku a tahala pekne dalej takze to asi nieje ze motor nevladal len sa nechcel poriadne vytocit

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

A na volnoběh se ti motor přes 5 tis. ot. vytočil?
Obrázek

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Ano na volnobeh to slo . skusal som k 6-6,5 tis

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

No, ptal jsem se proto, jestli ti třeba nezlobí otáčkoměr...
Takhle to vypadá opravdu na to, že se ti to klasicky kouslo z důvodů rozdílné tepelné roztažnosti, holt se píst ve vyšších otáčkách moc ohřál a v určitém okamžiku "se nevešel" do válce... :S
Obrázek

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Tomu chlapikovy co mi robil vybrus a predal aj piestnu sadu som vravel ze to treba vybrusit aspon na 0,06mm. Piest bol vraj kvailtny cesky ale na skatulke made in indonesia alebo malaysia uz presne neviem. ked som sa ho pytal na kolko je to vybrusene tak povedal ze ani nevie ze tak je to dobre ako je to teraz...... A moj motor po 2500 zaplakal.. No nic nasiel som jednu predajnu kde maju vraj este par kusov starych DDR piestov ale len rozmeru 70,5. ja som terza zadrel piest 70,5. tak som zvedavy ked mi ho sustruznik prelesti ci sa bude este dat pouzit DDR piest 70,5 alebo budem musiet dat 71 zas nejaky zmetok..

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od GeorgeLD »

Na 4. stupeň jsi s 5000ot. 120 určitě nejel, to ti dá 90km/h, viz v servisce je graf :P na 5. stupeň je 90km/h při 4000ot., teda pokud máš 21zub kolco, 5000ot. je pak 110km/h, prostě +20km/h každých +1000ot.

Jiank zkus to vzít a postnout na jawamania.info , staří jawáci se ti k tomu ještě vyjádří, jestli je ten píst pořád odprasátkovatelný, mají s tím bohaté zkušenosti :-)

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

kolko som realne isiel povedat neviem. vzadu mam 18-ku koleso a 21zub. ale ked sa 4-vysplhala trocha cez 5000 tak ukazovalo 120. inak ked som tocil 4-ku tak 110 vpohode a potom som zaradil 5 to som mal nieco cez 4000. 5-ku som pod 100 nedaval. ak je to s presnostou tacho neviem ale tak tolko mi to ukazuje. mozno ukazuje vela nehadam sa..
S tymi 20km/h mas pravdu ukazovalo mi to pri 4000: 3-ka 70,4-ka 90, 5-ka 110 a na maximum som sa bohizial nedostal

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Vladan »

s 18" kolem ta rychlost odpovídá
Pokud bude soustružník soudnej, neubere materiál válce, ale slízne jen napálenej hliník, pak budeš moct použít píst 70.5 DDR a budeš mít pokoj. To "chrastenie" nad 5 tis. by mohly být detonace způsobené ochuzením směsi při větší zátěži a pak kvůli ochuzenému mazání a zvýšené teplotě následný zákus. Úplně stejně se to podařilo/nepodařilo mně, ale tušil jsem, co může následovat, tak jsem to zavčas vyspojkoval a zabránil katastrofě.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Ja som to zazil uz druhy krat. Pekne ma to rozhodilo ale ustal som to. Este ze to spravilo na rovine a nie v zakrute.. S tim rozdielom ze prvykrat mi motor este nabehol no teraz ostal zaseknuty.. A ako ochudobnenim zmesy ved karburator mam nastaveny podla knizky a sviecka mala tiez peknu farbu. A to ze to neslo vytocit to stim nema nieco spolocne? nemala by ist kazda rychlost aspon do 6-tis. 1,2 sa tam este dostala ale 3,4-ka uz nie.. tam 5tis alebo este trosku a dost. akokeby tam bol obmedzovac

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Vladan »

To já mám taky, i jsem zkoušel jiný karbec, ale zatím jsem vyřešil kulový. Jezdím do 5tis.ot. a už jsem si tak nějak zvyknul. Mám těch eMZet víc a každá má svý vrtochy a než se na to pořádně vrhnu, nastanou jiný priority a odkládám to k ledu.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od GeorgeLD »

Jo tak jestli tam máš 18" kolo, tak to je jiná, nicméně 18"/16" = 1.125, 1.125*90km/h = 101.25km/h, takže tolik by to mělo jet navíc, pokud ti funguje otáčkoměr. Tím že tam máš větší kolo, tak je to pro tvůj motor větší zátěž, máš to v podstatě zpřevodované do rychla, potřeboval bys míň zubů na na sekundárním kolečku.

Jinak já mám taky motor po GO a taky mi to nechce točit přes 5000ot. v zátěži, na 5. stupeň už se mi to trápí oko 4200ot., zrychluje to jen veelice pomalu.

Jinak točit 5000ot. na čtyřku a naráz vypnout plyn, tak to je pokud vím pro dvoutakty všeobecně nebezpečné, motor se ti točí jak sfiňa, ale ty mu vemeš směs, takže se přestane mazat = zadření.

Tady ten si to dokonce hryzl v 3000km po GO:
http://pelos.borec.cz/

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

kolesom planujem dat 16-ku pre odlahcenie motora. Po ubrati plynu maze aspon na volnobeh. Ved ten motor musi nieco vydrzat.... A ono to malo take sklony z vypadkom vykonu uz pocas jazdy a vtedy to bolo mazane dobre. Napadala ma hladiny v karbeci ale vsetko je nastavene podla prirucky.. Dufam ze to bolo tym ze piest mal velku roztaznost a malo mi to vybrusili....

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Neda mi to a pridam este jednu foto z druhej strany. Na pieste su nejake nedokonalosti, myslite si ze je to normalne alebo ide o padelek ? Ten co mi to predaval vravel ze je to kvalitne ceske. no ja neviem este som nemal tu cest vidiet viac piestov. Inak Vnutro pri hornom okraji cierno hnede, takisto v drazkach piestnych kruzkov cele hnede. a tie trhliny su na viaceryhc miestach zvnutra. capik v pieste taky volny ze otocim piest a vypadne von. vdaka za nazor http://www.fastimages.eu/?v=img2015060.jpg

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

No, ono je otázkou, jestli se dá na první pohled poznat, kdo ten píst vyrobil - jestli Polák, Maďar, Číňan, Čech nebo Němec - navíc i písty v Česku dělá víc fabrik, takže se kvalita bude lišit. Nevím, jestli někdo z kluků (či děvčat), je schopen říct, jak ty písty od sebe rozeznat... :-)T
Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
mám sice 150, ale... Motoru je úplně jedno na jaký otáčky jede/točí, maže. Studenej ho klidně vytočím za hranici stupnice otáčkoměru a plyn pustím a nic se nezadírá. Otáčky klesají díky setrvačníku s nějakou definovanou rychlostí a po celou dobu chodu motoru si motor přisává směs. Ohřátou ji honím k 7000 a když musím ve městě náhle brzdit, tak mě přeci nebude zajímat, jestli motor spadne na volnoběh ze 3000 nebo ze 6000. Tohle není turbo u BMW :-(I
Míchám v poměru 1:85 a minulou nádrž jsem dokonce odjezdil 1:110 (v neděli pozdě večer jsem už nikam nechtěl jezdit shánět olej).
Za sociku se závodilo v motokárách s motorama z Babet. Dostaly neskutečnej kouř a občas se hryzly. Počkalo se než vystydly a jezdilo se dál. 1:50 a kvalitní olej. Ujímanej píst a kvalitní hliník v pístu.
Ten Tvůj vypadá jako bys ho protáhl lisem. Pořádně protáhni drážky pro pístní kroužky, jsou roztemované a kroužky v nich nemohou volně chodit.

Mimo soutěž: super fotka, která mě jen přesvědčuje o tom, že by se měl zmenšit průměr pístu a ne zvětšovat průměr díry ve válci. Mám pocit, že pokud se celý pístní kroužek schová do drážky v pístu, je potřeba jen na studený start, pak si to píst dotěsní sám... Roztažnost hliníku je 2,6 krát větší než litiny a my z motoru vyhazujeme to, co nás má přežít...
Ale ber to jen jako rebelii proti obecně přijímaným axiomům >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

AresMlok: Má to jistou logiku, že by se udělal standardně výbrus válce a ty dvě setiny se ubraly na pístu, ale je to práce navíc, vybrušovat válec a pak ještě zbrušovat píst - předpokládám, že to je jeden z důvodů, proč se to tak nedělá...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Vladan »

no on se válec vyběhá do oválu a opotřebenej je hlavně v dráze pístních kroužků
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od Márty »

Vladan: No právě, dyk říkám, válec se musí vybrousit v každém případě, aby se udělala zase kulatá ďoura, ale ty další dvě navíc setinky ubrání by teoreticky mohl řešit o ten rozměr menší píst...
Obrázek

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Dal som to prelestit ale ostali ryhy.... citit ich pod nechtom... sustruznik vravel ze onby to dal prevrtat na 71.Lenze teraz je problem kde kupit piest.
Volal som do obchodu a chlapík vravel že v ponuke je maďarský,poľský a indický... Ktory by ste zobrali? Alebo poradite nejaky lepsi shop s piestami na mz ?

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od GeorgeLD »

Kup píst z moto-prodejna.cz, oni to zboží kontrolujou, je to sice z Německa, takže drahší, ale zase máš alespoň nějakou záruku, že by to mělo být ok.

Já dal neuvěřitelně prachů a nervů do generálky, přičemž jediný můj problém byl, že jsem si koupil u Moto Ustinla Made in Hungary jehlu do karburátoru, která ale mě samozřejmě jinačí rozměr než originál, byla o něco tenčí - to jsem zjistil až teď, takže směs bohatá jak sfiňa a nešlo s tím1 nic udělat, nemohl jsem celou dobu přijít na to, proč mám furt černou svíčku. Je to škoda se vůbec k těm dílům pro mzetu vyjadřovat, tfuj...¨

Teď zase problémy s Bingem, všude o tom píšou jak to má menší spotřebu - no jo, ale možná s tou jejich 118 tryskou, se kteroy to ale hovno jede. Teď tam mám trysku 120 a jehlu zvedlou, spotřeba je velká a ještě to pořád není výkonově ono, takže tam dám 125 trysku a počítám, že se dostanu na stejnou spotřebu jako s originálním BVF karburátorem.

Oprava: takže 125 tryska nic nezlepšila, berte tu info o Bingu s rezervou, můžu tam mít ještě nějaký další zapeklitý problém a možná za to Bing nemůže.

domco528
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 05. bře 2015 11:34

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od domco528 »

Uz som pozeral na ten obchod ale nepisu tam vyrobcu . Len ze dobra kvalita.. Ty si tiez kupoval piestnu sadu stamad ? Len ci mas s nimi osobnu skusenost sa pytam alebo si len pocul ze su OK

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Zadreta 2,5 tis. po vybrusu

Příspěvek od GeorgeLD »

Mám s nima dobrou zkušenost, ale píst jsem od nich neměl, nevím jistě jaký mám píst.

Odpovědět