Stránka 1 z 1
Výměna převodu tachometru
Napsal: sob 30. kvě 2015 13:43
od Rokony
Neměnili jste náhodou někdy náhon k tachometru? Pastorek mám venku, ale nevím, jak se dostanu k tomu šroubovicovému věnečku v zadním kole.
Podle bible se mi to jeví na vylisování ložisek v rozetě...

Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: sob 30. kvě 2015 14:35
od radek27
Zdar, jestli máš problém s tím náhonem ( a víš jistě že to není tachometrem nebo bowdenem) tak si užiješ. Je to drbačka. Musíš shodit řetěz, povolit matici zadního kola, vybrušovat osu, povolit celou zadní brzdu, vyndat ji a vyhodit zadní kolo z toho gumového tlumení. Ten šnek je nalisovaný na rozetě a ještě je pojištěný takovým kroužkem. Pak záleží v jak moc špatném stavu to je ( já ho měl uplně volný takže sem ho mohl vydělat rukou) jinak vybouchnout.Žádné ložiska vyndávat nemusíš. Po očištění to můžeš zkusit znovu nalisovat, já to přilepil epoxidovým lepidlem. Každopádně tě pak čeká drbačka s tím dat to všechno zpátky do hromady, seřídit řetěz a mět správnou stopu. Já se s tím kdysi drbal celé odpoledne a byl neskutečně zasraný od vazeliny.Takže pokud ti ten tachec ukazuje jakž takž správně tak ti doporučuju se v tom nedrbat. Jinak musíš podstoupit výše popsanou operaci.
Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: sob 30. kvě 2015 15:12
od Rokony
Bohužel to neukazuje vůbec. Když otáčím kolem pozpátku, tak se osa pastorku točí, ale v přímém směru se z rozety ozývá cvakání a oska se jen cuká. Lanko je v pořádku.
Díky za návod, zítra se do toho pustím. Teďka začala bouřka, takže pro dnešek padla...
Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: ned 31. kvě 2015 13:40
od Rokony
Tak jsem to rozdělal a vidím, že se dneska dál nehnu, protože v neděli nic nekoupím. Ten plastový kryt rozety je úplně vyšmatlaný, chybí tam to vymezovací pouzdro mezi rozetou a tím plastovým krytem, co se nasadí na osu rozety a osazením má zapadnout do plastového krytu.
Někdo ho sice nahradil kouskem trubky a podložkou, jenže tahle náhražka nevymezovala jednoznačnou polohu mezi věnečkem a pastorkem, neboť se to tam libovolně kvedlalo. Musím sehnat minimálně to vymezovací pouzdro, nejlépe i plast a futrál pastorku.
Trochu mám zmatek v tom převodu: dočetl jsem se, že na 16" kolo patří pastorek 15ti zubový, ale našel jsem tam 12ti.
Do věnečku také pasuje ten 12 zubů, do nového koupeného věnečku nepasuje ani jeden. Vorel se asi přehmátnul v regálu...
Naštěstí ten starý věneček nevypadá tak špatně.
Pastorek je podivně sjetý jenom z jedné strany, asi se v tom samodomo vymezení šprajcnul.
Odpovídá tomu i ohoblovaná rozeta vedle věnečku, pastorek byl patrně trochu mimo.
Mám ten převod celý vyměnit za 15ti zubový?
Dík
Edit: Ten věneček tam není potřeba lepit, drží tam tou pružinkou, která prochází zahnutým koncem dírkou jak ve věnečku, tak v těle rozety.
Ale stejně ho asi pojistím lepidlem na ložiska

Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: pon 01. čer 2015 21:16
od Rokony
Tak mi v obchodě doporučili ten patnácti zubový převod.
Koupil jsem i nový plastový kryt rozety a pouzdro pastorku, ale tady se neblaze projevila kvalita druhovýroby.
Pouzdro bylo o milimetr větší, než otvor v krytu, takže jsem ho osoustružil na správný průměr, jenže po sestavení byl převod tachometru příliš těsný.
Vrčelo to a brzdilo kolo.Takže do krytu putovalo staré pouzdro s vyběhanou vůlí.
Ten převod nikdy nemůže chodit s nějakou přesnou vůlí, celé mi to v tom plastu přijde takové nestabilní... Inu soudruzi z NDR...
Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: pon 01. čer 2015 22:14
od Vladan
kdepak soudruzi, těm to fachčilo dobře, ale novodobí byznysmeni to nejsou schopní ani wokopčit

Re: Výměna převodu tachometru
Napsal: úte 02. čer 2015 17:05
od AresMlok
Zdravím, asi tak...
Mám na mašině asi měsíc nový náhony na budíky a pěkně mě ... Drhnou, ze zalisované koncovky vypadl bowden - prostě Business... Navíc závity druhovýroby nesedí na origo DDR... No, nekupto
