Plováček a další...

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Ahojte!
Jsem tu nový, a potřeboval bych od vás nějaké rady. :)
1. Je plovák ze simsona stejný i v karbecu MZ etz 150? Váha 31.1g?
2. Na dlouhém šroubu v karburátoru je hlavní tryska má jít povolit? (předpokládám,že ano ale zatim sem použil všechny šroubovaky a nejde to.. :/ )
3. Spínač zadní brzdy je uchycen u baterie, ale kde má být uchycena ta tyčinka na spustění?
4. Motor jde hrozně lehce prošlápnout, spojka nebo už válec za zenitem? ( naj. 33 000)
5. Existuje nejaka příručka? Mám jen Motocykly mz od Dirka Windsch.. Něco jednoduššího hledám.
6. Který šroub je na vypustění oleje z motoru? :)
7. Na zadnim tlumiči je na štelování vytesáno L a R tzn levy a pravý po směru jízdy?

Budu rád za každé vaše ohlasy. Děkuju :)
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
1- si myslím, že ne. Karbec na Sima je jiný než na 150dinu a 251/301 je taky jiný...
2- povolit samozřejmě jde. Buď zaber nebo na to vem kloudný sikovky. Závit trysky bejvá zalepený bordelem. Když se v tom už vrtáš, tak zrovna vyčisti všechno. Ze zkušenosti ovšem vyplývá, že hlavní trysku stačí buď profouknout nebo tenkým drátkem (měď či rozpletené lanko třeba spojky) opatrně prošťouchnout a vyfoukat. Koukni taky na jehlu jestli není křivá. Foukni taky do přívodu paliva, jestli zavírá (a zároveň nevisí) jehlový ventil.
3- na tyčku patří pružina, kterou ukotvíš na brzdový pedál - je na něm krátká tyčka kousek od hlavního rámu v ose spínače.
4- pokud startuješ se zařazeným kvaltem a vymáčknutou spojkou a jde to lehce - buď rád, protože spojka funguje tak, jak má.
Pokud startuješ na neutrál a jde to příliš zlehka tak:
- nemáš dotaženou svíčku
- kroužky nedrží kompresi = honíš to suchý nebo jsou příliš opotřebovaný třeba i s válcem (33000 nemusí vůbec vadit) = foukni stříkačkou trochu oleje pod svíčku do válce, zašroubuj ji a zkus našlápnout, jestli se komprese zlepší
- podchází těsnění pod hlavou
- propálený píst
5- trochu pohledej, je tady Příručka pro opravy motocyklů MZ 125 - 251: http://mz-world.cz/forum/old-faq/bible/prirucka.pdf, podle tý opravuji já. Dával to sem Márty.
6- jsou dva: 13-ka u deklu spojky a 18-ka kousek od něj. 13-ka spojková a primární část, 18-ka převodovková část olejové lázně. Vevnitř to je sice propojený, ale povolit musíš oba. Třetí 17-ka je u dorazu stojanu a pod trubkou stupaček a to je aretace neutrálu. Pokud Ti řadí dobře neutrál, tak to vůbec neřeš, pokud Ti neutrál neřadí, tak to povol, ale až po vypuštění z obou předchozích šroubů/otvorů. Je tam pružina a kulička - průměr od 7,5 do 10 mm. Mám 9,65 mm a řadí to luxusně.
7- u vejfuku je R
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

No ten plovák hloupý nápad :D jsou opravdu jiné. Můj je děravý nutno koupit nový.
Tlumiče tedy původní majitel dal opačně :D
To s tím olejem určitě zkusím, stejně chci válec a všechno kolem shodit ať vím na cem jsem.
V karbeci mám již vyčištěné všechno šoupl jsem to do pulirapidu protože tam byly také bílé zbytky.
Nádrž rovnež také hned vylét kyselinou citronovou.
Děkuju za odkaz na příručku i za ty další rady.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
pokud máš doma pájku, tak můžeš plovák zaletovat cínem. Jen ho tam nedávej zbytečně moc, aby plovák nebyl příliš těžký.
Případný benzín v plováku samozřejmě vypustit (tu)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Tak do toho se pouštět nebudu, já to kilčo za nový dám :)
Potřebuju koupit i blinkry, líbí se mi tyhle http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... enovy-mini chtěl sem to pak zapojit na přerušovač ze škodárny. Nemam na mz ani jeden stejny blinkr kazdy jiny.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
nechceš tam dát klasiku? : http://www.extremebike.cz/www-extremebi ... MZ-150-ETZ, za ty peníze...
Ty, které jsi vybral jsou taky pěkný, ale budeš muset upravit držáky na blinkry.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Originály bych tam dal nejraději,ale nemám na předu držáky, jen na zadu. Ještě uvidim jak se rozmyslím. Chtěl sem je,protože tam jsou ty halogenové žárovky.
Jinak jak sem psal že motorka má malou kompres tak 1.kroužek je přilepený a v klikovém prostoru voda! :/ s olejem takove to hnědé bláto. Klikovka v ojnični ložisku spodním píská.. Ale točí se volně, proto se ptám jestli prosím nevíš/nevíte jak to všechno odrezit. Petrolej nalét, nebo odrezovač a poté vypláchnout? Ano nejlepší by bylo ten motor rozložit ale mám zkušenosti jen simson a fechtl.

Mimochodem přerušovač je tam taky alumíniový oválek a má tři kontakty a obsazene jsou jen 2 je to dobré? Děkuji.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Rokony
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 21. kvě 2015 19:15

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Rokony »

Ten přerušovač/blikátor mám taky tak na dva kontakty.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
jestli přerušovač maká na dva vývody, neřešil bych to. Třetí je zem.
Počítej zhruba s tímto: 1 mm rzi = 0,1 mm základního materiálu. Jediný co může rezatět ("korodovat vy blbci..." tuším Černí baroni) v klikovém prostoru je klika, ojniční ložiska, kliková ložiska, ojnice, ojniční čep, pojistky ojničního čepu, pístní kroužky a válec.
Voda se do kliky dostane kondenzací vzdušných par - nepodstatné, netěsným sáním přes karbec + voda v benolu - toto dohromady už může být problém (klikovka to umí odseparovat). Nezdá se mi, že by Ti někdo fouknul vodu pod svíčku...
Je-li v klikovce hnědá tekutina, bude v ní dost rzi a to se rovná úbytek materiálu. Na setrvačnících by to až tak nevadilo, ale bude to v ložiscích, protože v nich se vlhkosti daří velmi dobře.
Rozhodit motor je celkem snadné, jen si musíš vyrobit přípravek (obr. 148, str. 69: http://mz-world.cz/forum/old-faq/bible/prirucka.pdf), abys mohl stáhnout pravej karter z levého. Já si ho narychlo vyrobil z 35 mm Jeklu a funguje to celkem dobře. To si poradíš.
Pokud bys nechtěl motor půlit, sundej hlavu a válec, strč do kliky hadičku, odsaj bordel, propláchni to třeba tím petrákem, zase odsaj, mázni lehce olejem, zkus vůle, jestli to už náhodou není kulový mlýn, slož a před nastartováním se pomodli...
Pokud bude motor dělat kravál, tak ho nemuč a udělej repasi všech ložisek (tj. rozpůlit). Já třeba neumím kliku rozlisovat, tak bych ji musel strčit někomu do dílny, ale pak bych zase chtěl, aby ji řádně vycentroval.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Ono tam toho hnědého sajrajtu bylo hodne deci snad i dvě, proto je tam takovy černy píseček na celém objemu klikovky. Ojnice je dobrá, neni zde žádná vůle. Akorát mě zneklidňují pískající ložiska. + je připečený,přilepený nevim pístní kroužek to jak oddělat? Za tu vodu v klikovce nemůžu majitel byl debil...pořád objevuju nove a nove problémy ale tak lidova cena 4000 s TP co nadělám. Klikovka se točila aale jak sem to popatlal odrezovačem tak zteškla ale to rozhýbu WDčkem, no chybami se člověk učí. Díky za cenne rady!
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Harry »

pístní kroužek opatrně vyndat a vyčistit drážku v pístu... ideálně starým zlomeným kroužkem... když nějakej teda máš... to nechci vidět, co se v tom motoru všechno odehrálo... odrezovač je moc agresivní... a jestli chceš promazávat kliku, tak ji promaž olejem do benzinu ;) WD je dobrý tak maximálně na mazání stojanu a pantů u vrat
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Věz, že já to vědět taky nechci :D mě by hlavně zajímalo jak opatrně? Malý šroubováčkem jsem zkoušel páčit u zámku, nešlo je to už 3. den v petroleji a nic. při nejhorší to vylomit a dát nové kroužky. protože nevim jak to dopadne. PS klika se už hýbe :) ale tejně ty ložiska piští, no na 1. start aspon vyzkoušet pak tu generálku udělat.
Ještě taká technická v DP sem to hledal, možná jsem to přeskočil, mají být u pístu nějaké vymezovací podložky?
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Harry »

Něco na motorce páčit je cesta do pekel :D ale záleží, jak moc je ten kroužek zapečenej, pokud se to ho podaří zlomit, tak fakt budeš muset koupit nový, ty pak bude potřeba zajet... podle toho, co tu píšeš je to na generálku skoro celý... a u pístu žádný podložky u ojničního ložiska nejsou
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Čoveče kdyby to šlo nějak normálně po domluvě tož jo ale nejde to vůbec. Na pistu jde videt prasatko to raděj vyfotim, dam na rajce a soupnu to sem kdybys to posoudil. S GO počitam, ale chci to zkusit jeste nastartovat.
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
ten kroužek múže být přilepen buď zapečeným olejem, nebo rzí...
Obojí by mohlo povolit pomocí opatrného žíhání letlampou a současným lehkým páčením kroužku směrem od zámku.
Nebo druhá varianta, kroužek ohřát, opatrně poťukat.
U fungujícího motoru, někdy pomůže změna oleje do benzínu. Pokud sundáš karbon z pístu a hlavy válce a svíčka nevytváří nové úsady, tak se kroužek může odlepit.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Letlampu nemám, je pokazená, zkusim to nahrit nejak jinak. Tady jsou fotky pistu http://frantazer.rajce.idnes.cz/Pist_MZ/ . Ještě koupil jsemnovy vzduchovy filtr a místo papíru přes tu filtrační harmoniku je jen taková mřížka, nebude to moc otevřené? Vliv na výkon,špatné odladěni přemyšlim ze ten stary jen operu :/
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
jak jsem koukal na fotky, tak nefunguje ani jeden kroužek - jsou na obou a pod nimi černé úsady karbonu. Dle mě Tě čeká minimálně výměna kroužků, ale já bych nechal udělat výbrus.
Tak bych to poskládal a nakopnul, protože stejně budeš kompletně generálkovat. Jen řádně namaž ložiska, ať se hned nezadřou a do benolu to dej 1:40. Na tu minutu to bude stačit...
Sežeň někoho, kdo má honovací mašinu - budeš mít opravdu kulatou díru. Na kanálech není potřeba srážet hrany.

Nahřát to můžeš třeba na vařiči...

Filtr by měl být v poho, stejně se za chvíli přicpe...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Ano na vařiči jsem to chtěl nahřít. Co se týká výbrusu,tak trochu jsem s ním počítal, můžu ho nechat udělat i v odborné dílně? akorát to teda stojí skoro 1000,- i s pístem. fu zase zájíždět.. :( to jo motor je hlavní věc co dát do kupy, ale dokud to pojede dobře nechám to tak, jak budou pazvuky, stop a jdeme na GO ten motor je strašně jednoduchý už se na to těším skoro jak ten simál :D
Děkuju za tvoje velmi dobré rady, velice si mi pomohl.

Pokud chci vytáhnout zámek řízení musím shodit celé brýle je tak?
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Harry »

zámek se dá vytáhnout bez rozebírání... je tam jedna poloha klíčku, kdy to jde ven
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Zapomněl jsem rict že nemam klíček :)
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
no asi takhle. Já bych ho odvrtal (co já vím 8 mm vrtákem) a pak šroubovákem vypáčil kroucením v podélné ose (musí vyskákat stavítka s pružinkami) a proč...
Koupil jsem si nový zámek, jsem tam žádný neměl... Šel docela blbě zamykat, tak jsem chvíli bádal a to hlavně proto, protože se klidně sám odemkl. Stačilo jen pohnout řidítky. Samozřejmě jen někdy...:-(I Jde o to, že zamčená i odemčená poloha je stejná na pootočení klíčku, liší se jen výškově.
Šel tedy ven z kostry, chvíli mi trvalo, než jsem si ujasnil odkud schytá ránu a pak ji dostal>:D< Najednou chodil jako víno. Po slejváku mi začal reznout, namazal jsem ho a opět začal zlobit. Nyní je po oreznutí zase víceméně v klidu. Onen jazýček je celkem měkký - celkem hodně měkký bláto (td)
Šlo by tedy zespodu do zámku přes kulatinu praštit a jazýček ustřihnout, ale hrozí, že domeček zámku zkřivíš nebo urazíš - je v něm doraz...
Zamknutí a odemnutí je pootočení o 45° a vyndání/zandání o 90° v mezipoloze mezi zamknutím a odemknutím - to uvidíš na domečku.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Smoula »

ze zvrchu přez kulatinu do něj práskout a vyskočí jako prd a nic se nestane taky sem to dělal :)

frantaz
Příspěvky: 78
Registrován: stř 13. kvě 2015 18:45

Re: Plováček a další...

Příspěvek od frantaz »

Hoši krásné rady, okoštuju prvni to odvrtani a potom ty dalši instrukce. Ale myslim to nejde bez toho aniž by byli venku vidle ne?
SIMSON S51 upr. 70/2 1990
MZ ETZ 150 1989 komplet GO
Tatran 125 r.v.1969 super stroj na občasný polet :)
MZ ETZ 250 r.v. 1983

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: Plováček a další...

Příspěvek od Harry »

taky bych to shora vyleklepl ven... mozná by do toho šlo i mrdnout zespoda... je tam jen takovej malej zobáček, ten kdyby se šikovně urazil, tak by to snad pak mělo vypadnout ven i bez rozebírání brejlí
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Plováček a další...

Příspěvek od AresMlok »

Jestli nechceš rozdělávat řízení, tak jedině švihnout přes kulatinu zespoda. Správně natočit horní brejle :-)
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Odpovědět