MZ 251 válec 301

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

MZ 251 válec 301

Příspěvek od Lukkas »

Ahoj, objevil jsem válec na MZ 251 převrtaný na 301, nevíte někdo jak je zapotřebí upravit hlavu z MZ 251?

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Pete »

vyzkoušej to namontovat a uvidíš...
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Lukkas »

Na motoprodejně co přímo ten válec prodávaj tak tam maj napsáno že je zapotřebí hlavu osoustružit. Osoustružit si to můžu sám ale nvm jak to má být :D

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Harry »

tak nad tím zkus chvíli přemýšlet a třeba na to přijdeš ;)
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Majkl »

To Tě spasí těch 1.5 KW navíc??? :D

Fidel1994
Příspěvky: 43
Registrován: ned 23. bře 2014 19:31

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Fidel1994 »

Majkl: 251x301 kdyz na to sednes, rozdil poznas..

Lukkas
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 12. zář 2013 22:34

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Lukkas »

No já právě se trápím se zajetim ETZ 251, novej karbec bing, výfuk nový z motoprodejny a nejak mi to nejede :(. Nejspíš co sem četl na německejch forech tak je to asi chudy pač všichni tam davaj na binga větší trysky.

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od GeorgeLD »

No a je to tu, někdo vyřešil moji závadu. Taky mám nový výfuk, nový Bing a nejede mi to. Na 4. stupeň po rovince to nemá sílu vytočit přes 5000ot a na 3. stupeň se to do mírného kopce taky trápí.. Kolikátky tam dávají na Bing ty trysky, neumím německy, dík.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Majkl »

Fidel1994 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Majkl: 251x301 kdyz na to sednes, rozdil poznas..

Možná poznám, ale mě by to za ty úpravy nestálo... A nevěřím, že to bude zas až tak šílený rozdíl... Nevěřím

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
na 251 jsou tachometry do 140 km/hod na 301 do 180 km/hod.
Zřejmě tam nějaký rozdíl bude, do 120 km/hod určitě >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Márty »

No, když jsem před 20ti lety sedl na funglovou, ještě německou, třístovku, tak to byl sakra rozdíl, ale porovnával jsem to se stopadinou. Oproti mé současné dvaapůli byla živější, ale byl to nový stroj. Maximálku jsem na ní nezkoušel, nebyla ještě zajetá. Pocitově, co si tak vzpomínám, se rychleji vytáčela, nejsem si jist, jestli nebyla jinak zpřevodovaná. Ale taky jsem byl o 15 kilo lehčí ;)
Jako pokus, jak by to s větším válcem jelo, to může být zajímavé, ale nevím, jestli to za tu námahu stojí.
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Harry »

Majkl...... to že tomu nevěříš, ještě neznamená, že to není pravda... spousta z nás s tím má osobní zkušenost :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Heki »

Na tříkilu jsem jel v době, kdy jsem jezdil na 251 a rozdíl skoro nepoznals. Údajně jela cca 150 km/h, ale maximálku jsem s tím nezkoušel. V zásadě to jede jak lepší dvěpade. Pokud budeš mít 251 v luxusním stavu a tříkilo doprasené, tak ta dvěpade je lepší volba.

Úpravou na 300 si myslím, že ani moc nejde o ty koně, ale spíš objemem nahoníš nějaký krouťák a to vždycky potěší. Pokud bys chtěl, aby to fakt fungovalo, tak to chce ještě i ten karbec a nějaký solidní výfuk (na MZ jsem dobrý tuningový výfuk ještě neviděl. Ty pseudolaďáky co tu někteří máte výkon nepřidají - to je mnohokrát vyzkoušeno)..
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Majkl »

Dobre, dobre, držím pysk :-)T :D-

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Pete »

jezdil jsem tříkilo cca 4 roky, jde to znát a hodně. Nicméně měl jsem s bingem a r.v. 1999.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

robil
Příspěvky: 2
Registrován: úte 28. dub 2015 20:34

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od robil »

Zajímalo by mně jestli má 301 lepší podvozek oproti 251 rv.1990. Zkoušel jsem maximálku s silným větrem v zádech po překročení tach.140km.h. došlo k rozvibrování rámu. Řešil jsem to razantním snížení rychlosti při druhém pokusu znova.Jednoduchý jaklový rám takové rychlosti bez pořádného vyvážení kol nezvládá.

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Smoula »

Oba rámy jsou stejný :) vyvaž si kola a zkontroluj jestli nejsou oskákaný (nesouměrně sjetý např. do vajáčka )

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Vladan »

stejnej rám má i pětikilo a ve 160 se nevlní, ale řidítka radši držím pevně obouma rukama ::o
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Márty »

Vladan: Když máš 65 kilo i s postelí, tak se to pod tebou vlnit nebude... :D-x
Obrázek

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Vladan »

75, postel s sebou nevozím a zbytek doženeš objemnější nádrží a těžším motorem ;)
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Márty »

Vladan: (tu) :Y

Pravda je, že ani s mojí váhou jsem nějaké výrazné vlnění rámu nezaznamenal, je znát, že ten rám je měkčí, ale že by se vlnil... Ale 140 km/h jsem na své dvaapůli nikdy nejel (:P)
Obrázek

Jenik
Příspěvky: 2
Registrován: pon 27. led 2014 20:09

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Jenik »

Ahoj na tu hlavu bacha,je nutný jí upravit nebo sehnat na 301.Já koupil 251 vrtanou na 301 s origo hlavou na 251 a po necelejch 100 km jsem ve 110 rafnul motor.Kluk co ten motor potom dělal mi za dvojku nechal hlavu na 301-ta má větší spalovací prostor,takže když necháš 251 hlavu máš velký tlaky ,vysokou teplotu a tím se to přehřeje a pak--- pak to přijde.A dělat znovu celej motor? Škoda peněz i času.

Hynek
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 21. úno 2013 18:20

Re: MZ 251 válec 301

Příspěvek od Hynek »

Co se tyce vyfuku z moto-prodejny,Usti aj.,jsou oproti originalu jinak vyrobeny,maji kratsi koncovou pištalu-orig.ma 11cm,neorig okolo 3,5cm a i prepazky jsou jine,nevim proc,ty origo byly vyladěny dobre a to ze to s temi neorig.vyfuky nejede jsem se taky presvedcil,takze kdyz to jde a orig.vyfuk je pomackany,chce ho rozriznout,vyklepat,svarit,opiskovat,nasopovat hlinikem,natrit-nastrikat nespalitelnou cernou barvou a je to.Tryska Bing 84 je hlavni pro 251-118,pro 301 to je 125,volnobeh 50.Me to s bingem jede super,malo zere,mam orig pist DDR z materialu k20,spasovane sani do valce,byly tam presahy az 1,5mm,jine zapalovani,svicka Denso 24..,Hynek

Odpovědět