Zdravím,
vemu to od konce. Tady je podložka:
http://www.a-zobchod-eshop.cz/a-zobchod ... iny-MZ-150, ale kupovat ji nemusíš, protože stačí vzít kombinačky a vnitřní hranu mírně (opravdu malinko) vyhnout dovnitř díry, pak podložku narazit na její místo, trochu s ní zamlet, aby nehrkala, ale šla po válci posouvat. Takhle jsem to udělal já a maká rok dennodenního ježdění a asi třikrát byla demontována.
Jestli je primární kolo prasklý na třech místech - v těch prohlubních (mazací místa dosedací plochy primárního kola), tak bych ho asi vyměnil a nanýtoval na něj zbytek co je v pořádku, jen bych otočil unašeč spouštěče. Odstředivý síly sice v těhle místech primárního kola nejsou nijak kritický, ale pokud by se to rozletělo, asi by bylo po motoru. Ono to vůbec vypadá, že se v minulosti něco dostalo mezi zuby a řetěz.
Pro správnou funkci spojky je naprosto nezbytné aby:
1- klec s primárním kolem byla na hřídeli vystředěná a neházela radiálně (ani lopatky klece), shodně s tím i unašeč. Klec malinkou radiální vůli mít bude, je na futru a futro je na hnané hřídeli...
2- drážky na unašeči nebyly vymačkané od kovových lamel - lze zapilovat.
3- Pertinaxové nebo COSSID lamely v koši měly hrk - musí chodit naprosto volně (opravdu hrkat).
4- po dotažení unašeče maticí (sestaveno bez všech lamel a zbytku spojky i bez primárního řetězu) musí koš mít axiální vůli (stačí 0,5 mm) a zcela volně se otáčet na futru hřídele! Jako kolotoč... Já to vyřešil podložkou pod unašeč vyrobenou z tenkého kroužku na klíče.
5- zároveň s tím musí být slícovaná obě kola primárního pohonu (řetězová linka) a také slícováno rozběhové kolo s rozběhovým segmentem.
6- když si s bodem 4 a 5 vyhraješ nebudeš muset řešit zasekávající se segment (ten můj maďarskej mi na hřídeli hrká, maká a nežvejká se) a spojka bude chodit jako po másle.
7- správně změřit a spočítat sloupec podložek pod šrouby.
8- tři šrouby držící přítlačák, pružinu, talíř a vymezovací podložky opravdu dotáhni jen na jemno - 5 Nm, drží je zajišťovací podložky. Jinak se šrouby potopí do dosedacích sedel v unašeči a spojka bude zabírat nerovnoměrně.
9- pokud jsou sedla v unašeči vymačkána, lze na ně nalepit silikonem 1 mm silné podložky, které sedla nahradí. Je potom nutno přidat 1 mm vymezovacích podložek pod šrouby. Pořád to je levnější než kupovat nový unašeč. Pod deklem je místa dost...