primarni retez
primarni retez
Hoj. Delam na etz 150 spojku a vsiml jsem si pomerne dost vytahaneho primarniho retezu. Je tam vule cca 7mm .A dost velky provis.
Zajima me zda je to normal a nebo ho mam vymenit.
Diky
Zajima me zda je to normal a nebo ho mam vymenit.
Diky
Re: primarni retez
Není lepší, když už to máš rozhozený to vyměnit??
Re: primarni retez
Zdravím,
mám doma dva vytahaný řetězy. Mezi 1-ním a 17-tým čepem mají rozměr 14,75 a 14,84 mm. Novej řetěz jsem sice měřil, ale nepamatuji si rozteč.
Nicméně, kdysi v minulosti byl na mašině řetěz, který byl vytahaný tak, že vybrousil do deklu drážky. Po něm mi zůstaly projetý zuby na velkým řetězovým kole primárního pohonu. Malý kolo už bylo vyměněno.
Řetěz bych kontroloval asi po 5 - 6000 km. Zhruba tak mi vychází životnost.
mám doma dva vytahaný řetězy. Mezi 1-ním a 17-tým čepem mají rozměr 14,75 a 14,84 mm. Novej řetěz jsem sice měřil, ale nepamatuji si rozteč.
Nicméně, kdysi v minulosti byl na mašině řetěz, který byl vytahaný tak, že vybrousil do deklu drážky. Po něm mi zůstaly projetý zuby na velkým řetězovým kole primárního pohonu. Malý kolo už bylo vyměněno.
Řetěz bych kontroloval asi po 5 - 6000 km. Zhruba tak mi vychází životnost.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: primarni retez
pokud to jede a nemlátí to o kártr, tak nic neměň... on i ten novej už má dost velkou vůli
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: primarni retez
Uz jsem ho objednal . 150etz delam poprve tak neznam ty provozní vule. Meli tam dat ozubeny kola jako 250.
Zitra schodim spojkovy kos a mrknu na ozubeni, snad bude ok.
Jeste jedna otazka, pri vypousteni oleje bylo v oleji pomerne hodne kovovych pilin a celkove byl olej hodne spinavy. Je to normal?
Zitra schodim spojkovy kos a mrknu na ozubeni, snad bude ok.
Jeste jedna otazka, pri vypousteni oleje bylo v oleji pomerne hodne kovovych pilin a celkove byl olej hodne spinavy. Je to normal?
Re: primarni retez
Tak jsem to konecne sundal a zjistil, ze je zaseknuty unasec startovaci paky a predevsim praskly na trech mistech spojkovy kos v miste kde chodi ten unasec. Myslite, ze to je problem? Novy spojkovy kos stoji dost penez a bude to nejaka cina
Posilam fotku i nejakyho krouzku ktery potrebuji a nikde v katalogu neni.
Diky
http://www.rajce.net/f911065667 -krouzek
http://www.rajce.net/f911065730 - kos
http://www.rajce.net/f911065609 - kos
Posilam fotku i nejakyho krouzku ktery potrebuji a nikde v katalogu neni.
Diky
http://www.rajce.net/f911065667 -krouzek
http://www.rajce.net/f911065730 - kos
http://www.rajce.net/f911065609 - kos
Re: primarni retez
Zdravím,
vemu to od konce. Tady je podložka: http://www.a-zobchod-eshop.cz/a-zobchod ... iny-MZ-150, ale kupovat ji nemusíš, protože stačí vzít kombinačky a vnitřní hranu mírně (opravdu malinko) vyhnout dovnitř díry, pak podložku narazit na její místo, trochu s ní zamlet, aby nehrkala, ale šla po válci posouvat. Takhle jsem to udělal já a maká rok dennodenního ježdění a asi třikrát byla demontována.
Jestli je primární kolo prasklý na třech místech - v těch prohlubních (mazací místa dosedací plochy primárního kola), tak bych ho asi vyměnil a nanýtoval na něj zbytek co je v pořádku, jen bych otočil unašeč spouštěče. Odstředivý síly sice v těhle místech primárního kola nejsou nijak kritický, ale pokud by se to rozletělo, asi by bylo po motoru. Ono to vůbec vypadá, že se v minulosti něco dostalo mezi zuby a řetěz.
Pro správnou funkci spojky je naprosto nezbytné aby:
1- klec s primárním kolem byla na hřídeli vystředěná a neházela radiálně (ani lopatky klece), shodně s tím i unašeč. Klec malinkou radiální vůli mít bude, je na futru a futro je na hnané hřídeli...
2- drážky na unašeči nebyly vymačkané od kovových lamel - lze zapilovat.
3- Pertinaxové nebo COSSID lamely v koši měly hrk - musí chodit naprosto volně (opravdu hrkat).
4- po dotažení unašeče maticí (sestaveno bez všech lamel a zbytku spojky i bez primárního řetězu) musí koš mít axiální vůli (stačí 0,5 mm) a zcela volně se otáčet na futru hřídele! Jako kolotoč... Já to vyřešil podložkou pod unašeč vyrobenou z tenkého kroužku na klíče.
5- zároveň s tím musí být slícovaná obě kola primárního pohonu (řetězová linka) a také slícováno rozběhové kolo s rozběhovým segmentem.
6- když si s bodem 4 a 5 vyhraješ nebudeš muset řešit zasekávající se segment (ten můj maďarskej mi na hřídeli hrká, maká a nežvejká se) a spojka bude chodit jako po másle.
7- správně změřit a spočítat sloupec podložek pod šrouby.
8- tři šrouby držící přítlačák, pružinu, talíř a vymezovací podložky opravdu dotáhni jen na jemno - 5 Nm, drží je zajišťovací podložky. Jinak se šrouby potopí do dosedacích sedel v unašeči a spojka bude zabírat nerovnoměrně.
9- pokud jsou sedla v unašeči vymačkána, lze na ně nalepit silikonem 1 mm silné podložky, které sedla nahradí. Je potom nutno přidat 1 mm vymezovacích podložek pod šrouby. Pořád to je levnější než kupovat nový unašeč. Pod deklem je místa dost...
vemu to od konce. Tady je podložka: http://www.a-zobchod-eshop.cz/a-zobchod ... iny-MZ-150, ale kupovat ji nemusíš, protože stačí vzít kombinačky a vnitřní hranu mírně (opravdu malinko) vyhnout dovnitř díry, pak podložku narazit na její místo, trochu s ní zamlet, aby nehrkala, ale šla po válci posouvat. Takhle jsem to udělal já a maká rok dennodenního ježdění a asi třikrát byla demontována.
Jestli je primární kolo prasklý na třech místech - v těch prohlubních (mazací místa dosedací plochy primárního kola), tak bych ho asi vyměnil a nanýtoval na něj zbytek co je v pořádku, jen bych otočil unašeč spouštěče. Odstředivý síly sice v těhle místech primárního kola nejsou nijak kritický, ale pokud by se to rozletělo, asi by bylo po motoru. Ono to vůbec vypadá, že se v minulosti něco dostalo mezi zuby a řetěz.
Pro správnou funkci spojky je naprosto nezbytné aby:
1- klec s primárním kolem byla na hřídeli vystředěná a neházela radiálně (ani lopatky klece), shodně s tím i unašeč. Klec malinkou radiální vůli mít bude, je na futru a futro je na hnané hřídeli...
2- drážky na unašeči nebyly vymačkané od kovových lamel - lze zapilovat.
3- Pertinaxové nebo COSSID lamely v koši měly hrk - musí chodit naprosto volně (opravdu hrkat).
4- po dotažení unašeče maticí (sestaveno bez všech lamel a zbytku spojky i bez primárního řetězu) musí koš mít axiální vůli (stačí 0,5 mm) a zcela volně se otáčet na futru hřídele! Jako kolotoč... Já to vyřešil podložkou pod unašeč vyrobenou z tenkého kroužku na klíče.
5- zároveň s tím musí být slícovaná obě kola primárního pohonu (řetězová linka) a také slícováno rozběhové kolo s rozběhovým segmentem.
6- když si s bodem 4 a 5 vyhraješ nebudeš muset řešit zasekávající se segment (ten můj maďarskej mi na hřídeli hrká, maká a nežvejká se) a spojka bude chodit jako po másle.
7- správně změřit a spočítat sloupec podložek pod šrouby.
8- tři šrouby držící přítlačák, pružinu, talíř a vymezovací podložky opravdu dotáhni jen na jemno - 5 Nm, drží je zajišťovací podložky. Jinak se šrouby potopí do dosedacích sedel v unašeči a spojka bude zabírat nerovnoměrně.
9- pokud jsou sedla v unašeči vymačkána, lze na ně nalepit silikonem 1 mm silné podložky, které sedla nahradí. Je potom nutno přidat 1 mm vymezovacích podložek pod šrouby. Pořád to je levnější než kupovat nový unašeč. Pod deklem je místa dost...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: primarni retez
Diky!! Za takhle rozsahlou odpoved . V pondeli koupim ten kos a zkusim to zkompletovat. Ona ta motorka je v hroznym stavu, zatim na co jsem sahnul to bylo treba opravit.
Re: primarni retez
Zdravím,
klid, to je normální. Pokud chci něco za nějakou cenu prodat, tak to zpravidla dám do stavu, aby to fungovalo. Budu-li slušnější, uvedu nedostatky. Henten onen oný to koupí a nastanou divy.
To je první příčina.
Druhá je v tom, že prostě můžeš jen jinak jezdit a vše je jinak. Každej novej majitel/řidič znova zajíždí zajetý motor. Řadíš v jiných otáčkách, jinak motor točíš a kroužky, píst i válec mají jiný podmínky k práci. No a než se to znova vybrousí...
Pak si všechno sedne - nebo tomu pomůžeš, když to je unavený (jako jsem z MZty vytrhal elektriku já a znova celou zapojil) a jezdíš
klid, to je normální. Pokud chci něco za nějakou cenu prodat, tak to zpravidla dám do stavu, aby to fungovalo. Budu-li slušnější, uvedu nedostatky. Henten onen oný to koupí a nastanou divy.
To je první příčina.
Druhá je v tom, že prostě můžeš jen jinak jezdit a vše je jinak. Každej novej majitel/řidič znova zajíždí zajetý motor. Řadíš v jiných otáčkách, jinak motor točíš a kroužky, píst i válec mají jiný podmínky k práci. No a než se to znova vybrousí...
Pak si všechno sedne - nebo tomu pomůžeš, když to je unavený (jako jsem z MZty vytrhal elektriku já a znova celou zapojil) a jezdíš
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: primarni retez
Ja vim pred 8lety jsem mel 250 a aktivne tu prispival. Cas ukazal, ze Mz je stale dobra volba tak jsem ji koupil zas na jezdeni po okoli.
Tu elektriku potrebuju taky udelat vsechno tragedie, pojistky vecne vypadavaj, pulka veci natazena zvonkovym kabelem no zbastleny to je slusne. Zdrejme slusnej oddil .
Tu elektriku potrebuju taky udelat vsechno tragedie, pojistky vecne vypadavaj, pulka veci natazena zvonkovym kabelem no zbastleny to je slusne. Zdrejme slusnej oddil .
Re: primarni retez
Zdravím,
já jsem položil základ v ukostření a hlavním proudovým okruhu dobíjení a přední světlo ze 4 mm[sup]2[/sup] lanka. Po výměně pojistkový skříně, která mi na nožovkách tavila plastový obal nožovek, jediný co mi občas odejde je snímač otáček.
Po elektrický části ho už mám vychytanej, ještě ho musím doladit mechanicky. Se občas něco uklepe.
Nejspíš to skončí tak, že u magnetu nechám jen Hallovu sondu na vyměnitelném bazmeku a zbytek elektroniky bude zakomponován v řídící jednotce, kde se nic uklepat nemůže. Neumím SMD, to by vše mohlo být (bez jakéhokoli vibračního nebezpečí) u magnetu.
Držím pěsti
já jsem položil základ v ukostření a hlavním proudovým okruhu dobíjení a přední světlo ze 4 mm[sup]2[/sup] lanka. Po výměně pojistkový skříně, která mi na nožovkách tavila plastový obal nožovek, jediný co mi občas odejde je snímač otáček.
Po elektrický části ho už mám vychytanej, ještě ho musím doladit mechanicky. Se občas něco uklepe.
Nejspíš to skončí tak, že u magnetu nechám jen Hallovu sondu na vyměnitelném bazmeku a zbytek elektroniky bude zakomponován v řídící jednotce, kde se nic uklepat nemůže. Neumím SMD, to by vše mohlo být (bez jakéhokoli vibračního nebezpečí) u magnetu.
Držím pěsti
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150