Řetěz na ETZ 150
Řetěz na ETZ 150
Zdravím mztáři,
dáte mi někdo prosím typ na kvalitní řetěz? Na nové řetězové sadě mám najeto necelých 400km a na zejetí jsem si dával záležet, ale buď se mi to nepovedlo nebo je na vině zadní brzda s novýma paknama, která přibržďovala. Když jí na stojanu třeba na dvojku protočím a prstem přitlačím na řetěz, tak je znát jak rázuje a za jízdy to začínám cítit taky. No prostě jak naschvál. Bude asi lepší vyměnit řetěz hned než to odnesou i kolečka, která jsou nová + obrousit trochu pakny.
Teď tam mám ČZ favorit (300). Zkusil bych třeba něco kvalitnějšího, koukal jsem na ČZ profesional (700 Kč). Tak zhruba do takový cenový relace.
Má někdo nějaký ověřený typ? Předem díky za odpověď
dáte mi někdo prosím typ na kvalitní řetěz? Na nové řetězové sadě mám najeto necelých 400km a na zejetí jsem si dával záležet, ale buď se mi to nepovedlo nebo je na vině zadní brzda s novýma paknama, která přibržďovala. Když jí na stojanu třeba na dvojku protočím a prstem přitlačím na řetěz, tak je znát jak rázuje a za jízdy to začínám cítit taky. No prostě jak naschvál. Bude asi lepší vyměnit řetěz hned než to odnesou i kolečka, která jsou nová + obrousit trochu pakny.
Teď tam mám ČZ favorit (300). Zkusil bych třeba něco kvalitnějšího, koukal jsem na ČZ profesional (700 Kč). Tak zhruba do takový cenový relace.
Má někdo nějaký ověřený typ? Předem díky za odpověď
Re: Řetěz na ETZ 150
co myslíš tím že řetěz rázuje? Že je v jiné pozici natočení zadního kola jinak napnutý? Jestli ano tak to máš spíš křivou zadní rozetu, záleží kolik to je. Trochu to dělají i nový motorky.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Řetěz na ETZ 150
Přesně tak to myslím. Tohle mi dělala stará rozeta, byla šišatá. Ale když sem tam dal novou řetězovou sadu tak to zmizelo.
Teď tam je zase cítit malá nerovnoměrnost. Ono to pak všechno jde na úkor převodových ložisek, tak se tomu chci vyhnout, dokud je řetězovka ještě nová. Nejvíc to je vidět když na kvalt roztočím kolo na stojanu, tak řetěz lítá v hadici nahoru dolu. Blbí je že se na to nepodívám za jízdy, leda to nějak natočit .
Teď tam je zase cítit malá nerovnoměrnost. Ono to pak všechno jde na úkor převodových ložisek, tak se tomu chci vyhnout, dokud je řetězovka ještě nová. Nejvíc to je vidět když na kvalt roztočím kolo na stojanu, tak řetěz lítá v hadici nahoru dolu. Blbí je že se na to nepodívám za jízdy, leda to nějak natočit .
Re: Řetěz na ETZ 150
Favorit je hrozna sra#ka... Vloni jsem dal novou retezovku, vse z moto-prodejny a pohoda, retez znacky Büchel, stal cca tri stovky, ani jsem ho nemusel dopinat a nejakej ten tisic uz jsem na tom najel..
Re: Řetěz na ETZ 150
Já měl taky nějaký ČZ řetěz, ale asi nějaká nižší třída, protože, když jsem mašinu kupoval, byl prý nový a po 4 letech byl v naprosto tragickém stavu - nerovnoměrně vytahaný. Momentálně mám už 3-tím rokem řetěz DID, o třídu vyšší pevnosti, než je doporučení, teď nedávno potřeboval drobet dopnoutl, ale vytahaný je naprosto rovnoměrně...
Re: Řetěz na ETZ 150
DObřej od ČZ je řada cross. Jenže točit kolo na stojanu s nulovým odporem a nezatížený jezdcem je hovadina. Jasně že ten řetěz pak bude skákat nahoru dolů
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Řetěz na ETZ 150
Normálně motorku postavit na centrál, přitlačit dvěma prsty vrchní vodící krycí gumu řetězu směrem k rámu (tak jak je psáno v příčurce pro kontrolu napnutí rětezu) a rukou točit zadním kolem. Pokud máš správně dopnutý řetěz a ten + ozubená kola (rozeta, pastorek) jsou v cajku, tak se ti to nebude pod těmi prsty hýbat nahoru ani dolů...
Re: Řetěz na ETZ 150
jestis ho prve nepřešponoval
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Řetěz na ETZ 150
Přesně, lepší volnější než moc napnutý...
Re: Řetěz na ETZ 150
Pete: Ja ale nepsal s nulovym odporem. Když na gumu shora přitlačím, tak citim jak tepe do ruky. Ne nějak hodně ale už tam nějalý rozdíl je.
Re: Řetěz na ETZ 150
Márty: Tak to přesně dělám. Přepnutý ho nemám. Tak aby šel lehce stlačit na kyvku. Ještě přesnější pak je zatížit motorku 1 osobou, potom když se stlačí řetěz shora na kyvku, tak před sek. kolečkem musí být na řetězu ještě citelná vůle. To zase píše nové vydani příručky.
Já ho mám spíš lehce volnější než utažený. Rozeta a kolečko jsou nové (cca 370km).
Já ho mám spíš lehce volnější než utažený. Rozeta a kolečko jsou nové (cca 370km).