Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Zdar kocooooři, tak jsem tu zas.
Kuci, je to takový nezvyklí jev, joo nejspíš bude chyba v lanku atd. Nu k věci, vyměnili jsme lanko od plynu a co se nestalo, po nastartování motorky se volnoběžné otáčky neustále drží v rozmezí 4 - 4,500 otáček a nejdou srazit dolů!!??
Sytič jsme zkoušel, když ho dám motorka má tendenci zdechat, jako vždy za chodu motoru, pustím ho zase se chytne, takže sytič pohoda.
Rozšrouboval jsem karburátor, šoupátko chodí normálně jako vždy, plyn přidat a ubrat jde, ale otáčky pořád v 4 až 4,5tis, Motal jsem se šroubem směsi doprava, doleva a nemělo to vliv.
Na vzduch nebo ten druhej šrou na co tam vlastně je jsem radši nešahal. akorát, když jsem přendal jehlu kupříkladu z posledního zářezu o 2 zářezy výš, tak mi přišlo, že trošku klesly. Nevíte někdo čím to může být??
Kolega z práce který jí te´t má říkal, že lanka byly stejně dlouhý, tak nevim, jestli zůstalo někde vyset třeba, nebo je jako skříplý, nevšim jsem si ničeho, pls HELP ME :* Díky
Kuci, je to takový nezvyklí jev, joo nejspíš bude chyba v lanku atd. Nu k věci, vyměnili jsme lanko od plynu a co se nestalo, po nastartování motorky se volnoběžné otáčky neustále drží v rozmezí 4 - 4,500 otáček a nejdou srazit dolů!!??
Sytič jsme zkoušel, když ho dám motorka má tendenci zdechat, jako vždy za chodu motoru, pustím ho zase se chytne, takže sytič pohoda.
Rozšrouboval jsem karburátor, šoupátko chodí normálně jako vždy, plyn přidat a ubrat jde, ale otáčky pořád v 4 až 4,5tis, Motal jsem se šroubem směsi doprava, doleva a nemělo to vliv.
Na vzduch nebo ten druhej šrou na co tam vlastně je jsem radši nešahal. akorát, když jsem přendal jehlu kupříkladu z posledního zářezu o 2 zářezy výš, tak mi přišlo, že trošku klesly. Nevíte někdo čím to může být??
Kolega z práce který jí te´t má říkal, že lanka byly stejně dlouhý, tak nevim, jestli zůstalo někde vyset třeba, nebo je jako skříplý, nevšim jsem si ničeho, pls HELP ME :* Díky
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Krátké lanko. Máš furt ''přidaný plyn''.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
To se mi párkrát stalo, buď špatně zasunuté šoupátko, nebo drhne lanko. Já to vždycky kontroluju po namontování šoupátka tak, že když otočíš plynem a pustíš ho, musí to v karbu ťuknout - šoupátko dosedne.
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Jak píše Heki, tohle vypadá na krátké plynové lanko, máš to furt pod plynem. Měl bys mít na lanku tak cca kolem 2 mm vůli, než se ti začne "otevírat" plyn...
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
já jen nechápu, proč ses začal rejpat v nastavení karburátoru, když jsi měnil jen lanko. Tím si to tak akorát celý rozšteluješ a nedosáhněš ničeho... vůle plynového lanka se nastavuje šroubem nahoře na karburátoru, do kterýho se zavádí bovden... se podívej, jestli je lanko všude dobře usazený... i bovden...
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Hele přihodím si sem dotaz když už jsme tu u šoupátka... chápu dobře, že když šoupátko v karbecu dosedne, znamená to že karburátor přechází z částečného zatížení na volnoběžný režim?
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
jo v podstatě se to tak dá říct.... při volnoběhu je směs určována pomocí nastavení volnoběžných "šroubů!... při přidání už je míchána pomocí nastavení jehly a otevřením kanálu pomocí šoupěte.
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Zdravím,
Jarada:
myslím, že když vyvěsíš lanko a složíš karbec bez lanka, tak Ti volnoběh poběží normálně = vyměnil jsi bowden s krátkým lankem. Zašroubuj stavěcí šroub na deklu šoupátka a zkus volnoběh.
Pokud zašroubování šroubu nepomůže, je potřeba odhadem zkrátit bowden asi o 1 až 1,5 cm. Buď budeš šikovnej s bočníma skřípačkama (rozmotáš drátěnou spirálu), nebo rozletuj koncovku na lanku u plynové rukojeti, zkrať bowden a zase koncovku naletuj zpět.
Sice z popisu nevyplývá, co dělat s lankem, ale určitě ho nepřecvakni
Jinak, pokud Ti příště zůstane v pořádku bowden, kup jen cyklistické lanko a přeletuj koncovky = 10 - 20,- Kč...
Až přecvakneš bowden, zcela určitě vem tenký hřebík a nacpi ho do místa zkrácení. Tím srovnáš drátěnou spirálu a lanko nebude v bowdenu drhnout...
Špatně zasunutý šoupátko si neumím představit, protože by nešel zašroubovat dekl šoupátka.
Když přidáš plyn, musí se okamžitě po pustění rukojeti vrátit zpět a tím v karbci funguje nastavení na volnoběh.
Otočíš plynem a přejdeš do částečného nebo plného zatížení a tady - kromě toho co napsal Harry - nastavení volnoběžných šroubů funguje taky... no a tady začíná alchymie každého jednotlivého karbce a motoru
Jarada:
myslím, že když vyvěsíš lanko a složíš karbec bez lanka, tak Ti volnoběh poběží normálně = vyměnil jsi bowden s krátkým lankem. Zašroubuj stavěcí šroub na deklu šoupátka a zkus volnoběh.
Pokud zašroubování šroubu nepomůže, je potřeba odhadem zkrátit bowden asi o 1 až 1,5 cm. Buď budeš šikovnej s bočníma skřípačkama (rozmotáš drátěnou spirálu), nebo rozletuj koncovku na lanku u plynové rukojeti, zkrať bowden a zase koncovku naletuj zpět.
Sice z popisu nevyplývá, co dělat s lankem, ale určitě ho nepřecvakni
Jinak, pokud Ti příště zůstane v pořádku bowden, kup jen cyklistické lanko a přeletuj koncovky = 10 - 20,- Kč...
Až přecvakneš bowden, zcela určitě vem tenký hřebík a nacpi ho do místa zkrácení. Tím srovnáš drátěnou spirálu a lanko nebude v bowdenu drhnout...
Špatně zasunutý šoupátko si neumím představit, protože by nešel zašroubovat dekl šoupátka.
Když přidáš plyn, musí se okamžitě po pustění rukojeti vrátit zpět a tím v karbci funguje nastavení na volnoběh.
Otočíš plynem a přejdeš do částečného nebo plného zatížení a tady - kromě toho co napsal Harry - nastavení volnoběžných šroubů funguje taky... no a tady začíná alchymie každého jednotlivého karbce a motoru
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Ares, tak tvoji volbu a jelikož to už nemám já, ale kolega z práce co ji má chvilku, tak na to by jsme oba museli být jaderní fyzikové
Už jsi přesně nevybavuji, jak plyn tahal, ale přikláním se, buď k tomu šroubu, jak jím protáhneš lanko, bud ho bude muset povolit nebo přitáhnout, řeknu mu at nastartuje a zkusí s ním pootočit na nějakou stranu, myslím, že na výsledek nebude dlouho čekat a nebo prostě to lanko jen nedosedlo, nebo někde drhne.
Já u každýho lanka který koupím tak kapu do bovdenu olej, protože to z90% drhne.
To šoupátko mi taky přijde nesmysl, karbec jsme rozdělával snad 1000x a nikdy se nestalo, že by to nedosedlo až dolů. No atd atd. Tak díky za rady, snad si s tím poradí hošan
Tož děkuji chlapci, lanko jsem já nikdy neměnil a přišlo mi to divný, tak sem na to sám čučel.
snad brzo na srazu, mějte se
Už jsi přesně nevybavuji, jak plyn tahal, ale přikláním se, buď k tomu šroubu, jak jím protáhneš lanko, bud ho bude muset povolit nebo přitáhnout, řeknu mu at nastartuje a zkusí s ním pootočit na nějakou stranu, myslím, že na výsledek nebude dlouho čekat a nebo prostě to lanko jen nedosedlo, nebo někde drhne.
Já u každýho lanka který koupím tak kapu do bovdenu olej, protože to z90% drhne.
To šoupátko mi taky přijde nesmysl, karbec jsme rozdělával snad 1000x a nikdy se nestalo, že by to nedosedlo až dolů. No atd atd. Tak díky za rady, snad si s tím poradí hošan
Tož děkuji chlapci, lanko jsem já nikdy neměnil a přišlo mi to divný, tak sem na to sám čučel.
snad brzo na srazu, mějte se
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
ty vole, tos nikdy neměnil lanko třeba na kole? dyť je to úplně jednoduchá věc
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Po výměně plyn. lanka drží vysoké otáčky
Ty vole učili tě číst? Psal jsem, že motorku už NEMÁM já, ale kolega z práce A to lanečko měnil on. Bohužel on asi žádný nikdy neměnil, tak ho to prostě vyděsilo. A že bydlí tady pár km, tak jsem se na to zajel mrknout
A dobře u MZ jsem zrovna plynový taky nikdy neměnil a nenapadlo mě zrovna, že to jde štelovat, tím šroubem nahoře. :3 Doufejme, že to vyšteloval, nebo jakkoli jinak, zatím se neozval pokud se v tom už vrtal, tak snad jo, doufejme
A dobře u MZ jsem zrovna plynový taky nikdy neměnil a nenapadlo mě zrovna, že to jde štelovat, tím šroubem nahoře. :3 Doufejme, že to vyšteloval, nebo jakkoli jinak, zatím se neozval pokud se v tom už vrtal, tak snad jo, doufejme