Teče převodový olej - ETZ251
Teče převodový olej - ETZ251
Zdravím Vás kolegové,
dnes jsem se po zimě konečně dostal k projetí MZty, když jsem se vrátil, měl jsem botu, řadičku, zadní kolo atd. od oleje, teče od spojkového lanka skrz ten klobouček na kterém "sedí" bowden lanka.. Už je to tři roky co jsem dělal spojku a nějak si nevzpomínám jak je to tam těsněné.. Zvenku jsem to jen tak ledabyle rozebral a tam jsem na nic zvláštního nenarazil.. (V knize Poradím si sám? pro motocykly MZ jsem toho taky moc nevyčetl, jen na straně 108 a 154 výměna lanka/seřízení spojky, což je mě jasné.) Ta objímka povolená nebyla, olej teče až vrchem a za těch cca 25 km ho vyteklo poměrně dost, na to kudy to teče. Jak je to utěsněné u vřetene? Osvěžte mi paměť.. Je to jako kdyby mi tam něco chybělo, přitom to bylo skoro 3 roky bez problémů a v moto jsem se vůbec nehrabal. Než to rozeberu, radši se zkusím zeptat odborníků.
dnes jsem se po zimě konečně dostal k projetí MZty, když jsem se vrátil, měl jsem botu, řadičku, zadní kolo atd. od oleje, teče od spojkového lanka skrz ten klobouček na kterém "sedí" bowden lanka.. Už je to tři roky co jsem dělal spojku a nějak si nevzpomínám jak je to tam těsněné.. Zvenku jsem to jen tak ledabyle rozebral a tam jsem na nic zvláštního nenarazil.. (V knize Poradím si sám? pro motocykly MZ jsem toho taky moc nevyčetl, jen na straně 108 a 154 výměna lanka/seřízení spojky, což je mě jasné.) Ta objímka povolená nebyla, olej teče až vrchem a za těch cca 25 km ho vyteklo poměrně dost, na to kudy to teče. Jak je to utěsněné u vřetene? Osvěžte mi paměť.. Je to jako kdyby mi tam něco chybělo, přitom to bylo skoro 3 roky bez problémů a v moto jsem se vůbec nehrabal. Než to rozeberu, radši se zkusím zeptat odborníků.
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Ja ho nemam tesneny nijak, nevim jestli je to origo, ale do zavitu v karteru prijde nejprve zasroubovat asi 10cm dlouha kulatina se zavitem a o jeji konec se teprve o prorezanou podlozku opira spojkove lanko. Na tom mam nasazenou pryzovou cepicku, ale ta je tam aspi kvuli vnejsimu znecisteni, nez ze by mela tesnit. Kdyby mi motorka spadla na zem, tak to zacne tim mistem chcat pryc, jinak pri normalnim provozu hladina oleje neprekroci vysku konce te kulatiny.
Re: Teče převodový olej - ETZ251
v klidu dokud teče tak tam je horší je když přestane téct. né mě to dělalo taky a taky me teče když stojim z prutšího kopce ale teče tak je to ok
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Když jsem slezl z moto tak jsem měl celou nohu a botu od oleje, levé víko, stupačka, řadička, zadní tlumič, kolo, od kola ohozený blatník... myslel jsem že to se mnou sekne, 3 roky jsem na to nesáhl, jen vloni v létě jsem vyměnil spojkové lanko, do konce sezóny vše v pořádku a teď z ničeho nic toto. Odvzdušňovací zátka funguje, oleje je tam správné množství.. Po zimní odstávce chytla na první šlápnutí, jela hezky, všechno v pořádku, no to by bylo aby se něco nenašlo.. že by tam byl v převodovce nějaký přetlak a tlačilo to olej pryč..? jenže u zátky je motor čistej zase.. Nechal bych to být a jezdil bych, ale to se dost dobře nedá, když mi to olejuje nohu a motorku..
Re: Teče převodový olej - ETZ251
s tímhle problémem jsem se nikdy nesetkal, netlakuje se ti skříň? když odděláš zátku, není cítit benzin?
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Olej benzínem nesmrdí, zatím... Motorka jede hezky, jen za studena padají pomalu otáčky, že by fouklé gufero na klice? Motor je originál z fabriky, najeto 40 000 km a má 25 let... Ještě s tím zkusím něco najet, ať se to víc projeví a pak dám vědět.
Re: Teče převodový olej - ETZ251
To je ale fakt zvláštní, že by z toho mělo tolik týct... zevnitř je totiž taková plechová krytka, co tam vymezuje pružinku, sice ten olej kolem té krytky protýct může, ale rozhodně nebude cákat... navíc je ta trubka směrem vzhůru a ani není v ose, kam cáká olej od spojky
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Tak jsem to všechno očistil, projel jsem to a už to kolem té podložky bowdenu začalo vzlínat, pak to teče po té objímce dolů a po víku dolů/nahoru se to díky proudícímu vzduchu rozstříkne dozadu... U zátky nahoře nic, tam jsem to taky očistil a olej se tam neobjevil. Motor běží hezky, za studena padají pomalu otáčky, když to na volnoběh vytočím, ale jak se ohřeje, tak to zmizí, na plyn reaguje, tahá pěkně (až se tomu divím)..
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Tak jsem tu objímku omotal hadříkem, stáhl dvěmi stahovačkami a jezdím, neřeším. Zatím.
Re: Teče převodový olej - ETZ251
spíš bych šel opačnou cestou a ten plech z toho sundal úplně.. pod tím je hezká černá fajfka
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Zdravím,
nebo kup tohle: http://www.motokramek.cz/kabelova-konco ... s-kabelem/ a budeš mít klid jako ho mám já
nebo kup tohle: http://www.motokramek.cz/kabelova-konco ... s-kabelem/ a budeš mít klid jako ho mám já
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: Teče převodový olej - ETZ251
No.. četl jsem si to všechno 3x ale nějak nevím, jak to oba myslíte?
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Tak mám benzín v převodovce, to vysvětluje kde se tam vzal ten tlak...
Re: Teče převodový olej - ETZ251
takže gufero na klice, hezkou zábavu přeji
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Děkuju aspoň vyměním olej, zkouknu spojku jak vypadá po 10 000 km, možná vyměním lamely, trocha servisu MZtce prospěje.
Re: Teče převodový olej - ETZ251
proč bys měnil lamely na funkční spojce? Dost často tu řešíme, že někdo udělá "trochu servisu, aby motorce prospěl" a pak je v prdeli všechno.... aneb, když to funguje, zbytečně se v tom nehrab
http://mz-world.cz/forum/read.php?10,2227,2227#msg-2227
http://mz-world.cz/forum/read.php?10,2227,2227#msg-2227
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Teče převodový olej - ETZ251
Tak lamely s obložením, ty jsou relativně nové, ale ocelové jsou dvě rovnané, byly zkřivený... tak chci dát nový. Jen už tehdy jsem řešil takovej problém - jedna ocelová lamela měla pár zubů zahnutých, nesetkal se s tím někdo? každej sedmej zub na konci řady. Na funkčnost spojky to jakž takž nemá vliv, jinak vymáčknutá spojka mi točí zadním kolem, rukou se to zastavit nedá, ale nohou nebo brzdou jo a motor to skoro vůbec nepřidusí na volnoběh, takže bych to asi nechal být, ale ty lamely mě vrtaj v hlavě..