Rozsvícená neudrží volnoběh

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od Márty »

Ono není úplně nutné naměřit napětí uváděné v příručce, ale měl by ses zhruba pohybovat kolem těch uvedených hodnot....
To napětí (kol 14 V) bys měl naměřit na kontaktech připojené baterky i v případě, že je nabitá třeba na těch 12,5 V, protože měříš napětí, které do ní jde z regulátoru napětí a ne z baterie, baterka je v okruhu připojená paralelně, takže se napětí nesčítá. Je to, jako když jí máš připojenou na nabíječku a změříš ji na kontaktech, změříš to, co jde z nabíječky, protože nabíjecí napětí je vyšší, než to na baterii...
Obrázek

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od AresMlok »

Tak tak, jak píše Márty,
baterie je reostat, který ovládá teplota elektrolytu, hustota elektrolytu, stav sulfatace olověných desek, množství kalu - vysrážené a vypadané olovo z desek - tvorba zkratovacích můstků, hladina elektrolytu, stav pólů jednotlivých desek a příček mezi nimi, způsob nabíjení baterie a velkou proměnnou je i stáří baterie.
7dmiletou 55Ah v Peugeotu 406 se mi v -15°C mrazu podařilo vybít do stavu, že starter jen cvakal (jsem se nepodíval na předpověď a natankoval jsem 90% E85). Týž den po oteplení na 0°C po 10 min nabíjení přes kabely z druhýho auta baterie nastartovala motor. Najel jsem asi 10 km a u pumpy naředil E85 na 50%. Druhý den ráno při -10°C baterie nastartovala motor hned. Nabíječku neviděla a dobitá rozhodně nebyla taky.
Už ze školy si pamatuju, že kyselinový olověný článek má mít napětí 2,1V= 12,6V, ostatně tady: http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy zhruba v půlce jsou dle mě smysluplný hodnoty co se napětí týče. Nic to nevypovídá o vnitřním odporu a tedy schopnosti dodávat šťávu a neztrácet rychle napětí a kapacitu při zátěži.
12V baterii s napětím 6,75V jsem nabil na 12,4V - super výsledek. Do rána měla 6,75 V - to bylo napětí, které se počítalo...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Jarda.E
Příspěvky: 34
Registrován: ned 01. bře 2015 07:43

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od Jarda.E »

Takže když to zjednoduším, tak problém musí kromě už špatné batrky mezi usměrňovačem a baterii, protože pokud jsem na výstupu z usměrňovače naměřil aleapoň cca 13,7 V ale na baterce jen nějakých 12,6, je tam někde přechoďák, nebo zkrátka poddimenzovaný vodič.

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od AresMlok »

JardaE:
to je divný, napětí na usměrňovači by mělo být stejný jako na baterii. Máš to správně zapojený?
Kabely jsou krátký a úplně tenký taky ne, to by topily jako sviňa, aby na nich byl takovej pokles - leda, že by nebyly z mědi, nebo byly někde uklepaný...
Zoxidovaný pojistky nemáš...?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Jarda.E
Příspěvky: 34
Registrován: ned 01. bře 2015 07:43

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od Jarda.E »

Kdepak, pojistkovou skříňku jsem myl lihem a stříkal kontaktolem, kabeláž je origo, samozřejmě v mědi, nejsem čuně. Až koupím vodiče, tak pro jistotu předrátuju instalaci kolem usměrňovače, reg., pojistek a baterky na pruřez 2,5 ( plus napajeni svetel, kam dam to relatko) s novymi konektory. Ale rozhodne jsem videl instalaci v horsim stavu, lehce zašlá byla ale rozhodně nic upadaneho a podobne. No a pak tedy nová baterka a jinak už nevím. Zapojeni je puvodni a novy regulator mam taky dobre. Jinak by to ani nefungovalo. Kdyz jsem nakoukl pod gumu ke spinaci skříňce, tak tam to taky vypadá jak nový.

GeorgeLD
Příspěvky: 235
Registrován: pát 24. kvě 2013 01:03

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od GeorgeLD »

Jo a kontrolovals kontakty co jdou k alternátoru? Mě to jednou pořádně nedobíjelo a jak jsem odekloval alternátor, tak jsem měl totálně upálený konektor na jedné fázi :-)

Jinak já taky nemám dobíjení úplně tip-ťop, musím točit tak 1300ot. aby vypla kontrolka, takžemám nastavený takhle i karbec; což zvyšuje spotřebu a víc ojebává převodovku při řazení (tak je psáno v bibli, ámen).

Jarda.E
Příspěvky: 34
Registrován: ned 01. bře 2015 07:43

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od Jarda.E »

Prostor alternátoru je jako nový, jak říkám ještě tam smrdí kalafuna. A kdyby nešla jedna fáze tak těžko naměřím 13,7 V za usměrňovačem. No ale těch 1300 není nijak astronomicky vysoko, tyhle skoro čtvrcový motory jsou na pohyb ve vyšších otáčkách koncipovaný. Ale taky jsem se dočetl že při vysokým volnoběhu ten motor rázuje. Taky jsem se s tím potýkal a jsem zvědav jestli to stažením volnoběhu dolů zmizí.

haidi
Příspěvky: 23
Registrován: úte 09. dub 2013 09:41

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od haidi »

nevim,jestli uz jsi to vyresil.ja mel stejny problem a nekdo mi napsal,ze snimac musi dostavat 2ampery aby to makalo a to slo jen s cerstve nabytou baterii.po jezdeni po meste se na snimac nedostava.aby me to nechcipalo na krizovatkach s rozsvicenymi svetli,tak jsem si ze spinace neutralu vytahl navic dratek k relatku a to relatko mi spinalo tlumena svetla.takze pri neutralu sviti jen obryska a zapalovani ma dost proudu na jiskru.nekomu se to nemusi libit,ale me to jezdilo.

Jarda.E
Příspěvky: 34
Registrován: ned 01. bře 2015 07:43

Re: Rozsvícená neudrží volnoběh

Příspěvek od Jarda.E »

No každopádně děkuji za informaci a tip. Já taky přemýšlel, že dám do obrysovky nějakou ledku na denní svícení. Světlo přes relátko potáhnu tak, jen se k tomu dostat.
Jinak jsem zatím v pozorovací fázi. Vyměnil jsem svíčku a baterku, nějaké zlepšení přišlo. Najeli jsme cca 120 km a za jízdy už nechcípla, jen je ještě ve vyšších otáčkách línější. Ve dvou příručkách i píšou že ideální zářez jehly je 4 od shora. Ideálního výkonu je (podle knížky) dosaženo na 3 a 4 zářezu, ale z hlediska životnosti je doporučován 4. . Tolik z literatury od člověka který MZtky servisoval.

Odpovědět