"záložní" olej

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

"záložní" olej

Příspěvek od Harry »

Představme si situaci, že se někdo vydá na cestu někam, kde prakticky není možné sehnat dvoutaktní olej do benzinu. Čím se takový olej dá nahradit bez rizika přidření? Nějakej motorák o určité specifikaci?
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Harry: Když předpokládám, při spotřebě 5 l na 100 km, a ředění 1:50, že mi litrovka oleje vystačí na 1 000 ujetých km, tak bych si ho holt asi vzal sebou. Zajímalo by mne, kde se dá dojet motorkou, aby tam nebyl k sehnání nějaký olej do dvoutaktu? (:P)

Když se nad tím zamyslíš, tak když seženeš benzín, abys mohl jet, tak proč bys nesehnal olej?
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Harry »

Bavil jsem se s Milfordem a říkal, že sehnat 2T olej ve francii byl fakt problém... a to je štreku necelých 4000 km (4L vezl)... no a teď plánujeme takovou zhovadilost do Norska, která zabere minimálně 6000 km a t už by byl teoreticky problém.
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Harry: Aha, že by u Frantíků neměli 2-taktní motory, např skútry?

V tomhle případě bych to zkoušel asi v nějakých menších motoservisech, třeba někde na vsi nebo prodejnách zahradní techniky než třeba na benzínkách, myslím, že do dvoutaktních sekaček nebo motorových pil, by se sehnat měl...

V nouzi by nejspíš šel použít i olej pro čtyřtakt, ale určitě se bude hůř mísit z benzínem a taktéž hůř spalovat, takže to zasere karburátor a výfuk...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Teď koukám, že třeba Motul je francouzská firma, a že by jejich oleje nebyly k dostání tam, kde se vyrábí, je divné...
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

V Norsku sídlí STATOIL, tak předpokládám, že jejich oleje by tam měly být k sehnání:

2-TWay Low Smoke - JASO FC, API TC
2-Stroke Engine Oil - JASO FB

A že by tam neměli třeba Castrol, který je skoro všude, bych se taky divil.
Ještě by se člověk mohl podívat po hobby marketech...
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Harry »

Je jasný, že vím, kde se dá olej koupit, ale na to jsem se neptal... Navíc v horách nejakej hornach nebude každých 50 km :D-x já oleje uvezu dost, ale Milford toho potřebuje víc
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Šák jsem psal, že se dá použít i čtyřtaktní, ale bude to s rizikem. Friťák bych asi nezkoušel... :C

Co se může blížit specifikaci dvoutaktního oleje, asi nemá cenu při tom nahrazení moc řešit - důležitá by mohla být asi viskozita.
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Na tohle by bylo zajímavé sehnat si na testování nějaký 2-taktní motor u kterého by ti nevadilo, když ho zadřeš a zkusit, co by to dělalo s oleji do čtyřtaktu - třeba bychom byli ještě překvapeni... ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Obrázek

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Heki »

Panctvo, když pominu, že v Evropských zemích podle mě není problém ten dvoutaktní olej někde sehnat, tak to bezproblému pojede i na čtyřtaktní. Pokud Milford pojede na té svojí babičce, tak vězte, že ta jezdila na čtyřtaktní olej (asi M6A) už v době svého vzniku, protože oleje pro dvoutakty se snad ještě ani nevyráběly. A pokud si myslíte, že na to musíte zadřít, tak si přečtěte sérii cestopisů od Pana Cestovatele Pavla Suchého, který na Jawě 350 objel svět a lil tam kde co, pokaždé něco jiného. Dvoutaktní i čtyřtaktní oleje a benzíny různých kvalit - a Jawka najela skoro 50 000 km bez problému.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Harry »

Já si taky myslím, že ten olej musí bejt všude k sehnání, jen ten Milhaus k tomu měl připomínky... a jak zde již padlo, motorový pily se ve čtyřtaktu asi moc nedělají :D-x nicméně mi to přišlo jako zajímavé předsezóní téma
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Márty »

Heki: Já věděl, že nám k tomu něco řekneš :D
Já sice nepamatuju ježdění na M6A, ale M5 mix ano, to jsme lili do trabanta na benzínkách, kde netočili natural-mix...
Obrázek

Uživatelský avatar
milford
Příspěvky: 73
Registrován: ned 06. říj 2013 22:56

Re: "záložní" olej

Příspěvek od milford »

No v té Francii od hranic s Německem jsem až do Paříže nepotkal jedinou benzinku kde by měli néjaký okej (jen stojany na kartu). Neříkám že v Paříži by se nedalo něco sehnat, ale rozhodně to nebude na benzinkách. Takže servisy, odporné prodejny atd. to mohli mít, ale jak je najít, že.

V tuto chvíli doufat že v Norsku bude dostatek prodejen a servisů motorových pil, i kdyź v těch prdelích kam pojedem moc měst není.

Vím že Pavel Suchý tam lil kde co, to můžu taky, jen jsem nechtěl do "babǐcky" lít něco nevyzkoušenýho co by mohlo teoreticky způsobit problémy, ať už přidřením z důvodu uvolněného karbonu, zasraných výfuků od matlavé břečky nebo čehokoliv dalšiho. Málo oleje bych stejně nedával :)

Jindra
Příspěvky: 715
Registrován: úte 22. led 2013 23:49
Bydliště: Brno

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Jindra »

My jsme za mlada do Jaw a ČZ lili M6AD, protože něčí otec/děda přišel s tím, že to tam lili odjakživa a že to maže lepší než M2T.

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1102
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Vladan »

Do Wartburga jsem dlouhodobě (víc než 5let a cca 50tis.km) lit všemožné oleje čtyřdobé i hydrauliku míchanou s leteckým benzínem a problém se nevyskytl ani v karbci, ani v motoru, jen ten wejfuk byl na konci jak ponořenej do grafitky a semoš tamoš bylo potřeba očistit svíce.
Dřívější použití M6A místo M2T bylo běžnou praxí.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Harry »

to víte kluci... dlouho tu nebylo téma "jaký olej" tak jsem si založil vlastní :D-x
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Smoula
Příspěvky: 160
Registrován: sob 31. srp 2013 20:12

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Smoula »

Já jsem zkoušel litr benzínu/etanolu a 20ml friťáku, benzín dobrý dá se rozmíchat ale po několika hodinách se oběví kapičky oleje a v etanolu se blbě friták rozmíchává a nechává na dně plovákový komory jakejsi hnusnej bordel zkoušeno na jawě 175

Heki
Příspěvky: 949
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Heki »

Vzhledem k tomu, že podle Jindry jede takový fichtl i na barvu, tak se nedivím ničemu :D-x
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 383
Registrován: stř 23. led 2013 18:57

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Pete »

Ser na olej, benzín:nafta 1:10 a jedeš jak drak :D-x
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
:HG

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: "záložní" olej

Příspěvek od AresMlok »

Tady je dobrá hlína :D-x
Za sociku koupit olej do benolu v neděli - neřešitelný problém...
Chtěli jsme jezdit, ale měli jen benol a rybičky v konzervě. Rybičky jsme sežrali, olej přecedili přes kapesník a ještě si super na Fichtlovi zajezdili >:D<
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Címoš
Příspěvky: 118
Registrován: stř 01. kvě 2013 12:48

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Címoš »

Když je to mastný a hoří to tak to tam můžeš nalít. Jednou jsme měli s kamarádem trabtrike a když došel m2t tak jsem sáhl do archívu a vylovil jsem převoďáček 90W po dědovi a panečku jak to na ten med pěkně jelo X(

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: "záložní" olej

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
jsem v sobotu z klikovky vylil taky nějakou mastnou sračku - dva frťany. Benzina Kostelec nad Orlicí... :-no Nevím, čím N95 pančujou, ale klikovka to dokonale separuje a pak to prostě přestane hořet. Respektive v klikovce se udělá hladina a je vymalováno...
Rychlost hoření tohodle hnusu je asi 1 cm/sec. Benol z nádrže blafnul tak rychle, že jsem málem neutekl. Oboje zkouška v AL jídeláku přes knot.
4T v mrazu hůř chytá, ale spálí všechno.
V neděli jsem půlil motor - nezdála se mi převodovka a ještě trochu toho hnusu ve skříni zbylo - mazut??? Se to ani moc nevypařuje...
Tedy úplně všechno mastný asi nefunguje :S

Puch začíná taky chrchlat, tak možná budu vylejvat další motor :-(I
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Stuntbiker
Příspěvky: 103
Registrován: úte 26. úno 2013 08:14

Re: "záložní" olej

Příspěvek od Stuntbiker »

zaujmave citanie a drzim palce nech sa podari vylet ! Potom nam to nafot :D
Keby bolo uz velmi zle ze by sa mi nechcelo tlacit a jazdit na suchom benzine dal by som asi nejaky potravinarsky olej pripadne prevodak aj tak nemas moc s coho na vyber a snad taka situacia nenastane
Love ♥MZ♥

Uživatelský avatar
milford
Příspěvky: 73
Registrován: ned 06. říj 2013 22:56

Re: "záložní" olej

Příspěvek od milford »

Kdyby bylo nejhůř, tak to řeší internet, kontakt na švédský či norský jawakluby a pojď mi. Na jihu je dost klubů, tak oni by snad věděli. Nebo když je Harry tak ochotnej a uveze toho hodně, pojede v případě nouze do nejbližší rafinerie a poptá se tam. Na takových to cestách to bez větší dávky punku není ono :)

Pete: s naftou už jsem to taky zkoušel, jede to stejně, jen víc čudí :)

Odpovědět