Stránka 1 z 1

Karburátor po 101

Napsal: čtv 29. led 2015 19:08
od Delk
Ahoj všichni,

mám nemalý problém a už si sám nevím rady. Dělám kompletní opravu / přestavbu mojí ETZ 251. Nahodil jsem tam včera originální BVF N30-3-1 a zaboha z něj nemůžu vydolovat 1200 ot/min. Ať dělám co dělám tak max 1000 ot/min a chcípe. Nutno podotknout že motor ležel po GO 3 roky ve skříni. Pod altík i na nátrubek karbu jsem zkoušel stříkat čistič brzd zda se nebudou hýbat otáčky (přisávat faleš) a nic se nedělo.

Za trest jsem ho utopil v acetonu a zkanibalizoval starou MZ 250 Trophy s karbanátkem BVF N30-2-5 kde se volnoběh nastavuje přizvedáváním šoupěte a volnoběh byl nastavený za 5 minut.

Máte někdo blbuvzdorný návod jak nastavit BVF N30-3-1? Např. prvně malým šroubkem nastav to a to a pak dolaď velkým takhle tohle. Z návodů po netu nejsem moc chytrej.

Další možnost je zainvestovat cca. 150 € a koupit karbec BING který hodně vychvalujou němci jako "konečný řešení", že prý je pak už pokoj.

Peníze nejsou až takový problém, chtěl bych se občas vozit na dobře udělaný mašině a neřešit kraviny. Na blbnutí mám H6 a tahle MZ byla moje první motorka a tak bych ji chtěl mít co nejlepší.

Nebo možná někdo z okolí Nového Města na Moravě kdo by za lahvinku přijel podumat ke mě do dílny (přivezu i odvezu po domluvě).

Díky předem za každou radu a názor

Zbyněk

Re: Karburátor po 101

Napsal: čtv 29. led 2015 20:55
od Smoula
zdarec sem z Rokytna což asi víš kde je a že by ti nešel naladit karbec? já to udělal jednou podle bible a zatim sem s tím nic nedělal kdyby tak se mužu stavit stačí napsat kam

Re: Karburátor po 101

Napsal: čtv 29. led 2015 21:11
od Hynek
Ahoj,vcera jsem ho taky ladil,predpokladam,ze jsi nezamenil pri cisteni trysky-sytic 95 a hlavni 130,ja mel ztvrdly a netesnici o krouzek co je na tom vetsim sroubku co je bliz sani.Bing 84 mam na jiny 251 a super,ale ta cena.Bvf je taky dobry.Pri zatlacenem kolicku plovaku od hrany tesneni je27mm,pri vyvesenem plovaku 34mm.ten mensi sroubek k valci mam ze zavr.polohy o 3,5 ot povolen,ale kazdy kus je jiny.vsechny kanalky profouknout kompresorem a zkontroluj neni li ztvrdla gumicka sytice.zdar.H

Re: Karburátor po 101

Napsal: pát 30. led 2015 07:33
od Stuntbiker
este by som skusil ten volnobeh stelovat zo zapnutym siticom ci bude robit nejeke zmeny

Re: Karburátor po 101

Napsal: pát 30. led 2015 11:18
od Delk
Zatí díky za rady,

gumička sytiče je týden stará, O-kroužek pod velký šroubek udělám dnes, díky za radu. Se zapnutým sytičem okamžitě zdechne (takže OK).

Uvidíme co řekne karburátor na acetonovou lázeň, v plovákovce byl usazený takový zelený šlem. Divný je že na dvě prokopnutí se sytičem bez klíčku chytne, na plyn reaguje a jde krásně do otáček ale volnoběh ne a ne. To potom bez plynu ani neslíbí

S tím sytičem jsem si celkem jistý, na tom starším karburátoru je ten samý systém sytiče a navíc mi tam nechtělo držet lanko plynu takže jsem si hrál bez něj. Dvakrát sytič bez klíčku, pak dvakrát bez sytiče a plynu kopnout s klíčkem a běží. Volnoběh jsem nastavil cca 1250 ot/min a krásně drží.

Jsem z toho auf.

Za každou další radu díky

Re: Karburátor po 101

Napsal: sob 31. led 2015 22:55
od Hynek
Tech kanalku pro vzduch a benzin je tam docela hodne a ruzne propojeny,Mozna jestli nekdo neprovrtal vetsi diru do trysky.Me nejaky chytrak dal jeste pred ten vetsi sroub vzduchu pro volnobeh pruzinku,protoze mu uz netesnil ten o krouzek a sroub se povoloval,jenze ta pruzinka zmensila prutok vzduchu a delalo to hrozny veci,kdyz jsem na to prisel a vyhodil ji,dal novy o krouzek jezdi super.Po koupeni nove jehly za 25kc je to jeste lepsi.Kdybys mel nekoho kdo cisti karburatory ultrazvukem to by bylo nejlepsi.Nezapomen na vuli lanka 2mm jak sytic,tak plyn.Ja kdyz profukuji kompresorem kanalky,sleduji z ktereho kanalku jde vzduch a baterkou je prosvicuji.H

Re: Karburátor po 101

Napsal: ned 20. led 2019 12:46
od Delk
Ahoj,

tak po letech rozuzlení problému, třeba to někomu pomůže.

Jelikož byl motor po výměně ložisek a gufer nějaký pátek uložen a čekal na své nasazení a možná také vinou nekvalitního materiálu tak docházelo k protékání převodového oleje do klikové skříně (strašný smrad, když už to konečně chytlo).

Po výměně gufer a testovacího nalití oleje bez nasazeného válce se již olej v klikové skříni neobjevil. Avšak karburátor naladit opět nešel. Koupil jsem karburátor BING, který ale s několika nastaveními dle německého fóra neběží dle mých představ. Stará 250 ETZ jela se svým originálem lépe ve středních otáčkách, toto se neprobere až někde za hranicí 3500-3800 otáček.

Nedávno jsem se dostal k ultrazvukové čističce. Hondí karburátory vyčistila velmi pěkně, ale ten z MZty odolává a odolává.

Začínám přemýšlet o vhodné skále ke shozu celého stroje...