VAPE
Re: VAPE
Čoveče podobnej problém má kámoš s VAPE na Jawě. Baterka mu vaří a když jede bez ní, tak mu to pálí žárovky. Zatím jsme na nic nepřišli ani při výměně regulátoru z jiný motorky, kde to funguje.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: VAPE
To je na palicu :-(I:-(I
měřák mám ok. a blbě to snad není. Dělal to týpek co dělá tyhle mašinky běžně.
Dnes to dovezu a zkusím to ještě proměřit a vyměnit baterii.
Mě to pálí žárovky i s připojenou baterkou.
Pomohl by nějakej přdřadnej odpor ?
nebo že bych za regulátorem udělal ještě jeden
měřák mám ok. a blbě to snad není. Dělal to týpek co dělá tyhle mašinky běžně.
Dnes to dovezu a zkusím to ještě proměřit a vyměnit baterii.
Mě to pálí žárovky i s připojenou baterkou.
Pomohl by nějakej přdřadnej odpor ?
nebo že bych za regulátorem udělal ještě jeden
Re: VAPE
Zdravím,
podle schema zapojení to asi nejde zapojit špatně ve smyslu altík - regulátor + baterie + spínačka / altík - zapalování. Máš chladič regulátoru ukostřen?
podle schema zapojení to asi nejde zapojit špatně ve smyslu altík - regulátor + baterie + spínačka / altík - zapalování. Máš chladič regulátoru ukostřen?
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: VAPE
na Babetty se prodávaly jakýsi omezovače (stabilizátory) napětí - na jednu jsem to montoval, když pálila i 24V žárovky
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: VAPE
Ten regulator vape me zase delal,ze jsem musel ze zacatku pridat vic plynu aby zhasla kontrolka dobijeni,tak jsem tam dal ze skody 120 elektronicky regulator,predtim jsem ho jeste utesnil silikonem proti vode a maka o hodne lip a je klid.Kontrolka zhasne priblizne u 1200ot.
Re: VAPE
Jak se chová MZ se snímačem S03? Slyšel jsem, že prý vynechává. Našel jsem tento snímač v mé "nové" MZ 150.
Stalo se mi, že při odbočování na křižovatce (blinkry i světla zapnutá) při rozjezdu vynechal motor.
Je to tedy způsobeno vyšším odběrem proudu? Nešlo by to v tom případě vyřešit LED žárovkami v blinkrech a brzdovce?
Jaký dát blikátor, aby s ledkami dobře chodil?
Mám tam jen zapalování Vape, dobíjení je původní.
Díky!
Stalo se mi, že při odbočování na křižovatce (blinkry i světla zapnutá) při rozjezdu vynechal motor.
Je to tedy způsobeno vyšším odběrem proudu? Nešlo by to v tom případě vyřešit LED žárovkami v blinkrech a brzdovce?
Jaký dát blikátor, aby s ledkami dobře chodil?
Mám tam jen zapalování Vape, dobíjení je původní.
Díky!
Re: VAPE
Zdravím,
na odběru proudu to sice záleží, ale altík MZ dodává šťávy dost. Zádrhel je v polaritě budícího vinutí altíku (jsou dvě verze), se kterým si v některých případech snímač S03 nerozumí. Buď koupíš snímač S01T nebo přepóluješ uhlíky na buzení alternátoru.
Blinkry měnit můžeš i nemusíš, ale na výše řešený problém to mít vliv nebude. Na LED blinkry potřebuješ přerušovač elektronický. Buď dvou nebo třívývodový, hlavně takový, který umí zátěž od nějakého 1 Watu.
Když to namátkou spočítáme, co blinkr, to cca 8 diod či více, dvě větve po 30 mA = 0,72 W x 2 blinkry = 1,44W.
Dávat k přerušovači předřadný odpor (myslím, že se mu říká CanBus) je dle mě hovadina, protože pak LEDky ztrácejí smysl z pohledu energetické úspory. Nemám tím na mysli ochranné odpory LEDek zabraňující proudové přetížení optického čipu LEDky. Ty jsou součástí blinkru.
Pokud bys toto nechtěl příliš řešit, nacpi tam třeba toto: http://tuning.autodoplnky.cz/led-zarovk ... -s44832890 a je to.
na odběru proudu to sice záleží, ale altík MZ dodává šťávy dost. Zádrhel je v polaritě budícího vinutí altíku (jsou dvě verze), se kterým si v některých případech snímač S03 nerozumí. Buď koupíš snímač S01T nebo přepóluješ uhlíky na buzení alternátoru.
Blinkry měnit můžeš i nemusíš, ale na výše řešený problém to mít vliv nebude. Na LED blinkry potřebuješ přerušovač elektronický. Buď dvou nebo třívývodový, hlavně takový, který umí zátěž od nějakého 1 Watu.
Když to namátkou spočítáme, co blinkr, to cca 8 diod či více, dvě větve po 30 mA = 0,72 W x 2 blinkry = 1,44W.
Dávat k přerušovači předřadný odpor (myslím, že se mu říká CanBus) je dle mě hovadina, protože pak LEDky ztrácejí smysl z pohledu energetické úspory. Nemám tím na mysli ochranné odpory LEDek zabraňující proudové přetížení optického čipu LEDky. Ty jsou součástí blinkru.
Pokud bys toto nechtěl příliš řešit, nacpi tam třeba toto: http://tuning.autodoplnky.cz/led-zarovk ... -s44832890 a je to.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: VAPE
Mohl bys prosím uvést trochu teorie, proč pomůže přepólování uhlíků? Ať přepóluju budící vinutí jak chci, tak bude altík přece vyrábět stále stejnou střídavinu, ne? Nějak to nechápu. Ale výrobce o tom píše, takže na tom něco bude.
Re: VAPE
Zdravím,
altíku to je samozřejmě jedno. Tobě ale nejde o altík - respektive, co z něj leze v oblasti dobíjení, nýbrž o to jaký má vliv na snímač otáček jeho magnetické pole.
Domnívám se, že pokud přepóluješ napájení budící cívky, tak se změní parazitní magnetické pole alternátoru a přestane rušit cívku snímače.
Myslím si, že kdybys to zkusil přehodit a projel, tak bys měl dávno jasno a třeba mě i výrobce Vape vyvedl z omylu nebo to potvrdil. Deset minut snažení...
Smysl vinutí cívky nebo přepólování cívky mění polaritu magnetického pole a o to by zřejmě mělo jít...
altíku to je samozřejmě jedno. Tobě ale nejde o altík - respektive, co z něj leze v oblasti dobíjení, nýbrž o to jaký má vliv na snímač otáček jeho magnetické pole.
Domnívám se, že pokud přepóluješ napájení budící cívky, tak se změní parazitní magnetické pole alternátoru a přestane rušit cívku snímače.
Myslím si, že kdybys to zkusil přehodit a projel, tak bys měl dávno jasno a třeba mě i výrobce Vape vyvedl z omylu nebo to potvrdil. Deset minut snažení...
Smysl vinutí cívky nebo přepólování cívky mění polaritu magnetického pole a o to by zřejmě mělo jít...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: VAPE
Jááá tak, no tak to je pak něco jinýho.
Koukal jsem na stránky výrobce, a řekl bych, že Tvoji doměnku potvrzuje. http://eshop.vape.cz/z1671-souprava-zapalovani-sz09.
Takže je to jasné, díky!
Koukal jsem na stránky výrobce, a řekl bych, že Tvoji doměnku potvrzuje. http://eshop.vape.cz/z1671-souprava-zapalovani-sz09.
Takže je to jasné, díky!
Re: VAPE
Dneska jsem se byl projet a jak jsem rozsvítil, tak se to začalo při rozjezdu dusit. Bez světel bylo vše v pohodě.
Zkusím, místo prodlužování drátů, vypilovat v domcích uhlíků z druhé strany nové drážky, aby šly uhlíky prostě jen otočit.
Dráty pak dosáhnou v pohodě i u přepólovaného buzení ke kontaktům.
Zkusím, místo prodlužování drátů, vypilovat v domcích uhlíků z druhé strany nové drážky, aby šly uhlíky prostě jen otočit.
Dráty pak dosáhnou v pohodě i u přepólovaného buzení ke kontaktům.
Re: VAPE
Zdravím,
dneska jsem dělal 20 min. údržbu a při té příležitosti jsem prohodil uhlíky. V pohodě to dobíjí nezávisle na zapojení uhlíků.
Doporučuji Ti projet elektriku, protože výměnou snímače sice odstraníš problém zapalování ve středních a vyšších otáčkách, ale něco Ti tam blbne. Tipnul bych si na regulátor - respektive kabeláž k němu vedoucí a související...
dneska jsem dělal 20 min. údržbu a při té příležitosti jsem prohodil uhlíky. V pohodě to dobíjí nezávisle na zapojení uhlíků.
Doporučuji Ti projet elektriku, protože výměnou snímače sice odstraníš problém zapalování ve středních a vyšších otáčkách, ale něco Ti tam blbne. Tipnul bych si na regulátor - respektive kabeláž k němu vedoucí a související...
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150