MZ 251 chcípe

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
Pepek999
Příspěvky: 4
Registrován: stř 21. led 2015 15:49

MZ 251 chcípe

Příspěvek od Pepek999 »

Zdravím, mám trable se svou 251, r.v. je 1989. Motorka šlape, ale z ničeho nic za jízdy chcípne.
Zjistil jsem, že závisí na stylu jízdy.
Při rychlejší agresivnější jízdě se to stane po cca 7 kilometrech a při pomalé klidnější jízdě třeba za 12 km. Motorka jede a z ničeho nic jako když vypne zapalování. Nepomůže podřazování, ani přidávání plynu, a když dám sitič tak se hltí. Když v moment kdy se to stane zmáčknu spojku a necham to bez plynu jet tak otáčky pomalu padaj a zastaví se na volnoběhu, ovšem takx né vždy. Když chcipne tak se dá hned nakopnout a jet dál, ale jak jedete rychle tak se problém opakuje.
Řekl jsem si že začnu od nejjednoduššího a vyměnil jsem svíčku i zapalovací cívku. Karburátor je seřízen a vyčištěn. Máte někdo nějakej typ nebo měl podobné trable?

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od Márty »

Fajfku si měnil taky? Co regulátor napětí? Dobíjí ti správně?
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od Majkl »

Dotíká Ti tam dostatečně rychle benzín??? Nemáš jehlovej ventil nějak přiskrcenej??? Filtr co je u kohoutu, je čistej? Vytáhni hadičku a zkus to pustit... Podle mě Ti tam pomalu dotíká benál...

Uživatelský avatar
AresMlok
Příspěvky: 703
Registrován: sob 24. kvě 2014 16:01

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od AresMlok »

Zdravím,
tyhle závady jsou nejlepší, protože na ně není jednoznačná odpověď.
Může Tě opouštět snímač otáček, pokud ho tam máš, zrovna tak řídící jednotka. Může zlobit vedení, který se někde ohřeje a velký odpor nevede dost šťávy do zapalování. Tohle mě dělala pojistková skříňka.
Indukčku jsi vyměnil, svíčku taky, zkus ten vysokonapěťový kabel, proměř dobíjení/přebíjení.
Zkontroluj taky spínačku, zamel se všema kabelama - altík, snímač/kondík, usměrňovač taky může zlobit.
Prostě vem měřák do ruky a dle bible to proměř. Může to být ošemetné, protože to vypadá, že porucha je závislá na stupni ohřátí motoru.
Pokud by Ti nedotékal benzín, tak na karbec ujedeš asi 500 metrů normální jízdou. Při kalbě bys 7 km určitě neujel, protože cukatura by Tě donutila ubrat plyn a to opravdu dost. Jinak čůrek z hadičky je předimenzovaný, plovákovou komoru naplní za 3 - 4 sekundy tzn, že při přepnutí na rezervu ujedu cukaturou asi 100 metrů a pak zase plnej kotel. Nicméně kontrolou palivové soustavy nic nezkazíš.
Napadá mě kondenzátor v řídící jednotce - pokud by byl proražený, tak by se mohl takhle blbě chovat a zkratovat signál ze snímače. Kodík je závislý na teplotě a napětí.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150

Pepek999
Příspěvky: 4
Registrován: stř 21. led 2015 15:49

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od Pepek999 »

Tak problém se v podstatě vyřešil sám. Včera z odpolední jsem si dal trošku tělocvik a tlačil jsem 5 kiláků domu. Jde o to, že mám kapotovanou verzi, kde je plastová nádrž. Benzín jemně naleptává vevnitř plast tudíž jsem měl ten malej filtřík na kohoutu celej pokrytej vrstvou plastikovýho mazlavého hnusu. Filtr co je v nádrži to nepochytí protože není tak jemnej. Zprvu se mi to na benzín vůbec nezdálo protože od počátku problému jsem na to najel přes 150 km a ty příznaky neukazovaly jednoznačně na palivo. Takže buď si nechám nádrž něčím vystříkat a nebo ten filtr vyšroubuju a nechám tam jen v nádrži a na hadičce.

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od Majkl »

Takže jsem měl pravdu (tu)

Uživatelský avatar
Vladan
Příspěvky: 1103
Registrován: úte 29. led 2013 11:39

Re: MZ 251 chcípe

Příspěvek od Vladan »

Pepek: není to náhodou tvůj stroj?

BAZOS
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)

Obrázek

Odpovědět