Zdravím, mám trable se svou 251, r.v. je 1989. Motorka šlape, ale z ničeho nic za jízdy chcípne.
Zjistil jsem, že závisí na stylu jízdy.
Při rychlejší agresivnější jízdě se to stane po cca 7 kilometrech a při pomalé klidnější jízdě třeba za 12 km. Motorka jede a z ničeho nic jako když vypne zapalování. Nepomůže podřazování, ani přidávání plynu, a když dám sitič tak se hltí. Když v moment kdy se to stane zmáčknu spojku a necham to bez plynu jet tak otáčky pomalu padaj a zastaví se na volnoběhu, ovšem takx né vždy. Když chcipne tak se dá hned nakopnout a jet dál, ale jak jedete rychle tak se problém opakuje.
Řekl jsem si že začnu od nejjednoduššího a vyměnil jsem svíčku i zapalovací cívku. Karburátor je seřízen a vyčištěn. Máte někdo nějakej typ nebo měl podobné trable?
MZ 251 chcípe
Re: MZ 251 chcípe
Fajfku si měnil taky? Co regulátor napětí? Dobíjí ti správně?
Re: MZ 251 chcípe
Dotíká Ti tam dostatečně rychle benzín??? Nemáš jehlovej ventil nějak přiskrcenej??? Filtr co je u kohoutu, je čistej? Vytáhni hadičku a zkus to pustit... Podle mě Ti tam pomalu dotíká benál...
Re: MZ 251 chcípe
Zdravím,
tyhle závady jsou nejlepší, protože na ně není jednoznačná odpověď.
Může Tě opouštět snímač otáček, pokud ho tam máš, zrovna tak řídící jednotka. Může zlobit vedení, který se někde ohřeje a velký odpor nevede dost šťávy do zapalování. Tohle mě dělala pojistková skříňka.
Indukčku jsi vyměnil, svíčku taky, zkus ten vysokonapěťový kabel, proměř dobíjení/přebíjení.
Zkontroluj taky spínačku, zamel se všema kabelama - altík, snímač/kondík, usměrňovač taky může zlobit.
Prostě vem měřák do ruky a dle bible to proměř. Může to být ošemetné, protože to vypadá, že porucha je závislá na stupni ohřátí motoru.
Pokud by Ti nedotékal benzín, tak na karbec ujedeš asi 500 metrů normální jízdou. Při kalbě bys 7 km určitě neujel, protože cukatura by Tě donutila ubrat plyn a to opravdu dost. Jinak čůrek z hadičky je předimenzovaný, plovákovou komoru naplní za 3 - 4 sekundy tzn, že při přepnutí na rezervu ujedu cukaturou asi 100 metrů a pak zase plnej kotel. Nicméně kontrolou palivové soustavy nic nezkazíš.
Napadá mě kondenzátor v řídící jednotce - pokud by byl proražený, tak by se mohl takhle blbě chovat a zkratovat signál ze snímače. Kodík je závislý na teplotě a napětí.
tyhle závady jsou nejlepší, protože na ně není jednoznačná odpověď.
Může Tě opouštět snímač otáček, pokud ho tam máš, zrovna tak řídící jednotka. Může zlobit vedení, který se někde ohřeje a velký odpor nevede dost šťávy do zapalování. Tohle mě dělala pojistková skříňka.
Indukčku jsi vyměnil, svíčku taky, zkus ten vysokonapěťový kabel, proměř dobíjení/přebíjení.
Zkontroluj taky spínačku, zamel se všema kabelama - altík, snímač/kondík, usměrňovač taky může zlobit.
Prostě vem měřák do ruky a dle bible to proměř. Může to být ošemetné, protože to vypadá, že porucha je závislá na stupni ohřátí motoru.
Pokud by Ti nedotékal benzín, tak na karbec ujedeš asi 500 metrů normální jízdou. Při kalbě bys 7 km určitě neujel, protože cukatura by Tě donutila ubrat plyn a to opravdu dost. Jinak čůrek z hadičky je předimenzovaný, plovákovou komoru naplní za 3 - 4 sekundy tzn, že při přepnutí na rezervu ujedu cukaturou asi 100 metrů a pak zase plnej kotel. Nicméně kontrolou palivové soustavy nic nezkazíš.
Napadá mě kondenzátor v řídící jednotce - pokud by byl proražený, tak by se mohl takhle blbě chovat a zkratovat signál ze snímače. Kodík je závislý na teplotě a napětí.
Schválená červená milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Schválená stříbrná milenka - MZ ETZ 150
Re: MZ 251 chcípe
Tak problém se v podstatě vyřešil sám. Včera z odpolední jsem si dal trošku tělocvik a tlačil jsem 5 kiláků domu. Jde o to, že mám kapotovanou verzi, kde je plastová nádrž. Benzín jemně naleptává vevnitř plast tudíž jsem měl ten malej filtřík na kohoutu celej pokrytej vrstvou plastikovýho mazlavého hnusu. Filtr co je v nádrži to nepochytí protože není tak jemnej. Zprvu se mi to na benzín vůbec nezdálo protože od počátku problému jsem na to najel přes 150 km a ty příznaky neukazovaly jednoznačně na palivo. Takže buď si nechám nádrž něčím vystříkat a nebo ten filtr vyšroubuju a nechám tam jen v nádrži a na hadičce.
Re: MZ 251 chcípe
Takže jsem měl pravdu
Re: MZ 251 chcípe
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)