Přední tlumiče
Přední tlumiče
Mám dotaz jde u předních tlumičů vyměnit nějakým způsobem pouze olej, nebo je lepší to rozebrat celý. Jakým olejem tlumiče plníte - nějakou hydraulikou nebo je něco extra na tlumiče.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Přední tlumiče
jasně že de, ale musíš je stejně sundat...
sudnáš a přes vrch vyleješ ten močál, kdyžtak s něma pořádně zavergluj, ať ti ta sračka vyteče všechna a nebo klidně nech přes noc opřený o něco...
Já tam mrskl normálně olej kterej se lije do hydrauliky do každýho tlumiča 250ml (píše se 230 - 20ml je hovno)
Hustota závisí na tobě... já osobně tam dám ještě hustčí, než je hydraulickej, zdá se mě to furt taková moc uskákaný
sudnáš a přes vrch vyleješ ten močál, kdyžtak s něma pořádně zavergluj, ať ti ta sračka vyteče všechna a nebo klidně nech přes noc opřený o něco...
Já tam mrskl normálně olej kterej se lije do hydrauliky do každýho tlumiča 250ml (píše se 230 - 20ml je hovno)
Hustota závisí na tobě... já osobně tam dám ještě hustčí, než je hydraulickej, zdá se mě to furt taková moc uskákaný
Re: Přední tlumiče
určitě rozebrat a vyčistit - bejvá tam pěknej sajrajt. olej dávám tlumičovej a volím řidší, bo mám rád měkčí pérování [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_0770.gif[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Přední tlumiče
ve FAQ je popis výměny oleje krok za krokem, dle něj to zvládne i cvičená opice MZ FAQ
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Přední tlumiče
ja som menil nedávno, určite to treba rozobrať a vyčistiť síce moje tlmiče boli menené asi pred 3-4 rokmi ale nebolo to ono, dal som Mogul Silence 15 a teraz je to oveľa lepšie, samozrejme vymeň aj guferá
Re: Přední tlumiče
cvičená opice : | se hlásí zadní tlumiče mám zdárně za sebou, teď se pustím do předních
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Přední tlumiče
nevíte někdo číslo gufer na předních tlumičích?
Re: Přední tlumiče
35x47x7 - mělo by být
Re: Přední tlumiče
páni koľko oleja ide do zadných tlmičov?
Re: Přední tlumiče
[pre]
lapinj napsal: páni koľko oleja ide do zadných tlmičov?
[/pre]
Podle MZ-FAQ.ic.cz zhruba 0,7 až 0,8 deci.
lapinj napsal: páni koľko oleja ide do zadných tlmičov?
[/pre]
Podle MZ-FAQ.ic.cz zhruba 0,7 až 0,8 deci.
Re: Přední tlumiče
já jsem dal 0,9 prostor zbýval a rozpínavost při zahřátí je cca. 2ml tak maximálně budou tvrdší
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Přední tlumiče
Dával jste někdo při zpětně montáži té přední vidlice na zavírací šrouby nebo jak říká Heki - "horní matky trubek", nějaké těsnící lepidlo?
Re: Přední tlumiče
Soudruzi tam dávali cosi čemu říkali nitrilový těsnící lak, za mě doporučuju červený silikon
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Přední tlumiče
Já na takové věci všude používám Loctite 243.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Přední tlumiče
Heki: Zrovna ten mne před chvíli napadl, ten je takový universální...
Jen doufám, že se mi ty šrouby teď při demontáži podaří momenťákem povolit...
Gufera už jsem objednal, ještě musím vybrat nějaký vhodný tlumičový olej, chci mít ten předek víc utlumenej, takže něco hustšího ...
Jen doufám, že se mi ty šrouby teď při demontáži podaří momenťákem povolit...
Gufera už jsem objednal, ještě musím vybrat nějaký vhodný tlumičový olej, chci mít ten předek víc utlumenej, takže něco hustšího ...
Re: Přední tlumiče
Márty - povoluj to radějc pevným nástavcem než momenťákem. Potřebuješ do toho dát pecku aby se to pustilo - pokud to ještě od výroby nebylo povoleno, tak to bývá obzvlášť pikantní. Já jsem vždycky musel někoho ukecat ať motorku drží a já na to šel s golou, kterou jsem si ještě prodloužil trubkou.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Přední tlumiče
Heki: OK, trubku snad někde seženu
Abych řekl pravdu, netuším, jestli to někdo už povoloval, ale předpokládám, že za těch 23 let snad už někdo ten olej a gufera alespoň jednou měnil...
Abych řekl pravdu, netuším, jestli to někdo už povoloval, ale předpokládám, že za těch 23 let snad už někdo ten olej a gufera alespoň jednou měnil...
Re: Přední tlumiče
No aby ses nedivil...
jinak Loctite 243 je pojišťovák závitů, na tohle mi přijde zbytečný a zbytečně drahý, při utahovacím momentu jaký tam je ty šrouby pojišťovat nepotřebují, ale pokud ho tam napalteš dost tak to samo bude i těsnit
jinak Loctite 243 je pojišťovák závitů, na tohle mi přijde zbytečný a zbytečně drahý, při utahovacím momentu jaký tam je ty šrouby pojišťovat nepotřebují, ale pokud ho tam napalteš dost tak to samo bude i těsnit
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Přední tlumiče
Pete: To ten závit krom pojištění i utěsní (totéž dělala ta origo sračka co tam je. Kamarád, co dělá mechanika u Lopraise, říkal, že tímdle těsnili např. ventilky v kolech pro dofukování vzduchu za jízdy - a to zejména proto, že v tom závitu nemají doraz. Tímdle to jednak zafixoval a jednak i utěsnil). Fakt je, že ten loctite není levná věc, ale v dílně se to upotřebí. Já to už dávám skoro na všechny šroubové spoje a vyplácí se mi to. Další fakt je ten, že zrovna pro tydle matice bohatě postačí máznout to trochu silikonovým tmelem. Jen jsem to chtěl zmínit jako možnost, když už tady to forum máme, tak ať se máme o čem bavit
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Přední tlumiče
Heki> Malé balení 10ml se dá koupit za něco kolem dvou kil, to jde, jsou dražší záležitosti
Re: Přední tlumiče
Já koupil tehda balení 250 ml za litr (normálně stojí 4) a to je skoro nafurt
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Přední tlumiče
Šak jasné, na tohle to fórum je
Jinak dobrá cena, ale bacha aj tyhle věci mají omezenou trvanlivost a není to zrovna moc, já teda mám už 2 měsíce prošlý a pořád lepí, no ale nadosmrti bych s tím moc nepočítal
Jinak dobrá cena, ale bacha aj tyhle věci mají omezenou trvanlivost a není to zrovna moc, já teda mám už 2 měsíce prošlý a pořád lepí, no ale nadosmrti bych s tím moc nepočítal
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Re: Přední tlumiče
já jsem to nikdy ničím netěsnil a ani flíček mastnoty. pak to jde krásně povolit
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Přední tlumiče
Tak olej i gufera vyměněny (dle Hekiho návodu ve faqu), nakonec to šlo povolit dobře, nasadil jsem cca 30 cm trubku na T-páku z goly, parkrát do toho praštil rukou a povolilo to - už se v tom někdo šťoural. Je to jednoduchý jak dětská stavebnice... Na utěsnění jsem tam teda fláknul ten červenej silikon (zjistil jsem, že ho má brácha přítulky, co dělá mechanika autobusů u DP, v dílně 4 tuby), původně tam byla daná taková ta bílá těsnící páska - utah jsem to momenťákem na 15 kilo, tak snad to nepoteče
Nakonec byla největší pakárna to, že jak byla kosa, tak ty šavle byly tak studený, že mi málem přimrzaly k rukám
Nakonec byla největší pakárna to, že jak byla kosa, tak ty šavle byly tak studený, že mi málem přimrzaly k rukám