Stránka 1 z 4

GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: stř 29. říj 2014 15:35
od GeorgeLD
Chtěl bych se zeptat, kdo z vás už měnil gufera, co vše je třeba udělat. Díval jsem se na video a mám hrůzu ze stahování spojkového koše a rotoru v alternátoru, jsou na to řeba nějaké stahováky. Potom mi nění jasné, jestli už můžu to gufero nějak vydloubnout, nebo budu muset, opět jako na videu, ten motor rozpůlit.

Pak se chci zeptat, když mi to žere převoďák, stačí vyměnit jen tyto dvě gufera, nebo je tam ještě nějaké další těsnění?

Díky moc

video: https://www.youtube.com/watch?v=kWKTeKPyBAQ

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 15:47
od Harry
potřebuješ stahovák na spojku, gufera teď z hlavy nevím, jestli jsou nějak zajištěná, ale bude tam max nějaká velká ségrovka, nejvetší průser bude s tou spojkou, bez stahováku akorát dokurvíš závit na konci... a pak budeš mít ještě problém ji spátky nasadit tak, aby dobře držela... o tom ale až potom :D
jinak olej ti to vyložene žrát nemusí.... nemáš ten motor odněkud mastnej? třeba u řetězovýho kolečka ti neprolíná? Pokud ti to sežralo 2 decky za 3 roky, tak bych v guferu problém nehledal... smrdí ti z výfuku převodovej olej?

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 15:56
od GeorgeLD
:-)T

Jo smrdí z výfuku převoďák, jednak když to nakopnu po delším stání (tak týden), druhak když to třeba tůruju nad 4000ot. na jedničku po rovince a jezdím tam a zpátky, tak ten spálenej převoďák cítím, jinak při norm. jízdě ne. Ten olej jsem měnil tak před 8 měsíci.a najel jsem cca 300km. Kolem pastorku je akorát sajrajjt od vazeliny.

Už jsem si objednal sadu těsnění, takže bych to rád vyměnil. Ten stahovák na spojku se dá vyrobit? Ještě mám doma univerzální stahovák, ten by se musel zachytit nožkama o ten spojkový koš.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 16:03
od Harry
univerzální stahovák nech hezky v šuplíku.... stahovák na spojku se dá vyrobit, nákres je v příručce, je to tu ke stažení

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 16:28
od GeorgeLD
[img]https://scontent-b-mxp.xx.fbcdn.net/hph ... 2019_o.jpg[/img]

Tady tohle? Zkušel jsem hledat nákres ale moc jsem se v tom nevyznal, kolíkátka je pls ta větší a ta menší matka? je možné ke svaření použít obyč. elektrický oblouk, je to pak dost pevné?

Stejně bych to chtěl udělat, už jsem si objednal gufera a výměna tšsnění neuškodí, navíc se mrknu do motoru, wow :D

EDIT: tak ta matka co příjde našroubovat na koš je M24x1.5 ,má docela netradiční stoupání na tak velkou matku, ale dá se sehnat.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 16:30
od Harry
jo to je ono.... a ta větší matka.... netušim.... našel jsem prostě nějakou, která pasovala závitem na závit na unašeč spojky

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 16:47
od GeorgeLD
no jak se tak na to dívám, tak ten univetrál použít půjde, zašroubuju matku na tu hřídel, zachytím o ní ramena toho stahováku a vytočím spojkový koš ven.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 16:52
od Harry
zkurvíš to :-no ale tvoje volba

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: stř 29. říj 2014 19:42
od GeorgeLD
Tak jsem sundal motor. Zjistil jsem, že jeden držák motoru je záměrně upilovaný a bez šroubů, tak aby na něj motor jen přiléhal, takže ho k rámu tisknul jen řetěz. Takže ten budu muset koupit nový. Mohlo by to vysvětlovat čudné vibrace/klepání.Nicméně motor by měl být přidělaný na gumách, ale nevšíml jsem si kde ty gumy jsou.

Zároveň, z motoru vyteklo fest oleje navíc, když jsem ho různě převracel, takže jsestli mi předtím vyteklo těch 700ml, když jsem ho vypouštěl, tak těch zbývajících 200ml by se klidně vlezlo. Takže si to dost rozmýšlím, jestli vůbec otvírat vnitřek a tu spojku vyndávat. Nejpíš to asi nechám být a motor jen očistím. Možná to už aspoň oddekluju ať se podívám dovnitř.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: pát 31. říj 2014 16:28
od GeorgeLD
Tak jsem sehnal stahovák, sundal spojkový koš, vydloubl obě gufera - šla teda dost ztuha, musel jsem do nich vyvrtat díru abych je vytáhl, no a čekám na náhradní. Co mě akorát příjde divné, že nevidím na rozhraní středu motoru žádné těsnění, nevíte jestli tam má být? Motor jsem raději nepůlil ať nemám práci navíc.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: pát 31. říj 2014 17:07
od GeorgeLD
No a jeden hodný jawař mi poradil, ať strčím dovnitř válce pístní kroužek a pokud budu mít u zámku větší vůli než 0.5mm, tak je prý zralý na výbrus. No vůli tam mám 1.3mm, Viz. foto
[img]https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E28227[/img]

Tak šup na výbrus. Tím se mi prodlužuje doba kterou budu na MZetě jezdit, když už jsem do ni tolik investoval.

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: pát 31. říj 2014 17:49
od Harry
to může být i opotřebením kroužků, někdy stačí jen vyměnit kroužky, který se ale taky musí zajet.... a kartry se origo lepily, takže ven nic nekoukalo

Re: Výměna gufer v motoru ETZ 251

Napsal: pát 31. říj 2014 17:53
od GeorgeLD
nj ale jak poznat který kroužky koupit :-/ udělám rovnou výbrus, stejně těch 1000,- za to není zas tak moc a je to vč. kroužků a pístu. Tady to mají jen na ETZ150 Výbrusy za 990,- tak snad by mi vzali i moji.

Akorát nevím co s klikou, jak poznat jestli už je zralá na repasi. Ta repase na kliku výjde docela dost.

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus

Napsal: pát 31. říj 2014 18:17
od Harry
na pístu máš napsaný, jak je velkej ;)

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus

Napsal: pát 31. říj 2014 20:02
od GeorgeLD
aha a to bych musel pak koupit i nový píst k těm kroužkům?

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus

Napsal: pát 31. říj 2014 20:12
od Harry
když budeš měnit jen kroužky, tak potřebuješ jen kroužky... pokud budeš dělat výbrus, potřebuješ píst, kroužky a výbrus

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus

Napsal: pát 31. říj 2014 20:13
od hoj.73

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 15:06
od GeorgeLD
Jj tak výbrus do moto-ustinl, k tomu budu dělat ještě repasi klikovky, je na ni už znatelna vule (nahoru-dolu) a pry by se mohla s vybrusem, až se zvedne komprese, zadřít. Což bych nechtěl :-)

Do toho musím vyměnit ložiska, i ta mají už znatelnou vůli.

Takse chci zeptat, máte nějakou fintu na rozpůlení motoru? Na videu mají na to zase nějaký přípravek.

A co se týče ložisek, nějak nechápu to jejich značení, např. ložisko hřídele v servsisní příručce píšou:

6306
TNG346
6302TN
C36


Jsou to různé nazvy pro to samé? Když pak jdu na http://www.tobex.cz/, tak tam píšou že mají:

kuličkové ložisko 6306 C3
kuličkové ložisko 6306-2R

Nemám tušení co ta koncovka znamená. Jinak pří vymontování ložiska mám postupovat jak? nahřát pistolí karter kolem ložiska a pak stahovákem?

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 16:11
od GeorgeLD
Tak přípravek na půlení už jsem si udělal, funguje dobře, ale nemůžu odšroubovat jeden šroubek, který ani nevím jestli drží karter. Všechny šroubky od karteru jsou imbusu, všechny, jen tenhle má drážku na obyčejný šroubovák a to prostě neeejde povolit, nejde.... nevím co s tím...

EDIT: tak jsem to povolil, zbrousil jsem si na to pořádný tučný šroubovák, strčil ho do svěráku, nasadil na to motor a už to šlo :-) přípravek na půlení nakonec ztroskotal, na straně klikovky se to ani nehlo a akorát se ohly šrouby kterýma jsem to zkoušel vytáčet.

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 16:20
od Majkl
Rozdělat se to dá rukama, nahřej to u ložiska kliky a zaber, zvedej kártr ze strany spojky, ten jak je v něm primár, bo se ti rozsype převodovka po stole :-)T

Koncovky u ložisek většinou znamenaj označení radiální a axiální vůle, dej tam C3 a je to, mám je všude a pohoda

ložiska vytáhneš pohoda, nahřej to a vyklepni, jinak z klikovky se to dostává dost nahovno ty ložiska, potřebuješ na to stahovák... mě zůstaly obě ložiska na klice, takže naprd, ale stáhneš to v pohodě...

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 17:23
od GeorgeLD
Super díky, zkusím.

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 17:51
od Majkl
Nic na tom není, možná to bude trošku držet jestli to nebylo půlený, dával se tam lak mezi kártry... Tak možná jemně trošku poťukat přes něco od někud :D hlavně až to budeš skládat, všude silikon, stačí do 150°C

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 02. lis 2014 19:20
od GeorgeLD
Majkl díky, zachránils mě, nahřál jsem to pořádně horkovzduškou a šlo to na pár zarvání :-)=

Problém č.2 je, že mi na klice zůstaly obě ložiska a ty netuším jak sundat/stáhnout, je tam mezi nima a klikou tak 1mm škvíra a do té nic nezasunu. Zítra zkusím zavolat do ustinla jestli jim to tam tak můžu poslat a zda mi to sundají oni :D

EDIT: tak už jsem je syndal, nahřál jsem jim kroužky a majzlíkem jsem mlátil po obvodu té škvíry až se to povysunovalo.

Samozřejmě se mi vysunuly při vyklepávání klikovky ty sloupky s ozubenýma od převodovky, takže budu z vesela skládat :-)

Budu se modlit at nemám na klikovce nic s čepama, protože to by se musela kupovat nová a to se prohnu. Kartery řekl bych předemnou nikdo ještě nepůlil, soudě dle toho laku co tam ještě pořád byl, takže mám před sebou asi totálně vyběhaný motor, který mělo už min. 8 majitelů, ale ještě neprošel aní výměnou ložisek ani repasí klikovky :-)

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: sob 31. led 2015 15:54
od GeorgeLD
Tak, stala se mi nepříjemná věc. Když teď montuji motor dohromady, zasunul jsem dle videa do jedné půlky motoru klikové ložisko, jeho vnitřní prsten jsem nahřál na 100°C pistolí, klikovku jsem zchladil,. podle videa by měla vklouznout klika dovnitř. Bohužel mi tam vklouzla tak, že cca 0.5cm už se tam nechtělo vlézt. Zkoušel jsem do ní trochu klepat měděným kladivem, ale už se to nehlo, pač to asi rychle zchladlo.

Nemá někdo nějaké lepší řešení, než ji celou vytahovat ven, sundáva z ní ložisko atd.?

Dík

Re: GO motoru ETZ 251, výměna gufer, výbrus, repase klikovky

Napsal: ned 01. úno 2015 08:21
od Harry
Jo hochu tak to seš docela v prdeli, to ložisko je potřeba nahřát daleko víc, třeba horkovzduškou